-
Metrostav
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
Moderní dům respektující historický kontext
V pondělí 7. srpna předal tým Ing. Petra Čeňka z divize 3 dokončený designový bytový dům Iconik. Architekti z ateliéru edit! věnovali pozornost každému jeho detailu, jak o tom svědčí i fakt, že pro pražskou adresu Sokolovská 48 navrhli dům se čtyřiceti osmi byty.
16
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
13. ZÁŘÍ 2023
ročník 35
dům, který respektuje historický kontext
V pondělí 7. srpna předal tým Ing. Petra Čeňka z divize 3 dokončený designový bytový dům Iconik (hlavní foto). Architekti z ateliéru edit! věnovali pozornost každému jeho detailu, jak o tom svědčí i fakt, že pro pražskou adresu Sokolovská 48 navrhli dům se čtyřiceti osmi byty.
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
e třech podzemních podlažích, která zabírají celý půdorys parcely, se nachází parking pro 38 vozů, obsluhovaný autovýtahem, 48 bytových sklepů a technické zázemí domu. V parteru jsou umístěné dvě komerční jednotky připravené na provoz restaurace nebo bistra a vstupní hala ke 48 bytům s dispozicí převážně 1+kk až 3+kk ve vyšších patrech. Pomyslnou třešničkou na dortu je pak velký střešní dvoupodlažní mezonet.
Dům je založený na vrtaných pilotách a milánských stěnách, které zajišťovaly stavební jámu, a provedli je kolegové z firmy Zakládání staveb. V suterénu doplňují obvodové i vnitřní stěny sloupy, železobetonové konstrukce ve styku se zeminou jsou vodonepropustné. Stropy jsou železobetonové monolitické stejně jako stěny v 1. až 3. nadzemním podlaží. Výše jsou pak vyzdívané z vápenopískových tvárnic Silka, šikmé zastřešení vymodelovaly dřevěné trámy.
iconik vyrostl v jedné z karlínských proluk, které vznikly po povodních v roce 2002
„Samotná stavba byla komplikovaná, protože jsme měli k dispozici staveniště o velikosti pouhých 210 m2. Prvně jsme na něj museli přemístit provozovanou trafostanici do části uličního záboru, kde asi 18 měsíců fungovala jako provizorní. Na uvedené malé ploše parcely jsme museli umístit nejen zařízení staveniště, ale část vyhradit i pro postavení čerpadla na beton včetně plochy pro přistavení autodomíchávačů, výtahu a sil na omítku. Nosné stěny objektu byly od 4. NP vyzdívané z velkoformátových tvárnic od výrobce XELLA. Pro výstavbu bytového domu v centru města a v proluce s tak minimální plochou staveniště jsme je využili snad jako první v Evropě. Dodávky materiálu jsme plánovali v režimu just-in-time a opravdu se nám je z velké části dařilo navážet, skládat a okamžitě zpracovávat. Tak to probíhalo obden, na jedno patro bylo potřeba asi 4 až 5 kamionů tvarovek. Samozřejmě se to neobešlo bez drobných problémů, jako třeba byly několikadenní svátky v Polsku a z toho plynoucí naprostý výpadek jejich logistiky nebo kombinace polských dodávek s návozem nenosného zdiva z Maďarska. Kvůli nedostatku prostoru jsme se museli řídit harmonogramem rozpracovaným na hodiny. Moji stavbyvedoucí a mistři tak v určitých momentech byli spíše logistiky nežli stavbaři, ale vše zvládli perfektně,“ chválí svůj tým Ing. Čeněk.
Poutavý vzhled Iconiku
Budova Iconik je opticky rozdělena na dvě hmoty respektující původní rozložení pozemku: vyšší, úzkou o devíti nadzemních podlažích a nižší, širší osmipodlažní.
Byty oddělují od ulice francouzská okna otevíravá do lodžií. Optické rozdělení fasády umocňují na zakázku ručně vyrobené keramické pásky ve dvou odstínech režných cihel, jež odkazují na tradiční vzhled industriálních objektů starého Karlína (foto).
