-
Metrostav
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
Beton
10
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
17. června 2021
ročník 33
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny
Smysluplné propojení dvou staveb na území hlavního města Prahy, ale především významný příspěvek k udržitelnému rozvoji. To jsou dva hlavní důvody, proč se spojily týmy napříč firmou a začaly využívat recyklovaný beton.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
atímco kolegové z divize 1 pod vedením Ing. Petra Mlejnka staví podél Malešické ulice pod pražským Jarovem již pátou etapu obytného souboru investora Metrostav Development Na Vackově, tým v čele s Ing. Alešem Vejmolou z divize 3 zhruba pět kilometrů odtamtud provádí demolice bývalé pekárny Odkolek ve Vysočanech. A právě cihelný recyklát „od Odkolků“ se využije místo běžného kameniva do betonu Na Vackově. „Všechny zúčastněné strany vnímají využití recyklátu v betonové směsi jako zlepšení trvale udržitelného rozvoje, a proto byla spolupráce všech rychlá a bezproblémová,“ hodnotí dosavadní průběh Ing. Petr Mlejnek.
←
Řez - standardní beton→
Řez - beton s cihelným recyklátemV rámci demolic v areálu Odkolek vzniká směsná stavební suť, kterou je třeba zbavit odpadu, jako plastů, dřeva či kovů, a rozdělit na suť betonovou a cihelnou. „Tu cihelnou pak využijeme k dalšímu zpracování do betonu. Recyklace probíhá za použití drtičky a výsledný recyklát je poté dopraven na třídičku, která separuje požadované frakce,“ popisuje průběh přípravy recyklátu Ing. Aleš Vejmola s tím, že cihelný recyklát je podroben široké škále zkoušek. Následně se připravená drť už v požadované frakci dopraví přímo na betonárnu, kde probíhá výroba betonu. „Postup na betonárně je stejný jako u běžných betonů, nahrazeny jsou jen určité složky kameniva,“ upřesňuje Ing. Karolína Erbenová, obchodní náměstkyně TBG Metrostav, kde se beton míchá a připravuje k dalšímu využití.
suť z demolic najde další uplatnění a ušetří běžně používané kamenivo. jeho zásoby se tenčí
Jak se liší beton z recyklátu?
Z hlediska pevností jsou oba materiály srovnatelné. Receptury recyklovaných betonů jsou upravené tak, aby splňovaly všechny požadavky dané konstrukce. „Oproti standardnímu betonu dosahuje ten z cihelného recyklátu nižšího modulu pružnosti, proto jeho použití nedoporučujeme do stropních konstrukcí,“ říká Ing. Karolína Erbenová s tím, že v současné době se beton z recyklátu používá na málo exponovaných konstrukcích z hlediska SVP, do budoucna se ale může jeho použití rozšířit. Z pohledu zpracovatelnosti při ukládce do konstrukcí se podle Ing. Marka Kubra z divize 6, který projekt využití recyklovaného betonu zastřešuje, obě betonové směsi chovají stejně. „Při stavbě železobetonových konstrukcí musíme hlídat, aby byla směs s cihelným recyklátem ukládána pouze do určených konstrukcí. Náročnější na koordinaci je pak uskladňování a vytváření zásob recyklátu v návaznosti na průběh demolic a vlastní přípravu recyklátu,“ vyjmenovává pouze drobné odlišnosti.
Během páté etapy výstavby obytného souboru Na Vackově využívá naše firma vlastní recyklovaný beton vůbec poprvé. Bude zde uloženo celkem 15 500 m3 betonových směsí, z toho přibližně 850 m3 bude s cihelným recyklátem. „Recyklovatelný beton budeme chtít i v budoucnu používat všude tam, kde to bude konstrukčně možné a bude to mít smysl z hlediska udržitelnosti. Aktuálně například jednáme s divizí 9 a TBG Metrostav o využití na projektu bytových domů Alfa a Beta Hagibor,“ dodává Ing. Kubr. A nejen to. Podle slov Ing. Petra Mlejnka bude společnost Metrostav postupně recyklovaný beton nabízet i dalším stavebníkům na trhu.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Rekonstrukce dálnice D1 jde do finále
Dělníci Metrostav Infrastructure drtí cementobetonový povrch na posledním úseku 23 na nejstarší tuzemské dálnici D1. Již za pár týdnů projedou řidiči bez problémů opravený dálniční úsek na Vysočině. Od pondělí 7. června tam začalo odstraňování starého CBK a pokládka nového. Tým Ing. Jiřího Zapadla se snaží, aby cesta mezi Prahou a Brnem byla zase o něco rychlejší.
