-
Metrostav
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
Souběžná stavba ve dvou státech
Startuje projekt, který prodlouží splavnost vodní cesty Otrokovice–Rohatec o 7 km. Tým Metrostavu DIZ v čele s Ing. Lubomírem Mikem při ní obnoví sudoměřický jez a u něj vybuduje plavební komoru. Jeho partner ve sdružení – společnost Swietelsky – provede rozsáhlá ekologická opatření a rozšíří i prohloubí téměř 800 m dlouhý úsek říčky Radějovky.
14–15
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
15. srpna 2023
ročník 35
Souběžná stavba ve dvou státech
startuje projekt, který prodlouží splavnost vodní cesty Otrokovice–Rohatec o 7 km. Tým Ing. Lubomíra Mika z Metrostavu DIZ obnoví sudoměřický jez a u něj vybuduje plavební komoru. partner ve sdružení – společnost Swietelsky – provede rozsáhlá ekologická opatření a rozšíří i prohloubí téměř 800 m dlouhý úsek říčky Radějovky.
Lenka Svobodová, vizualizace ŘVC ČR, foto Profimedia.cz
ovou plavební komoru i obnovu jezu musíme provést za plného provozu přilehlého slovenského přístavu Skalica. Stavba je totiž umístěna přímo na státní hranici mezi Českou republikou a Slovenskem, kterou u Rohatce vymezuje osa říčky Radějovky. Projekt je proto rozdělen na dvě části podle toho, na území jakého státu budeme pracovat,“ popisuje Ing. Mik ze závodu 6.
Stavbaři prvně k místu plánované komory vybudují provizorní komunikace pro vozy s materiálem. Pak zahájí výstavbu dočasné štětové jímky kolem původního jezu. Ta dovolí jeho demolici bez poklesu hladiny vody v přístavu.
K překonání obnoveného stavidlového jezu poslouží nová plavební komora o užitných rozměrech 38,5 × 5,3 × 1,5 m se spádem až 2,73 m. Přes její dolní ohlaví povede ocelová lávka pro pěší a cyklisty, která zajistí spojení mezi českým a slovenským břehem. Architektonické řešení vodního díla odkáže svou barevností na obce Rohatec a Sudoměřice, na jejichž území se stavba nachází, a na historický odkaz Tomáše Bati, zakladatele kanálu.
dílo na státní hranici mezi čR a slovenskem propojí baťův kanál s řekou moravou
U plavební komory vznikne horní a dolní rejda, které budou obsahovat čekací stání pro proplouvající lodě. Asi 800m úsek Radějovky získá lichoběžníkový tvar s šířkou ve dně 6 m a plavební hloubkou 1,5 m. V místě zaústění říčky do řeky Moravy bude koryto rozšířeno až na 16 m, aby byl zajištěn plynulý a bezpečný nájezd lodí z řeky.
Oba hospodářské mosty, které přes Radějovku v místě stavby vedou, projdou zvýšením. Na závěr stavbaři upraví značení státní hranice a přeloží regionální biokoridor s plochou přes 237 000 m2.
„Poslední plavební komora se na Baťově kanále budovala před 85 lety. Pro celý náš tým je proto velkou výzvou podílet se na stavbě další, a porovnat tak vlastní schopnosti s technickým umem našich předků. A jsme rádi, že můžeme přispět i ke zvýšení atraktivity jihomoravského regionu,“ říká vedoucí projektu. Stavba bude uvedena do čtyřměsíčního zkušebního provozu už v červenci roku 2025.
Baťův kanál
Průplav Otrokovice–Rohatec, známý jako Baťův kanál, je 52 km dlouhá historická vodní cesta vybudovaná v letech 1934–1938 kvůli závlahám a dopravě uhlí.
To se v Sudoměřicích (až do Rohatce kanál nevedl a dosud nevede) nakládalo do lodí a remorkéry je vozily do elektrárny Baťových závodů v Otrokovicích. Koncem války ustupující německá armáda zničila či poškodila všechny místní mosty a jezy a jejich opravy se protáhly až do roku 1947.
Od poloviny padesátých let pak socialistický provozovatel kanálu – Stavosvit Gottwaldov – po vodě přepravoval jen stavební materiál, což nebylo rentabilní. Význam ztratily i nevyužívané závlahové kanály.
V roce 1961 se proto provoz na vodní cestě zastavil a neudržovaný Baťův kanál takřka třicet let chátral. Pokus o jeho oživení se objevil až v roce 1989, první loď na kanál vyplula v květnu 1995. Dnes je téměř celý průplav včetně 13 plavebních komor opravený a umožňuje pravidelnou i turistickou vodní dopravu mezi Otrokovicemi a slovenskou Skalicí.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Den otevřených dveří na nádraží v Plzni
V sobotu 5. srpna měla veřejnost možnost si prohlédnout probíhající rekonstrukci výpravní budovy plzeňského hlavního nádraží. Pořadatelem akce byla Správa železnic a spolu se zástupci všech účastníků ve sdružení – Metrostav DIZ, OHLA-ŽS a AVERS byl téměř třem stovkám návštěvníků předveden aktuální stav obnovy památkově chráněné historické budovy.
výzva SportujeM má smysl
Léto je ve druhé polovině a s ním i prázdninová výzva SportujeM. Podpořte s námi vážně nemocnou Lucinku a přispějte svým pohybem nebo chůzí hendikepované Evě na vysněný adaptér k vozíku. Stačí jakákoliv aktivita zaznamenaná do aplikace STRAVA. Počítá se každý krok, minuta i kilometr! Výzva končí 31. srpna. Více na www.sportujemveskupine.cz a intranetu Skupiny Metrostav.
Golf pro paraple
V letošním roce jsme se opět stali hrdým generálním partnerem akce Golf pro Paraple, kterého se zúčastnilo 155 hráčů. Dvoudenní turnaj se uskutečnil na golfovém hřišti Cihelny v Karlových Varech 10. a 11. srpna. Smyslem celé akce je podpora činnosti Centra Paraple a zároveň propojení zdravých a hendikepovaných golfistů. Záštitu letos převzala manželka prezidenta České republiky paní Eva Pavlová. Součástí byla charitativní dražba, při které se ve prospěch Centra Paraple vybralo 1 570 000 Kč.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Výstavba mostu nad údolím Gottleuba nabírá rychlost
Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) ve sdružení s Metrostavem realizuje v německé Pirně náročnou výstavbu mostu, který překlene údolí Gottleuba ve výšce 70 metrů. Za účinné podpory sdružení stavba běží a nyní představujeme dosažené milníky.
Rüdiger Schidzig
oté co během roku 2022 investor a jeho projektanti konečně přistoupili k řešení technických problémů ve statice a v dokumentaci k realizaci stavby, bylo u této jedinečné štíhlé mostní konstrukce v Pirně možné na začátku léta 2022 nejprve zrušit zastavení stavby pro část ocele a v červnu 2022 tak došlo k výsunu druhého mostního taktu.