Barevný kontrast obvodového pláště zvýrazňují černé plochy z jemnozrnné modelační omítky. Předsazený systém hliníkových lamel v levé části fasády naznačuje kontury historického objektu, který na parcele kdysi stával, a připomíná jeho původní měřítko. Keramický obklad přechází ze svislé do střešní roviny a láme se tak, aby zlomy do budoucna korespondovaly s výškami říms a sklony střech sousedních objektů. Budovu do vnitrobloku uzavírá kontaktní zateplovací systém.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Poděkování za pomoc
Rádi bychom poděkovali všem našim kolegyním a kolegům ze Skupiny Metrostav, kteří tvořili báječnou partu dobrovolníků při konání Metrostav handy cyklo maratonu. Jste nepostradatelnou součástí závodu, jehož hlavní myšlenkou je spolupráce mezi zdravými a hendikepovanými.
Výstavba škol v Turecku
Dceřiná společnost Metrostav Ankara Inşaat, A.Ş. ve sdružení s dalšími dvěma místními firmami se pustí do výstavby 36 osmitřídních škol. Jde o poloprovizorní budovy s ocelovou nosnou konstrukcí. Školy se budou stavět v šesti tureckých jihovýchodních provinciích v lokalitách zasažených v únoru zemětřesením. Metrostav tak přispěje ke zmírnění důsledků této katastrofy.
Nový zákon o ochraně oznamovatelů
Dne 1. srpna 2023 nabyl účinnosti zákon o ochraně oznamovatelů. Naše společnost k uvedenému datu splnila všechny povinnosti uložené zákonem a implementovala je do svého organizačně řídicího systému a vnitřních norem. Bližší informace naleznete na intranetu společnosti.
OCENĚNÍ PRO KALENDÁŘ METROSTAVU 2023
Ve čtvrtek 7. září se uskutečnilo vyhlášení výsledků soutěže Zlatý středník 2023. Kalendář Metrostavu získal dvě ceny: třetí místo v kategorii Průmysl, strojírenství a energetika a ocenění TOP RATED v kategorii Brožura, ročenka a katalog.Gratulujeme!
Metrostav Norge
Metrostav Norge
Nový projekt v centru města Tromsø
Kolegové ze společnosti Metrostav Norge AS začínají pracovat na další zakázce v Norsku – konkrétně koncem srpna podepsali smlouvu na nový tunelový projekt! Jedná se o rehabilitace a rozšíření stávajících silničních tunelů v centru města Tromsø, které leží 400 km za polárním kruhem a přezdívá se mu „brána Arktidy“ nebo také „Paříž severu“.
RED, foto Metrostav Norge AS
oučástí subdodávky pro norskou firmu B&G jsou zejména ražby technických komor a rozšíření propojovacího tunelu mezi dvěma podzemními kruhovými objezdy. Celkový objem ražeb činí 47 000 m3. Projektový tým pod vedením Petra Šlajse a Jiřího Růta už je na místě a připravuje se na první odpal. Zakázka je rozdělena na dvě fáze, první z nich by měla být dokončena do konce tohoto roku.
Očekává se, že tento projekt přinese cenné zkušenosti a důležité know-how pro vstup na trh s rehabilitacemi a izolacemi tunelů. Podobných zakázek bude v Norsku bezesporu více. Tato severská země je právem označována za království tunelů, je zde na tisíc tunelů s celkovou délkou téměř tisíc kilometrů. Zároveň je tu i nejdelší silniční tunel na světě – Lærdalský tunel. Měří 24,5 kilometru a podstatně zkrátil cestu z norské metropole Oslo do města Bergen.
v norsku jsou stovky tunelů a zakázky na jejich sanace či rozšíření přinesou cenné zkušenosti
TUNEL FÁMJIN A MOST mezi ostrovy
Společnost Metrostav Norge aktuálně realizuje další projekty. Připomenout lze tunel Grenland na projektu E18 v Porsgrunnu. Ražby zde byly zahájeny 28. dubna za účasti českého velvyslance v Norském království. Další silniční tunel razí kolegové na nejjižnějším faerském ostrově Sudurøy. Dílo o délce 1,2 km spojí vesnice Fámjin a Ørðavíkar a nahradí úzkou horskou cestu, která je zejména v zimním období obtížně průjezdná. Tunel bude mít šířku 8,5 metru a profil 65 m čtverečních. Tým razičů má za úkol vyrazit celkem 80 000 m3 horniny a provedení izolace na ploše 9000 m2. Ražby probíhají skandinávskou metodou Drill & Blast.