Most přes Orlík se dočká náhrady
Stavbaři divize 5 a Metrostavu TBR opraví most, který mezi obcemi Červená nad Vltavou a Vlastec převádí železniční trať přes orlickou přehradu. Ocelové konstrukce dosavadního mostu z roku 1889 mají nevyhovující zatížitelnost.
Slavnostní akt v Bečově nad Teplou
Na zámku a hradu Bečov, kde tým karlovarského zastoupení divize 9 pracuje na rekonstrukci tzv. Pluhovských domů, restaurátoři 28. května slavnostně zkontrolovali a uložili zpět do relikviáře sv. Maura ostatky svatých. Aktu se zúčastnil také kardinál Dominik Duka.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
BeMo renovuje unikátní most v Kielu
Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) v oblasti Speciálního zakládání pracuje na pěti zajímavých zakázkách, mezi kterými je od roku 2020 kromě prodloužení trasy metra U4 v Hamburku také novostavba výškového mostu Levensau ve městě Kiel na severu Německa.
Rainer Gücker, Robert Dostál, foto archiv BeMo
ýškový most Levensau (na snímku v popředí) překlenuje kanál, který spojuje Severní a Baltské moře. Použití průplavu zkracuje cestu přibližně o 250 námořních mil (460 km) oproti využití trase kolem Jutského poloostrova.
V rámci plánovaného rozšíření této důležité vodní cesty má kromě jiného starý most Levensau nahradit nový. Nedaleko se ještě nachází čtyřproudý most pro silniční provoz, který byl otevřen v roce 1984 a převzal roli hlavního přejezdu kanálu pro silnici Kiel–Šlesvicko. Starý most Levensau je ale stále využíván pro železniční a místní dopravu.
Náhradní novostavba mostu Levensau je atypická tím, že stará jižní mostní opěra má zůstat zachována, protože se v ní nachází největší zimoviště netopýrů v severní Evropě. V konečné podobě tak má stará mostní opěra zůstat místem usídlení pro netopýry, ovšem už bez nosné funkce.
jižní mostní opěra musí zůstat původní, protože v ní přezimuje početná kolonie 5000 netopýrů
Poté, co bude dno kanálu v těchto místech rozšířeno až na 75 m, vznikne příkrý svah dotýkající se opěrné zdi. Z tohoto důvodu se kvůli zajištění svahu musí zhotovit 36 velkých vrtaných pilot o průměru 1,5 m a délce více než 35 m. Z toho 10 kusů bude stát přímo pod stále používaným mostem. Pracovní výška je zde omezena na 5 m, což znamená, že musejí být nejenom osmkrát zasunuty armokoše pilot, ale vyžaduje to také speciální technologii zhotovení vyhloubení pro tyto vrtané piloty. Komplexní práce budeme i tentokrát provádět díky osvědčené spolupráci s kolegy a technikou z partnerské firmy Zakládání staveb.
Jako další výkony nutné pro realizaci tohoto neobvyklého, stejně tak ovšem i velmi zajímavého stavebního záměru, je třeba ještě uvést: 100 kotev typu GEWI (tloušťka = 50 mm) cca délky 15 m, dále cca 70 pramenových kotev (jako trvalé kotvy) v počtu až 9 pramenů délky 37 m a nosné pažené stěny, železobetonové prefabrikáty, monolitický beton a zemní práce.
Staveniště se nachází převážně v nábřežním svahu. Z toho plyne, že je nutné vyřešit velmi stísněnou přístupovou komunikaci a komplikované prostorové podmínky. V první etapě se tak nelze obejít bez pracovních plošin. Přípravné práce jsou v tomto směru nyní těsně před ukončením, následovat má zhotovení velkých pilot.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Robert Pátek, Ph.D.,
generální ředitel společnosti Metrostav Slovakia
V Metrostavu pracuje již 21 let, kdy nastoupil jako student Fakulty stavební ČVUT do útvaru ekonomických nástrojů řízení. Po čtyřech letech přešel na Slovensko pod dceřinou společnost Metrostav SK jako zástupce ekonomického ředitele. V roce 2007 se vrátil do Prahy na pozici ekonomického náměstka divize 3 s tím, aby v roce 2010 zamířil zpět na Slovensko jako ekonomický a finanční ředitel. Od roku 2015 je v Metrostavu Slovakia generálním ředitelem.