Třetí takt musel být přímo na místě ještě enormně zesílen, ale díky nasazení našich ocelářů ho bylo možné ještě před Vánocemi vysunout. Poté to už šlo rychle – takt 4 s největším rozpětím 124 m, který musel být ještě ve výsuvné jámě také zesílen, byl vysunut v dubnu 2023. V srpnu následoval výsuv 120metrového 5. taktu, v prosinci proběhne 6. takt. Zbývající tři takty 7 až 9 mají být dokončeny do konce července 2024.
NOVÝ MOST u Českosaského švýcarska BUDE MĚŘIT 912 METRŮ A vyniká neobvykle štíhlou nosnou konstrukcí
V roce 2023 byly paralelně opět zahájeny betonářské práce na hlavách pilířů, poté co došlo ke statické redukci výztuže na minimum. Vestavba ve štíhlém průřezu opěr byla místo obvyklého stykování výztuže přesahy nahrazena mnoha tisíci šroubových spojek na každou hlavu podpěry. Byla to skutečná výzva pro armovače. Do konce roku mají být hotovy všechny hlavy pilířů.
Projektování ovšem zdaleka u konce není. V popředí zájmu jsou nyní náběhy a přechod výztuže podpěr do ocelové nástavby. 3D projekce se opírá o skutečný model 1:1 zhotovený nahoře na Sonnensteinu, kde probíhá nácvik zabudování komplikované výztuže. I zde je na každý uzel zapotřebí mnoho dalších tisíc šroubových spojek a výztuž musí být zabudována na milimetr přesně. Oblasti pro vyplnění betonem, stejně jako vibrační trasy, byly v praxi otestovány na modelu 1:1 a znalecky posouzeno a vylepšeno mnoho dalších detailů, aby tím byla usnadněna pozdější skutečná realizace v 70metrové výšce, resp. aby bylo možné samotnou realizovatelnost vůbec prokázat.
Náš tým v oddělení přípravy stavebních prací se mezitím zabývá projektováním skruží pro zhotovení náběhů, vyztužení uzlů náběhů a pracovními metodami. Náběhová konstrukce se skládá ze dvou napůl symetrických částí – jedna vpravo, druhá vlevo od pilíře a plně vybavena vykazuje zhruba 280 tun vlastní váhy. Pracovní bezpečnost ve vysokých výškách, opakované použití a přesun konstrukcí k dalšímu pilíři má v tomto poměrně obtížném prostředí nejvyšší prioritu.
Poté co bylo na sklonku roku 2022 možné s investorem docílit první velké úpravy smluvního znění a zajistit smluvní jistoty, pokračují i nadále paralelně s technickými výkony smluvní jednání o kompletním a výjimečném stavebním záměru. Společným přáním ohledně termínu je zvládnout dokončení stavebního záměru do konce roku 2026 či do začátku roku 2027. Toto na jedné straně od sdružení vyžaduje neobvyklá opatření na urychlení výstavby, na straně druhé to působí také na investora jako motivace takové úsilí o urychlení výstavby smluvně podchytit, což opět pro sdružení a pro koncernovou Skupinu podniků Metrostav a BeMo to v tomto směru znamená nemalé nasazení sil.
Vzhledem ke stavu cca 50 % rozpracovanosti stavebního záměru je před námi stále kus cesty, který ze strany našich kolegů vyžaduje vytrvalost a týmového ducha. S nadmíru motivovaným a odborně zdatným týmem stavebníků a projektantů jsme ale vykročili na cestu, abychom společnými silami zvládli obě výzvy. Zdař Bůh!
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Marie Oczadly
vedoucí projektů Metrostavu DIZ
Během studia v posledním ročníku na Fakultě stavební ČVUT nastoupila v roce 2006 jako brigádník do divize 3 Metrostavu a.s., a to do pozice výrobní přípravářky. Pod vedením zkušených kolegů na stavbě komplexu bytových domů se Marii Oczadly zalíbila práce na stavbě a komunikace s dodavateli a zástupci investora. Mimo období, kdy byla na mateřské dovolené a poté zažila kratší zkušenost ve společnosti, která se zabývá technickým dozorem staveb, zůstala ve Skupině Metrostav dodnes.
Co rozhodlo, že jste se vydala na dráhu stavařky?
Je to tvůrčí a technická práce s viditelnými a hmatatelnými výsledky. Jak jsem zjistila až později, tak v komunitě stavařů jsou příjemní lidé, kteří více konají, než mluví a věci se tak posouvají snadněji kupředu. A ačkoliv se jedná o obor časově a psychicky velmi náročný, zůstává pro mne stále velmi zajímavý.
Vzpomenete si na začátek svého působení v Metrostavu?
Vzpomínám často, zejména na bývalé kolegy a kolegyně. Během své práce se s nimi potkávám dodnes, byť jsou třeba již součástí jiných stavebních společností, anebo jsme zůstali přáteli v osobním životě. Nabyté zkušenosti z prvních staveb využívám po celou dobu své stavařské praxe asi nejvíce. Některé stavební projekty mi v hlavě utkvěly pro svou architektonickou hodnotu. Mohu jmenovat Kongresové centrum Zlín a hotel Atrium v Otrokovicích. Jiné mám ve své paměti pro velké profesní ponaučení jako například polyfunkční dům Trinity v Bratislavě.
Jak na vás jako ženu muži na stavbě reagují?
Samozřejmě jsou většinou překvapení. Podle mého pozorování jsem pro mnoho z nich první ženou na pozici vedoucího projektu, se kterou se pracovně setkali. Věřím však, že s postupem času se na stavbách budou potkávat s ženami na inženýrských pozicích čím dál častěji.
Aktuálně řídíte výstavbu parkovacího domu u administrativní budovy krajského úřadu v Liberci nedaleko nákupního centra Forum. Můžete stručně představit tuto stavbu?
Stavíme otevřenou šestipodlažní budovu, která je neobvyklá svým statickým řešením nosné konstrukce. Jedná se o kombinaci ocelových sloupů a nosníků s filigránovými panely a monolitickou nadbetonávkou. Z důvodu požární odolnosti jsou všechny ocelové nosné konstrukce opatřeny požárním obkladem, střecha je navržena jako zelená. Významný architektonický prvek stavby tvoří monolitická železobetonová stěna s otiskem vlnitého plechu a zábradlí, které bude z vlnitého perforovaného plechu.
Jaké plány v rámci vaší kariéry máte do budoucna?
Nabírat zkušenosti ve stavebním oboru na pozici vedoucího projektu. Každý projekt je originál, liší se nosnými konstrukcemi, technologiemi, architekturou… A také lidmi, kteří se na projektu podílejí. Tato kombinace vždy způsobí, že z dokončeného projektu odcházíte zákonitě zkušenější.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Další nové přístaviště na Labi!
Ve čtvrtek 3. srpna bylo slavnostně otevřeno další z veřejných přístavišť na Labi (snímky), které jsme realizovali pro investora Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR).