Další velký projekt se týká silničního mostu na západním pobřeží středního Norska. Jedná se o betonový most, který překlene úžinu mezi ostrovy Bergsøya a Nerlandsøya. Nahradí původní most vybudovaný v roce 1968, který již nesplňuje technické a bezpečnostní parametry na aktuální dopravní zatížení a po dokončení nového přemostění bude stržen. Stavbaři se zde musejí vyrovnat s drsnými severskými podmínkami, a to především při přepravě technologií a materiálu po moři. Přejeme hodně zdaru a bezpečný průběh všech prací!
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Jiří Kocián
Stavbyvedoucí divize 5 a instruktor odborného výcviku smluvních žáků
K Metrostavu, konkrétně k divizi 5, nastoupil před 20 lety v posledním ročníku vysoké školy. Postupně prošel několika pozicemi, pracoval na mnoha tunelových stavbách realizovaných divizí 5 a tato práce mu učarovala. Aktuálně působí jako stavbyvedoucí na stavbě metra I. D, kde realizuje ražby a věnuje se našim budoucím posilám – učňům v programu Stipendium.
Kolik žáků máte na starosti a jak program odborného výcviku probíhá?
V průběhu posledního roku k nám na stavbu nastoupili tři kluci, kteří prošli stipendijním programem. Jeden přímo po ukončení studia a dva po krátké zkušenosti na jiném projektu. Mladí kolegové jsou okamžitě po nástupu zařazeni do příslušné směny (pracujeme v režimu 24hodin/7dní v týdnu), se kterou chodí do práce v rámci turnusu (6 dní v práci, 6 dní volna). Snažíme se, aby se rovnou dostali do pracovního procesu, který odpovídá zaměření jejich dokončeného vzdělání. Pracují pod dozorem zkušených pracovníků. Necháváme je postupně si zvykat na pracovní prostředí, osvojit si bezpečnost práce a poznat náročnost vyplývající z turnusování. Dále se snažíme, aby se začlenili do pracovního kolektivu a osvojili si návyky jako ostatní kolegové. V budoucnu jim umožňujeme získání strojnických průkazů a mohou se učit na strojích, které na stavbě jsou. Samozřejmě vše postupně. Dáváme důraz na samostatnost v práci a odpovědnost za provedenou práci. Ne vždy se ale povede porozumět, co je cílem naším a co si představují noví pracovníci. Proto se hned na začátku snažíme vytičit si hranice a pracovní morálku, aby učni měli představu, jak si spolupráci představujeme.
Co mladé kolegy hlavně zajímá a baví je?
Mnoho otázek je spojených s prací v turnusech. Jakmile si ale tento způsob práce vyzkoušejí, jsou spokojeni. Učně samozřejmě láká zkušenost s řízením strojů v podzemí a jejich obsluha, to si myslím, že převládá. V době studia ale do podzemí ještě nemohou a také nemají strojnický průkaz, takže k práci na strojích je pustit nemůžeme. Obsluha stroje je spojená s velkou odpovědností v oblasti bezpečnosti. Už teď v době studia se jim snažíme bezpečnost práce vštípit, což má do budoucna velký význam. Dále musím konstatovat, že pracovníci, kteří k nám na projekt přišli, se docela rychle etablovali a mají snahu být samostatní a i pracovní morálka je na vysoké úrovni.
Jaké možnosti a uplatnění mají učni, kteří nastoupí k vám?
Možnosti v rámci ražeb tunelu jsou široké. Mohou se stát strojníky pracovních strojů, kdy se v podzemí nikdy nejedná o specializaci na jeden stroj, ale stanou se strojníky na většinu strojů, které v podzemí jsou. To je pro ně výhodné, mají širší záběr. V rámci pracovníků závěsu ražeb se z mladých kolegů rekrutují mechanici strojů do podzemí, zámečníci, uplatnění u nás nacházejí i elektrikáři. Všichni tvoří jeden tým a navzájem si pomáhají. Samozřejmě je zde i možnost práce na zahraničních projektech. A je potřeba si uvědomit, že dílo, na kterém se podílejí, tu bude minimálně vyšší desítky let a bude denně sloužit tisícům lidí. Mohou být v budoucnu hrdí, že za nimi je vidět kus práce, kterou mohou ukazovat třeba i svým dětem.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Velké výzvy Dvoreckého mostu
Veřejnost a novináři měli 16. srpna příležitost prohlédnout si stavbu nového mostu mezi Podolím a Zlíchovem, kterou realizuje sdružení Metrostav TBR Firesta STRABAG – Dvorecký most (foto).
