Metrostav Norge AS
Izolatérský tým ve Stockholmu
Kolegové z Metrostav Norge AS mimo jiné pracují na traťových tunelech u projektu Järfälla ve Stockholmu, kde z dosavadní konečné stanice modré linky Akalla vzniká 4,1 km dlouhý nový úsek metra. Na stavbě nyní působí také náš izolatérský tým, který si zaslouží pozornost.
Ing. Jiří Horčička, foto archiv stavby
P
ráce na náročném projektu prodloužení metra probíhají pro hlavního dodavatele projektu SBT Sverige AB. V úsecích již dokončených ražeb se provádí mapování tekoucích míst, kde se následně tato místa lokálně izolují proti vodě. Ve stanicích a v oblastech, kde je zvýšená ochrana proti mrazu, jsou pak izolace prováděny kompletně v celém tunelovém profilu. Výška stropu v některých částech stanice dosahuje až 16 m, a tak je kvůli omezenému dosahu vrtacího vozu zapotřebí pravidelné vytváření a odtěžování provizorních ramp.
Společnost Metrostav Norge zde také převzala agendu veškerých technických kotev, kterých je více než 25 typů, a tak organizace při jejich vrtání a jejich následná kontrola je poměrně náročná. Předpokládaný rozsah izolací (foto) je na tomto projektu zhruba 65 000 m2. V polovině dubna jsme se nacházeli zhruba v jedné třetině, a tak je před námi ještě spousta práce. Motivací pro nás je fakt, že vzniká nový stabilní a zkušený tým pod vedením Petra Šlajse, který by měl v budoucnu doplňovat tunelářské práce po našich ražbách i na dalších projektech.