-
Metrostav
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
Lepší podmínky pro studium i život
Třetí zakázku v suchdolském areálu České zemědělské univerzity v Praze (ČZU) dokončil tým Metrostavu v čele s Ing. Václavem Petráškem 11. září. Už za čtyři dny pak začala zrekonstruovaná a o patro navýšená budova koleje G sloužit studentům ve zkušebním provozu.
18
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
15. října 2024
ročník 36
Lepší podmínky pro studium i život
Třetí zakázku v suchdolském areálu České zemědělské univerzity v Praze (ČZU) dokončil tým Metrostavu v čele s Ing. Václavem Petráškem 11. září. Už za čtyři dny pak začala zrekonstruovaná a o patro navýšená budova koleje G sloužit studentům ve zkušebním provozu.
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
olej G (hlavní foto) byla v roce 1980 zkolaudovaná jako podsklepený šestipodlažní objekt pro 260 studentů ubytovaných ve dvoupokojových buňkách se společnou koupelnou.
Rekonstrukce, kterou stavbaři závodu 1 zahájili v lednu 2023, se týkala výměny všech vnitřních technických rozvodů a přestavby ubytovacích jednotek tak, aby každá měla vlastní hygienické zařízení.
V rámci zakázky vyrostlo navíc na ploché střeše původního železobetonového skeletu další obytné patro s užitnou plochou přes 800 m2, kde bude 44 studentů užívat 22 dvoulůžkových pokojů se sanitárním zázemím – osm z nich má vestavěné patro a kuchyňku (foto dole), čtyři jsou bezbariérové. Všech 155 pokojů zrekonstruované a nadstavěné koleje G vybavil Metrostav DIZ i nábytkem včetně elektrospotřebičů. Rekonstrukce se částečně týkala také jednopodlažního spojovacího krčku mezi kolejemi F a G.
běžná ubytovací budova se proměnila na takzvané inteligentní bydlení
Po odstranění původních omítek a podlah přišly při stavbě jako první na řadu lokální sanace nosných prvků. A pak se dílo rozeběhlo. „Bohužel bez jasného zadání a s neustálými změnami v průběhu prací. Ta základní spočívala v přeměně běžné ubytovací budovy na takzvaně inteligentní bydlení, což mělo zásadní dopad jak do stavební části zakázky, tak především do všech technických zařízení a systémů, zejména do elektroinstalací,“ říká Ing. Petrášek. A doplňuje: „Dodatečně došlo i ke zvýšení požadavků na tepelně-technické vlastnosti obálky budovy, takže jsme museli přikotvit prvky starého kontaktního zateplovacího systému a přidat další vrstvy izolace.“
Zajímavostí bylo vybudování systému šedé vody, který znatelně snižuje provozní náklady budovy. Pro splachování WC se využívá odpadní voda z umyvadel a sprch, která je po čištění v suterénní úpravně smíchána s dešťovou vodou zachytávanou v retenčních nádržích s biologickým separátorem.
Stavbaři provedli i úpravy vyplývající z požadavků požárněbezpečnostního řešení – u severní fasády koleje vybudovali evakuační výtah, k jižní fasádě přistavěli venkovní únikové schodiště.
Všechny práce dokončil Metrostav DIZ včas a v požadované kvalitě. Snad se díky tomu do suchdolského kampusu ČZU znovu vrátí.
Modernizace a růst ČZU
Dobře odvedená práce způsobila, že se Ing. Václav Petrášek v areálu suchdolského kampusu ČZU zabydlel na dlouhou dobu.
Pracoval na stavbách Centra manažerských a ekonomických studií pro Provozně ekonomickou fakultu a Mezifakultního centra environmentálních věd. Jeho tým tu v červenci roku 2023 ve třech etapách dokončil modernizaci a dostavbu budovy Fakulty lesnické a dřevařské (foto). Poslední zakázku – rekonstrukci a nadstavbu koleje G pro celkem 305 osob – uzavřel v polovině letošního září.