Za Metrostav pásku přestřihl Ing. Jan Šlajs, ředitel divize 6, přítomni byli i zástupci realizačního týmu včetně vedoucího projektu Ing. Jana Zemana. Stání pro malá plavidla ve Štětí vzniklo na pravém břehu Labe, tedy v oblasti, kde přístaviště dosud chybělo. Nové molo umožní bezpečné, spolehlivé a komfortní vyvazování plavidel s bezbariérovým přístupem. Zatímco ostatní veřejná mola přístavišť v České republice jsou obvykle plovoucí, ta nově budovaná ve Štětí a nedávno v Roudnici nad Labem jsou pevná.
Stavba roku
Stavba roku
Porota Stavby roku na našich projektech
Během července a srpna odborná komise soutěže Stavba roku navštívila projekty přihlášené do letošního 31. ročníku ankety. V polovině léta viděli například novou tramvajovou vozovnu Slovany v Plzni (foto) či zrenovovanou synagogu v Žatci.
RED, foto archiv Metrostavu
áročnou modernizaci vozovny za plného provozu zhotovil ve sdružení tým divize 1. Přestavba probíhala od října 2020 a v areálu šly postupně k zemi všechny budovy, přestavovalo se i přilehlé kolejiště. K moderním prvkům areálu patří systém odpovědného nakládání s dešťovou vodou. Vozovna má nyní jednu z největších extenzivních střech v Evropě a voda, která se bude zachycovat na ploše o rozloze cca 13,5 tisíce m2, se bude přes retenční nádrž dále využívat k provozu myčky tramvají.
Rekonstrukci památkově chráněné synagogy v Žatci spolu s bytem rabína měli na starosti kolegové z divize 8. Tým Daniela Liperta snad všechny činnosti napříč celým spektrem pozemního stavitelství prováděl postaru – a to nejen práce restaurátorské, ale i zednické, kamenické, truhlářské či zámečnické. Obnova tak objektu vrátila historický ráz podle dochovaných dobových záznamů včetně vitrážových oken, která během křišťálové noci zničil požár.
Do soutěže Stavba roku jsou přihlášeny i další naše stavby. Více informací o anketě a přihlášených projektech najdete na https://www.stavbaroku.cz.
Číslo
číslo
Tolik let vychází Čtrnáctideník Metrostav jako samostatný periodický tisk. Do července 1988 totiž naše firemní noviny byly součástí novin n.p. Vodní stavby Praha.
Rekonstrukce Průmyslového paláce v bodu zlomu
Obnova Průmyslového paláce, na které ve sdružení pracují kolegové ze závodu 9 Metrostavu DIZ, přešla do další stěžejní fáze: nyní již stavba vyhořelého levého křídla poroste směrem vzhůru. Jde o zásadní milník v obnově historické budovy z roku 1891.
Metrostav DIZ závod 9
Rekonstrukce Průmyslového paláce v bodu zlomu
Obnova Průmyslového paláce, na které ve sdružení pracují kolegové ze závodu 9 Metrostavu DIZ, přešla do další stěžejní fáze: nyní již stavba vyhořelého levého křídla poroste směrem vzhůru. Tento zásadní milník v obnově historické budovy z roku 1891, na jejíž obrodu čekají Pražané i všichni návštěvníci již od roku 2008, započne psát nové dějiny jedné z nejdůležitějších historických budov v Praze.
RED s využitím tiskové zprávy, foto Výstaviště Praha
ako první nyní přijde na řadu vztyčení ocelové konstrukce na půdoryse vyhořelého levého křídla vyrobené v dílnách firmy Excon. Stavební práce na rekonstrukci paláce tak pokračují podle plánu.
Nová konstrukce je nejen identicky vyrobena dle původních návrhů, ale shoduje se také s konstrukcí v pravém křídle. Nyní je však mohutnější z důvodu nosnosti většího zatížení a také nových požadavků, jako je zateplený střešní plášť s technologickým zatížením zevnitř. Konstrukce musí rovněž vyhovět novodobým stavebním normám, v zásadě se však liší od té původní pouze tím, že je svařována, nikoliv nýtována.
Montáž ocelové konstrukce probíhá postupně. Před betonáží stropu suterénu byly osazeny kotevní desky, na které byly následně namontovány základové patky pro sloupy. Zvednutím prvního sloupu vazby ocelové konstrukce (foto) pomyslně odstartovala etapa renovace směrem vzhůru. Přibližně během měsíce je v plánu montáž dvou ocelových vazeb včetně propojujících vaznic na západní straně levého křídla, které tvoří devatenáct dílů, jež budou vzájemně propojeny. V dalších etapách přibude vždy jeden další rám příčných vazeb.
dominanta areálu výstaviště Praha se dočká repliky vyhořelého křídla
„Na staveništi stojí dva jeřáby, které budeme kombinovat vždy alespoň s jedním autojeřábem, někdy i dvěma a využijeme minimálně dvě montážní plošiny,“ popisuje Ing. David Čech, vedoucí projektu ze závodu 9 Metrostavu DIZ, který obnovu realizuje ve sdružení se společnostmi Avers, Syner a Metrostav. Každá vazba se podle něj skládá ze čtyř hlavních montážních dílů, po dvou sloupech a dvou příčlích. „Sloup a příčle se spojují montážními svařovanými spoji, vytvoří tak polovinu oblouku, který se ve spodní části uloží na kotevní patky a ve vrcholu spojiv, v místě kruhového čepu, s druhou polovinou oblouku,“ doplňuje inženýr Čech detaily.
Konstrukce pravého křídla a střední haly
Původní nosná ocelová konstrukce střední haly a pravého křídla pochází z roku 1891. V roce 1954 bylo pravé i levé křídlo upraveno a zesíleno, aby uneslo vestavbu. Stav konstrukce střední haly, v místech, kde nebyla vystavena nepříznivým podmínkám, odpovídá stáří a dosavadní údržbě, stačí zde tedy sanace s tím, že hotová je asi ze čtvrtiny. Veškeré stavební a rekonstrukční úpravy by měly skončit v roce 2025.
Tuny materiálu
Předpokládaná celková hmotnost všech prvků ocelové konstrukce levého křídla je 412,7 tuny.V levém křídle bude devět příčných vazeb s roztečí 11,85 m, složených z 36 dílů. Mezi vazbami je vždy 11 vaznic, celkově tedy 88 kusů.V levém křídle bylo vybetonováno 100 % základové desky a vnitřních sloupů suterénu bez přístavků, 70 % obvodových stěn, dosud bylo vybetonováno 3060 m3, tj. cca 380 mixů, a 700 tun výztuže.
Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér
Existují stavby běžné či standardní, jako jsou bytové domy, administrativní budovy nebo školy a pak stavby, které jsou něčím výjimečné. Nemusí to ale nutně být stavební postupy či technologie, které je řadí do této skupiny. Výjimečné je třeba jejich využití. A jednu takovou zajímavou zakázku dokončují stavbaři z divize 8 v Praze. Postavili tam filmový ateliér, který nese označení STAGE 7.
