Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 18/2024

fotosloupek

Pomáháme Opavě 

Kolegové severomoravského zastoupení závodu 1 Metrostavu DIZ zareagovali na výzvu primátora Opavy Tomáše Navrátila, který požádal o pomoc s odklízením odpadu po povodních.

Následky řádění živlu v Opavě jsou velké. Díky nasazení mechanizace dceřiné společnosti MI Roads, je likvidován povodňový odpad v části Kateřinky a převáží se do areálu bývalých kasáren v Dukelské ulici. Současně stavbaři realizují výstavbu provizorní panelové komunikace do zahrádkářské kolonie. Práce jsou koordinovány s místním krizovým štábem, za Metrostav DIZ akci vede Stanislav Cábel. Všem, kteří byli postiženi povodněmi, přejeme hodně sil!

Metrostav 18/2024

Divize 3

Přestavba Nuselského pivovaru na novou čtvrť

Rekonstrukce areálu po někdejším Nuselském pivovaru je doslova stavbařským dobrodružstvím. Stavbaři mají za sebou tři čtvrtiny revitalizace brownfieldu na byty, obchody, kavárny, restaurace a další služby.

Mgr. Radim Mana, foto Metrostav

A

reál bývalého Nuselského pivovaru (foto) se rozprostírá na ploše odpovídající třem fotbalovým hřištím a sestává ze sedmi budov, z nichž nejstarší pochází z konce 17. století. Rezidenční prostory nabídnou více než 120 bytů od malých 1+kk po velké lofty nad 100 m2. Na větší část přízemích ploch připadnou obchody, kavárny, restaurace, ale třeba také pobočka České pošty. Díky přestavbě vyrůstá v lokalitě úplně nová čtvrť s malým náměstím. Investorem a developerem projektu je společnost Penta Real Estate.

Historicky nejcennější prvky projektu a zároveň největší výzvy pro stavbaře a restaurátory reprezentují barokní krovy a fasády. „Krovy byly původně navržené jen k úpravě, ale nakonec nás dost potrápily, protože hodně částí jsme museli vyměnit, což u složitých kolíkovaných konstrukcí nebylo nic jednoduchého. O to víc si vážím velmi uspokojivého výsledku. Doslova alchymie je pak hledání odstínů a struktury původních omítek a štuků. Pomáhají nám nejen sondy v místech s původními vrstvami, ale také třeba staré fotografie,“ prozrazuje vedoucí projektu Ing. Milan Kolaja z divize 3. Stavbaři nyní dokončují fasády a pracují na interiérech.

Metrostav 18/2024

Metrostav DIZ závod 6

Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál

V Jihlavě začala rozsáhlá úprava území v okolí železniční stanice Jihlava město. Následně zde postupně vznikne Centrální dopravní terminál Jihlava, který propojí železniční, autobusovou a městskou dopravu. O úpravu stávajících pozemních komunikací a trolejbusové dráhy se postará sdružení tří firem, jehož součástí je i metrostav Diz závod 6.

Martina Vampulová, vizualizace město Jihlava

P

rvní etapa, která probíhá zároveň s rekonstrukcí nedaleké nádražní budovy, zahrnuje kromě úpravy přednádražních prostor i přestupní terminál pro potřeby MHD a veřejné linkové dopravy či pozemní parkoviště P+R s kapacitou 68 parkovacích míst. Nová bude také komunikace propojující části centrálního dopravního terminálu včetně okružní křižovatky. Změní se dopravní napojení ulic Havlíčkova a Pražská na okružní křižovatku a úpravy se dotknou i třídy Legionářů. Pro pěší vzniknou nové přístupové komunikace, v plánu je i výstavba několika opěrných zdí. Počítá se také s novým veřejným osvětlením, technickou i veřejnou infrastrukturou a moderním mobiliářem. Cestující se mohou těšit na nový informační systém.

Kde práce odstartují?

„Začínáme přípravu území pro zahájení samotné stavby. Jedná se o kácení zeleně v rozsahu potřebných záborů, sejmutí drnu na travnatých plochách, zřízení provizorní komunikace do měnírny a demoliční práce,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Tomáš Kříž. 

