-
Metrostav
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
Začala modernizace liberecké nemocnice
Ve středu 26. dubna byla za účasti prezidenta České republiky Petra Pavla slavnostně zahájena první etapa modernizace Krajské nemocnice Liberec (vizualizace). Během ní stavbaři nejdříve vybudují parkovací dům pro 330 vozů s energocentrem a po jeho zprovoznění se pustí i do nejpodstatnější části zakázky – moderního Centra urgentní medicíny (CUM). Práce ukončí v srpnu 2026.
8
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
18. května 2023
ročník 35
začala Modernizace liberecké nemocnice
Ve středu 26. dubna byla za účasti prezidenta České republiky Petra Pavla slavnostně zahájena první etapa modernizace Krajské nemocnice Liberec (vizualizace). Během ní stavbaři nejdřív vybudují parkovací dům pro 330 vozů s energocentrem a po jeho zprovoznění se pustí i do nejpodstatnější části zakázky – moderního Centra urgentní medicíny (CUM). Práce ukončí v srpnu 2026.
Lenka Svobodová, vizualizace Krajská nemocnice Liberec, a.s.
ídrem dodavatelského sdružení Společnost pro Nemocnici Liberec je Syner, podíl Metrostavu DIZ dosahuje 35 %, třetím partnerem je firma Geosan Group. Náš společný realizační tým už začal řídit průzkumné a přípravné práce, zahájili jsme i demolice překážejících budov a úpravy pavilonu D. Brzy přijdou na řadu přeložky inženýrských sítí a zemní práce, které budou obzvlášť náročné vzhledem k tomu, že nemocniční areál je výrazně svažitý a obě novostavby budou usazeny v hlubokém zářezu,“ popisuje začátek stavby vedoucí projektu Ing. Ondřej Matoušek z Metrostavu DIZ.
Stavbaři musejí nejprve vybudovat a zprovoznit energocentrum v suterénu velkého parkovacího domu se zastavěnou plochou téměř 3300 m2 a se třemi podzemními a třemi nadzemními podlažími. Jeho železobetonovou konstrukci nad nepravidelným podlouhlým a dvakrát lomeným půdorysem uzavře do ulice předsazený obvodový plášť z různě natočených hliníkových lamel. S užívanou budovou LDN a novostavbou CUM jej propojí kolektory a koridor pro pěší. Staré energocentrum stavbaři po přepojení na nové zbourají a na jeho místě postaví kompaktní pětipodlažní blok CUM s jedním suterénem a ustupujícím posledním patrem. Jeho hmotu nad obdélníkovým půdorysem o rozměrech asi 120 x 40 m složí dva dilatační celky oddělené zastřešeným vnitřním atriem. Nosnou kostru objektu vytvoří železobetonový monolitický skelet s modulem 7200 x 7200 mm, pro obvodový plášť budovy navrhli autoři z ateliéru SIAL architekti a inženýři provětrávanou fasádu s bílým – matným i lesklým – skleněným obkladem.
nové moderní centrum v sobě sloučí několik pracovišť a pacientům zlepší komfort péče
V suterénu moderního centra bude zejména technické zázemí, v přízemí hala sanitek, urgentní příjem a ambulance, ve 2. NP hlavní vstup a laboratoře, ve třetím operační sály, ve čtvrtém jednotky intenzivní péče, v pátém lůžková oddělení a v šestém ustupujícím podlaží strojovny. Střecha umožní nástup na přilehlý heliport, se kterým CUM spojí ocelová lávka. Samozřejmostí bude i propojení novostavby s okolními nemocničními budovami.
Sny se začínají plnit
Průměrné stáří 35 budov liberecké nemocnice dosahuje 99,5 roku. O její modernizaci proto kraj, město, zdravotníci i pacienti usilují už přes 30 let.
V první etapě dlouhodobého projektu přestavby Krajské nemocnice Liberec vznikne v jejím areálu parkovací dům s energetickým centrem pro celou nemocnici a Centrum urgentní medicíny, které zefektivní a zkoncentruje provoz intenzivní péče. Vyřeší nejen dosud chybějící centrální příjem, ale také nedostatek operačních sálů. Vznikne v něm i kardiocentrum, ústřední laboratoře a pokoje s 218 lůžky. Přestěhuje se do něj transfuzní a radiologické oddělení, jednotka intenzivní péče a oddělení ARO.
CUM vyroste na místě původní pozdně klasicistní Štěpánské nemocnice z roku 1848. Vitráže z její neogotické kaple sv. Václava architekti zakomponovali do návrhu interiéru novostavby, aby zachovali původní genius loci.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Startují ražby dalšího tunelu v Norsku
Slavnostním vysvěcením sošky svaté Barborky (foto) byly v pátek 28. dubna oficiálně zahájeny ražby tunelu Grenland na projektu E18 v Porsgrunnu. Za účasti českého velvyslance v Norském království, zástupců klienta, investora i vedení firmy Metrostav Norge AS proběhl také slavnostní odpal jižní tunelové trouby na portále Kjørholt.