Divize 8
Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér
Existují stavby běžné či standardní, jako jsou bytové domy, administrativní budovy nebo školy, a pak stavby, které jsou něčím výjimečné. Nemusí to ale nutně být stavební postupy či technologie, které je řadí do této skupiny. Výjimečné je třeba jejich využití. A jednu takovou zajímavou zakázku dokončují stavbaři z divize 8 v Praze. Postavili tam filmový ateliér, který nese označení STAGE 7.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
ilmům v Praze vždy patřil Barrandov. Ale v posledních letech vznikají světové filmy a seriály i v pražských Letňanech, kde v bývalém areálu Letov působí společnost Prague Studios. A právě pro ni tam tým Ing. Petra Šrámka z divize 8 postavil nový filmový ateliér a dokončuje rekonstrukci a rozšíření administrativní budovy. Ateliér vyrostl při severním okraji areálu a stavbařům stačilo jen něco málo přes půl roku, aby vybudovali objekt o rozměrech asi 50 × 26 metrů, kde se už začaly natáčet nové filmové trháky. „Nosnou konstrukci filmové haly tvoří betonová prefabrikovaná konstrukce založená na pilotách, opláštění haly je ze sendvičových betonových panelů a na stropní konstrukci jsme použili předpjaté panely Spiroll,“ popisuje asistentka stavbyvedoucího Bc. Adéla Dlouhá a dodává, že pod stropem je zavěšen tzv rigging, což je ocelová konstrukce, na kterou filmaři zavěšují kulisy či technická zařízení.
Zatímco ateliér byl dokončen letos v dubnu, rekonstrukce a dostavba administrativní budovy právě finišuje. K původnímu objektu, který bylo nutné obnovit, stavbaři ještě dostavěli další část. Zděná novostavba o rozměrech 24 × 7 metrů vznikla na základových pasech a má stejně jako filmový ateliér stropy z předpjatých panelů Spiroll. Je propojena s původní rekonstruovanou budovou a vybavena jak klimatizací, tak i dalšími nezbytnými technologiemi pro filmové natáčení.
klapka a kamera musí jet!
„Většinou jsme při stavbě i rekonstrukci používali standardní technologie a postupy, určitě zajímavá byla příprava filmového ateliéru na využití LED volume technologie. Nicméně jsme se nevyhnuli ani náročným úkolům, k nimž patřila především potřeba doprojektovat požadavky investora v průběhu výstavby a také nutnost rozdělit celou zakázku na dvě etapy, protože společnost Prague Studios požadovala dokončení filmového ateliéru dříve, aby mohly být včas zahájeny filmové produkce,“ říká stavbyvedoucí Filip Mandel, který stavbu řídí k maximální spokojenosti investora od jejího zahájení loni v říjnu. Kromě Metrostavu se na stavbě podílí i Subterra, která dodává veškeré elektroinstalace přímo pro investora.
Díky celému týmu z divize 8 stavba probíhala vždy podle harmonogramu a celkově měla hladký průběh. Momentálně probíhají vnitřní kompletace a dokončují se venkovní komunikace. Zpestřením pak byla návštěva amerického velvyslance Bijana Sabeta, který se o nevšední zakázku velice zajímal.
Metrostav DIZ závod 1
Metrostav DIZ závod 1
Thomayerova nemocnice prochází rozsáhlou modernizací
Rekonstrukce několika pavilonů ve Fakultní Thomayerově nemocnici (FTN) je v plném proudu. Ve sdružení se společností ENESA z holdingu ČEZ ESCO kolegové z Metrostavu DIZ pod vedením Ing. Lukáše Zeleného ze závodu 1 realizují největší energetický projekt úsporných opatření a stavebních pracích za posledních 40 let.
RED, foto Petr Adámek
tavební práce v pražské Krči intenzivně pokračují hned na několika místech areálu najednou. Celkem se jedná o 7 pavilonů: D (na snímku), A1, B1, U, A3, B4 a budova pavilonu H. Procházejí proměnou – zateplením fasád, výměnou oken, zateplením střech a výměnou střešních krytin. Celkově 20 budov se dočká energetických opatření (výměna světel za LED osvětlení, nové termostatické ventily a hlavice, osazení IRC hlavic a teplotních čidel včetně kabeláže atd). Roční garance energetických úspor bude minimálně ve výši 7,1 milionu Kč v cenách roku 2021 a 2500 tun emisí CO2. FTN sníží objem spotřebovaného plynu a elektřiny minimálně o 30 %.
hotových objektů přibývá
V areálu je vidět stavební ruch a lešení, ale třeba pavilon U, kde se mimo jiné nachází porodnice, se již odhaluje v novém kabátu. Velká část pavilonu je téměř hotova. Proměnou prošlo i „déčko“, kde sídlí ředitelství nemocnice a které je hned naproti hlavní vstupní bráně.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Metrostav pomohl s nedostatkem krve
V pátek 11. srpna dopoledne se Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav proměnilo v improvizovanou transfuzní stanici. Další opakování akce Daruj krev s Metrostavem přispělo v období, kdy se nemocnice potýkají s akutním nedostatkem krve.
Dostavit se do centrály naší společnosti, vyplnit dotazník, absolvovat nezbytné vyšetření a poté na půl hodiny ulehnout na lehátko, nechat si napíchnout žílu a poskytnout zhruba půl litru své krve. Pro část našich zaměstnanců (a pravidelných dárců) již rutina, ale je třeba zdůraznit, že jde o velkou pomoc! Média totiž během léta informují o akutním nedostatku krve. O prázdninách je úrazů více a navíc řada pravidelných dárců je na dovolené nebo musí dodržet lhůtu, během které na odběr nesmí. Transfuzní stanice se tak snaží oslovovat nové dárce. Co se týče zásob krve, tak poslední týdny na tom krevní centra v různých koutech republiky nebyla vůbec dobře.
spolupráce s ÚVN Praha
Odběry v Metrostavu realizovali zdravotníci z Oddělení hematologie a krevní transfuze Ústřední vojenské nemocnice Praha (ÚVN), se kterými spolupracujeme delší dobu. Během pátečního dopoledne se dostavilo 47 dárců, kteří dohromady poskytli téměř 22 litrů životně důležité tekutiny.
Všem kolegům, kteří se do letního odběru zapojili, ale i těm, kteří darovat krev chtěli, jenže z různých důvodů nakonec nemohli, patří velké poděkování.
RED, foto archiv Metrostavu
Sloupek odborů
Nové sídlo odborové organizace
Základní organizace (ZO) změnila své sídlo. Původní kanceláře na C3 budou sloužit Metrostavu DIZ, a tak nás nově najdete v suterénu objektu Palmovka Open Park II (centrála Metrostavu), hned naproti vstupu do gastroprovozu.
Zde mají kancelář hospodářka ZO Daniela Carvanová a předseda ZO Ing. Petr Půta. Je zde i několik prostor na malé porady nebo posezení pro návštěvy ze staveb. Výhodou umístění kanceláří v suterénu objektu je přímý a rychlý kontakt se zaměstnanci, kteří se nemusejí hlásit v recepci objektu a mohou tak napřímo kontaktovat předsedu nebo hospodářku.
