Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2012, Strana 2
Místo hotelu bude zatím jen wellness centrum
V polovině června dokoí divize 8 novostavbu roz-
hlého relaxačního centra ve Frýdlantu v Čechách
snázvem Antonie spa concept. Obyvatelé a všv-
níci tohoto severočesho města v m budou mít
nově k dispozici patnáctimetrový krytý vyívaný ba-
n, vířivku, wellness bar a venkovní koupací jezír-
ko. Odpinout si budou moci při mažích, soás
komplexu bude ivertikální turbosolárium, infrasauna,
finská sauna akaldarium. Rodiny sdětmi zde jistě rády
využijí inové dětské hřtě.
vodně mělo relaxní centrum Antonie spa concept
navazovat na čtyřhzdkový hotel Antonie. Ten měl
vzniknout přestavbou a rekonstrukcí bývalé historické
ubikace vefrýdlantské Zelené ulici, nazývané podle uby-
tovaných imigrantů Řecký domov. Investor, kterým je
společnost Antonie Hotels, zde chtěl už v íštím roce
otevřít luxusní bezbariérový hotel se 40 lůžky, restaura
akongresovou místností. Dnes je ale všechno jinak.
V průběhu rekonstrukce secesního viladomu Řec-
ký domov se ukázalo, že základové anosné konstrukce
budovy jsou vtakovém stavu, že by jejich rekonstrukce
byla neúměrně nákladná. Investor se proto rozhodl objekt
zbourat aepracovat celý projekt nanovostavbu hotelu
najiném místě pozemku. Podokoení projektových prací
bude navýstavbu hotelu vypsáno nové výrové řízení,“
vysvětluje složitou situaci nastavbě oblastní ředitel pro
Liberecký kraj Ing.Jaroslav Stuchlík z divize 8. Nicméně
těvníci se budou moci urelaxačního centra ubytovat
ihned pooteení, jeho součástí totižbudouičtyři nové
apartny. Celková kapacita bude zatím – dodokonče
novostavby hotelu – osm lůžek advě přistýlky.
V soasnosti však nic nební tomu, aby už letos
vlétě vyzkoušeli nové wellness centrum první nátěvní-
ci. Stavbaři z divize 8 totiž už dnes vesdružení sfirmou
BERNDORF BADERBAU finišují s montáží bazénových
awellness technologií. Následovat je budou dokončovací
práce: obklady, dlažby, finální úpravy povrchů akomple-
tace sanitární techniky. Jednopodlažní budova je téměř
hotova izvenku (foto), zbývá jen konečná úprava fasády,
kterou vzhledem kpočasí nebylo možné provést dříve.
Relaxní centrum avbudoucnu snad ihotel vzniknou
ky evropské dotaci v rámci Regionálního operho
programu Severovýchod a zcela jistě přispějí k rozvoji
cestovho ruchu ve frýdlantském výžku na česko-
-polsko-německém trojmezí.
Martina Vampulová, foto archiv divize 8
Krev zMetrostavu
NaVelký pátek se zaměstnanci naší firmy už potřinác-
té zúčastnili akce Daruj krev sMetrostavem (foto č. 1
a2). Všem dobrovolm dárm krve děkujeme!
Zdravotníci z výjezdového týmu oddělení hematolo-
gie, biochemie akrevní transfuze ÚVN vPraze odebrali
6.dubna vMetrostavu krev všem přihlášeným, kteří se
docentrály ní společnosti kodběru dostavili! Už po-
kolikáté mezi nimi byl iJí Bělohlav, prezident Skupiny
Metrostav (foto č. 3). Vedoucí sestra odrů azpraco
krve Iveta Fto, která tým vedla, ocenila i samotný
Metrostav: „Přišlo 48 dár, od kterých jsme celkem
odebrali 21,6 litru krve, aztoho máme jako vždy radost.
Poprvé jsme si ale všimli, že Metrostav motivuje své pra-
covníky k bezplatným odběrům i vKolektivní smlouvě,
ato nás zaujalo.“ Firma totiž zaudělení jakékoliv Janské-
ho plakety zaopakované bezpříspěvkové dárcovství krve
(foto č. 4, 5 a6) může poskytnout ifinanční odměnu.
Ing.Jiřího Navrátila,
ředitele ajednatele firmy SQZ
Ing.Navrátil řídí společnost SQZ už odjejího založe
v roce 1999. Vystudoval strojní fakultu VUT v Brně