Ing. Petrášek v Suchdole
Počet zakázek: 6
Z toho jako stavbyvedoucí: 3
Jako vedoucí projektu: 3
ČZU v číslech
Rok založení: 1952
Současný počet fakult: 6
Plocha areálu: přes 35 hektarů
Počet studentů v r. 2023: kolem 20 000
Počet pracovníků v r. 2023: více než 1600
Krátce Aktuálně
Metrostav 18/2024
Krátce Aktuálně
Beroun hostil charitativní turnaj
V příjemném prostředí Beroun Golf Club se ve čtvrtek 10. října odehrál turnaj Metrostav Charity Golf Cup 2024. Behěm závěrečného vyhlášení České golfové asociace hendikepovaných (CZDGA) generální ředitel Metrostavu DIZ Ing. Karel Volf předal prezidentovi asociace výtěžek v hodnotě 86 000 Kč, který se v rámci dvou turnajů podařilo vybrat na podporu hendikepovaným golfistům. Velké díky hráčům, kteří se zapojili!
Další termín pro dárce krve
Opakování akce Daruj krev s Metrostavem se blíží: proběhne v pátek 8. listopadu od 7.30 hod. jako vždy v prostorách Centra vzdělávání Skupiny Metrostav na pražské Palmovce. Zaměstnanci se mohou přihlásit pomocí formuláře na intranetu. Všem, kteří se rozhodnou pomoci dobré věci, předem děkujeme!
Horkovod na Mělnicku prochází revitalizací
Kolegové z Metrostavu DIZ závodu 2 pracují na sanaci nosných železobetonových konstrukcí horkovodu mezi obcemi Zálezlice a Zelčín na Mělnicku (foto). Cílem projektu je zajistit dlouhodobou životnost a bezpečné provozování horkovodu. Stavbaři dokončují první etapu ze dvou, jejímž předmětem byla rekonstrukce 52 pilířů a patek z celkového počtu 108. První etapa by měla být předána objednateli zakázky společnosti Energotrans v listopadu 2024.
Subterra
Metrostav 18/2024
Subterra
Šedesát let společnosti Subterra
„Čas, který uplynul, je náš, a nic není na bezpečnějším místě než to, co bylo,“ zní citát římského filozofa L. A. SENEKY. Na takovéto bezpečné místo se občas rádi vracíme, abychom si osvěžili minulost, zvláště pak, když na ni můžeme být hrdí. Výročí, zejména ta kulatá, jsou k tomu mimořádně vhodnou příležitostí. a právě takové, šedesátileté, si Subterra letos připomíná.
JUDr. Vladislav Beneš, foto archiv společnosti Subterra
roce 1964 sjíždějí z pásů první embéčka, vznikají filmy jako Starci na chmelu nebo Limonádový Joe, na olympiádě v Tokiu získává Věra Čáslavská zlatý hattrick. Začínají se nosit minisukně a Beatles zpívají A Hard Day’s Night. Je to čas nástupu politického i všeobecného uvolňování.
A v něm, přesně 25. září 1964, se ozývá první odpal na pokusné ražbě štolového přivaděče pitné vody ze Želivky do Prahy (foto). Rodí se tak dnešní Subterra.
Odpal provedl samostatný útvar Uranových dolů Příbram, později Odštěpný závod Želivka. Z něj se vyvinuly národní podnik Podzemní inženýrské stavby, koncernový podnik Výstavba dolů uranového průmyslu a Subterra státní podnik, později akciová společnost.
Jako součást uranového průmyslu – státem podporovaného prioritního odvětví – měla firma hned na začátku své existence možnost pořídit si technicky vyspělé moderní technologie, pracovat s nimi a pozvednout tak československé podzemní stavitelství na úroveň srovnatelnou s okolním světem. Ikonická stavba přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé Stráně, na níž Subterra razila všechny podzemní objekty nebo první nasazení TBM na vodovodním přivaděči Přísečnice jsou toho důkazem.
výročí připomene speciální vydání zpravodaje subterra! vychází v druhé polovině října
Začátkem „divokých devadesátek“ se Subterra přeměňuje na akciovou společnost. Konkurenční prostředí nabývá na dynamice a výrobní program nové akciovky poplatný jejímu jménu a na podzemí specializovaný se ukazuje jako příliš úzký. Rozšiřuje se proto do mnoha dalších oborů, z nichž nejvýznamnějším je železniční stavitelství. V roce 1999 společnost adoptuje Stavební obnovu železnic a.s. jako svoji dceru a začíná se uplatňovat na rekonstrukcích železničních koridorů, ideálně i s tunely. Ty umí stavět také pro automobilovou dopravu, o čemž svědčí např. první tunel dálničního typu v ČR – Pisárecký na Pražské radiále v Brně. Podzemní a železniční stavitelství se tak profilují jako dva nosné obory, kterými jsou dodnes.