V následujících měsících by pak jeho tým měl zahájit hrubé zemní práce a připravit se na rea­lizaci zárubních zdí. Odstartují i práce na inženýrských sítích. Nejnáročnější část zakázky čeká stavbaře v místě napojení stávající okružní křižovatky na ulice Havlíčkova a Pražská. „Omezíme zde silniční dopravu a v krátkém čase budeme muset zrealizovat nové trolejové vedení a vybudovat inženýrské sítě včetně nových vrstev komunikace, abychom následně mohli provoz na tomto dopravně vytíženém místě opět spustit,“ uvádí Ing. Kříž.

koordinace s další stavbou

Podle vedoucího projektu bude průběh stavby závislý i na dobré komunikaci a koordinaci prací. Nejen mezi jednotlivými členy sdružení, ale také s firmou, která nedaleko modernizuje železniční stanici Jihlava město. Obě stavby jsou totiž technicky provázané. „Máme společné hranice staveniště, společné vjezdy a výjezdy ze stavby, vzájemně si budeme vstupovat na staveniště. Bude to tedy každodenní vzájemná koordinace tak, aby nám to nenarušovalo harmonogramy stavby,“ upřesňuje Ing. Kříž.

První etapa projektu by měla být dokončena přibližně za patnáct měsíců. Na ni pak v budoucnu naváže další fáze, která bude zahrnovat úpravu západní části centrálního dopravního terminálu včetně nového autobusového nádraží.

 

Nejen propojení více forem dopravy

Centrální dopravní terminál Jihlava by měl sloužit pro přestup mezi osobní drážní dopravou, linkovou autobusovou a městskou hromadnou dopravou s odpovídajícím napojením na pěší, cyklistickou a individuální automobilovou dopravu. Vznikne v lokalitě stávajícího vlakového nádraží Jihlava město, k němuž bude v budoucnu přesunuto současné autobusové nádraží (v rámci druhé etapy projektu). Vlakové nádraží Jihlava město se má následně stát hlavním vlakovým nádražím pro osobní přepravu v Jihlavě a v budoucnu se předpokládá i jeho napojení na plánovanou vysokorychlostní trať Praha-Brno. Již po dokončení realizace I. etapy projektu bude zajištěna dopravní obsluha vybudované infrastruktury dopravního terminálu prostřednictvím vybraných linek meziměstské autobusové dopravy, u nichž je využití nového přestupního uzlu efektivní i při zachování polohy stávajícího autobusového nádraží. Projekt také sníží zatížení města individuální automobilovou dopravou.

 

Metrostav 18/2024, Lepší podmínky pro studium i život
Metrostav 18/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 18/2024, Subterra
Metrostav 18/2024, Ptáme se
Metrostav 18/2024, Fotosloupek
Metrostav 18/2024, Divize 3
Metrostav 18/2024, Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál
Metrostav 18/2024, Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny
Metrostav 18/2024, Divize 1
Metrostav 18/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 18/2024, Metrem 50
Metrostav 18/2024, Naše projekty v soutěži stavba roku
Metrostav 18/2024, Lepší podmínky pro studium i život

Lepší podmínky pro studium i život

Metrostav 18/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 18/2024, Subterra

Subterra

Metrostav 18/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 18/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 18/2024, Divize 3

Divize 3

Metrostav 18/2024, Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál

Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál

Metrostav 18/2024, Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny

Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny

Metrostav 18/2024, Divize 1

Divize 1

Metrostav 18/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 18/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 18/2024, Naše projekty v soutěži stavba roku

Naše projekty v soutěži stavba roku

6

Sending statistics …

Rendering Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál (370410): (2/3) (0 ms)

Rendering Divize 3 (370408): (1/3) (5 ms)

Rendering Fotosloupek (370407): (2/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9592/item1159616-small.jpg

 i9592/item1159617-small.jpg

 i9592/item1159620-small.jpg

 i9592/item1159621.svg

 i9592/item1159619.svg

 i9592/item1159633-small.jpg

 i9592/item1159631.svg

 i9592/item1159634-small.jpg