Na našich webových stránkách www.odborymetrostav.cz naleznete veškeré informace o odborové organizaci i našich rekreačních střediscích.
Ing. Petr Půta
podporujeme festival Letní Letná 2023
I letos jsme se již tradičně stali partnerem Mezinárodního festivalu nového cirkusu a divadla Letní Letná, který se uskuteční v termínu 17. 8. až 3. 9. v Letenských sadech v Praze. Dvacátý, jubilejní ročník nabízí divákům několik představení a souborů z celého světa včetně českých umělců.
Návštěvníky čeká kromě večerních představení i bohatý divadelní program pro děti a také doprovodný program, který je pro ně připraven z velké části zdarma a vyplňuje celý den. Zahrnuje různé workshopy, výtvarné či cirkusové dílny až po koncerty a open-air akce. Pro děti jsou připraveny i dva druhy příměstských táborů a hlídání během představení.
Festivalový areál nabízí kromě uměleckých scén i několik odpočinkových zón, stánků s občerstvením a barů. Návštěvníci zde mohou pohodlně strávit celý den a prostor je přizpůsoben i pro hendikepované. Vstupné do areálu je zdarma.
Mgr. Pavlína Mertl
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Tři otázky pro…
Tři otázky pro…
Evu Táborskou
statečnou ženu, která se narodila s rozštěpem páteře a během svého života podstoupila mnoho operací. Úsměv jí ale z tváře nikdy nezmizel.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
Od narození se potýkáte s vážnými zdravotními problémy, přesto se na svět díváte laskavýma očima optimisty. Co považujete za svůj vnitřní hnací motor?
Člověk se už od narození musí se vším prát, aby si zde vybudoval své místo a mohl žít „naplno“ jako zdraví lidé. Občas je to hodně těžké. Největší hnací motor je pro mě moje maminka, bez které bych dnes nebyla tam, kde jsem, a pak samozřejmě přátelé a sport.
V mládí jste závodně sportovala, čemu konkrétně jste se věnovala?
Jako malá jsem závodila s kamarády na vozíku a v dospělejším věku ve formulce. Věnovala jsem se také atletice, hodu oštěpem, vrhu koulí, zkoušela jsem i plavání. Na mezinárodních hrách pro tělesně postižené jsem se umisťovala na medailových pozicích ve stolním tenise a v jízdě na vozíku, respektive formulce. Hrála jsem také parahokej a jezdila na handbiku, ale pak přišly zdravotní komplikace a musela jsem veškerý sport opustit.
Pohyb našich kolegů v aplikaci SprotujeM vás může posunout blíže k vytouženému adaptéru. Prozradíte, o co se jedná a k čemu jej využijete?
Mým největším snem je začít se zase hýbat a být samostatnější. Od poslední operace uplynulo osm měsíců a ráda bych si pořídila šlapací přídavný pohon Tribike, který k vozíku budu schopná připojit sama. Pohon je na elektromotor, ale můžu jezdit i bez něj. Moc ráda bych začala zase sportovat, a pokud všechno dobře dopadne, příští rok se chci zúčastnit Metrostav handy cyklo maratonu jako handbiker. Jsem vděčná všem účastníkům SportujeM, že mě během Prázdninové výzvy svým pohybem podporují, a moc jim za to děkuji.
Kilometry pro dobrou věc
Se spolkem Cesta za snem jsme odstartovali 11. ročník Metrostav handy cyklo maratonu. V úterý 25. července jsme se sešli v hojném počtu v Löwitově mlýně nedaleko centrály Metrostavu na Palmovce a slavnostně zahájili týmovou štafetu s handicapovanými v délce 2222 kilometrů, kterou účastníci zdolávají během 111 hodin nonstop!
Fotoreportáž
Kilometry pro dobrou věc
Ing. Tereza Wagner, foto archiv Cesta za snem
Se spolkem Cesta za snem jsme 25. července odstartovali 11. Ročník Metrostav handy cyklo maratonu. Sešli jsme se v hojném počtu v Löwitově mlýně nedaleko centrály Metrostavu a slavnostně zahájili týmovou štafetu s hendikepovanými v délce 2222 kilometrů, kterou účastníci zdolávají během 111 hodin nonstop! Zapojily se týmy Peloton naděje Metrostav, Skupina Metrostav, Subterra a Subterra Cycling Team.
Start letošního Metrostav handy cyklo maratonu odmávl pan Ing. Filip Křesťan přesně v 8.30 hodin. S týmem Peloton naděje Metrostav pod vedením kolegy Radka Striala startovala také jejich patronka v doprovodu své maminky. Deniska Jancurová (na snímku uprostřed) je velikou milovnicí handbiku a každá cyklistická akce je pro ni velikou výzvou.
Handbiker Petr Dvořáček se svým doprovodem a kapitánem týmu Subterra Cycling Team Ing. Davidem Cyroněm jeli dnem i nocí a nadšení bylo znát každým ujetým kilometrem i přes občasné vyčerpání.
Cyklisty všech týmů na trati doprovázelo střídavé počasí. První dvě noci silně pršelo, ale čím více se blížili k cíli, tím lepší počasí bylo.
Sehraná parta týmu Skupina Metrostav podpořila svého patrona Petra Šípka finančním příspěvkem k návratu do běžného života po úraze. Společně se sešli na oslavách cíle v čele s kapitánem Petrem Kopičkou.
Oslavy cíle proběhly v sobotu 29. července na ostrově Štvanice, kde jsme postupně vítali přijíždějící týmy. Pro návštěvníky byl nachystaný hudební program a pro děti dílničky. Nechybělo ani společné fotografování.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
Letní příloha 1/9
Letní příloha
Pozvánka na výlety po Čechách, Moravě a Slezsku
Přílohu připravila Lenka Svobodová, Foto: archivy vedoucích projektů, archiv Metrostavu, Profimedia.CZ a Shutterstock
Metrostav i jeho dceřiné firmy už dlouho působí ve všech krajích České republiky. Firemní noviny se často věnují stavbám z Prahy a ze Středočeského kraje, proto teď ve spolupráci s místními kolegy zvou na návštěvu regionů. V každém z nich bude průvodcem jeden vedoucí projektu, který odpověděl na tři otázky.
Ing. Lukáš Horuta
Severomoravský region
V Metrostavu začal pracovat v roce 2007. Vloni přestoupil do Metrostavu DIZ, kde dnes řídí výstavbu Technické a výcvikové základny Hranečník pro Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje. Stavbaři už dokončili její hrubou stavbu a nyní se zaměřují na vnitřní rozvody technologií, omítky, provádění skladeb střechy a napojení objektu na inženýrské sítě.
Proč jste začal pracovat v regionu?