Mostní konstrukce začíná vyrůstat z řeky vzhůru do své finální podoby. Most propojí existující tramvajové trati mezi smíchovskou a podolskou stranou řeky. Ušetří také vzácný čas autobusům MHD i pražské záchranné službě. Stavba se potýká s velkými výzvami, zejména kvůli neočekávaným geologickým podmínkám, a to v korytě Vltavy i na souši. Řešení složité geologie vyžaduje čas potřebný na doplňkový geologický průzkum, projekční práce i samotnou realizaci změn oproti zadání stavby.
Program Erasmus
Program Erasmus
Student na stáži v Norsku
Počátkem letošního roku se vydal student Štěpán Kapsa (foto)z FAST VUT do Norska, kde se v rámci pracovní stáže programu Erasmus podílí na stavbě mostu Nerlandsøybrua a sbírá cenné zkušenosti pod vedením našich kolegů z Metrostavu Norge.
Mgr. Pavlína Mertl, foto Metrostav
sem tu k ruce ostatním technikům. Velká výhoda je, že si mohu v rámci takové velké stavby vyzkoušet různé profese. Líbí se mi, že to není stereotypní práce. Navíc člověk na takovém velkém projektu cítí zodpovědnost za vše, co udělá,“ dodává. Štěpán se na začátku musel mnoho naučit a zvyknout si na nové prostředí. Pracuje tři týdny v měsíci, zbylý týden využívá k cestování a poznávání Norska.
Ačkoliv Štěpán Kapsa při studiu pracoval v projekční kanceláři, být blízko samotné stavby mu přijde zásadní. „Při každodenním sledování postupu výstavby člověku dochází hodně věcí, na které pouze teoretické pochopení problému nestačí. Myslím si, že tato stáž mi dává do studia nový pohled na věc a schopnost nad dalšími návrhy přemýšlet jinak. Díky tomu, že se teď pohybuji mezi stavbou a kanceláří, jsem se toho hodně naučil,“ podotýká s tím, že pro budoucí profesi jsou stáže tohoto typu pro studenty velmi důležité.
Číslo
číslo
Tolik staveb Metrostavu a Metrostavu DIZ bylo nominováno na titul Stavba roku 2023! Mezi nimi například rekonstrukce tramvajové vozovny Slovany v Plzni (snímek z nominačního večera 4. září v Národním technickém muzeu).
Staroměstský jez se vrátil do 13. století
Šikmý, více než 320 metrů dlouhý jez mezi Sovovými mlýny a Novotného lávkou v centru Prahy (foto) od jara 2021 rekonstruovali kolegové z divize 6. V předstihu se jim podařilo dokončit a zaplavit poslední úsek a všechny části jezu byly v průběhu července předány.
Divize 6
Staroměstský jez se vrátil do 13. století
Šikmý, více než 320 metrů dlouhý jez mezi Sovovými mlýny a Novotného lávkou v centru Prahy (foto) od jara 2021 rekonstruovali kolegové z divize 6. V předstihu se jim podařilo dokončit a zaplavit poslední úsek a všechny části jezu byly v průběhu července předány. Rekonstrukce měla za úkol vrátit památkově chráněnému dílu jeho historickou podobu, což se uskutečnilo s využitím unikátních postupů.
RED, foto archiv Metrostavu
a připomenutí stojí samotná dodávka materiálu: v oboře Kněžičky na Nymbursku dřevorubci káceli přes 160 let staré a přes 30 metrů vysoké duby na roštovou konstrukci jezu. V závodech Vápenice a Hudčice na Příbramsku se zase lámaly a řezaly žulové bloky na kamennou výplň této konstrukce. K tomu každá betonáž na staveništi byla podívanou pro kolemjdoucí, protože autodomíchávače s betonem naší dceřiné společnosti TBG Metrostav musely na místo dopravit lodě.