Můžete připomenout něco málo z historie Metrostavu Slovakia?
Podnikání Skupiny Metrostav na Slovensku se datuje již od roku 1997, kdy byla založena dceřiná společnost Metrostav Slovakia. Strategického rozvoje docílila až v roce 2004, kdy byla koupena společnost Pozemní stavby Nitra. Má za sebou realizace mnoha zajímavých projektů, jako je např. River-Park v Bratislavě, hotelovou část Hypoarény v Šamoríně a několik developerských projektů v čele se CityParkem Ružinov v Bratislavě.
Kdy začala developerská činnost a co z ní máte za sebou?
Počátky developmentu se vracejí k roku 2010, kdy jsme převzali projekt Nejedlého od developera, který nezvládl svou roli a jeho projekt víceméně zkrachoval. Poté, co jsme úspěšně završili menší projekt v Košické ulici, jsme se ujali výzvy napravit a dokončit zhavarovaný projekt Trinity.
Jakými změnami prochází společnost Metrostav Slovakia?
V souladu s rozhodnutím vedení Skupiny Metrostav bude naše společnost zastřešovat veškeré aktivity v pozemním stavitelství na území Slovenské republiky. V souvislosti s touto zvýšenou aktivitou společnosti jsme zavedli divizní organizační uspořádání. Zřídili jsme dvě stavební a jednu developerskou divizi. Cílem změn je výrazně posílit pozici Skupiny na slovenském trhu, kde bychom chtěli být stejně jako v České republice jedničkou. Sjednocením aktivit můžeme lépe využít synergických efektů ve Skupině, např. kapacity a know–how. Součástí změn je i sjednocování pravidel a procesů, které jsou používány v mateřském Metrostavu.
Na jaké segmenty výstavby se hodláte orientovat?
Obecně chceme působit ve všech segmentech pozemního stavitelství. V bytové výstavbě bychom z větší části chtěli působit i formou vlastního developmentu. Dále to jsou segmenty staveb občanské vybavenosti, halové stavby pro průmysl a logistiku a i ekologické stavby. Právě v tomto posledním segmentu vidím v příštích letech velký potenciál.
Co dalšího plánujete?
Nyní pracujeme na úpravě našich procesů tak, abychom organizačně zvládli i několikanásobný nárůst počtu projektů a tržeb. Pokračujeme v zavádění Cenkrosu. Dále pracujeme na implementaci digitalizace jako například využívání CDE (Common Data Enviroment), cloudového nástroje Trimble Connect pro spolupráci a sdílení informací o BIM projektech jak u našich developerských projektů, tak i staveb pro naše zákazníky. V rámci developmentu aktivně vyhledáváme další lokality a akvizice, abychom dokázali produkovat cca 300 bytů ročně a tím pádem se zařadili mezi nejvýznamnější developery na slovenském trhu.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Ohlédnutí nad označením našich staveb
Ještě v 60. letech byla u solidních firem obvyklá tabule natřená černou tabulovou barvou s názvem stavebníka. Pod něj se zpravidla napsal křídou název stavební akce a bylo vymalováno.
Metrostav od svého vzniku velmi dbal na přesné a pro širokou veřejnost vyčerpávající označení. Byla sjednocena velikost tabulí, povinné údaje a také umístění. Zpočátku byly tabule černobílé, později, jak se měnil vizuální styl firmy, se i do označení dostaly barvy. Markantně se to projevilo v 80. letech, kdy se na oplocení našich staveb začaly objevovat legendární tabule Zde staví Metrostav. Tuto úpravu postupně převzaly ostatní firmy a dnes jsou cedule na stavbách běžné.
Metrostav Development
Metrostav Development
Malešický háj – domov s lesem za zády
Takto Metrostav Development nazval svůj nový rezidenční projekt, jenž před několika dny developer úspěšně spustil do prodeje. V pěti bytových domech se nachází pouhých 107 bytů, díky čemuž je projekt Malešický háj v Praze 10 (vizualizace) osobitým rezidenčním projektem s charakterem privátního bydlení.