Ostravský region, respektive Moravskoslezský kraj, mi je nejbližší, protože jsem v něm studoval, bydlím zde s rodinou, mám tu spoustu přátel. Leží kousek od rodného Valašska, kam se rád vracím. Měl jsem možnost s Metrostavem procestovat stavby po České republice i na Slovensku, v našem regionu se mi ale pracuje nejlépe. Všichni tu držíme stejnou notu a myslím si, že si i víc rozumíme. Poznal jsem tu skvělé kolegy, kteří jsou jak pracovně, tak lidsky na vysoké úrovni. Moravskoslezský region, zejména Ostrava a okolí, se za tu dobu, co zde působím, změnil k lepšímu a stále se neuvěřitelně rychle rozvíjí. Je tu mnoho nové infrastruktury, obchodních center, firem, kulturního vyžití a celkově nových příležitostí a stavebně zajímavých projektů, což představuje pro naše regionální zastoupení i pro mne velkou výzvu.
Čím je váš region specifický?
Určitě není potřeba zmiňovat jeho přímost, krátký a drsný dialekt. Jinak bych řekl, že je specifický právě svým velkým a rychlým stavebním růstem, zlepšováním pracovních příležitostí i životních podmínek obyvatel. Investoři se zde dost zaměřují na odpočinkové, sportovní a kulturní projekty, což představuje velký přínos nejen pro místní, ale přitahuje i turisty. Nesmím zapomenout ani na krásnou přírodu zejména v okolí Beskyd a Jeseníků.
Jaká jsou vaše oblíbená místa, která byste u vás doporučil k návštěvě a proč?
Tak za mě jsou to Pustevny a nadzemní panoramatická Stezka Valaška na hranici se Zlínským krajem. Ty by asi měl navštívit každý, kdo k nám přijede a chce si vyčistit hlavu v přírodě. Jinak si pozornost zaslouží každé hory v okolí. Pro fanoušky kulturních akcí je určitě zajímavá Dolní oblast Vítkovice a centrum okolo Nové Karoliny, kde se pořádají nejrůznější kulturní a sportovní akce, výstavy, hudební a food festivaly. Pro příznivce historie doporučuji Landek Park, Slezskoostravský hrad, hrady Hukvaldy, Štramberk nebo Sovinec, Technické muzeum Tatra v Kopřivnici nebo Archeopark v Chotěbuzi. V neposlední řadě nesmím zapomenout na Zoo Ostrava. Těch míst bych mohl jmenovat spoustu, vždy je to jen o tom, koho co zajímá a baví.
Letní příloha 2/9
Letní příloha
POZVÁNKA NA VÝLETY PO ČECHÁCH, MORAVĚ A SLEZSKU
Přílohu připravila Lenka Svobodová, Foto: archivy vedoucích projektů, archiv Metrostavu, Profimedia.CZ a Shutterstock
Ing. Jaroslav Sýkora
Pardubický a Královéhradecký kraj
V Metrostavu působí přes 21 let. Nejprve jako student – asistent stavbyvedoucího, později sám coby stavbyvedoucí a nyní je vedoucím projektu. Nedávno se svým týmem dokončil přestavbu hlavní budovy Winternitzových automatických mlýnů pro krajskou galerii v Pardubicích a dnes pomáhá v oblasti obchodu.
Proč jste začal pracovat v regionu?
Před šesti lety jsem přijal nabídku pracovat jako vedoucí projektu na stavbě rekonstrukce domova důchodců v Černožicích. A od té doby prostě v regionu působím.
Čím je váš region specifický?
Nejsem z východních Čech a mám blíž k Praze – bydlím totiž ve středních Čechách a do Pardubic jen dojíždím – a tak region tolik neznám. Navíc jsou oba naše kraje rozsáhlé, sahají od Krkonoš až po Dolní Moravu, a nabízejí proto mnoho rozdílných možností a příležitostí. Specifické pro ně snad ale je, že regionem prochází zemská hranice mezi Čechami a Moravou a má výhodnou polohu z hlediska dopravního spojení: jak železničních tratí, tak silnic i dálnic či leteckých linek – v Pardubicích je mezinárodní letiště s vojenským i civilním provozem.
Jaká jsou vaše oblíbená místa, která byste u vás doporučil k návštěvě a proč?
Doporučil bych návštěvu historického centra Pardubic a místního zámku či hradu Kunětická hora. A určitě stojí za návštěvu Gočárova galerie v pardubických Automatických mlýnech, kde si můžete kromě expozic prohlédnout i krásnou budovu, kterou jsme nedávno přestavěli.
Letní příloha 3/9
Letní příloha
POZVÁNKA NA VÝLETY PO ČECHÁCH, MORAVĚ A SLEZSKU
Přílohu připravila Lenka Svobodová, Foto: archivy vedoucích projektů, archiv Metrostavu, Profimedia.CZ a Shutterstock
Ing. Štěpán Verner
Liberecký kraj
V Metrostavu DIZ působí teprve od letošního dubna, ale už v roce 2010 nastoupil jako student v pozici asistenta stavbyvedoucího na stavbu tunelu Blanka v úseku Špejchar – Prašný most. Po letech se vrátil se vzpomínkami na tehdejší profesionální a velice přátelské prostředí, ve kterém ostatně pracuje i dnes na stavbě koupaliště v České Lípě. Je to první stavba v jeho domácím regionu, a tak ji navíc vnímá mnohem osobněji než předchozí.
Proč jste začal pracovat v regionu?
Ačkoli v regionu bydlím už téměř deset let, tak jsem celou svou dosavadní kariéru pracoval v Praze a přilehlém okolí. Nedávno jsem si ale řekl, že je čas na změnu.
Čím je váš region specifický?
Tím, že jsem začal pracovat v regionu poměrně nedávno, tak jeho specifika teprve začínám objevovat. Hodně srovnávám s Prahou, která byla dosud mojí domácí štací. Změna je ale pro mě přínosná, protože rád nabírám nové zkušenosti.
Jaká jsou vaše oblíbená místa, která byste u vás doporučil k návštěvě a proč?
Když se řekne Liberecký kraj, tak si každý asi vybaví Ještěd, ale součástí naší oblasti je i Máchův kraj a Kokořínsko, kde najdete lesy, hluboká údolí i hezké vyhlídky. Prostě skvělé prostředí na čundr. Taky jsou tu i celkem opravené klikaté silničky, které rád projíždím na motorce.
Letní příloha 4/9
Letní příloha
POZVÁNKA NA VÝLETY PO ČECHÁCH, MORAVĚ A SLEZSKU
Přílohu připravila Lenka Svobodová, Foto: archivy vedoucích projektů, archiv Metrostavu, Profimedia.CZ a Shutterstock
Ing. Petr Lohniský
Ústecký kraj
S ústeckým zastoupením Metrostavu byl v kontaktu jako dodavatel zemních prací už pět let předtím, než v roce 2021 nastoupil k Metrostavu DIZ. Aktuálně má jako vedoucí projektu na starost tři zakázky – výstavbu nového energocentra v ústecké nemocnici, revitalizaci nemocnice v Roudnici nad Labem a výstavbu nové okružní křižovatky v Ústí nad Labem. Rozsah řízených stavebních činností má tedy veliký a pestrý. Tím, že jsou projekty leckdy horší, než bývaly, musí se často věnovat i jejich změnám a novým řešením.
Proč jste začal pracovat v regionu?