Divize 6 u Temelína
Stavbaři divize 6 počátkem května dokončili sanační práce a zkoušky pro kalník č. 1 v projektu sanace ocelových řadů pro odvod odpadních vod z areálu JE Temelín do vodního díla Kořensko. Svařeno a protaženo je 1,4 km potrubí z celkových 6,47 km.
Klíčová konference ve stavebnictví
Dne 8. června se na Pražském hradě potkají členové vlády ČR a ředitelé stavebních společností v rámci Setkání lídrů českého stavebnictví 2023. Metrostav je zlatým partnerem akce a podílí se na studiích, analýzách i zlepšení podmínek českého stavitelství.
Stavební spolek v hotelu InterContinental
Dne 27. dubna uspořádal Stavební spolek Metrostavu exkurzi na projektu Staroměstská brána. Pod tímto názvem se skrývá rekonstrukce pražského prestižního hotelu InterContinental, kterou pro českého investora realizuje divize 9 ve sdružení s divizí 3. Skupinu téměř 20 členů spolku po stavbě laskavě a mile provedl stavbyvedoucí Ing. Jan Šoltész (na snímku první zleva).
Útvar marketingu
Útvar marketingu
Sojka oslavila kulatiny
Systém obchodních informací (SOI) hovorově Sojka, je stěžejní aplikace Skupiny METROSTAV, KTERÁ umožňuje sledovat zakázku od prvotní informace na trhu až po JEJÍ realizaci. Nabízí strukturovaný reporting, např. statistiky úspěšnosti. Skupině poskytuje konkurenční výhodu. LeTOS slaví JIŽ 30. narozeniny!
RED, foto archiv Metrostavu
raťme se na počátek 90. let… Společnost zaměřená hlavně na výstavbu metra se měnila v univerzální stavební firmu. Zakázek přibývalo a ze strany vedení společnosti i jednotlivých divizí se začala prosazovat myšlenka sledovat projekty od podání nabídky až po realizaci. Vznikla potřeba mít dané informace k dispozici uceleně a na jednom místě. Na jaře 1993 byla vytvořena databáze, která evidovala zakázky v papírové formě.
Podobu počítačové aplikace získala v roce 1997, kdy byla prvně spuštěna a nesla již dodnes užívaný název Systém obchodních informací – zkráceně SOI. Jednalo se o první aplikaci tohoto druhu v rámci stavebního trhu v ČR a rychle se stala důležitým marketingovým a obchodním nástrojem naší společnosti. „Tato verze SOI poskytla základní evidenci zakázek a jejich sledování v digitální podobě. Zautomatizování celého procesu umožnilo sledovat více zakázek najednou a mít přehled o stavu každé z nich,“ vysvětluje Ing. Lukáš Holeček z Útvaru obchodního controllingu.
SOI JE KLÍČOVÁ APLIKACE SKUPINY METROSTAV PRO KOORDINACI MARKETINGU A OBCHODU
V dalších letech probíhal vývoj aplikace, byly přidávány nové moduly, funkce a rozšíření, které umožňovaly sledování dalších oblastí a aspektů jednotlivých projektů. Vznikla platforma pro koordinaci a řízení marketingových aktivit a obchodní činnosti Skupiny.
Dnešní podoba sytému nabízí ucelený přehled obchodních informací na jednom místě a zároveň každému uživateli umožňuje se „odkudkoliv“ k informacím dostat, systém je stále online k dispozici. Díky propracovanému systému přístupových práv je aplikace bezpečným úložištěm dat, která jsou často předmětem obchodního tajemství.
A co SOI především umí? „Nabízí strukturovaný reporting, například výrobní program jednotlivých společností i celé Skupiny, zásobník práce, zasmluvněné zakázky, přehledy ZCV, VNT a analýzy (podané nabídky a jejich úspěšnost), různé statistiky, analýzy trhu a mnoho dalšího,“ přibližuje vedoucí Útvaru obchodního controllingu Bc. Viktor Jeřábek. Sojka tedy umožňuje sdílení informací napříč celou Skupinou, je to zkrátka unikátní know-how, které je naší konkurenční výhodou na trhu. Do dalších let jí nezbývá než popřát kvalitní data, další dynamický rozvoj a hlavně spokojené uživatele.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Rostislav Štajer, MBA
Zástupce výkonného ředitele a vedoucí útvaru marketingu
Na centrálu Metrostavu do Úseku obchodního ředitele (ÚOŘ) nastoupil v roce 2001, další působení Ing. Štajera bylo úzce spojeno s kolegy z centrály a z jednotlivých útvarů marketingu a obchodu v divizích. Postupně se stal vedoucím Útvaru marketingu a následně i zástupcem obchodního ředitele. Aktuálně spravuje ucelenou agendu činností úseku obchodního ředitele.