Nejvýznamnější událostí následujícího desetiletí, konkrétně roku 2004, je začlenění společnosti do Skupiny Metrostav. Za 60 let působení doma i v zahraničí získala Subterra postavení respektované stavební firmy mající za sebou řadu významných, často unikátních staveb. Popřejme jí proto do dalších let vše nejlepší.
Ptáme se
Metrostav 18/2024
Ptáme se...
Ing. Lucie Rumlenová
vedoucí útvaru předvýrobní přípravy závodu 2
Do Skupiny Metrostav nastoupila v roce 2014 už jako studentka oboru ocelových konstrukcí na Fakultě stavební ČVUT v Praze. Při studiu se podílela na projektech zaměřených nejen na technologické dodávky, ale i na ocelové konstrukce a občanskou výstavbu. Po dokončení studia se rozhodla vydat cestou energetiky a stala se součástí realizačního týmu jako obchodně-technický přípravář. Mezi zlomové projekty, které definitivně určily její další směrování, řadí Intenzifikaci odsíření a denitrifikaci spalin v teplárně Trmice. Projekt výměny elektrických odlučovačů popílku za látkové v elektrárně Tušimice již měla na starosti jako vedoucí přípravy a v současné době působí na pozici vedoucí útvaru předvýrobní přípravy.
Co rozhodlo, že jste se vydala na dráhu stavařky?
Myslím, že mám techniku v genech. Už můj dědeček pracoval v oboru strojírenství stejně tak jako maminka. Při výběru střední školy jsem tedy hledala zejména technickou školu, ale abych nebyla jediná slečna v ročníku. Volba tedy padla na stavárnu. Představa, že výsledky vaší práce jsou hmatatelné a trvalé, se mi líbila.
Můžete přiblížit vaši pozici?
Náš útvar má za úkol připravovat a kompletovat nabídky v rámci veřejných zakázek. Nabídky musí mít náležitosti definované zadavatelem jak z hlediska formy, obsahu, tak i rozsahu a musí být koordinovány s dodavateli technologie. Mým úkolem je vést nabídkový tým a koordinovat práce s kolegy z technického útvaru. Další oblastí, které se věnuji, je obchod a komplexní řešení smluvních vztahů. Úzce spolupracuji s právním a ekonomickým oddělením našeho závodu.
Čemu se aktuálně věnujete nejvíce?
Zajímavých projektů máme na stole hned několik. Jednou z nich je Nový zdroj TAS v elektrárně Prunéřov, kde by se měly instalovat dva biomasové a dva plynové kotle. Hlavní pozornost aktuálně mají projekty na instalaci nových Paroplynových cyklů (PPC) v elektrárně Mělník a Trmice. V rámci PPC Mělník jednáme se zadavatelem o optimalizaci naší nabídky.
Jaká je vaše role v týmu, který jedná s ČEZ?
Obecně mohu říci, že zastávám pozici nabídkového manažera. Při vyjednávání se zadavatelem je mým úkolem řídit jednání za Metrostav, prosazovat zájmy naší společnosti a koordinovat naše subdodavatele. Pro projekt PPC v Mělníku, kde jsme v konsorciu se zahraničním partnerem, je má úloha o něco zajímavější. Zde je navíc nutné hájit zájmy také našeho partnera, pro kterého je český trh zcela nový.
Se kterými výzvami se setkáváte při koordinaci mezi stavební firmou a energetickými společnostmi?
Čelíme výzvám, jako jsou odlišné cíle a priority, komplexnost projektů a dodržování norem a standardů. Nedostatečná časová synchronizace může vést k nedorozuměním a napětí. Klíčem k úspěchu je efektivní spolupráce, jasné plánování a rychlé řešení konfliktů.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 18/2024
fotosloupek
Pomáháme Opavě
Kolegové severomoravského zastoupení závodu 1 Metrostavu DIZ zareagovali na výzvu primátora Opavy Tomáše Navrátila, který požádal o pomoc s odklízením odpadu po povodních.