se zaměřením nastavební stroje a technologie. Zna-
losti si později doplnil dvěma postgraduály na ČVUT
vPraze, znichž jeden se orientoval naexperimentální
metody měření v oboru prnosti apevnosti a druhý
na řízení technologických procesů. Po studiích více
než 10 let pracoval v Dopravch stavbách Olomouc,
naposledy jako vedoucí útvaru technického rozvoje.
zev SQZ je zkratka složená ze slov služby, kvalita
azkoušky. Jak byste činnost firmy představil bž?
SQZ provozuje vPraze naRohanském ostrově anaZbra-
slavi avOlomouci tři stálé akreditované laboratoře pro
zkební činnost ve stavebnictví, ve kterých se věnuje
zejména zkouškám stavebních materlů, směsí avzorků
stavebních konstrukcí. VPraze na Zbraslavi má iauto-
rizovanou laboratoř pro měření zákonných podmínek
pracovho prosedí ahygieny práce. Její pracovníci pro-
vádějí akreditované zkoušky přímo nastavbách, součás
nabídky je taképoradenst. SQZ je stoprocentní dciná
společnost Metrostavu apracuje téměř z60% pro firmy
jeho Skupiny. Zbytek výkonů představují externí zakázky.
NaStrategické konferenci Skupiny Metrostav jmenoval
její prezident Jiří Bělohlav společnost SQZ mezi těmi
firmami, které vloni splnily plánované parametry. Jaký
byl rok 2011 zveho pohledu?
Úspěšný, stejně jako dva předczecí. Od roku 2009
dosahujeme výsledků svýkony kolem 45 milionů korun
zarok. Máme stabilní kádr složený asi ze čtyřiceti zaměst-
nanců, kterým bych chl touto cestou pokovat nejen
zapráci, ale izajejich loajalitu.
VSQZ působíte 13 let. Jak se vphu času mění?
Doprocesu zkušebnictví kontinuálně začleňujeme nové
zkební metody vnávaznosti nanové evropské normy
či jejich revize. Jako člen Skupiny Metrostav také pr
reagujeme inanové stavební technologie, které její firmy
zavá. Vloni jsme tak třeba naši laboratoř komplet
vybavili nazkoení vysokopevnostních betonů třeba pro
výstavbu mostů anazkoušení injekžních malt nízkých
pevností, které se poívají při ražbách tunelů technologií
TBM. Vzhledem kakvizici Skupiny dofirmy BES uvažuje-
me iotom, že zkoení asfaltových směsí akonstrukcí,
které zam prodíme jen vOlomouci, roíříme idoPra-
hy pro oblast Čech. Všechny investice ale musíme dobře
plánovat sohledem navývoj stavebního trhu vrepublice.
Nakterých stavch vsoasnosti pracujete?
Dá se říct, že navšech velkých projektech dopravní infra-
struktury, které Metrostav či Subterra projí. Stave-
ništní laboratoře máme utunelu Prackovice narozestavě-
m úseku dálnice D8 anastavbě dálnice D3 irychlostní
komunikace R6. VPraze měříme naBlance istavběmetra
V.A. Jinak pracujeme naR7 a pro firmu Subterra třeba
nastavbách železnních tratí. Nedávno jsem se vtil ize
Slovenska, kde jsme jednali ozkoení stříkaných betonů
i plánované výstavbě tunelů voblasti Žiliny.
te nějaké konkrétní plány dobudoucna?
Rezervu vidím vprovádění zkebnictví pro podzhotovi-
tele nastavch, které firmy Skupiny Metrostav řídí inže-
rským způsobem. Jako člen Skupiny jim totiž můžeme
stoprocentně garantovat doložení kvality díla investorovi.
Doléhá navás současná recese vestavebnictví?
Zatím se nanašich výsledcích příliš neprojevila. Dobu-
doucna ale uvidíme, jak a kdy se uplatníme na nově
vypsaných projektech výstavby dopravní infrastruktury
naíklad naopravě dálnice D1. Dá se ale říct, že srece
astoupajícím tlakem nasnižoní cen staveb se význam
zkebnictví zvyšuje. Šeí se totiž namaterlech, rezer-
vy mezi jejich naměřenými apožadovanými hodnotami při
zkokách se sle zmenšují ariziko nevyhovujích vý-
sledků měření nastavbách stoupá. Zkebnictví pomáhá