Pamatujete si na moment, který rozhodl, že jste se stal metrostavákem?
Po dokončení studií na ČVUT v Praze a absolvování základní vojenské služby jsem se rozhodoval, která z pracovních nabídek je tou správnou cestou. Příležitost být součástí týmu ÚOŘ byla s ohledem na dobré jméno společnosti Metrostav, obor, který jsem vystudoval a na další možný profesní růst a uplatnění jasnou volbou.
Můžete přiblížit činnost Útvaru marketingu Metrostavu?
Marketing ve stavebnictví je primárně zaměřen na průběžné shromažďování a reporting informací k zakázkám od prvotní informace (převážně veřejné zdroje) přes fázi obchodu (vlastní účast v soutěži a podání nabídky) až do fáze realizace po dokončení projektu (včetně informace pro reference). Útvar marketingu společně s Útvarem obchodního controllingu v čase zakázky monitoruje, dle platných pravidel eviduje a dle vývoje aktualizuje. Připravuje podklady a formuláře nutné pro projednání zakázek vedením společnosti. Na základě dat z aplikace SOI připravuje dílčí statistiky a analýzy jako například obchodní úspěšnost, přehledy ZCV, výrobní program, zasmluvněnost, zásoba práce apod. Útvar marketingu na pravidelné bázi sleduje a vyhodnocuje trendy stavebního trhu a jeho dílčí segmenty, klíčové investory a kondici naší konkurence.
Zmínil jste jeden z důležitých nástrojů, systém SOI, hovorově Sojku. Čím je pro vás cenná?
Jde o unikátní platformu a zdroj obchodních informací. Představuje vlastní v čase rozvíjené know-how (již devátá verze aplikace). Je bezpečným uložištěm obchodních informací k zakázkám s propracovanou strukturou práv a troufnu si tvrdit, že je uživatelsky přívětivá. V neposlední řadě je také automaticky provázána s ostatními aplikacemi Skupiny. Aktuálně se zabýváme vyšší mírou elektronizace dokumentů a automatickým work-flow pro uživatele, např. online reporting v prostředí Power BI. Plánujeme postupné zapojení umělé inteligence (AI) do vybraných činností.
Čemu váš útvar věnuje nyní největší pozornost?
Útvar marketingu v centrále společnosti úzce koordinuje aktivity marketérů v jednotlivých divizích a společnostech v rámci celé Skupiny Metrostav. Snažíme se uplatňovat nastavená pravidla a závazné postupy. Rozhodujeme sporné případy a tím předcházíme vnitřním neshodám v rámci celé Skupiny Metrostav. Aktuálně se „pereme“ s frontou předaných návrhů v Zakázkové komisi. Věřím, že tuto marketingovou výzvu dokážeme zvládnout. Na závěr bych chtěl všem kolegům z marketingu poděkovat za dosavadní spolupráci a jsem přesvědčen, že je dále na čem stavět.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Náročná operace 70 m nad zemí
Tým divize 3 pod vedením Ing. Vladimíra Beneše uskutečnil další výsuv mostu Gottleubatalbrücke v německé Pirně (snímky).
Pro sdružení ARGE Gottleubatalbrücke na výstavbě mostu pracují kolegové ze společnosti BeMo Tunnelling a Metrostavu (vedoucí projektu doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D., vedoucí montáže Ing. Jan Krysta). Čtvrtý výsuv byl nejdelší z celé stavby (vzdálenost mezi pilíři je 124 m) a probíhal až 70 m nad údolím. Ocelová konstrukce o hmotnosti 3500 tun se pohybovala maximální rychlostí 24 m/hod, hodnota průhybu na špičce výsuvného nosu dosahovala bezmála 6 m. Po dokončení bude mít most délku 916 m.
Metrostav Norge AS
Metrostav Norge AS
Izolatérský tým ve Stockholmu
Kolegové z Metrostav Norge AS mimo jiné pracují na traťových tunelech u projektu Järfälla ve Stockholmu, kde z dosavadní konečné stanice modré linky Akalla vzniká 4,1 km dlouhý nový úsek metra. Na stavbě nyní působí také náš izolatérský tým, který si zaslouží pozornost.