Text a vizualizace Metrostav Development
a architektonickým návrhem stojí studio Loxia, jehož prvotní snahou bylo vytvořit jedinečné místo pro pohodlný život s důrazem na detail v soukromém i veřejném prostoru.
Limitovaný počet nejvíce pěti podlaží a promyšlená architektonická práce s hmotou i detaily jednotlivých staveb vytvářejí pocit soukromí, pohody, jistoty, klidu a bezpečí. I tím je rezidence Malešický háj určena především těm, kdo vyhledávají kvalitu a ocení spojení soukromí s blízkostí přírody přímo s lesem za zády.
Celý projekt má velmi promyšlené dispoziční řešení, čisté linie a kvalitní zpracování. Jeho výjimečnost dokládá i sama nabídka bytů, k dispozici je celá škála od jednopokojových bytů o velikosti 30 m2 až po pětipokojové byty s plochou přes 130 m2.
Stavba projektu Malešický háj byla zahájena v březnu roku 2021 a k nastěhování budou byty klientům k dispozici ve druhém čtvrtletí roku 2023.
Číslo
číslo
Tolik svazků knih zahrnuje knihovnický fond, který pojme nový depozitář Krajské knihovny v Karlových Varech. Jeho stavbu realizoval tým divize 9.
Divize 9 a 3
Divize 9 a 3
Správný postup pro ekologickou likvidaci azbestu
Metrostav uspořádal ve středu 2. června 2021 setkání s rodiči dětí z přilehlé Základní školy náměstí Curieových v Praze. Stavbaři ubezpečili všechny zúčastněné, že likvidace azbestu v rámci rekonstrukce pražského hotelu InterContinental probíhá správným technologickým postupem a v souladu s hygienickými předpisy. Přestavbu legendárního hotelu realizuje sdružení divizí 9 a 3.
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, vizualizace TaK Architects
racovníkům na stavbě, obyvatelům Prahy 1 ani kolemjdoucím tedy nehrozí žádná zdravotní rizika. I několik nedávno provedených nezávislých akreditovaných měření na staveništi ostatně potvrdilo nulové koncentrace azbestu v ovzduší. Poslední měření provedené dne 3. června 2021 přímo ve třídách školy nezávislou organizací nepřítomnost azbestu v ovzduší potvrdilo znovu. Stavbaři dále navrhli rodičům dětí, že jim budou na vyžádání průběžně poskytovat další informace.
„Obavám místních obyvatel rozumíme, a proto jsme se rozhodli po mediálně vypjatých týdnech aktivně vystoupit a podrobně vysvětlit veřejnosti zvolený technologický postup. S ekologickou likvidací azbestu máme dlouholeté zkušenosti a dosud nikdy se nám nestalo, že by při manipulaci s materiály došlo k uvolnění této rakovinotvorné látky do ovzduší. V případě hotelu InterContinental bylo do dnešního dne provedeno 27 kontrol a auditů všech možných úřadů. Se stejnými závěry: vše je v pořádku, obyvatelé mohou být klidní,“ vysvětluje Josef Majer, vedoucí projektu z divize 9.
bezpečnost a ochrana zdraví pracovníků i obyvatel v okolí staveb je pro metrostav samozřejmá priorita
Technologický postup likvidace azbestu schválený hygienickou stanicí umožňuje odstrojení fasády v režimu tzv. otevřeného kontrolovaného pásma. Stavbaři demontují kompletní fasádní panely bez jakéhokoliv zásahu do podstaty azbestového pláště a s bezpečnostním zapouzdřením pomocí speciálního fixačního prostředku. Demontáž provádějí pomocí jeřábu v jednotkách minut a přímo do uzavřeného kontejneru umístěného mimo objekt.
„Laická veřejnost by v návaznosti na některé nepřesné informace v médiích upřednostňovala tzv. uzavřené pásmo. Tato varianta by však naopak vyžadovala zasahování do azbestového pláště přímo v prostorách staveniště. Fasádní prvky bychom museli násilně dělit a následně ručně transportovat po cca 1 km dlouhé horizontální a vertikální dráze, a to při mnohanásobné zátěži a negativní expozici prostředí. Námi preferované řešení naopak uvolnění azbestu zcela vylučuje,“ vysvětluje Josef Majer.
