Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 1

S dvouměsíčním předstihem

V Brně dokončil tým Ing. Radomíra Richtera z jihomoravského regionu divize 1 stavbu parkovacího domu v Polní ulici (snímky). Objekt, který oproti minulosti zhruba ztrojnásobil kapacitu původního místního parkoviště v blízkosti justičního areálu, úřadu práce i DRFG Areny, dokončil dva měsíce před plánovaným termínem.

Lenka Svobodová, foto Jiří Hloušek

S

tavební práce jsme uzavřeli 21. května, kdy jsme dílo bez vad a nedodělků předali investorovi. Podařilo se nám tak splnit slib, který jsme mu na začátku projektu dali, a kolaudace mohla místo 8. srpna proběhnout už 25. května. A to i přesto, že jsme zakázku začínali i prováděli v době zasažené epidemií koronaviru, kdy nás zejména postihl velký odliv zahraničních dělníků. Práci nám také komplikovalo omezení kontaktů, především nemožnost osobních jednání se zástupci investora, projektanta či subdodavatelských firem. Naši stavbyvedoucí se museli potýkat i s nedostatkem prostoru pro jeřáby a další mechanizaci, a proto museli postup montáže prefa konstrukcí velmi pečlivě a podrobně plánovat. Některé prvky totiž vážily až 20 tun a museli jsme je osazovat do vzdálenosti téměř 30 m. Navíc nám nepřálo počasí – zima byla dlouhá a jarní deště nás omezovaly při dokončování stavby, a to především při provádění finálního povrchu pojízdných ploch, říká Ing. Richter.

pro 110 vozidel

Samotná stavba parkovacího domu jinak nebyla zvlášť náročná, jen termín realizace byl velice krátký. Čtyřpodlažní objekt vyrostl na bývalém parkovišti pro zhruba 40 aut za pouhý rok. Vytvořil ho prefabrikovaný železobetonový skelet a vodorovné železobetonové spřažené desky, jejichž základem byly prefabrikované dílce typu filigrán, které eliminovaly provádění bednění a převážnou část armovacích prací. Nadbetonávky a ostatní monolitické konstrukce při tom vlastními silami provedli zaměstnanci střediska HSV Brno, které vedl tým Ing. Ondřeje Kučery. Dodejme, že pro veřejnost se parkovací dům v Polní ulici otevřel navečer 8. června.

S výstavbou objektů pro parkování má Metrostav hned několik zkušenosti. Třeba v roce 2016 dokončil tým Ing. Tomáše Vařáka ze stejné divize i regionu parkovací dům Panenská pro 360 vozů, a to ve vzdálenosti pouhých 150 metrů od brněnského náměstí Svobody. Na rozdíl od toho v Polní měl objekt v Husově ulici kostru z monolitického železobetonu.

V Praze na Černém Mostě potom Metrostav ve sdružení s firmou BAK nedávno dokončil hrubou stavbu čtyřpodlažního parkovacího domu P+R s kapacitou 880 míst, který bude největším samostatně stojícím parkovištěm v Praze. Jeho zastavěná plocha dosáhne téměř 7 500 m2 a měl by se motoristům otevřít na začátku příštího roku

Parkovací dům Polní

Zastavěna plocha objektu: 1059 m2

Obestavěný prostor: 10 393 m2

Počet míst pro osobní vozy: 110

Počet míst pro kola: 25

Termín kolaudace: 25. 5. 2021

Slavnostní otevření: 8. 6. 2021

Divize 8

Obec u Liberce otevře po prázdninách novou školku

Severočeský tým divize 8 dokončil v květnu výstavbu mateřské školy v Šimonovicích. Stavbaři ji odevzdali v termínu, přesně za rok od zahájení výstavby. Obec plánuje její otevření na začátku září.

Blanka Růžičková, foto David Hofman

N

ovostavba dvoupodlažního nepodsklepeného objektu vyrostla v nové zástavbě rodinných domků v místě, které vytváří novou náves. Budova stojí na půdorysu ve tvaru dvou lichoběžníků, které jsou propojeny proskleným krčkem, a je rozdělena do čtyř oddělení – budou zde tři třídy a společná herna o velikosti 165 m2.

Součástí objektu jsou administrativní prostory pro vedení školy, technická zázemí, úklidové komory a skladové prostory. V Šimonovicích žije v současné době něco málo přes 1 300 obyvatel. Projekt nové školky počítá s umístěním 63 dětí a s osmi zaměstnanci.

Stavba běžela podle harmonogramu i v období, kdy jí počasí příliš nepřálo. „Od listopadu do března zde pod Ještědem nebyl snad jediný den, kdy by nepršelo, nemrz­lo nebo nesněžilo. Poslední sníh napadl 20. března,“ popisuje zimní měsíce v podhorské obci Petr Václavík. Výstavbu komplikoval i fakt, že v Šimonovicích souběžně probíhala rekonstrukce části příjezdové komunikace. Tu mimochodem také prováděl Metrostav. „Objízdné trasy vedly skrz zástavbu rodinných domků,“ vzpomíná stavbyvedoucí.

Skupina Metrostav

POZVÁNKA NA HANDY CYKLO MARATON 2021

Stejně jako v předchozích letech se můžeme těšit na tradiční Metrostav handy cyklo maratonu 2021, který zahájíme v úterý 27. července na Palmovce.