Ing. Jiří Horčička, foto archiv stavby
ráce na náročném projektu prodloužení metra probíhají pro hlavního dodavatele projektu SBT Sverige AB. V úsecích již dokončených ražeb se provádí mapování tekoucích míst, kde se následně tato místa lokálně izolují proti vodě. Ve stanicích a v oblastech, kde je zvýšená ochrana proti mrazu, jsou pak izolace prováděny kompletně v celém tunelovém profilu. Výška stropu v některých částech stanice dosahuje až 16 m, a tak je kvůli omezenému dosahu vrtacího vozu zapotřebí pravidelné vytváření a odtěžování provizorních ramp.
Společnost Metrostav Norge zde také převzala agendu veškerých technických kotev, kterých je více než 25 typů, a tak organizace při jejich vrtání a jejich následná kontrola je poměrně náročná. Předpokládaný rozsah izolací (foto) je na tomto projektu zhruba 65 000 m2. V polovině dubna jsme se nacházeli zhruba v jedné třetině, a tak je před námi ještě spousta práce. Motivací pro nás je fakt, že vzniká nový stabilní a zkušený tým pod vedením Petra Šlajse, který by měl v budoucnu doplňovat tunelářské práce po našich ražbách i na dalších projektech.
Číslo
číslo
Tolik metrů bude rozpětí oblouku železničního mostu přes Vltavu v Červené, který budují kolegové z Metrostavu TBR. Dílo se po svém dokončení zařadí mezi největší oblouková mostní díla v České republice.
Bez trhacích prací se na Orlíku neobejdou
Některé stavby a rekonstrukce vyžadují v určitých fázích specifické činnosti, bez nichž by celé dílo nebylo vůbec možné realizovat. Mezi ně patří trhací práce, které jsou nezbytné pro výstavbu nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík (foto). Modernizace přelivů se ujala Divize 6 a tým Ing. Miroslava Vlka z Metrostavu TBR realizuje část zemních prací zahrnujících i rozpojení skalních hornin, tedy vrtací a trhací práce.
Divize 6 a Metrostav TBR
Bez trhacích prací se na Orlíku neobejdou
Některé stavby a rekonstrukce vyžadují v určitých fázích specifické činnosti, bez NICHŽ by celé dílo nebylo vůbec možné realizovat. Mezi ně patří trhací práce, které jsou nezbytné pro výstavbu nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík (FOTO). Modernizace přelivů se ujala divize 6 a tým Ing. Miroslava Vlka z Metrostavu TBR realizuje část zemních prací zahrnujících i rozpojení skalních hornin, tedy vrtací a trhací práce.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
řehradní železobetonové konstrukce nového bezpečnostního přelivu na Orlíku jsou velmi masivní a musí být založeny v pevných skalních horninách s dostatečnou hloubkou uložení. Proto je třeba vybudovat ve svahu vedle hlavní hráze poměrně masivní zářez o rozměrech 30 × 10 × 600 m, který je zčásti veden ve skalních horninách. Jde o horniny v pevnostní třídě R2 až R3, konkrétně Amfibolit a nelze je rozpojit strojně, ale pouze trhacími pracemi. Ty od března loňského roku provádějí odborníci pod vedením Ing. Vlka.
„Trhací práce na Orlíku jsou specifické tím, že je provádíme ve svazích se sklonem přes 40 stupňů a v blízkost i těsnicí clony přehrady a elektrárny. To vyžaduje členění do menších záběrů,“ popisuje Ing. Vlk. Práce na záběru začínají vytyčením vrtacího schématu, odvrtáním celého pole a následným nabitím vrtů trhavinou. Odborníci musejí provést ucpávky a propojit vrty do schématu podle projektu. Následuje příprava na vlastní roznět. Odpal je ukončen zapojením roznětnice a stiskem tlačítka.
Přes 80 odpalů
Kromě sklonu svahů omezuje trhací práce i maximální možné zatížení kmitání podloží. Konstrukce hráze jsou osazeny snímači, které ihned po odpalu poskytnou informace o tom, zda byly limity dodrženy. Vedoucí trhacích prací a střelmistr tak mají možnost v reálném čase reagovat na vyvozený účinek odstřelu a případně upravit velikost náloží nebo časování roznětu, aby nedošlo k překročení stanovených hodnot. Maximální hodnota kmitu je stanovena na 5 mm, přičemž účinky trhacích prací se pohybují zhruba na polovině této hodnoty.