Následky řádění živlu v Opavě jsou velké. Díky nasazení mechanizace dceřiné společnosti MI Roads, je likvidován povodňový odpad v části Kateřinky a převáží se do areálu bývalých kasáren v Dukelské ulici. Současně stavbaři realizují výstavbu provizorní panelové komunikace do zahrádkářské kolonie. Práce jsou koordinovány s místním krizovým štábem, za Metrostav DIZ akci vede Stanislav Cábel. Všem, kteří byli postiženi povodněmi, přejeme hodně sil!
Divize 3
Metrostav 18/2024
Divize 3
Přestavba Nuselského pivovaru na novou čtvrť
Rekonstrukce areálu po někdejším Nuselském pivovaru je doslova stavbařským dobrodružstvím. Stavbaři mají za sebou tři čtvrtiny revitalizace brownfieldu na byty, obchody, kavárny, restaurace a další služby.
Mgr. Radim Mana, foto Metrostav
reál bývalého Nuselského pivovaru (foto) se rozprostírá na ploše odpovídající třem fotbalovým hřištím a sestává ze sedmi budov, z nichž nejstarší pochází z konce 17. století. Rezidenční prostory nabídnou více než 120 bytů od malých 1+kk po velké lofty nad 100 m2. Na větší část přízemích ploch připadnou obchody, kavárny, restaurace, ale třeba také pobočka České pošty. Díky přestavbě vyrůstá v lokalitě úplně nová čtvrť s malým náměstím. Investorem a developerem projektu je společnost Penta Real Estate.
Historicky nejcennější prvky projektu a zároveň největší výzvy pro stavbaře a restaurátory reprezentují barokní krovy a fasády. „Krovy byly původně navržené jen k úpravě, ale nakonec nás dost potrápily, protože hodně částí jsme museli vyměnit, což u složitých kolíkovaných konstrukcí nebylo nic jednoduchého. O to víc si vážím velmi uspokojivého výsledku. Doslova alchymie je pak hledání odstínů a struktury původních omítek a štuků. Pomáhají nám nejen sondy v místech s původními vrstvami, ale také třeba staré fotografie,“ prozrazuje vedoucí projektu Ing. Milan Kolaja z divize 3. Stavbaři nyní dokončují fasády a pracují na interiérech.
Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál
V Jihlavě začala rozsáhlá úprava území v okolí železniční stanice Jihlava město. Následně zde postupně vznikne Centrální dopravní terminál Jihlava, který propojí železniční, autobusovou a městskou dopravu. O úpravu stávajících pozemních komunikací a trolejbusové dráhy se postará sdružení tří firem, jehož součástí je i metrostav Diz závod 6.
Metrostav 18/2024
Metrostav DIZ závod 6
Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál
V Jihlavě začala rozsáhlá úprava území v okolí železniční stanice Jihlava město. Následně zde postupně vznikne Centrální dopravní terminál Jihlava, který propojí železniční, autobusovou a městskou dopravu. O úpravu stávajících pozemních komunikací a trolejbusové dráhy se postará sdružení tří firem, jehož součástí je i metrostav Diz závod 6.
Martina Vampulová, vizualizace město Jihlava
rvní etapa, která probíhá zároveň s rekonstrukcí nedaleké nádražní budovy, zahrnuje kromě úpravy přednádražních prostor i přestupní terminál pro potřeby MHD a veřejné linkové dopravy či pozemní parkoviště P+R s kapacitou 68 parkovacích míst. Nová bude také komunikace propojující části centrálního dopravního terminálu včetně okružní křižovatky. Změní se dopravní napojení ulic Havlíčkova a Pražská na okružní křižovatku a úpravy se dotknou i třídy Legionářů. Pro pěší vzniknou nové přístupové komunikace, v plánu je i výstavba několika opěrných zdí. Počítá se také s novým veřejným osvětlením, technickou i veřejnou infrastrukturou a moderním mobiliářem. Cestující se mohou těšit na nový informační systém.
Kde práce odstartují?
„Začínáme přípravu území pro zahájení samotné stavby. Jedná se o kácení zeleně v rozsahu potřebných záborů, sejmutí drnu na travnatých plochách, zřízení provizorní komunikace do měnírny a demoliční práce,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Tomáš Kříž.