Firma Mrozek a.s. jako subdodavatel Metrostavu na odstrojení budovy podala prostřednictvím akreditované firmy SKS spol. s. r. o. v dostatečném předstihu žádost o schválení technologického postupu likvidace azbestu. Příslušná hygienická stanice jej následně připomínkovala a schválila. Samotná ekologická likvidace začala až po uplynutí předepsaných legislativních lhůt.
Bezpečný podnik
Metrostav je mnohonásobným držitelem prestižního ocenění Bezpečný podnik. Uděluje jej již od roku 1996 Ministerstvo práce a sociálních věcí v součinnosti s Inspektorátem bezpečnosti práce za správně nastavené bezpečnostní procesy a jejich aplikaci v praxi.
Divize 1
Divize 1
S dvouměsíčním předstihem
V Brně dokončil tým Ing. Radomíra Richtera z jihomoravského regionu divize 1 stavbu parkovacího domu v Polní ulici (snímky). Objekt, který oproti minulosti zhruba ztrojnásobil kapacitu původního místního parkoviště v blízkosti justičního areálu, úřadu práce i DRFG Areny, dokončil dva měsíce před plánovaným termínem.
Lenka Svobodová, foto Jiří Hloušek
tavební práce jsme uzavřeli 21. května, kdy jsme dílo bez vad a nedodělků předali investorovi. Podařilo se nám tak splnit slib, který jsme mu na začátku projektu dali, a kolaudace mohla místo 8. srpna proběhnout už 25. května. A to i přesto, že jsme zakázku začínali i prováděli v době zasažené epidemií koronaviru, kdy nás zejména postihl velký odliv zahraničních dělníků. Práci nám také komplikovalo omezení kontaktů, především nemožnost osobních jednání se zástupci investora, projektanta či subdodavatelských firem. Naši stavbyvedoucí se museli potýkat i s nedostatkem prostoru pro jeřáby a další mechanizaci, a proto museli postup montáže prefa konstrukcí velmi pečlivě a podrobně plánovat. Některé prvky totiž vážily až 20 tun a museli jsme je osazovat do vzdálenosti téměř 30 m. Navíc nám nepřálo počasí – zima byla dlouhá a jarní deště nás omezovaly při dokončování stavby, a to především při provádění finálního povrchu pojízdných ploch, říká Ing. Richter.
pro 110 vozidel
Samotná stavba parkovacího domu jinak nebyla zvlášť náročná, jen termín realizace byl velice krátký. Čtyřpodlažní objekt vyrostl na bývalém parkovišti pro zhruba 40 aut za pouhý rok. Vytvořil ho prefabrikovaný železobetonový skelet a vodorovné železobetonové spřažené desky, jejichž základem byly prefabrikované dílce typu filigrán, které eliminovaly provádění bednění a převážnou část armovacích prací. Nadbetonávky a ostatní monolitické konstrukce při tom vlastními silami provedli zaměstnanci střediska HSV Brno, které vedl tým Ing. Ondřeje Kučery. Dodejme, že pro veřejnost se parkovací dům v Polní ulici otevřel navečer 8. června.
S výstavbou objektů pro parkování má Metrostav hned několik zkušenosti. Třeba v roce 2016 dokončil tým Ing. Tomáše Vařáka ze stejné divize i regionu parkovací dům Panenská pro 360 vozů, a to ve vzdálenosti pouhých 150 metrů od brněnského náměstí Svobody. Na rozdíl od toho v Polní měl objekt v Husově ulici kostru z monolitického železobetonu.
V Praze na Černém Mostě potom Metrostav ve sdružení s firmou BAK nedávno dokončil hrubou stavbu čtyřpodlažního parkovacího domu P+R s kapacitou 880 míst, který bude největším samostatně stojícím parkovištěm v Praze. Jeho zastavěná plocha dosáhne téměř 7 500 m2 a měl by se motoristům otevřít na začátku příštího roku
Parkovací dům Polní
Zastavěna plocha objektu: 1059 m2
Obestavěný prostor: 10 393 m2
Počet míst pro osobní vozy: 110
Počet míst pro kola: 25
Termín kolaudace: 25. 5. 2021
Slavnostní otevření: 8. 6. 2021
Divize 8
Divize 8
Obec u Liberce otevře po prázdninách novou školku
Severočeský tým divize 8 dokončil v květnu výstavbu mateřské školy v Šimonovicích. Stavbaři ji odevzdali v termínu, přesně za rok od zahájení výstavby. Obec plánuje její otevření na začátku září.