Při stavbě přelivu jsou nutné TRHACÍ PRÁCE. I takto specifické činnosti dokáže naše firma realizovat v rámci Skupiny
Do začátku května proběhlo už víc než 80 odpalů. Nejsou ovšem naplánovány v pravidelných intervalech, ale jsou závislé na odtěžení rozpojené horniny. Kromě toho práce přerušují i další činnosti jako například zajištění skalních stěn pilotami, kotvami a zřizováním převázek. Tým se musí řídit i geotechnickým monitoringem zadavatele a v neposlední řadě i provozním režimem plavebního řádu na Vltavě. „Kromě omezení silničního a pěšího provozu na hrázi dochází k omezení provozu lodního výtahu a současně i k omezení plavby na Vltavě. Lodě musejí vyčkat před lávkou přes Vltavu v Solenicích,“ vysvětluje vedoucí projektu s tím, že členové jeho týmu v podstatě koordinují všechny druhy dopravy v okolí.
V lomech i na dalších stavbách
Trhací práce Metrostavu TBR se zaměřují na povrchové dobývání surovin v lomech. Roční výkon se tam souhrnně pohybuje kolem jednoho milionu tun. Ve stavebních zakázkách jsou kolegové z Metrostavu TBR kromě Orlíku zapojeni do výstavby metra D, zřízení bezbariérového přístupu do stanice metra Jiřího z Poděbrad nebo se podílejí na demoličních pracích průmyslových objektů, komínů či haly.
Zdařilá obnova historického mobiliáře pro kostel v Kolíně
Restaurátorský ateliér Metrostavu DIZ dokončil minulý měsíc zakázku pro kolínský kostel svatého Bartoloměje. Tým ateliéru pro něj restauroval pontifikální křeslo s taburety, dvířka pro čtyři kostelní sanktuáře, což jsou místa pro uložení církevních předmětů, a několik dalších kusů původního sakrálního nábytku.
Metrostav DIZ
Zdařilá obnova historického mobiliáře pro kostel v Kolíně
Restaurátorský ateliér Metrostavu DIZ dokončil minulý měsíc zakázku pro kolínský kostel svatého Bartoloměje. Tým ateliéru pro něj restauroval pontifikální křeslo s taburety, dvířka pro čtyři kostelní sanktuáře, což jsou místa pro uložení církevních předmětů, a několik dalších kusů původního sakrálního nábytku.
Blanka Růžičková, foto Petr Adámek
bnova historických částí kostelního mobiliáře (snímky) si vyžádala víc než rok pečlivé práce. „Smlouva byla podepsána v létě 2021 a vzápětí jsme začali provádět průzkumy. První část zakázky jsme dokončili a předali začátkem února, pontifikální křeslo pak v polovině dubna letošního roku,“ upřesňuje za Metrostav DIZ vedoucí provozu obnovy památek Jan Kučera.
Kostel svatého Bartoloměje v Kolíně patří k největším gotickým kostelům v Čechách a je na seznamu národních kulturních památek. Pontifikální křeslo je původně určeno pro slavnost uvedení církevních hodnostářů do úřadu. V podmínkách kolínského kostela by to mělo být pro biskupa, jako pontifikálie se ale obecně označují předměty spojené s ceremonií nástupu nového hodnostáře včetně papeže.
SPECIALIZOVANÉ STŘEDISKO
Restaurátorské práce se v případě kolínského křesla týkaly také tří připojených taburetů. „Náš ateliér má bohaté zkušenosti s restaurováním uměleckořemeslného mobiliáře, ale co pro nás bylo zajímavé, byla právě obnova polychromie, tedy barevné výzdoby na dřevěných částech pontifikálního křesla a taburetech,“ připomíná Jan Kučera.
Důvodem k vytvoření provozu obnova památek Metrostavu DIZ bylo potřeba rozšíření nabídky v oboru obnovy památek.Navazuje na práci specializovaného střediska, které bylo součástí Metrostavu více než deset let. V ateliéru pracují specializovaní řemeslníci, hlavně truhláři, lakýrníci nebo zámečníci. Pro památkově chráněné objekty zajišťují především restaurování a repase dřevěných prvků. V nově rekonstruovaných objektech nejčastěji opravují okna, dveře, vrata, obložení stěn apod. Kromě toho však vyrábějí i repliky a v případě potřeby, pokud původní prvky zcela chybějí, navrhují novotvary. K restaurátorské práci patří veškeré lakýrnické práce včetně aplikace historických technologií jako třeba fládrování. Pro zakázky, které vyžadují zvláštní specializaci, ateliér spolupracuje s dalšími řemeslníky, například s vitrážisty, pozlacovači, čalouníky nebo pasíři.
V minulých letech patřily k nezajímavějším zakázkám práce pro Národní muzeum nebo pro Fantovu budovu na hlavním nádraží v Praze. Za zmínku ovšem stojí také rekonstrukce objektů v areálu zámku Veltrusy, práce pro Clam-Gallasův palác nebo pro Armádní muzeum na Vítkově.