Učili se za pochodu
Staroměstský jez během své existence prošel mnoha opravami. Ta poslední, před 55 lety, zaměnila kamennou výplň jeho dřevěného roštu za beton. Nyní stavbaři co nejvíce využívali původní technologie, aby památce navrátili historickou podobu: dubový rošt ukotvili do dřevěných pilot a vyplnili je žulovými deskami. „Zatímco na prvním úseku jsme se zaučovali, s každým dalším jsme byli chytřejší a postupně se nám podařilo zdokonalit procesy natolik, že jsme si mohli dovolit významně zrychlit postup stavby. Finiš už bych přirovnal ke sprintu. A to nás ještě v dubnu přibrzdily vysoké průtoky, kvůli nimž jsme museli na pár týdnů vyklidit staveniště. Škoda že Vltava není v Praze širší a jez nemá víc úseků,“ říká vedoucí projektu Daniel Boďa.
přI obnově historického jezu se využilo betonáren TBG metrostav, které jsou poblíž řeky a centra města
Při rekonstrukci jezu se tedy původní betonová výplň vybourala, rozebral se dřevěný rošt a upravily dřevěné piloty. Na ně byl následně ukotven rošt nový. Po vybudování podkladního betonu se osadila výztuž základové desky a zalila se betonem podobně. Betonáž pak přinesla zmíněnou nevšední podívanou s autodomíchávači na hornopalubovém tlačném člunu. Stavbaři využili opět jedné z říčních betonáren TBG Metrostav, které jsou jako jediné k dispozici v bezprostřední blízkosti centra města.
Vzhledem k technické náročnosti stavby, postupům, které nejsou standardní na současných stavbách, a skutečnosti, že jde o rekonstrukci památkově chráněného jezu na velmi exponovaném místě v centru Prahy, je dokončení v předstihu výbornou vizitkou všech účastníků výstavby.
Investor, jímž je státní podnik Povodí Vltavy, byl s provedením prací spokojen. Svědčí o tom skutečnost, že stejné týmy, které realizovaly opravu Staroměstského jezu, o několik set metrů proti proudu zahájili práce na rekonstrukci Šítkovského jezu u Jiráskova mostu.
Vzor pro ostatní jezy
Staroměstský jez pochází ze 13. století a s konstrukcí tzv. pražského typu byl vzorem pro další stavby v korytech řek v širokém okolí. V hlavním městě si jako jediný zachoval původní tvar, byť prošel mnoha menšími opravami; naposledy v letech 1964–1969, kde kamennou výplň dřevěného roštu nahradila výplň betonová. Od roku 1958 je jez památkově chráněný.
Metrostav DIZ je k výstavbě nových jaderných bloků připraven
Metrostav DIZ vystupuje v tendru na dostavbu pátého dukovanského bloku v roli neexkluzivního partnera usilujícího o pozici v rámci provádění hlavní stavební části. Společnost je i členem Czech Power Industry Alliance (CPIA), která byla založena v září 2015 a která sdružuje jedny z nejvýznamnějších firem schopných se účastnit takto náročné výstavby.
Energetika
Metrostav DIZ je k výstavbě nových jaderných bloků připraven
Metrostav DIZ vystupuje v tendru na dostavbu pátého dukovanského bloku v roli neexkluzivního partnera usilujícího o pozici v rámci provádění hlavní stavební části. Společnost je i členem Czech Power Industry Alliance (CPIA), která byla založena v září 2015 a která sdružuje jedny z nejvýznamnějších firem schopných se účastnit takto náročné výstavby.
RED, foto archiv Metrostavu a Shutterstock
inální nabídky by EPC dodavatelé měli předložit v říjnu tohoto roku. Společně se CPIA je prosazováno co největší zapojení českého průmyslu, které může být prokazatelně až na úrovni dvou třetin dodávek.
Stavba jakékoliv elektrárny, o to více jaderné, je složitý, náročný a velmi komplexní proces. „Potkávají se zde nejsložitější konstrukční postupy, které dnes existují. Jen u betonů je potřeba řešit pro tento projekt speciálně vyvinuté směsi betonů s velmi vysokými třídami pevností, většinou se samozhutnitelností kvůli vysoké hustotě výztuže. Pro ukládání betonů se využívá řízeného tlakové lití, řešit se musí vlivy přehřívání masivních bloků, předpínání skutečně velkých prvků. Komplikovaná je i kombinace s ocelovými konstrukcemi a obrovskými zabudovanými prvky, které se na stavbě vyskytují ve velké míře. Prakticky jakákoliv část na jaderném a ve značné míře i na turbínovém ostrově vyžaduje unikátní pracovní postupy zpracované speciálně pro danou část stavby. Z obecného pohledu složitost představuje samotná velikost projektu a vysoké nároky na jakost díla. V tomto kontextu je nutné v dostatečném předstihu řešit dostupnost potřebného personálu, jeho ubytování v lokalitě, zajištění denní logistiky tisíců lidí jak po staveništi, tak mimo něj včetně podpůrných služeb. Z velikosti projektu vyplývá i schopnost organizovat velké množství techniky, pracovníků a činností v byť plošně rozsáhlém, avšak stále omezeném prostoru staveniště, a to vše při zajištění kvality, u které se nepřipouštějí jakékoliv úlevy,“ přibližuje Ing. Lukáš Zedník (na snímku), zástupce ředitele závodu 08 společnosti Metrostav DIZ a zároveň ředitel nabídky Dukovany 5.