V následujících měsících by pak jeho tým měl zahájit hrubé zemní práce a připravit se na realizaci zárubních zdí. Odstartují i práce na inženýrských sítích. Nejnáročnější část zakázky čeká stavbaře v místě napojení stávající okružní křižovatky na ulice Havlíčkova a Pražská. „Omezíme zde silniční dopravu a v krátkém čase budeme muset zrealizovat nové trolejové vedení a vybudovat inženýrské sítě včetně nových vrstev komunikace, abychom následně mohli provoz na tomto dopravně vytíženém místě opět spustit,“ uvádí Ing. Kříž.
koordinace s další stavbou
Podle vedoucího projektu bude průběh stavby závislý i na dobré komunikaci a koordinaci prací. Nejen mezi jednotlivými členy sdružení, ale také s firmou, která nedaleko modernizuje železniční stanici Jihlava město. Obě stavby jsou totiž technicky provázané. „Máme společné hranice staveniště, společné vjezdy a výjezdy ze stavby, vzájemně si budeme vstupovat na staveniště. Bude to tedy každodenní vzájemná koordinace tak, aby nám to nenarušovalo harmonogramy stavby,“ upřesňuje Ing. Kříž.
První etapa projektu by měla být dokončena přibližně za patnáct měsíců. Na ni pak v budoucnu naváže další fáze, která bude zahrnovat úpravu západní části centrálního dopravního terminálu včetně nového autobusového nádraží.
Nejen propojení více forem dopravy
Centrální dopravní terminál Jihlava by měl sloužit pro přestup mezi osobní drážní dopravou, linkovou autobusovou a městskou hromadnou dopravou s odpovídajícím napojením na pěší, cyklistickou a individuální automobilovou dopravu. Vznikne v lokalitě stávajícího vlakového nádraží Jihlava město, k němuž bude v budoucnu přesunuto současné autobusové nádraží (v rámci druhé etapy projektu). Vlakové nádraží Jihlava město se má následně stát hlavním vlakovým nádražím pro osobní přepravu v Jihlavě a v budoucnu se předpokládá i jeho napojení na plánovanou vysokorychlostní trať Praha-Brno. Již po dokončení realizace I. etapy projektu bude zajištěna dopravní obsluha vybudované infrastruktury dopravního terminálu prostřednictvím vybraných linek meziměstské autobusové dopravy, u nichž je využití nového přestupního uzlu efektivní i při zachování polohy stávajícího autobusového nádraží. Projekt také sníží zatížení města individuální automobilovou dopravou.
Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny
Vypadalo to jako stavba na zelené louce, ale už její založení svědčilo o opaku. Nová svazková základní škola VIDA v Chýni u Prahy (vizualizace) roste v oblasti bývalé pískovny. Původní těžební prostor sice prošel zemědělskou rekultivací, v podloží však i tak zůstala nesoudržná a obtížně hutnitelná písčitá zemina. To v kombinaci s mělkou hladinou podzemní vody potrápilo stavbaře při zakládání stavby.
Metrostav 18/2024
Metrostav DIZ závod 3
Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny
Vypadalo to jako stavba na zelené louce, ale už její založení svědčilo o opaku. Nová svazková základní škola VIDA v Chýni u Prahy (vizualizace) roste v oblasti bývalé pískovny. Původní těžební prostor sice prošel zemědělskou rekultivací, v podloží však i tak zůstala nesoudržná a obtížně hutnitelná písčitá zemina. To v kombinaci s mělkou hladinou podzemní vody potrápilo stavbaře při zakládání stavby.
Mgr. Radim Mana, foto archiv stavby, vizualizace Dousek-Zaborsky
kolu staví pro svazek obcí Chýně – Hostivice sdružení stavebních firem PKS stavby a Metrostav DIZ, závod 3. Z monolitické konstrukce budovy jsou hotová dvě ze tří pater (foto).