„V současné době dokončujeme zakázku pro Císařské lázně v Karlových Varech. V Praze pracujeme na paláci Savarin, na Průmyslovém paláci, na rekonstrukci objektu Opletalova 13 a na Německé ambasádě ve Vlašské,“ shrnuje Jan Kučera.
Betonáři divize 6 a TBG Metrostav
Betonáři divize 6 a TBG Metrostav
Nový hotel v Hybernské:
betonáž s náročnou logistikouKřižovatka U Bulhara v Praze získala novou dominantu: podél Hybernské ulice se tyčí 27,15 metru vysoká železobetonová konstrukce, která připomíná stroužek sýra (foto). Stavbaři divize 6 dokončili hrubou stavbu hotelu Motel One.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv stavby
de o sedmipodlažní hotel, který nabídne téměř 400 pokojů. Stavba je náročná zejména kvůli koordinaci velkého množství subdodavatelů, nedostatku místa a komplikované logistice. V Hybernské stavbaři pracovali i s některými již důvěrně známými speciálními technologiemi, které jsou určeny pro městské prostředí. „Například k eliminaci hluku od projíždějících vlaků jsme použili vibroizolační rohože, které naši kolegové uplatnili třeba při stavbě Masaryk Centre I,“ prozrazuje vedoucí projektu Bc. Radek Čermák.
Projekt dále vynikal i ekologickým přístupem při výrobě a dodávkách betonu. „Staveniště zásobovaly dvě naše říční betonárny, které jako jediné v ČR využívají k zavážení kameniva lodní dopravu. Vzhledem k tomu, že monolitická konstrukce včetně základů spolykala téměř devět tisíc kubíků betonu, odhaduji, že tímto způsobem se nám podařilo ‚odečíst‘ z pražských silnic odhadem 650 nákladních aut. Do podkladního betonu jsme navíc použili tzv. ecocrete, což je zelený beton obsahující recyklované kamenivo,“ uzavírá Ing. Jakub Šimáček, ředitel společnosti TBG Metrostav.
Lidé Metrostavu
Lidé Metrostavu
Nejlepší pracovníci
Ředitelé jednotlivých divizí ocenili nejlepší studenty – asistenty manažera, mistry a dělníky za rok 2022. Vyznamenáni jsou také nejlepší manažeři junioři, kterým generální ředitel Metrostavu ocenění předá na společném setkání. Všem blahopřejeme!
Manažer junior Metrostavu
Ing. Jiří Mareš, MTS D1, stavbyvedoucí ● Ing. Ondřej Vojtek, MTS D1, vedoucí střediska ● Ing. Adam Vondřejc, MTS D1, mistr ● Ing. Kateřina Horníková, MTS D3, samostatná přípravářka ● Ing. Marek Jekielek, MTS D6, stavbyvedoucí ● Ing. Tomáš Jakoubek, MTS D8, stavbyvedoucí ● Ing. Stanislav Zeman, MTS D9, stavbyvedoucí ● Ing. Filip Mandel, MTS DIZ Z08, stavbyvedoucí ● Ing. Petr Kováčik, MTS TBR, přípravář ● Ing. Martin Rochovanský, MTS TBR, stavbyvedoucí ● Ing. Jakub Mareš, ÚPZ, stavbyvedoucí.
Student-asistent manažera
Diana Krajíčková, MTS D1, technička studentka ● Jaroslav Kopecký, MTS D3, technik student ● Ondřej Šimek, MTS D3, technik student ● Ing. Nikola Bursová, MTS D5, technička absolventka ● Ing. Nikodém Kofler, MTS D5, mistr ● Bc. Jan Chalupecký, MTS D6, mistr ● Jan Trafina, MTS D8, technik student ● Ing. Josef Ročeň, MTS D9, mistr ● Jan Vicher, MTS DIZ Z06, technik student ● Bc. Adéla Dlouhá, MTS DIZ Z08, technička studentka.
Mistr roku
Matyáš Filip, MTS D1, mistr ● Ing. Dominik Stodola, MTS D1, mistr ● Josef Libánský, MTS D3, mistr ● Jan Melichar, MTS D3, mistr ● Ing. Dominik Mnich, MTS D5, mistr ● Ladislav Rusiňák, MTS D5, mistr ● Ing. Jakub Tožička, MTS D5, mistr ● Marcel Urban, MTS D5, mistr ● Tomáš Zoulík, MTS D5, mistr ● Juraj Gabriš, MTS D6, mistr ● Ing. Lukáš Kmeť, MTS D6, mistr ● Ing. Tibor Onderuš, MTS D6, mistr ● Kamil Patzak DiS., MTS D6, mistr ● Martin Prosr, MTS D6, mistr ● Tomáš Rákosník, MTS D6, mistr ● Ing. Mikhail Zheleznikov, MTS D8, stavbyvedoucí ● Ing. Miroslav Kovařík, MTS D9, mistr ● Valentýn Szotkowski, MTS D9, mistr ● Ing. Maximilián Hrnčár, MTS SK D42, mistr ● Jan Dostál, MTS DIZ Z01, mistr ● Miroslav Havel, MTS DIZ Z01, mistr ● Ing. Jan Boucník, MTS DIZ Z02, mistr ● Marek Kolář, MTS DIZ Z02, mistr ● Petr Masař, MTS DIZ Z02, mistr ● Dominik Havlíček, MTS DIZ Z08, asistent stavbyvedoucího ● Jan Matoušek, MTS TBR, mistr ● Ing. Martin Pleva, MTS TBR, mistr ● Martin Pojezný, MTS TBR, mistr.