Bohaté zkušenosti z jaderných zakázek
Společnost Metrostav DIZ je k řešení specifik souvisejících s výstavbou nových jaderných zdrojů u nás a případně i na dalších trzích, kde naše Skupina působí, plně připravena. „Za největší referenci považuji, že jsme schopni stabilně působit jako dodavatel stavebních a stavebně-technologických zakázek v rámci všech českých a slovenských jaderných elektráren, tedy Temelína, Dukovan, Jaslovských Bohunic i Mochovců. V rámci Skupiny se nemalou měrou podílíme na vyřazování bloku V1 v Jaslovských Bohunicích. Účastnili jsme se výstavby nové JE Hanhikivi ve Finsku, tedy do doby, než byl projekt zastaven. Kolegové tam stihli provést hlavní stavební jámu a přístupové kanály chladicí vody. Aktuálně realizujeme v areálech jaderných elektráren asi 20 projektů,“ uzavírá Lukáš Zedník.
Metrostav DIZ závod 6
Metrostav DIZ závod 6
Nemocnice Pelhřimov otevřela nový Pavilon péče o rodinu
Stavba, kterou realizovaly týmy z divize 6 Metrostavu a Metrostavu DIZ v rámci sdružení s firmou PKS, je koncipována jako pasivní dům, přináší moderní standard pro poskytování lékařské péče a v neposlední řadě také spojuje inovaci s ohledem na životní prostředí.
RED, foto Luboš Pavlíček
lavnostního otevření a přestřižení pásky se za Metrostav zúčastnil Ing. Filip Křesťan, výrobně-technický ředitel a další kolegové. Pětipodlažní novostavbu s obestavěným prostorem 40 000 m3 a třemi propojovacími krčky k vedlejším objektům stavbaři kompletně dokončili začátkem roku, poté ji provozovatel vybavoval.
Nový pavilon byl navržen pomocí BIM technologie a je postaven v pasivním standardu, což není u veřejné budovy zcela běžné. Navíc provoz nemocnice je specifický.
Do nového pavilonu se nyní stěhují provozy dětského oddělení, gynekologicko-porodnického oddělení a neurologického oddělení. Zázemí tam rovněž najdou neurologické ambulance, urologické ambulance, gynekologická ambulance, lékařská pohotovostní služba pro děti a dorost, ambulance praktického lékaře pro děti a dorost. S ohledem na potřeby společnosti se nový dětský obvod v Pelhřimově bude specializovat na péči o děti do 15 let. Ambulance přijme až 1000 pacientů, a to nově narozené děti a děti bez praktického lékaře.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Životní jubileum pana ing. vladimíra veverky
Pan Vladimír Veverka oslavil 22. srpna, v plné duševní síle své 90. narozeniny. Jeho úctyhodná kariéra započala v národním podniku Vodní stavby. Tam zamířil v roce 1956 po obhajobě diplomové práce na Fakultě inženýrského stavitelství ČVUT, kde studoval obor vodohospodářský se specializací na velké vodní stavby.
Náš bývalý kolega Ing. Veverka byl součástí celé historie naší společnosti. Praxi u Vodních staveb započal jako přípravář na výstavbě vodního díla Orlík. V roce 1966 byl stavbyvedoucím jezu na Labi ve Štětí. V národním podniku Metrostav, který byl zřízen vyčleněním části podniku ze zmíněných Vodních staveb, působil již od roku 1971. V průběhu své kariéry také pracoval jako hlavní stavbyvedoucí subdodavatelských prací na pražském metru.
Nelze opomenout, že během doby strávené v Metrostavu pan Veverka zastával funkci vedoucího Kanceláře generálního ředitele, ředitele Útvaru pro záležitosti orgánů společnosti a byl také vedoucím útvaru v centrále či specialistou. Na Programové konferenci TEK 2012 převzal čestný titul Osobnost Metrostavu.