Blanka Růžičková, foto David Hofman
ovostavba dvoupodlažního nepodsklepeného objektu vyrostla v nové zástavbě rodinných domků v místě, které vytváří novou náves. Budova stojí na půdorysu ve tvaru dvou lichoběžníků, které jsou propojeny proskleným krčkem, a je rozdělena do čtyř oddělení – budou zde tři třídy a společná herna o velikosti 165 m2.
Součástí objektu jsou administrativní prostory pro vedení školy, technická zázemí, úklidové komory a skladové prostory. V Šimonovicích žije v současné době něco málo přes 1 300 obyvatel. Projekt nové školky počítá s umístěním 63 dětí a s osmi zaměstnanci.
Stavba běžela podle harmonogramu i v období, kdy jí počasí příliš nepřálo. „Od listopadu do března zde pod Ještědem nebyl snad jediný den, kdy by nepršelo, nemrzlo nebo nesněžilo. Poslední sníh napadl 20. března,“ popisuje zimní měsíce v podhorské obci Petr Václavík. Výstavbu komplikoval i fakt, že v Šimonovicích souběžně probíhala rekonstrukce části příjezdové komunikace. Tu mimochodem také prováděl Metrostav. „Objízdné trasy vedly skrz zástavbu rodinných domků,“ vzpomíná stavbyvedoucí.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
POZVÁNKA NA HANDY CYKLO MARATON 2021
Stejně jako v předchozích letech se můžeme těšit na tradiční Metrostav handy cyklo maratonu 2021, který zahájíme v úterý 27. července na Palmovce.
Startuje se v dopoledních hodinách a týmy se vydají na trasu dlouhou 2 222 km kolem vodních ploch po celé České republice. Letní cyklo jízdu spojující světy handicapovaných i zdravých slavnostně ukončíme v sobotu 31. července na koupališti Džbán. Na obě akce vás srdečně zveme.
Ing. Tereza Wagner, foto archiv MHCM
Digitalizace stavebního deníku
Metrostav reaguje na narůstající počet žádostí od investorů i na skutečnost, že stavební zákon od 1. ledna 2021 stanovuje stavebníkovi povinnost u stavby, která je předmětem veřejné zakázky v nadlimitním režimu, zajistit vedení tohoto deníku v elektronické formě.
U nových zakázek tak naše společnost postupně zavádí elektronickou formu stavebního deníku. Vybrán byl systém Buildary.online od společnosti First information systems, s. r. o. „Zvolili jsme produkt, který kromě toho, že je preferován řadou našich zadavatelů, tak na rozdíl od některých jiných konkurenčních systémů beze zbytku splňuje požadavky legislativy. Aplikace je poměrně intuitivní, služba jako taková je slušně přizpůsobená zákazníkovi. Určitá data a informace jsou do elektronického stavebního deníku přenositelná jednodušeji, než je tomu v případě prosté psané formy,“ vysvětluje Ing. Roman Čech, zástupce výrobně-technického ředitele Metrostavu.
Buildary.online je uzpůsobený i pro migraci dat mezi systémem elektronické evidence vstupů, která se postupně zavádí na našich stavbách a o níž se dočtete v některém z následujících čísel novin Metrostavu.
RED
Senioři nejsou z cukru!
Tak jak se uvolňují koronavirová opatření, i výbor Senior klubu Metrostavu (SKM) začal připravovat nové akce pro své členy. Zatím takové, které lze uskutečnit za dodržení předepsaných podmínek.
Již v polovině května připravila paní Kellerová výlet vlakem do Řevnic, odkud se šlo přes hřeben Brd k poutnímu kostelíku sv. Maří Magdaleny na Skalce nad Mníškem pod Brdy. Procházka byla za deště a náročná, ale pěkná a stála za to!
Dále SKM obnovil první pondělky v měsíci pro vyřizování členských záležitostí. Připravili jsme i třeba výlet Posazavským pacifikem, návštěvy hornického skanzenu a vyšehradské kasematy a výstup na horu Říp. Těšíme se na vás, dlouho jsme se neviděli, tak přijďte! Více o programu SKM najdete na: http://skm.jabro.eu/
Výbor SKM
Setkání našich budoucích kolegů
Koncem května navštívili centrálu Metrostavu v Praze na Palmovce studenti třetích ročníků učebních oborů, kteří se po složení závěrečných zkoušek chystají nastoupit do našich projektových týmů a výrobních středisek.