Dělník roku
Ondřej Odehnal, MTS D1, svářeč kovů ● Josef Soukup, MTS D1, zedník ● Petr Suchánek, MTS D1, zedník ● David Šůs, MTS D1, potrubář ● Vladimír Turanský, MTS D1, tunelář ● Pavel Vaněk, MTS D1, tesař ● Jaroslav Hejna, MTS D3, zedník ● Jiří Hořejší, MTS D3, provozní zámečník ● Luboš Král, MTS D3, strojník pracovních strojů ● Stanislav Borský, MTS D5, tunelář ● Zsolt Dikan, MTS D5, tesař ● Oleg Fedynyak, MTS D5, betonář ● Radomír Hamták, MTS D5, strojník pracovních strojů ● Jakub Hudáček, MTS D5, střelmistr ● Pavol Hudák, MTS D5, provozní zámečník ● Petr Kocourek, MTS D5, strojník pracovních strojů ● Ivo Kupčík, MTS D5, provozní zámečník ● Roman Liďák, MTS D5, provozní zámečník ● Ladislav Ministr, MTS D5, strojník pracovních strojů ● Pavel Pernica, MTS D5, strojník pracovních strojů ● Aleš Polách, MTS D5, strojník pracovních strojů ● Ivan Uriadko, MTS D5, stavební dělník ● Radek Žlebský, MTS D5, strojník pracovních strojů ● Jiří Čeman, MTS D6, tesař ● Vincent Hovanec, MTS D6, zedník ● Petr Josl, MTS D6, zedník ● Zdeněk Kropáček, MTS D6, tesař ● Vladimír Misař, MTS D6, železář ● Martin Bernášek, MTS D8, řidič silničních motorových vozidel nad 7,5 t ● Peter Bóra, MTS D8, izolatér ● Pavel Fridrich, MTS D8, zedník ● Tomáš Kocek, MTS D8, provozní zámečník ● Miroslav Staněk, MTS D9, zedník ● Roman Mudroch, MTS DIZ Z02, montér ocelových konstrukcí ● Pavel Blažek, MTS TBR, betonář ● Hynek Čapek, MTS TBR, tesař ● Luboš Herman, MTS TBR, betonář ● Stanislav Manek, MTS TBR, betonář ● Luděk Markvart, MTS TBR, tesař ● Libor Pechmann, MTS TBR, strojník pracovních strojů.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Senior klub Metrostav
Vzpomínka na mládí
Ve středu 12. dubna se byli senioři Metrostavu podívat v Retro muzeu Praha, které je v prostorách Obchodního domu Kotva.
Vzhledem k tomu, že jsme všichni pamětníci, exponáty nám byly blízké a rádi jsme zavzpomínali, jak jsme měli stejně vybavenou kuchyň, zařízený obývák, nosili „tesilky“ a „dederonky“, pouštěli si desky na gramofonu, kouřili Lípy. Prostě každý si vybral. Když jsme si sedli do zařízeného obývacího pokoje (foto), najednou nám bylo dvacet let. Od prohlídky jsme se nemohli odtrhnout a ještě cestou domů dlouho vzpomínali na to, jaké to bylo.
Jan Brodský, předseda SKM
Hledáme posily
Přípravy na letošní ročník MHCM jsou v plném proudu a v souvislosti se slavnostním startem, který se uskuteční v úterý 25. července 2023 u Löwitova mlýnu pod Libeňským zámkem, hledáme nové posily do týmu dobrovolníků v den konání akce.
Se spolkem Cesta za snem zajistíme handicapovaným a zdravým členům cyklo týmů kvalitní a bezpečný start, který bude zpříjemněn vydáváním drobného občerstvení. Dobrovolnice a dobrovolníci z řad našich kolegů jsou nedílnou součástí realizačního týmu. Připojte se k nám! Více na: cyklomaraton@metrostav.cz
Ing. Tereza Wagner
učni na exkurzi v metrostavu
V dubnu žáci z pražských škol Akademie řemesel Praha, Střední odborná škola Jarov a SOU, Praha – Radotín navštívili naše pracoviště v Horních Počernicích.