„Základy stojí kompletně na pilotách a jsou naprostý originál. Takřka každý metr čtvereční jsme museli konzultovat s geologem a statikem a přizpůsobit úpravu základové spáry a vyztužení základové desky zjištěným podmínkám. Práci navíc komplikovala podzemní voda, mělce navržená kanalizace a také náročná technologie hydroizolace,“ prozrazuje Ing. Jaromír Hotovec, hlavní stavbyvedoucí ze společnosti Metrostav DIZ. „Jsem rád, že jsme se doslova vyhrabali z nejhoršího a stavba nabrala pouze mírné zpoždění. V nadcházejících týdnech věřím, že se nám podaří vše dohnat a před zimou úspěšně uzavřít obálku.“
Udržitelné technologie
Projekt VIDA vynikne zelenými technologiemi a neobvykle rozsáhlým sportovištěm. Školní budovu bude ve studených obdobích vytápět a v horkých chladit kaskáda osmi tepelných čerpadel se zemním kolektorem zabudovaným pod fotbalovým hřištěm. Z dalších prvků udržitelného rozvoje lze uvést střešní fotovoltaiku, podlahové vytápění, masivní zateplení fasády s tloušťkou izolace až 36 cm, exteriérové žaluzie a také soustavu robustních akumulačních nádrží, z nichž bude možné využít dešťovou vodu v sociálním zázemí budovy.
Sportovní areál bude zahrnovat fotbalové hřiště s atletickou dráhou, tenisovými kurty a multifunkčním hřištěm. Ojedinělý je krytý atletický tunel, který patří k hlavní budově.
Rozsáhlá třípatrová budova o rozloze 7481 m2 je kvůli nezbytnému dorovnání svažitého terénu obehnána opěrnými betonovými stěnami. Z architektonického hlediska zaujme nejen keramickým fasádním obkladem a velkorysými prosklenými plochami, ale také zelenou střechou s odpočinkovými zónami. Hrubá stavba v podobě železobetonového monolitu by měla být dokončena v závěru října.
Pro 810 žáků
Výstavba školy VIDA v Chýni u Prahy začala v říjnu 2023 a měla by být dokončena před začátkem školního roku 2025/2026. Investorem projektu je svazek obcí Chýně – Hostivice. Na nákladech se podílejí Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Modernizační fond, město Chýně a město Hostivice a Středočeský kraj.
Divize 1
Metrostav 18/2024
Divize 1
Na jižním okraji Plzně vyrostl nový bytový dům
Kolegové z divize 1 v Plzeňském kraji aktuálně staví současně několik bytových domů. Příkladem je atraktivní projekt v klidné části Plzně v Heyrovského ulici, který v létě dokončil tým pod vedením Václava Jindřicha.
RED, foto archiv Metrostavu
ytový dům je rozdělený do dvou vchodů o šesti podlažích, celkem je k dispozici 52 bytů v dispozicích od 1+kk až po 3+kk. Většina z nich má vlastní balkon, lodžii nebo terasu, byty jsou nejvíce orientovány na jih a západ. Jsou proto velmi dobře prosluněné a je z nich výhled do zeleně. Výše umístěné byty pak nabídnou pohled na vodní nádrž České údolí.
Podzemní podlaží nabízí 32 parkovacích stání a sklepní kóje. Vedle domu je pak k dispozici dalších 27 venkovních parkovacích stání. Samotné bytové domy odpovídají energetické třídě B. Vytápění domů je centrální a je zajištěno pomocí teplovodu.
U Borského parku
Stavba byla zahájena v červenci 2022, byty by měly být připravené k nastěhování do konce roku 2024. „Bytový dům je postavený kousek od hranice Borského parku, který je největším plzeňským parkem a jeho historie se píše od roku 1914. Jako zajímavost mohu zmínit, že investorem projektu je bývalý reprezentační cyklista Roman Kreuziger, nyní úspěšný plzeňský developer,“ uzavírá vedoucí projektu.
Skupina Metrostav
Metrostav 18/2024
Skupina Metrostav
Slavnostní otevření další m.zone
Fakulta stavební ČVUT se může pochlubit novou m.zone. Relaxační studentský prostor byl slavnostně otevřen v úterý 1. října za přítomnosti děkana a proděkanů fakulty a personálního ředitele Metrostavu.
Uspořádání a vybavení prostoru (foto) si studenti měli možnost navrhnout sami díky soutěži Studenti sobě. Nápadům z vítězných návrhů pak dali život kolegové z týmu Karla Šubrta z divize 1, kteří prostor m.zone během prázdnin zrekonstruovali. Výrazný dekorační prvek z armatury, jenž odkazuje na původní název místnosti „B500B“, připravili kolegové z armozávodu divize 6 ve spolupráci se svářeči z provozu ocelových konstrukcí závodu 2.
