Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 18/2024

Ptáme se...

Ing. Lucie Rumlenová

vedoucí útvaru předvýrobní přípravy závodu 2

Do Skupiny Metrostav nastoupila v roce 2014 už jako studentka oboru ocelových konstrukcí na Fakultě stavební ČVUT v Praze. Při studiu se podílela na projektech zaměřených nejen na technologické dodávky, ale i na ocelové konstrukce a občanskou výstavbu. Po dokončení studia se rozhodla vydat cestou energetiky a stala se součástí realizačního týmu jako obchodně-technický přípravář. Mezi zlomové projekty, které definitivně určily její další směrování, řadí Intenzifikaci odsíření a denitrifikaci spalin v teplárně Trmice. Projekt výměny elektrických odlučovačů popílku za látkové v elektrárně Tušimice již měla na starosti jako vedoucí přípravy a v současné době působí na pozici vedoucí útvaru předvýrobní přípravy.

Co rozhodlo, že jste se vydala na dráhu stavařky?

Myslím, že mám techniku v genech. Už můj dědeček pracoval v oboru strojírenství stejně tak jako maminka. Při výběru střední školy jsem tedy hledala zejména technickou školu, ale abych nebyla jediná slečna v ročníku. Volba tedy padla na stavárnu. Představa, že výsledky vaší práce jsou hmatatelné a trvalé, se mi líbila.

Můžete přiblížit vaši pozici?

Náš útvar má za úkol připravovat a kompletovat nabídky v rámci veřejných zakázek. Nabídky musí mít náležitosti definované zadavatelem jak z hlediska formy, obsahu, tak i rozsahu a musí být koordinovány s dodavateli technologie. Mým úkolem je vést nabídkový tým a koordinovat práce s kolegy z technického útvaru. Další oblastí, které se věnuji, je obchod a komplexní řešení smluvních vztahů. Úzce spolupracuji s právním a ekonomickým oddělením našeho závodu.

Čemu se aktuálně věnujete nejvíce?

Zajímavých projektů máme na stole hned několik. Jednou z nich je Nový zdroj TAS v elektrárně Prunéřov, kde by se měly instalovat dva biomasové a dva plynové kotle. Hlavní pozornost aktuálně mají projekty na instalaci nových Paroplynových cyklů (PPC) v elektrárně Mělník a Trmice. V rámci PPC Mělník jednáme se zadavatelem o optimalizaci naší nabídky.

Jaká je vaše role v týmu, který jedná s ČEZ?

Obecně mohu říci, že zastávám pozici nabídkového manažera. Při vyjednávání se zadavatelem je mým úkolem řídit jednání za Metrostav, prosazovat zájmy naší společnosti a koordinovat naše subdodavatele. Pro projekt PPC v Mělníku, kde jsme v konsorciu se zahraničním partnerem, je má úloha o něco zajímavější. Zde je navíc nutné hájit zájmy také našeho partnera, pro kterého je český trh zcela nový.

Se kterými výzvami se setkáváte při koordinaci mezi stavební firmou a energetickými společnostmi?

Čelíme výzvám, jako jsou odlišné cíle a priority, komplexnost projektů a dodržování norem a standardů. Nedostatečná časová synchronizace může vést k nedorozuměním a napětí. Klíčem k úspěchu je efektivní spolupráce, jasné plánování a rychlé řešení konfliktů.

Za rozhovor děkuje David Kalců

Metrostav 18/2024

fotosloupek

Pomáháme Opavě 

Kolegové severomoravského zastoupení závodu 1 Metrostavu DIZ zareagovali na výzvu primátora Opavy Tomáše Navrátila, který požádal o pomoc s odklízením odpadu po povodních.

Následky řádění živlu v Opavě jsou velké. Díky nasazení mechanizace dceřiné společnosti MI Roads, je likvidován povodňový odpad v části Kateřinky a převáží se do areálu bývalých kasáren v Dukelské ulici. Současně stavbaři realizují výstavbu provizorní panelové komunikace do zahrádkářské kolonie. Práce jsou koordinovány s místním krizovým štábem, za Metrostav DIZ akci vede Stanislav Cábel. Všem, kteří byli postiženi povodněmi, přejeme hodně sil!

Metrostav 18/2024

Divize 3

Přestavba Nuselského pivovaru na novou čtvrť

Rekonstrukce areálu po někdejším Nuselském pivovaru je doslova stavbařským dobrodružstvím. Stavbaři mají za sebou tři čtvrtiny revitalizace brownfieldu na byty, obchody, kavárny, restaurace a další služby.

Mgr. Radim Mana, foto Metrostav

A

reál bývalého Nuselského pivovaru (foto) se rozprostírá na ploše odpovídající třem fotbalovým hřištím a sestává ze sedmi budov, z nichž nejstarší pochází z konce 17. století. Rezidenční prostory nabídnou více než 120 bytů od malých 1+kk po velké lofty nad 100 m2. Na větší část přízemích ploch připadnou obchody, kavárny, restaurace, ale třeba také pobočka České pošty. Díky přestavbě vyrůstá v lokalitě úplně nová čtvrť s malým náměstím. Investorem a developerem projektu je společnost Penta Real Estate.

Historicky nejcennější prvky projektu a zároveň největší výzvy pro stavbaře a restaurátory reprezentují barokní krovy a fasády. „Krovy byly původně navržené jen k úpravě, ale nakonec nás dost potrápily, protože hodně částí jsme museli vyměnit, což u složitých kolíkovaných konstrukcí nebylo nic jednoduchého. O to víc si vážím velmi uspokojivého výsledku. Doslova alchymie je pak hledání odstínů a struktury původních omítek a štuků. Pomáhají nám nejen sondy v místech s původními vrstvami, ale také třeba staré fotografie,“ prozrazuje vedoucí projektu Ing. Milan Kolaja z divize 3. Stavbaři nyní dokončují fasády a pracují na interiérech.

 

Metrostav 18/2024, Lepší podmínky pro studium i život
Metrostav 18/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 18/2024, Subterra
Metrostav 18/2024, Ptáme se
Metrostav 18/2024, Fotosloupek
Metrostav 18/2024, Divize 3
Metrostav 18/2024, Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál
Metrostav 18/2024, Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny
Metrostav 18/2024, Divize 1
Metrostav 18/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 18/2024, Metrem 50
Metrostav 18/2024, Naše projekty v soutěži stavba roku
Metrostav 18/2024, Lepší podmínky pro studium i život

Lepší podmínky pro studium i život

Metrostav 18/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 18/2024, Subterra

Subterra

Metrostav 18/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 18/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 18/2024, Divize 3

Divize 3

Metrostav 18/2024, Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál

Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál

Metrostav 18/2024, Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny

Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny

Metrostav 18/2024, Divize 1

Divize 1

Metrostav 18/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 18/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 18/2024, Naše projekty v soutěži stavba roku

Naše projekty v soutěži stavba roku

5

Sending statistics …

Rendering Divize 3 (370408): (1/3) (3 ms)

Rendering Fotosloupek (370407): (2/2) (2 ms)

Rendering Ptáme se (370406): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9592/item1159348-small.jpg

 i9592/item1159616-small.jpg

 i9592/item1159617-small.jpg

 i9592/item1159620-small.jpg

 i9592/item1159621.svg

 i9592/item1159619.svg