Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Poděkování za pomoc

Rádi bychom poděkovali všem našim kolegyním a kolegům ze Skupiny Metrostav, kteří tvořili báječnou partu dobrovolníků při konání Metrostav handy cyklo maratonu. Jste nepostradatelnou součástí závodu, jehož hlavní myšlenkou je spolupráce mezi zdravými a hendikepovanými.

Výstavba škol v Turecku

Dceřiná společnost Metrostav Ankara Inşaat, A.Ş. ve sdružení s dalšími dvěma místními firmami se pustí do výstavby 36 osmitřídních škol. Jde o poloprovizorní budovy s ocelovou nosnou konstrukcí. Školy se budou stavět v šesti tureckých jihovýchodních provinciích v lokalitách zasažených v únoru zemětřesením. Metrostav tak přispěje ke zmírnění důsledků této katastrofy.

Nový zákon o ochraně oznamovatelů

Dne 1. srpna 2023 nabyl účinnosti zákon o ochraně oznamovatelů. Naše společnost k uvedenému datu splnila všechny povinnosti uložené zákonem a implementovala je do svého organizačně řídicího systému a vnitřních norem. Bližší informace naleznete na intranetu společnosti.

OCENĚNÍ PRO KALENDÁŘ METROSTAVU 2023

Ve čtvrtek 7. září se uskutečnilo vyhlášení výsledků soutěže Zlatý středník 2023. Kalendář Metrostavu získal dvě ceny: třetí místo v kategorii Průmysl, strojírenství a energetika a ocenění TOP RATED v kategorii Brožura, ročenka a katalog.Gratulujeme!

Metrostav Norge

Nový projekt v centru města Tromsø

Kolegové ze společnosti Metrostav Norge AS začínají pracovat na další zakázce v Norsku – konkrétně koncem srpna podepsali smlouvu na nový tunelový projekt! Jedná se o rehabilitace a rozšíření stávajících silničních tunelů v centru města Tromsø, které leží 400 km za polárním kruhem a přezdívá se mu „brána Arktidy“ nebo také „Paříž severu“.

RED, foto Metrostav Norge AS

S

oučástí subdodávky pro norskou firmu B&G jsou zejména ražby technických komor a rozšíření propojovacího tunelu mezi dvěma podzemními kruhovými objezdy. Celkový objem ražeb činí 47 000 m3. Projektový tým pod vedením Petra Šlajse a Jiřího Růta už je na místě a připravuje se na první odpal. Zakázka je rozdělena na dvě fáze, první z nich by měla být dokončena do konce tohoto roku.

Očekává se, že tento projekt přinese cenné zkušenosti a důležité know-how pro vstup na trh s rehabilitacemi a izolacemi tunelů. Podobných zakázek bude v Norsku bezesporu více. Tato severská země je právem označována za království tunelů, je zde na tisíc tunelů s celkovou délkou téměř tisíc kilometrů. Zároveň je tu i nejdelší silniční tunel na světě – Lærdalský tunel. Měří 24,5 kilometru a podstatně zkrátil cestu z norské metropole Oslo do města Bergen.

v norsku jsou stovky tunelů a zakázky na jejich sanace či rozšíření přinesou cenné zkušenosti

TUNEL FÁMJIN A MOST mezi ostrovy

Společnost Metrostav Norge aktuálně realizuje další projekty. Připomenout lze tunel Grenland na projektu E18 v Porsgrunnu. Ražby zde byly zahájeny 28. dubna za účasti českého velvyslance v Norském království. Další silniční tunel razí kolegové na nejjižnějším faer­ském ostrově Sudurøy. Dílo o délce 1,2 km spojí vesnice Fámjin a Ørðavíkar a nahradí úzkou horskou cestu, která je zejména v zimním období obtížně průjezdná. Tunel bude mít šířku 8,5 metru a profil 65 m čtverečních. Tým razičů má za úkol vyrazit celkem 80 000 m3 horniny a provedení izolace na ploše 9000 m2. Ražby probíhají skandinávskou metodou Drill & Blast.

Další velký projekt se týká silničního mostu na západním pobřeží středního Norska. Jedná se o betonový most, který překlene úžinu mezi ostrovy Bergsøya a Nerlandsøya. Nahradí původní most vybudovaný v roce 1968, který již nesplňuje technické a bezpečnostní parametry na aktuální dopravní zatížení a po dokončení nového přemostění bude stržen. Stavbaři se zde musejí vyrovnat s drsnými severskými podmínkami, a to především při přepravě technologií a materiálu po moři. Přejeme hodně zdaru a bezpečný průběh všech prací!

Ptáme se...

Ing. Jiří Kocián

Stavbyvedoucí divize 5 a instruktor odborného výcviku smluvních žáků

K Metrostavu, konkrétně k divizi 5, nastoupil před 20 lety v posledním ročníku vysoké školy. Postupně prošel několika pozicemi, pracoval na mnoha tunelových stavbách realizovaných divizí 5 a tato práce mu učarovala. Ak­tuálně působí jako stavbyvedoucí na stavbě metra I. D, kde realizuje ražby a věnuje se našim budoucím posilám – učňům v programu Stipendium.

Kolik žáků máte na starosti a jak program odborného výcviku probíhá?