S radostí a úctou přejeme panu Ing. Vladimíru Veverkovi do dalších let pevné zdraví, pozitivní mysl, spokojenost a krásné chvíle s rodinou.
Bc. Renata Dundrová
Golf pro Paraple
Metrostav byl tradičně hrdým generálním partnerem Golfu pro Paraple, který se konal ve dnech 10. až 11. 8. v areálu Golf & Spa Resortu Cihelny v Karlových Varech.
Letošní 13. ročník charitativního golfového turnaje (foto) proběhl za účasti 155 hráčů, z nichž 18 bylo handicapovaných. Turnaje se aktivně účastní handicapovaní golfisté z České asociace handicapovaných golfistů (CZDGA), na Cihelny přijelo i mnoho známých osobností z oblasti sportu, kultury a zdravotnictví. Dvoudenní akce pořádaná na podporu činnosti Centra Paraple vynesla rekordní částku 1 570 000 Kč a byl tak překonán loňský i předloňský ročník. Patronem byl opět Marek Eben, záštitu nad letošním turnajem převzala manželka prezidenta ČR paní Eva Pavlová.
Mgr. Pavlína Mertl
Prázdninová výzva SportujeM byla splněna
Během letních měsíců probíhala Prázdninová výzva aplikace SportujeM, která byla ukončena symbolicky v poslední den prázdnin. Cílem bylo získat 12 000 bodů, které nyní proměníme ve finanční dar.
Pomoc v hodnotě 20 000 Kč od nás obdrží šestiletá Lucinka Brejlová, která trpí nevyléčitelnou nemocí zvanou mukopolysacharidóza. Stejnou částkou obdarujeme také paní Evu Táborskou, která finanční dar využije jako příspěvek na přídavný adaptér k invalidnímu vozíku.
Zvláště v posledních dnech výzvy bylo velmi napínavé sledovat, jak jednotlivé body naskakují. Mnozí účastníci se zapojovali postupně a zaznamenávali svoji chůzi během dne, jiní svými sportovními výkony motivovali sebe i ostatní. Velké poděkování proto patří všem zaměstnancům, kteří se této výzvy zúčastnili a přispěli jakoukoli aktivitou k celkovému počtu bodů a splnění společného cíle.
Nejaktivnější sportovci Prázdninové výzvy: Petr Kopička, Marek Bernát, Tomáš Homolka, Marie Frantlová, Jiří Vích, Jan Schovanec, Hana Kadlecová, Lucie Marková, Gabriela Kraupnerová a Václav Šuser.
Dohromady jsme během 6 640 zaznamenaných aktivit nasportovali 7 388 hodin (necelých 308 dnů), překonali vzdálenost 73 614 km a převýšení 879 771 m. Další výzva bude Podzimní a odstartuje v průběhu října! Přihlásit se může každý zaměstnanec. Více informací na www.sportujemveskupine.cz.
Mgr. Pavlína Mertl
Pomocník jménem Combilift
Středisko Výroby ocelových konstrukcí v pražských Horních Počernicích provozuje stroj Combilift (foto), který v areálu již rok slouží k vykládání těžkých plechů, převozu svařenců na mezisklad a nakládání na nadrozměrnou přepravu. A osvědčil se – díky pořízení stroje středisko uspoří na externích nákladech za jeřáby přes 5 milionů Kč ročně.
Combilift je univerzální manipulátor vyvinutý z původních kontejnerových přepravních zařízení v námořních přístavech a kontejnerových překladištích. Manipulátor umožňuje přepravu dílců o hmotnostech do 65 tun, a maximálních rozměrů svařenců 4,5 × 5,6 × 43 m (V × Š × D).
vynikající manévrovatelnost
Základní pohon stroje zajišťuje dieselový motor, který je přímo propojen s hydraulickým agregátem a všechny pohyby, zdvihy, natáčení kol jsou řešeny hydraulikou. Stroj je možno ovládat z kabiny nebo pomocí dálkového ovládání. Součástí combiliftu je i magnetická traverza pro vykládání plechů přímo z ložné plochy kamionu.
Pojezd stroje je řešený na čtyřech kolech v dvojmontáži, což zaručuje příznivé kolové tlaky na vozovku, a ani po roce provozu nejsou zřetelné stopy deformace povrchů vozovek v areálu. Kola jsou otáčivá v rozsahu 0° až 90°, a to umožňuje vynikající manévrovatelnost i s velmi rozměrnými dílci.