Prošli si tesárnu, půjčovnu bednění a lešení, dílnu ocelových konstrukcí a další provozy, odpoledne si zajezdili na motokárách. Věříme, že se jim akce líbila a rádi se zapojí do našeho programu pro učně.
RED
Jsme hrdým partnerem 110. Primátorek. Přijďte fandit!
2. – 4. června 2023 v Praze. Spojuje nás tradice, síla a vytrvalost
Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero
Nese stejný název jako jezero z legendárního westernu, ale nachází se na okraji Opavy a vzniklo zatopením sádrovcového lomu. Stříbrné jezero za levým břehem řeky Opavy po nějakou dobu „obsadili“ stavbaři divize 1 pod vedením Ing. Michala Rádka. Nehledali zde poklad, ale revitalizovali prostředí pro rekreanty.
Fotoreportáž
Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero
RED, foto Drahoslav Ramík
Nese stejný název jako jezero z legendárního westernu, ale nachází se na okraji Opavy a vzniklo zatopením sádrovcového lomu. Stříbrné jezero za levým břehem řeky Opavy po nějakou dobu „obsadili“ stavbaři divize 1 pod vedením Ing. Michala Rádka. Nehledali zde poklad, ale revitalizovali prostředí pro rekreanty.
Sádrák je klidnou rekreační zónou, kam se nejen v létě uchyluje ke koupání či procházkám nemálo lidí. Nyní zde na ně čekají nově upravené a čisté pláže a citlivě umístěné lavičky – na snímku západní břeh.
Poblíž vodní plochy přibyla nová dřevěná lávka. Mostovka je tvořena akátovými fošnami, výplň zábradlí z nerezové sítě. Stavební práce u celého jezera vloni zkomplikovala a opozdila vysoká hladina jezera, kdy se zřejmě ucpala nějaká podzemní štola, a kvůli tomu musel být postavený zvláštní odvodňovací kanál.
U opavského Stříbrného jezera se myslí i na děti. Čekají tu na ně přírodní herní prvky z jurského vápence…
Součástí projektu byla také realizace podchodu pod silnicí včetně komunikace a stavba 66 metrů dlouhé lávky, která propojila okolí jezera s hojně využívanými Městskými sady. Nosná konstrukce lávky byla provedena jako monolitická a je zavěšená na visutém kabelu oboustranně kotveném do pylonů.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1_Nemocnice – Fotogalerie
Vizualizace Centra urgentní medicíny v areálu liberecké nemocnice – exteriér.
Vizualizace Centra urgentní medicíny v areálu liberecké nemocnice – exteriér.
Vizualizace Centra urgentní medicíny v areálu liberecké nemocnice – vstupní hala.
Vizualizace Centra urgentní medicíny v areálu liberecké nemocnice – stanice sester, JIP.
Vizualizace Centra urgentní medicíny v areálu liberecké nemocnice – pohotovost.
Vizualizace Centra urgentní medicíny v areálu liberecké nemocnice – lékárna.
Vizualizace Centra urgentní medicíny v areálu liberecké nemocnice – lůžková část, pokoj standard.
5_Fotosloupek – Fotogalerie
Výstavba mostu Gottleubatalbrücke v Pirně – snímek zachycuje poslední čtvrtý výsuv.
Jeden z výsuvů proběhl také v listopadu 2022.
Předposlední třetí výsuv byl dlouhý 108 metrů, konstrukce byla posouvána rychlostí 24 m/hod.
- 1004717.svg
- 1004718.svg
- 1004726.svg
- 1004731.svg
- 1004757.pdf
- 1004758.svg
- 1004759.jpg
- 1004760.jpg
- 1004761.jpg
- 1004762.svg
- 1004763.jpg
- 1004764.jpg
- 1004765.png
- 1004766.png
- 1004767.jpg
- 1004768.png
- 1004769.png
- 1004770.jpg
- 1004771.jpg
- 1004772.jpg
- 1004773.jpg
- 1004774.jpg
- 1004775.jpg
- 1004783.jpg
- 1004784.jpg
- 1004785.jpg
- 1004786.svg
- 1004787.jpg
- 1004788.mp4
- 1004789.jpg
- 1004790.svg
- 1004791.jpg
- 1004792.jpg
- 1004793.jpg
- 1004794.svg
- 1004797.jpg
- 1004798.jpg
- 1004799.jpg
- 1004800.jpg
- 1004801.jpg
- 1004802.jpg
- 1004981.svg
- 1005111.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007