Samotné slavnostní otevření navštívilo několik desítek studentů a studentek a soudě z jejich reakcí se na využívání m.zone velmi těší. Prostor bude kromě odpočinku nabízet i různé akce organizované studentským klubem ŠTUK, fakultou, Metrostavem či jednotlivými studenty. Ať m.zone dobře slouží!
Mgr. Jana Kořínková, foto archiv Metrostavu
Strahov Open Air
Na konci září proběhl v areálu strahovských kolejí tradiční hudební festival ČVUT, Strahov Open Air, a Metrostav byl u toho jako hlavní partner. Festival pořádá Studentská unie ČVUT se záštitou rektora a oslavuje zahájení akademického roku.
Letošní již 27. ročník navštívilo opět několik tisíc studentů a studentek, kteří se bavili v rytmu studentských i profesionálních kapel vystupujících na několika stagích.Metrostav měl na festivalu nepřehlédnuté místo. Trojbuňka s vyhlídkovou terasou a cvičným odpalištěm hokejistů z ČVUT Enginners v areálu svítila a lákala k návštěvě až do nočních hodin.
Bylo možné si zasoutěžit při variaci na hru KUFR, zahrát si beerpong nebo si udělat 360° video pomocí otočné kamery. Vyhlídková pochozí střecha buňkoviště dokonce přilákala jednu z kapel a Metrostav tak získal vlastní stage.
Mgr. Jana Kořínková
Ocenění seniorů
Společnost Metrostav DIZ se stala již druhým rokem partnerem akce Mezinárodní den seniorů, který připadá na 1. října. V krásném prostředí Severočeského divadla (foto) v Ústí nad Labem byli oceněni aktivní senioři jak v oblasti společenské, tak za mimořádné sportovní výkony.
Ceny dámám a pánům předal i Ing. Petr Ort, oblastní ředitel našeho ústeckého zastoupení závodu 8. Akci uspořádala Krajská rada seniorů Ústeckého kraje, p. s., s podporou Ústeckého kraje. Všem oceněným srdečně blahopřejeme!
RED, foto archiv Metrostavu
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Metrem 50
Metrostav 18/2024
Metrem 50
Jednolodní ražené stanice
List kalendáře pro měsíc říjen připomíná výstavbu nového typu stanic v síti pražského metra – stanic jednolodních. Vůbec poprvé bylo toto konstrukční řešení užito ve stanici Kobylisy (uvedena do provozu v roce 2004), dále pak ve stanicích Bořislavka a Petřiny (obě byly do provozu uvedeny v roce 2015).
RED, foto archiv Metrostavu
tanice Kobylisy byla ještě v původní dokumentaci pro územní rozhodnutí z roku 1997 uvažována jako trojlodní. Z důvodů mnoha problémů jak statických, tak provozních byl koncept pozměněn na stanici dvouklenbovou se dvěma samostatnými staničními tunely a se dvěma příčnými spojovacími chodbami, do kterých by ústily tunely eskalátorové. Toto řešení se na požadavek investora ještě před zahájením realizace změnilo na stanici jednolodní s ostrovním nástupištěm tak, aby příčné propojovací chodby nejzatíženější z hlediska pohybu cestujících byly vyloučeny.
Stanice má světlou šířku 18,4 m a světlou výšku 11,2 m. Vrchol klenby je nad úrovní nástupiště 7,8 m. Ostrovní nástupiště má šířku 10,6 m a délku 100 m. Celková délka stanice je 147,9 m. Jelikož byla jednolodní stanice ražena v síti pražského metra vůbec poprvé a šlo o ražbu poměrně rozměrné kaverny v místě, kde v nadloží probíhal čilý městský život a kde se navíc nachází výstavba převážně obytných budov, byl volen takový postup, který maximálně omezoval deformace výrubu a přilehlého horninového prostředí, čímž se minimalizovaly poklesy terénu.
Celý výrub byl rozdělen vertikálně na tři dílčí výruby – levý, pravý a střední a každý z těchto dílčích výrubů byl opět rozdělen tentokrát horizontálně na tzv. kalotu, opěří a dno. Stanice byla tedy ražena na celkem devět dílčích výrubů, které se postupně propojovaly. Tímto stavebním postupem byl vytvořen výrub stanice v tzv. primárním ostění. Stanice byla následně opatřena vnitřním, tzv. definitivním ostěním.