Jelikož pocházím z Ústí nad Labem a mám zde prakticky celou rodinu a většinu přátel, tak jsem se po vysoké škole vrátil z Prahy domů. Navíc jsem už při studiu chodil na brigádu do místní stavební společnosti AZ SANACE, kde jsem následně nastoupil na plný úvazek jako stavbyvedoucí.
Čím je váš region specifický?
Když se řekne Ústí nad Labem nebo Ústecký kraj, tak si často lidé, kteří u nás nebyli, představí fabriky, komíny a zničenou krajinu. Když však náš region navštíví, jsou většinou velmi mile a pozitivně překvapeni, jak je tu hezky a jaké zde máme přírodní památky a krásy. I přes to je však náš kraj především průmyslovou částí republiky.
Jaká jsou vaše oblíbená místa, která byste u vás doporučil k návštěvě a proč?
Mezi má oblíbená místa patří České středohoří, Tiské stěny, Děčínský Sněžník – prostě kopce. Když na ně vystoupíte, odmění vás krásnými výhledy a rozhledy po krajině. Kvůli historickým centrům bych dále doporučil návštěvu měst, jako jsou Litoměřice či Kadaň. V Litoměřicích se na náměstí navíc velmi dobře najíte.
Letní příloha 5/9
Letní příloha
POZVÁNKA NA VÝLETY PO ČECHÁCH, MORAVĚ A SLEZSKU
Přílohu připravila Lenka Svobodová, Foto: archivy vedoucích projektů, archiv Metrostavu, Profimedia.CZ a Shutterstock
Radek Kučera
Karlovarský kraj
V Metrostavu zaměstnaný od prosince roku 1996, dnes řídí výstavbu požární stanice v Ostrově nad Ohří.
Proč jste začal pracovat v regionu?
Dostal jsem nabídku na pozici vedoucího projektu při rekonstrukci nádražní budovy v Mariánských Lázních a už jsem v regionu zůstal.
Čím je váš region specifický?
Asi nedostatkem dodavatelů a vyučených řemeslníků, kteří raději než doma využívají možnost pracovat za lepší mzdu v nedalekém Německu.
Jaká jsou vaše oblíbená místa, která byste u vás doporučil k návštěvě a proč?
Vyloženě oblíbená místa v kraji nemám, ale okolí Mariánských Lázní, kde bydlím, nabízí ideální podmínky pro cykloturistiku s možností koupání v rašelinových rybnících, pro jízdu na motorce či v zimě na běžkách.
Letní příloha 6/9
Letní příloha
POZVÁNKA NA VÝLETY PO ČECHÁCH, MORAVĚ A SLEZSKU
Přílohu připravila Lenka Svobodová, Foto: archivy vedoucích projektů, archiv Metrostavu, Profimedia.CZ a Shutterstock
Ing. Miroslav Záhoř
Plzeňský kraj
Do oblastního zastoupení pro Plzeňský kraj Metrostavu nastoupil v roce 2001 ještě s nezaschnutým razítkem na diplomu a brzy začal pracovat na rekonstrukci památkově chráněné Měšťanské besedy. V současnosti už působí v Plzni jako oblastní ředitel divize 1. Jeho týmy letos dokončily a předaly do užívání třeba zmodernizovanou tramvajovou vozovnu Slovany v Plzni, bytový soubor Studentská či další část západního silničního Městského okruhu. Velmi zajímavou stavbou, na které dnes kolegové v Plzni působí, je rekonstrukce ústřední budovy hlavního vlakového nádraží.
Proč jste začal pracovat v regionu?
Už při studiích v Praze na ČVUT jsem věděl, že se chci vrátit do plzeňského regionu. Mám ho rád a navíc bydlím ve Stříbře, jen 30 km od Plzně.
Čím je váš region specifický?
Náš příhraniční region je ovlivněn společenskou a obchodní vazbou na sousední Německo. Jsme oblastí s jednou z nejnižších nezaměstnaností, územím plným logistických areálů a tzv. montoven podél dálnice spojující Německo s Prahou. Jedním z hlavních odvětví u nás je stále strojírenství spojované se světovou značkou Škoda Plzeň. V oblast Chlumčan a Horní Břízy má zase dlouhou historii keramický průmysl zastoupený společností Lasselsberger. Přitom všem je ale životní prostředí v naší oblasti velmi příjemné.
Jaká jsou vaše oblíbená místa, která byste u vás doporučil k návštěvě a proč?
Při zaznění slova Plzeň se většině lidí vybaví asi nejznámější a pro nás Plzeňáky jistě nejlepší a nejchutnější pivo v České republice – a možná i na světě – Plzeňská 12 neboli Prazdroj. Proto bych všem návštěvníkům Plzně určitě doporučil zastávku na dobré jídlo a dobré pivo v areálu Plzeňského Prazdroje. Jinak je u nás mnoho zámků, hradů a dalších zajímavých míst s kulturními památkami – namátkou třeba Plzeň, Manětín, Plasy, Kozel, Radyně atd. Pro sportovní vyžití a relaxaci bych určitě doporučil Šumavu plnou turistických a cyklistických stezek a možností zimních radovánek, přehradní nádrž Hracholusky a vodáky hojně využívanou Berounku. Každý obyvatel a návštěvník Plzeňského kraje si prostě u nás vždycky najde to své.
Letní příloha 7/9
Letní příloha
POZVÁNKA NA VÝLETY PO ČECHÁCH, MORAVĚ A SLEZSKU
Přílohu připravila Lenka Svobodová, Foto: archivy vedoucích projektů, archiv Metrostavu, Profimedia.CZ a Shutterstock
Michal Hryzák
Jihočeský kraj
V Metrostavu působí od dubna 2006. Nedávno úspěšně dokončil roční zakázku na rozšíření ubytovacích kapacit v Lázních Aurora a v současnosti řídí výstavbu domova s pečovatelskou službou v Otíně u Jindřichova Hradce a rekonstrukci odpadních řádů z JE Temelín do nádrže Kořensko.
Proč jste začal pracovat v regionu?
Studoval jsem v Českých Budějovicích na VŠTE, ale protože mě více zajímalo, jak to chodí na stavbě, tak jsem neváhal ani minutu, když se mi spolužák ozval s nabídkou nástupu do společnosti Metrostav. Ukázalo se, že to bylo nejlepší rozhodnutí v mém profesním i soukromém životě. Začínal jsem jako mistr na stavbě v zoo Ohrada v Hluboké nad Vltavou.
Čím je váš region specifický?
Myslím, že náš kraj má stále velký potenciál k dalšímu rozvoji. Máme tu turisticky i investičně velmi oblíbené oblasti, jako je Lipensko, Třeboňsko nebo Šumava. Zároveň i České Budějovice a další okresní města plánují modernizaci a výstavbu zajímavých objektů, na kterých by se naše zastoupení rádo podílelo.
Jaká jsou vaše oblíbená místa, která byste u vás doporučil k návštěvě a proč?