Startuje se v dopoledních hodinách a týmy se vydají na trasu dlouhou 2 222 km kolem vodních ploch po celé České republice. Letní cyklo jízdu spojující světy handicapovaných i zdravých slavnostně ukončíme v sobotu 31. července na koupališti Džbán. Na obě akce vás srdečně zveme.

Ing. Tereza Wagner, foto archiv MHCM

Digitalizace stavebního deníku

Metrostav reaguje na narůstající počet žádostí od investorů i na skutečnost, že stavební zákon od 1. ledna 2021 stanovuje stavebníkovi povinnost u stavby, která je předmětem veřejné zakázky v nadlimitním režimu, zajistit vedení tohoto deníku v elektronické formě.

U nových zakázek tak naše společnost postupně zavádí elektronickou formu stavebního deníku. Vybrán byl systém Buildary.online od společnosti First information systems, s. r. o. „Zvolili jsme produkt, který kromě toho, že je preferován řadou našich zadavatelů, tak na rozdíl od některých jiných konkurenčních systémů beze zbytku splňuje požadavky legislativy. Aplikace je poměrně intuitivní, služba jako taková je slušně přizpůsobená zákazníkovi. Určitá data a informace jsou do elektronického stavebního deníku přenositelná jednodušeji, než je tomu v případě prosté psané formy,“ vysvětluje Ing. Roman Čech, zástupce výrobně-technického ředitele Metrostavu.

Buildary.online je uzpůsobený i pro migraci dat mezi systémem elektronické evidence vstupů, která se postupně zavádí na našich stavbách a o níž se dočtete v některém z následujících čísel novin Metrostavu.

RED

Senioři nejsou z cukru!

Tak jak se uvolňují koronavirová opatření, i výbor Senior klubu Metrostavu (SKM) začal připravovat nové akce pro své členy. Zatím takové, které lze uskutečnit za dodržení předepsaných podmínek.

Již v polovině května připravila paní Kellerová výlet vlakem do Řevnic, odkud se šlo přes hřeben Brd k poutnímu kostelíku sv. Maří Magdaleny na Skalce nad Mníškem pod Brdy. Procházka byla za deště a náročná, ale pěkná a stála za to!

Dále SKM obnovil první pondělky v měsíci pro vyřizování členských záležitostí. Připravili jsme i třeba výlet Posazavským pacifikem, návštěvy hornického skanzenu a vyšehradské kasematy a výstup na horu Říp. Těšíme se na vás, dlouho jsme se neviděli, tak přijďte! Více o programu SKM najdete na: http://skm.jabro.eu/

Výbor SKM

Setkání našich budoucích kolegů

Koncem května navštívili centrálu Metrostavu v Praze na Palmovce studenti třetích ročníků učebních oborů, kteří se po složení závěrečných zkoušek chystají nastoupit do našich projektových týmů a výrobních středisek.

Učni byli po dobu studia součástí stipendijního programu a většina z nich na pracovištích Metrostavu absolvovala odbornou praxi. Jedním z nich je 18letý Jaroslav Kaucner (na snímku třetí zleva), jenž se vyučil elektrikářem na SOU stavební Kolín. „K Metrostavu jsem se zapsal z důvodu, že se mi líbilo, jak je firma velká a že mohu pracovat na projektech, se kterými bych se normálně nesetkal. Byla to pro mě velká motivace. Nyní budu působit v divizi 8 na severu Čech a vyplnilo se mi tak přání dělat elektroinstalace ve velkých objektech,“ říká.

I když učni kvůli covidu-19 uplynulý školní rok do školy takřka nechodili, Jaroslav Kaucner doma rozhodně nezahálel: docházel na praxe po stavbách se známými a mnohému se naučil přímo v terénu.

RED, foto Zuzana Junková

 

Metrostav 10/2021, Beton
Metrostav 10/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2021, Ptáme se
Metrostav 10/2021, Fotosloupek
Metrostav 10/2021, Metrostav Development
Metrostav 10/2021, Číslo
Metrostav 10/2021, Divize 9 a 3
Metrostav 10/2021, Divize 1
Metrostav 10/2021, Divize 8
Metrostav 10/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 10/2021, Fotoreportáž
Metrostav 10/2021, Beton

Beton

Metrostav 10/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2021, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 10/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 10/2021, Divize 9 a 3

Divize 9 a 3

Metrostav 10/2021, Divize 1

Divize 1

Metrostav 10/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 10/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 10/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (173898): (2/2) (0 ms)

Rendering Divize 8 (173897): (1/3) (3 ms)

Rendering Divize 1 (173896): (2/4) (19 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4276/item197746-small.jpg

 i4276/item197748.svg

 i4276/item197745.svg

 i4276/item197747-small.jpg

 i4276/item197755-small.jpg

 i4276/item197695.svg[p3]

 i4276/item197754.svg[p3]

 i4276/item197760-small.jpg[p2]

 i4276/item197761-small.jpg[p2]

 i4276/vth498046-1.jpg

 i4276/vth498047-1.jpg

 i4276/vth498048-1.jpg

 i4276/vth498049-1.jpg

 i4276/vth498050-1.jpg

 i4276/vth498051-1.jpg

 i4276/vth498052-1.jpg

 i4276/vth498053-1.jpg[p1]

 i4276/vth498054-1.jpg[p1]

 i4276/vth498055-1.jpg[p1]

 i4276/vth498056-1.jpg[p1]

 i4276/vth498057-1.jpg[p1]

 i4276/vth498058-1.jpg[p1]