nat materiály, nakterých zhotovitel ušeí, apřitom může
garantovat kvalitu stavby ověřenou soubory kontrolních
zkoek. Je ale těžké zkebnictví někomu vnucovat, kaž-
dý zhotovitel musí poznat sám, že je pro něj přínosem.
strana 2
PME SE
1
Strahovský kopec oživí moderní bytový dům
Ukřižovatky ulic Podbělohrská aPod Stadiony napr-
ském Smíchově vyrůstá luxusní polyfunkční dům Pod
Ladronkou (obr č. 1). Pojmenování získal podle neda-
leké usedlosti aparku s historickým názvem Ladronka.
m Ing. Tomáše Vuta z divize 3 musel nejprve
pozemek vyčistit odsvacích staveb. Začal demolicemi
dvoupatrové, částečně podsklepené kancelářské budovy,
kterou využíval bývalý geologický ústav, a vedlejší ne-
funní trafostanice. Na jejich místě do dubna příštího
roku vyroste komplex složený ze dvou budov – čtpod-
lažní apětipodlažní – se společným podzemním aprvm
nadzemním podlažím (obr. č. 2). „Objekt bude zalen
na pilotách, jeho podzemní část budeme prot jako
tzv. bílou vanu,“ popisuje Ing.Vašut apokračuje: „Nad-
zemní část vytvoří železobetonové konstrukce, které
budou provádět kolegové zDoprastavu.“
Vzhledem ke svažitému terénu a garážím umístě-
m vsutenu museli stavbi odtěžit zhruba 2500 m³
zeminy. Dnes už je stavební jáma zajištěna záporovým
pažením a jsou hotové i piloty a veškeré rozvody pod
základovou deskou. Nařadu proto přišly železobetonové
konstrukce, zatím jen vpodzemním podlaží.
Komplex dvou originálních budov, pod jehož návrhem
je podepsán Ing.arch. Jan Viktorin z architektonického
ateliéru ABV, nabídne podokončení 26 nadstandardních
bytových jednotek. Obhne itři nebytové prostory ocel-
kové rozloze 116 m² aodpodající místa pro parkoní:
celkem 32 garážových avenkovních parkovacích stání.
Byty v budoch Pod Ladronkou mají prakticky ře-
né dispozice ve velikosti od1+kk svýrou 40 m² přes
neastější 3+kk a4+kk svýměrou od65 do119 m² až
poexkluzivní pětipokojový sní byt orozloze 150m²
srozlehlou terasou. Kekaždé bytové jednotce náleží sa-
mozřejmě také sklep vsuterénu domu, kde budou umís-
těny inezbytné technické místnosti.
Stavbe však nečeká jen výstavba nového domu, ale
musí mu přizpůsobit inejblší okolí. Vplánu mají roí-
ření ulic Pod Stadiony aPodbělohorské, vybudování no
autobusové zastávky anapojení stoky, která pozemkem
prochá, nakanalizaci uloženou pod blízkou křovatkou.
Martina Vampulová,
vizualizace www.podladronkou.cz
2
1
2
3
4
5
6
Naúzemí dnešho parku Ladronka narozhra
evnova, Vypichu aMotola se původně nacházely
rozsáhlé vinice. Koncem 17. století je koupil italský
hrabě Filip Ferdinand de la Crone, lidově přezva
Ladrone. Odtud vznikl i název místa, kde hra
vybudoval prosperující zájezdní hostinec. Usedlost
sloužila také jako ubytovací zízení, prote stála
i poutní cestě zLorety doHájku, naníž bylo později
vystavěno 20 marnských kaplek. Jedna se
dochovala ipoblíž usedlosti. Počátkem 18. stole
Ladronku zničili uherští vojáci apoopravě sloila až
do19. století jen jako hostinec. Potom ji majitelé kvůli
malé prosperitě přeměnili nazemědělskou usedlost.
Metrostav Metrostav 07/2012, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 07/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2012, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (706 ms)

Rendering Strana 3 (103845): (0/1) (708 ms)

Rendering Strana 2 (103843): (0/1) (750 ms)

Rendering Strana 1 (103841): (0/1) (749 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3065/vth120463-1.jpg (3x)

 i3065/vth120465-1.jpg (3x)

 i3065/bg103843.svg

 i3065/vth120467-1.jpg (3x)

 i3065/vth120469-1.jpg