Náš kraj je jedním z nejnavštěvovanějších ze všech. Oblíbených míst bych proto mohl vyjmenovat nepočítaně. Na výlet doporučím určitě Třeboňsko a nedaleké Novohradské hory nebo plavbu po vltavské vodní cestě z Hluboké. Já se svou rodinou rád podnikám výlety jak po hradech a zámcích, tak i na kole po stezkách okolo Lužnice, Vltavy nebo Nežárky.
Letní příloha 8/9
Letní příloha
POZVÁNKA NA VÝLETY PO ČECHÁCH, MORAVĚ A SLEZSKU
Přílohu připravila Lenka Svobodová, Foto: archivy vedoucích projektů, archiv Metrostavu, Profimedia.CZ a Shutterstock
Ing. Tomáš Kříž
Kraj Vysočina
Do Metrostavu nastoupil už v roce 2014 jako student – mistr a všem by podobný postup doporučil. „Člověk se zaučí, navykne si na pracovní morálku, pozná kolegy, chod firmy a přechod mezi studiem a zaměstnáním pak není tak veliký,“ říká. Dnes vede projekt rekonstrukce ČOV Žďár nad Sázavou, která se provádí za provozu, což je samo o sobě velmi náročné zejména na koordinaci. Zakázka je už za polovinou, první biologická linka byla spuštěna do předčasného užívání, u druhé přestavba právě začíná.
Proč jste začal pracovat v regionu?
Na Vysočině v blízkosti Humpolce bydlím, mám zde rodinu, kamarády, koníčky… Z tohoto pohledu je pro mě tento region jasnou prioritou. Vzhledem k tomu, že Metrostav je firma provádějící velké stavby a stojí na pevných základech – a pracoval v ní už i můj otec – bylo pro mě rozhodování, kam jít, poměrně jednoduché. Do jiné oblasti bych ani nechtěl a jsem proto rád, že v ní mohu svým dílem přispívat i k čistějšímu životnímu prostředí.
Čím je váš region specifický?
Oblast Vysočiny má krásnou přírodu, ale není tak bohatá na velké zakázky jako ostatní regiony. Získat při vysoké konkurenci zakázky většího rozsahu je poměrně obtížné. I z tohoto důvodu naše oblastní zastoupení provádí některé projekty také na Moravě či dokonce na Slovensku.
Jaká jsou vaše oblíbená místa, která byste u vás doporučil k návštěvě a proč?
Musím říct, že na Vysočině je krásně všude a nádherných míst je tu nespočet. Pokud máte rádi kopce, louky, lesy, rybníky a s tím spojené houbaření, rybaření, cyklistiku či turistiku, tak náš kraj určitě doporučuji. Osobně bych vyzdvihl oblast Žďárských vrchů, okolí Devíti skal vás zkrátka dostane. A pokud jste milovníky piva, doporučuji návštěvu humpoleckého pivovaru Bernard. Na zdraví!
Letní příloha 9/9
Letní příloha
POZVÁNKA NA VÝLETY PO ČECHÁCH, MORAVĚ A SLEZSKU
Přílohu připravila Lenka Svobodová, Foto: archivy vedoucích projektů, archiv Metrostavu, Profimedia.CZ a Shutterstock
Ing. Pavel Brožek
Jihomoravský region
Do oblastního zastoupení divize 1 přišel v roce 2001, těsně před dokončením studia technologie řízení pozemních staveb. Hned od začátku se mu ale naskytla možnost pracovat na projektech prováděných hornickou činností, které ho zaujaly. Nedávno se svým týmem dokončil kanalizaci a ČOV v obci Troskotovice, raženou kanalizaci v centru Brna a výstavbu haly automatické třídicí linky odpadu pro SAKO Brno.
Proč jste začal pracovat v regionu?
Brno je mé rodné město. V něm jsem studoval a chtěl i pracovat. Oblastní zastoupení Metrostavu se v době mého nástupu začalo rozvíjet a poskytlo mi zajímavou příležitost být u toho, navíc v zázemí silné, velké firmy.
Čím je váš region specifický?
Naše oblastní zastoupení je univerzální a provádí širokou škálu staveb. Máme ale i specializovaná střediska plynovodů a HSV.
Jaká jsou vaše oblíbená místa, která byste u vás doporučil k návštěvě a proč?
Jižní Morava není jenom víno. Kromě sklípků stojí za návštěvu řada historických a přírodních památek, třeba Lednicko-valtický areál, Znojmo či hrad Pernštejn. Krásný je ale i Moravský kras nebo údolí řeky Jihlavy pod vodním dílem Mohelno. V Brně zase kromě prohlídky funkcionalistických památek můžete zažít i čilý noční život. Přijeďte si ho užít!
8_Metrostav DIZ závod 9 – Fotogalerie
Rekonstrukce Průmyslového paláce – pravé křídlo.
Rekonstrukce Průmyslového paláce – pravé křídlo.
Rekonstrukce Průmyslového paláce – střední hala.
Rekonstrukce Průmyslového paláce – střední hala.
Výroba ocelové konstrukce v dílnách firmy Excon.
Výroba ocelové konstrukce v dílnách firmy Excon.
Zdvih prvního sloupu ocelové konstrukce levého křídla.
Zdvih prvního sloupu ocelové konstrukce levého křídla.
3_BeMo Tunnelling – Fotogalerie
Výstavba mostu v Pirně.
Výstavba mostu v Pirně – hlava pilíře.
Výstavba mostu v Pirně – takt 4 s největším rozpětím 124 m.
Výstavba mostu v Pirně – pohled na dokončený takt 4.
- 1038370.svg
- 1038371.svg
- 1038379.svg
- 1038380.svg
- 1038389.svg
- 1038416.jpg
- 1038417.jpg
- 1038418.jpg
- 1038419.jpg
- 1038429.svg
- 1038430.jpg
- 1038431.jpg
- 1038432.jpg
- 1038433.jpg
- 1038434.jpg
- 1038435.jpg
- 1038436.jpg
- 1038437.jpg
- 1038438.svg
- 1038439.jpg
- 1038440.mp4
- 1038441.svg
- 1038443.jpg
- 1038444.jpg
- 1038445.jpg
- 1038446.jpg
- 1038447.jpg
- 1038448.jpg
- 1038449.jpg
- 1038450.jpg
- 1038451.jpg
- 1038452.svg
- 1038453.jpg
- 1038454.jpg
- 1038455.svg
- 1038456.jpg
- 1038457.jpg
- 1038458.jpg
- 1038459.jpg
- 1038460.jpg
- 1038461.jpg
- 1038462.jpg
- 1038463.jpg
- 1038470.pdf
- 1038471.jpg
- 1038478.svg
- 1038479.svg
- 1038480.jpg
- 1038481.jpg
- 1038482.jpg
- 1038494.svg
- 1038500.svg
- 1038501.jpg
- 1038508.svg
- 1038509.jpg
- 1038514.svg
- 1038515.jpg
- 1038520.svg
- 1038521.jpg
- 1038522.jpg
- 1038528.svg
- 1038529.jpg
- 1038530.jpg
- 1038536.svg
- 1038537.jpg
- 1038538.jpg
- 1038539.jpg
- 1038540.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007