V traťovém úseku linky A mezi stanicí Dejvickou a Nemocnicí Motol byly realizovány další dvě jednolodní stanice pražského metra. Jejich uspořádání a postup výstavby ve velké míře vycházel ze zkušeností se stavbou stanice Kobylisy.
Podrobněji na:
www.metrostav.cz/cs/metrem50_10-2024
Naše projekty v soutěži stavba roku
Prestižní přehlídka Stavba roku se blíží do finále: ze 120 přihlášených staveb celkem 38 získalo nominaci na tituly Stavba roku 2024 a čtyři nominaci na titul Zahraniční stavba roku 2024. Výsledky hlasování budou vyhlášeny na slavnostním galavečeru v pátek 8. listopadu v Rudolfinu v Praze.
Metrostav 18/2024
Fotoreportáž
Naše projekty v soutěži stavba roku
RED, foto archiv Metrostavu
Prestižní přehlídka Stavba roku se blíží do finále: ze 120 přihlášených staveb celkem 38 získalo nominaci na tituly Stavba roku 2024 a čtyři nominaci na titul Zahraniční stavba roku 2024. Výsledky hlasování budou vyhlášeny na slavnostním galavečeru v pátek 8. listopadu v Rudolfinu v Praze. Již tradičně můžete také dát svůj hlas favorizované stavbě v anketě veřejnosti a to do čtvrtka 7. listopadu do 24.00 hodin. Mezi nominovanými jsou tyto naše stavby:
Rekonstrukce bývalého pivovaru Eggenberg na kulturní centrum Port 1560, Český Krumlov. Stavbu realizovalo sdružení divizí 6 a 1.
Revitalizace objektu Císařských lázní a Koncertní sál, Karlovy Vary. Obnova je dílem kolegů z divize 9 a závodu 9 Metrostavu DIZ.
Rekonstrukce a dostavba Jiráskova divadla, Česká Lípa. Realizovali stavbaři divize 8.
Výstavba plaveckého bazénu Louka, Znojmo. Realizovali kolegové Metrostavu DIZ závodu 1 ve sdružení.
Modernizace plavebních komor na VD Gabčíkovo. Tento projekt divize 8 je naším favoritem v kategorii Zahraniční stavba roku.
Projekty můžete podpořit hlasováním zde: www.stavbaroku.cz
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1_CZU – Fotogalerie
Kolej G po rekonstrukci na ploché střeše původního železobetonového skeletu získala další obytné patro s užitnou plochou přes 800 m2.
Interiéry působí čistě a moderně…
Další obytné patro nabídne 22 dvoulůžkových pokojů se sanitárním zázemím – osm z nich má vestavěné patro a malou kuchyňku.
Zajímavostí stavby bylo vybudování systému šedé vody, který znatelně zmenšuje provozní náklady budovy. Pro splachování WC se totiž využívá odpadní voda z umyvadel a sprch, která je po čištění v suterénní úpravně smíchána s dešťovou vodou zachytávanou v retenčních nádržích s biologickým separátorem.
Stavbaři provedli i úpravy vyplývající z požadavků požárněbezpečnostního řešení – u severní fasády koleje vybudovali evakuační výtah, k jižní fasádě přistavěli venkovní únikové schodiště.
6_Divize 3 – Fotogalerie
Areál bývalého Nuselského pivovaru: rozprostírá se na ploše odpovídající třem fotbalovým hřištím a sestává ze sedmi budov, z nichž nejstarší pochází z konce 17. století.
Areál bývalého Nuselského pivovaru: rozprostírá se na ploše odpovídající třem fotbalovým hřištím a sestává ze sedmi budov, z nichž nejstarší pochází z konce 17. století.
Areál bývalého Nuselského pivovaru: rozprostírá se na ploše odpovídající třem fotbalovým hřištím a sestává ze sedmi budov, z nichž nejstarší pochází z konce 17. století.
Areál bývalého Nuselského pivovaru: rozprostírá se na ploše odpovídající třem fotbalovým hřištím a sestává ze sedmi budov, z nichž nejstarší pochází z konce 17. století.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007