Učni byli po dobu studia součástí stipendijního programu a většina z nich na pracovištích Metrostavu absolvovala odbornou praxi. Jedním z nich je 18letý Jaroslav Kaucner (na snímku třetí zleva), jenž se vyučil elektrikářem na SOU stavební Kolín. „K Metrostavu jsem se zapsal z důvodu, že se mi líbilo, jak je firma velká a že mohu pracovat na projektech, se kterými bych se normálně nesetkal. Byla to pro mě velká motivace. Nyní budu působit v divizi 8 na severu Čech a vyplnilo se mi tak přání dělat elektroinstalace ve velkých objektech,“ říká.
I když učni kvůli covidu-19 uplynulý školní rok do školy takřka nechodili, Jaroslav Kaucner doma rozhodně nezahálel: docházel na praxe po stavbách se známými a mnohému se naučil přímo v terénu.
RED, foto Zuzana Junková
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Osobnostní rozvoj našich týmů
Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav a jeho spolupracovníci ze všech našich společností i externích partnerů nabízejí řešení vzdělávacích potřeb jednotlivců a týmů také v oblasti osobnostního rozvoje. Od počátku letošního roku se v nabídce našeho Centra objevil samostatný programový blok Manažerské dovednosti a osobnostní rozvoj.
Mgr. Zdeněk Kostříž
jeho obsahu naleznete velkou nabídku kurzů, školení, setkání zaměřených na rozvojové aktivity podporující připravenost nás všech v oblastech tzv. měkkých dovedností.
Ve spolupráci se společnostmi Česká cesta a Prothea i dalších osvědčených partnerů jsou připraveny aktivity osobnostního rozvoje určené pro široký okruh zaměstnanců. Některá naše pracoviště zejména v posledním období začala cíleně rozvíjet vybrané týmy v celé škále dovedností. Jedná se hlavně o komunikační techniky vedoucí k lepší spolupráci, úspěšnému vyjednávání či zkvalitnění schopnosti zvládat konfliktní situace. Tyto akce jsou připravovány vždy na základě individuálního zadání, za spolupráce partnerských organizací Centra vzdělávání.
Velká pozornost je věnována přípravě kolegů zařazených do systému personálních rezerv. Jejich Rozvojové plány obsahují také celou řadu úkolů spojených právě se zkvalitněním osobnostních dovedností a celkové připravenosti k vedení týmů.
Možností, jak pomocí kvalitních vzdělávacích aktivit posunout připravenost nás všech v uvedených dovednostech, je hodně. Aktivní vstup našich zaměstnanců do přípravy celého systému i jednotlivých seminářů je velmi důležitým prvkem pro kvalitu, efektivnost předávaných informací i vlastního přínosu vzdělávacích akcí.
Pokud byste měli i vy, vážené kolegyně a kolegové, jakýkoli námět, stačí napsat, zavolat či se zastavit v Centru. Budeme rádi připravovat vzdělávací akce s vámi a pro vás.
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Pro čistější ovzduší na Chomutovsku
RED, foto Petr Adámek
Tým divize 3 pod vedením Ing. Petra Pultara pracuje na zajímavé a náročné zakázce v Elektrárně Tušimice na Chomutovsku. Vymění zde elektrostatické odlučovače za látkové filtry, špičkovou technologii, která se osvědčila například v Teplárně Kladno a Elektrárně Chvaletice. Cílem je snížit emise jemných prachových částic o 90 % a splnit takto nové evropské emisní limity na tuto znečišťující látku.
V rámci této akce od poloviny dubna probíhá rekonstrukce dosavadních elektrostatických odlučovačů na látkové. Je to novější technologie a má vyšší účinnost k odběru hrubého produktu z kouře, který proudí z kotlů.
Stavbaři již rozebrali zařízení na prvních dvou blocích, které se letos rekonstruují, a zahájili v nich montážní práce. Na snímku vidíme první a druhý dvojblok filtrů B21 a B22, přičemž rekonstrukce B23 a B24 se bude provádět příští rok.