V průběhu posledního roku k nám na stavbu nastoupili tři kluci, kteří prošli stipendijním programem. Jeden přímo po ukončení studia a dva po krátké zkušenosti na jiném projektu. Mladí kolegové jsou okamžitě po nástupu zařazeni do příslušné směny (pracujeme v režimu 24hodin/7dní v týdnu), se kterou chodí do práce v rámci turnusu (6 dní v práci, 6 dní volna). Snažíme se, aby se rovnou dostali do pracovního procesu, který odpovídá zaměření jejich dokončeného vzdělání. Pracují pod dozorem zkušených pracovníků. Necháváme je postupně si zvykat na pracovní prostředí, osvojit si bezpečnost práce a poznat náročnost vyplývající z turnusování. Dále se snažíme, aby se začlenili do pracovního kolektivu a osvojili si návyky jako ostatní kolegové. V budoucnu jim umožňujeme získání strojnických průkazů a mohou se učit na strojích, které na stavbě jsou. Samozřejmě vše postupně. Dáváme důraz na samostatnost v práci a odpovědnost za provedenou práci. Ne vždy se ale povede porozumět, co je cílem naším a co si představují noví pracovníci. Proto se hned na začátku snažíme vytičit si hranice a pracovní morálku, aby učni měli představu, jak si spolupráci představujeme.

Co mladé kolegy hlavně zajímá a baví je?

Mnoho otázek je spojených s prací v turnusech. Jakmile si ale tento způsob práce vyzkoušejí, jsou spokojeni. Učně samozřejmě láká zkušenost s řízením strojů v podzemí a jejich obsluha, to si myslím, že převládá. V době studia ale do podzemí ještě nemohou a také nemají strojnický průkaz, takže k práci na strojích je pustit nemůžeme. Obsluha stroje je spojená s velkou odpovědností v oblasti bezpečnosti. Už teď v době studia se jim snažíme bezpečnost práce vštípit, což má do budoucna velký význam. Dále musím konstatovat, že pracovníci, kteří k nám na projekt přišli, se docela rychle etablovali a mají snahu být samostatní a i pracovní morálka je na vysoké úrovni.

Jaké možnosti a uplatnění mají učni, kteří nastoupí k vám?

Možnosti v rámci ražeb tunelu jsou široké. Mohou se stát strojníky pracovních strojů, kdy se v podzemí nikdy nejedná o specia­lizaci na jeden stroj, ale stanou se strojníky na většinu strojů, které v podzemí jsou. To je pro ně výhodné, mají širší záběr. V rámci pracovníků závěsu ražeb se z mladých kolegů rekrutují mechanici strojů do podzemí, zámečníci, uplatnění u nás nacházejí i elektrikáři. Všichni tvoří jeden tým a navzájem si pomáhají. Samozřejmě je zde i možnost práce na zahraničních projektech. A je potřeba si uvědomit, že dílo, na kterém se podílejí, tu bude minimálně vyšší desítky let a bude denně sloužit tisícům lidí. Mohou být v budoucnu hrdí, že za nimi je vidět kus práce, kterou mohou ukazovat třeba i svým dětem.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 16/2023, Moderní dům respektující historický kontext
Metrostav 16/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 16/2023, Metrostav Norge
Metrostav 16/2023, Ptáme se
Metrostav 16/2023, Fotosloupek
Metrostav 16/2023, Program Erasmus
Metrostav 16/2023, Číslo
Metrostav 16/2023, Staroměstský jez se vrátil do 13. století
Metrostav 16/2023, Metrostav DIZ je k výstavbě nových jaderných bloků připraven
Metrostav 16/2023, Metrostav DIZ závod 6
Metrostav 16/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 16/2023, Poděbradská přístaviště otevřena
Metrostav 16/2023, Moderní dům respektující historický kontext

Moderní dům respektující historický kontext

Metrostav 16/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 16/2023, Metrostav Norge

Metrostav Norge

Metrostav 16/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 16/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 16/2023, Program Erasmus

Program Erasmus

Metrostav 16/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 16/2023, Staroměstský jez se vrátil do 13. století

Staroměstský jez se vrátil do 13. století

Metrostav 16/2023, Metrostav DIZ je k výstavbě nových jaderných bloků připraven

Metrostav DIZ je k výstavbě nových jaderných bloků připraven

Metrostav 16/2023, Metrostav DIZ závod 6

Metrostav DIZ závod 6

Metrostav 16/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 16/2023, Poděbradská přístaviště otevřena

Poděbradská přístaviště otevřena

3

Article Metrostav Norge waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (318639): (1/1) (0 ms)

Rendering Metrostav Norge (318638): (1/2) (8 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (318637): (2/2) (4 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7717/item1051020-small.jpg

 i7717/item1051019-small.jpg

 i7717/item1051022-small.jpg

 i7717/item1051021.svg

 i7717/item1051023-small.jpg

 i7717/vth412557-1.jpg (2x)

 i7717/vth412562-1.jpg (2x)

 i7717/vth412575-1.jpg (2x)

 i7717/vth412578-1.jpg (2x)

 i7717/vth412581-1.jpg (2x)

 i7717/vth412585-1.jpg (2x)

 i7717/vth412619-1.jpg (2x)

 i7717/vth412670-1.jpg[p1]

 i7717/vth412678-1.jpg[p1]

 i7717/vth412684-1.jpg[p1]

 i7717/vth412691-1.jpg[p1]

 i7717/vth412767-1.jpg[p1]

 i7717/item1051022-medium.jpg[p3]