Ing. Igor Chorovský
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Poděbradská přístaviště otevřena
Ruch ve známém lázeňském městě se v pátek 18. srpna soustředil ke břehům Labe: za účasti veřejnosti tam byla slavnostně do provozu uvedena nová veřejná přístaviště pro rekreační lodě a osobní lodní dopravu.
Fotoreportáž
Poděbradská přístaviště otevřena
RED, foto Petr Adámek
Ruch ve známém lázeňském městě se v pátek 18. srpna soustředil ke břehům Labe: za účasti veřejnosti tam byla slavnostně do provozu uvedena nová veřejná přístaviště pro rekreační lodě a osobní lodní dopravu. Stavbu přístaviště pro malá plavidla zhotovili kolegové z divize 6, přístaviště osobní lodní dopravy realizovala LABSKÁ strojní a stavební společnost.
Obě mola jsou plovoucí s bezbariérovým přístupem a umožňují turistům plavícím se po řece bezpečně vystoupit přímo v centru města nebo vyvázat si své rekreační plavidlo naproti zámku. Molo pro rekreační lodě (na snímku) má délku přes 72 metrů a k jeho sedmi výložníkům se může vyvázat až 14 malých lodí zdarma po dobu až 48 hodin.
U slavnostního otevření nových přístavišť byl přítomen také ministr dopravy Martin Kupka, který zmínil, že letos se zprovozňuje už deváté a desáté nové veřejné přístaviště, které Labe zpřístupní turistům.
Během horkého pátečního odpoledne nové molo vyzkoušely první lodě a proběhly projížďky přívozem pro veřejnost.
Akce se za Metrostav zúčastnil výrobně-technický ředitel Ing. Filip Křesťan (na snímku vlevo) a vedoucí projektu Ing. Jan Zeman.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Divize 6 – Fotogalerie
Obnova Staroměstského jezu mezi Sovovými mlýny a Novotného lávkou v centru Prahy probíhala od jara roku 2021.
Při rekonstrukci se v co největší míře využívaly původní technologie.
Dřevěný rošt z dubového dřeva je opět vyplněn kvalitními žulovými kameny. Dřevo pochází ze 160 let starých dubů z obory Kněžičky na Nymbursku.
Staroměstský jez je od roku 1958 památkově chráněný. Jako jediný v metropoli si zachoval původní tvar.
- 1050928.svg
- 1050929.svg
- 1050946.svg
- 1050949.svg
- 1050952.svg
- 1051015.svg
- 1051016.jpg
- 1051017.jpg
- 1051018.jpg
- 1051019.jpg
- 1051020.jpg
- 1051021.svg
- 1051022.jpg
- 1051023.jpg
- 1051024.jpg
- 1051025.jpg
- 1051026.svg
- 1051027.jpg
- 1051048.mp4
- 1051098.svg
- 1051099.jpg
- 1051100.jpg
- 1051101.jpg
- 1051102.jpg
- 1051103.jpg
- 1051104.jpg
- 1051105.jpg
- 1051106.jpg
- 1051107.jpg
- 1051108.jpg
- 1051109.jpg
- 1051407.jpg
- 1051408.jpg
- 1051409.jpg
- 1051410.jpg
- 1051411.jpg
- 1051412.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Zelený ostrov mezi paneláky
Během 365 dnů od převzetí staveniště vyroste na táborském Sídlišti nad Lužnicí nový parkovací dům pro 241 aut. Postaví ho pracovníci Metrostavu DIZ a Památek Tábor.
Liberec: závod 8 začíná s rekonstrukcí bazénu
Oprava libereckého bazénu, původně plánovaná na duben a zpožděná kvůli námitkám a interním procesům, začala. Zahrnuje přestavbu 50metrového bazénu a kompletní rekonstrukci celého objektu.
Výstavba největší silniční zakázky ŘSD startuje
V pátek 12. října zahájilo sdružení firem včetně tří ze Skupiny Metrostav výstavbu přes 21 km dlouhé části dálnice D11 vedoucí k polské hranici.
Návrat hodinové věže
V rámci rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti byla 15. října na své místo přesunuta hodinová věž. Do původní podoby se navrací i zdobné prvky a hotové jsou například také železobetonové obvodové stěny na levém křídle.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007