Uvnitř těchto obřích odlučovačů budou látkové filtry, které fungují jako obrácený vysavač – jemné prachové částice se usazují na povrchu pytlů a stlačený vzduch zajišťuje jejich oklepání.
Ruku v ruce s přestavbou odlučovačů je potřeba udělat úpravy na potrubí a na komorových podavačích, což jsou zásobníky popílku pod výsypkami v hale pod filtry. Zakázka zahrnuje také úpravy kouřovodů a spalinových ventilátorů.
Stavbaři se potýkají s nedostatkem manipulačního prostoru, protože elektrárna paralelně provádí velkou generální opravu. Plac u buňkoviště je tak jediný předmontážní prostor a materiál je nutné navážet postupně. První část zakázky musí být předána v listopadu, rekonstrukce druhého dvojbloku pak proběhne příští rok.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
10 Divize 8 – fotogalerie
Dětem, které budou novou školku navštěvovat, udělají největší radost herní prvky a zahradní domek, který bude částečně zapuštěn do svahu.
Interiéry působí čistým a klidným dojmem. Projekt nové školky počítá s umístěním 63 dětí a s osmi zaměstnanci. Budou zde tři třídy a společná herna o velikosti 165 m2.
Novostavba dvoupodlažního nepodsklepeného objektu vyrostla v nové zástavbě rodinných domků. Rodiče ocení prostor se 17 parkovacími místy.
Budova školky má plochou střechu a je bezbariérová. Obec plánuje její otevření na začátku září.
9 Divize 1 – fotogalerie
V nejvyšším podlaží je umožněno parkování vozidel s pohonem CNG a LPG. V okolí parkovacího domu jsou také stojany, které může obsadit 25 kol.
Objekt, který se nachází na místě původního místního parkoviště v blízkosti justičního areálu, proti minulosti zhruba ztrojnásobil kapacitu. Ve čtyřech podlažích je tu prostor pro až 110 osobních vozů.
Skrz otvory se návštěvníkům města během parkování otvírají netradiční pohledy na Brno – zde třeba katedrála sv. Petra a Pavla v Brně.
Pro zjednodušení a zrychlení výstavby byla použita konstrukce z prefabrikátů. Projekt se podařilo dokončit o dva měsíce dříve před plánovaným termínem.
Parkovací dům má sloužit především jako záchytné parkoviště typu P+R. Poloha parkovacího domu je ideální, v docházkové vzdálenosti se nachází tramvajová zastávka Vojtova a Křídlovická.
1 Beton – Fotogalerie
Divize 3 provádí demolice bývalé pekárny Odkolek ve Vysočanech. A právě cihelný recyklát „od Odkolků“ se využije místo běžného kameniva do betonu Na Vackově.
Stavební suť je třeba předem zbavit odpadu, jako plastů, dřeva či kovů, a rozdělit na suť betonovou a cihelnou.
Připravená drť v požadované frakci se dopraví přímo na betonárnu TBG Metrostavu, kde probíhá výroba betonu.
Autodomíchávače převážejí hotový beton přímo na stavbu páté etapy výstavby obytného souboru Na Vackově.
Bude zde uloženo celkem 15 500 m3 betonových směsí, z toho přibližně 850 m3 bude s cihelným recyklátem.
- 197662.svg
- 197663.svg
- 197665.svg
- 197695.svg
- 197721.pdf
- 197722.svg
- 197723.jpg
- 197725.jpg
- 197726.jpg
- 197727.jpg
- 197728.jpg
- 197729.jpg
- 197730.jpg
- 197731.jpg
- 197732.jpg
- 197733.jpg
- 197734.jpg
- 197735.jpg
- 197736.svg
- 197737.jpg
- 197738.jpg
- 197739.jpg
- 197740.svg
- 197741.jpg
- 197742.gif
- 197743.svg
- 197744.jpg
- 197745.svg
- 197746.jpg
- 197747.jpg
- 197748.svg
- 197749.jpg
- 197750.jpg
- 197751.jpg
- 197752.jpg
- 197753.jpg
- 197754.svg
- 197755.jpg
- 197756.jpg
- 197757.jpg
- 197758.jpg
- 197759.jpg
- 197760.jpg
- 197761.jpg
- 197762.svg
- 197763.jpg
- 197764.jpg
- 197765.jpg
- 197766.jpg
- 197767.jpg
- 198321.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007