-
Metrostav
17/2025
Po necelém roce byly předány nové prostory špičkového pracoviště v českobudějovické nemocnici. V Hluboké nad Vltavou byla slavnostně zprovozněna nová lávka. Baťův kanál je splavný až do Hodonína.
Špičkové pracoviště v českobudějovické nemocnici
V srpnu, po necelém roce prací, předal tým závodu 6 investorovi hotové dílo – moderní prostory pro sedm operačních sálů a resuscitační stanici kardiovaskulárního a thorakálního centra včetně příslušného zázemí.
17
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
30. září 2025
ročník 37
Náročná novostavba nad rušným průjezdem
Náročná novostavba nad rušným průjezdem
Nemocnici v Českých Budějovicích tým Ing. Petra Míčky z jihočeského zastoupení závodu 6 Metrostavu DIZ dobře zná. Po úpravě, přístavbě a nadstavbě pavilonu CH, které dokončil vloni v září, začal hned v říjnu pracovat na stavebních úpravách a přístavbě pavilonu C. Letos v srpnu, po necelém roce prací, předal investorovi hotové dílo – moderní prostory pro sedm operačních sálů a resuscitační stanici kardiovaskulárního a thorakálního centra včetně příslušného zázemí.
Lenka Svobodová, foto Nemocnice České Budějovice, a.s
racovali jsme ve velmi omezeném prostoru za plného chodu nemocnice, který jsme nesměli narušit. Stavba byla rozdělena na dvě části, a to na stavební úpravy stávajících operačních sálů a na přístavbu dalších. Práce na obou probíhaly současně. První část pro nás byla zdánlivě jednodušší – odstrojili jsme a až na nosný železobetonový skelet vybourali 3. a 4. nadzemní podlaží části pavilonu C s celkovou plochou přes 2000 m2. Pod námi ale ve dvou patrech nepřetržitě fungovala zdravotnická oddělení a v 5. NP musela zůstat v provozu strojovna vzduchotechniky, kterou jsme postupně rekonstruovali. Nové konstrukce, technologické celky i rozvody inženýrských sítí jsme potom budovali podle změněné dispozice. A ještě dřív, než jsme měli všechno hotové, nastupovali do zrekonstruovaných prostor dodavatelé zdravotnického vybavení a zařízení. Na dokončení celého díla jsme totiž všichni měli šibeniční termín,“ vzpomíná vedoucí projektu Ing. Míčka.
Druhá část – výstavba nových operačních sálů (snímky) v proluce mezi pavilonem C a blokem jídelny – byla náročnější. Stavbaři museli vybudovat třípodlažní novostavbu s půdorysnou plochou přes 280 m2 na sloupech s podjezdnou výškou tří pater. Ta musela navíc zůstat po téměř celou dobu výstavby průjezdná, aby bylo zachované zásobování jídelního pavilonu. Pacienti se totiž v nemocnici nejen léčí, ale i stravují.
7 operačních sálů a resuscitační stanice kardiovaskulárního a thorakálního centra
Přístavbu do úrovně podzemí doplnil výtah s obslužným schodištěm. Pro její propojení s vedlejším pavilonem dělníci zbourali část jeho východní fasády, aby uvolnili vnitřní dispozici a mohl vzniknout provázaný kompaktní prostor.
Tým Metrostavu DIZ předal hotovou stavbu 16. srpna, k dodělání mu v té době zbývala jen část prací v prostoru pro budoucí pracoviště sterilizace v 5. NP. Ve čtvrtek 4. září zrekonstruované prostory pavilonu C a jeho přístavbu slavnostně otevřelo vedení českobudějovické nemocnice spolu s hejtmanem Jihočeského kraje a zástupci dodavatelských firem – Metrostavu DIZ a OHLA ŽS. V současnosti by už v nich měl probíhat běžný nemocniční provoz – s větší bezpečností a kvalitou poskytované péče pro pacienty a s lepšími pracovními podmínkami pro zaměstnance.
Špičkové pracoviště
Ve 3. nadzemním podlaží pavilonu C stavbaři v čele s Ing. Míčkou kompletně přestavěli operační sály pro kardiochirurgii, hrudní a cévní chirurgii. V jednom z nich je umístěný angiografický přístroj PHILIPS Azurion 7 M20, který chirurgům umožňuje provádět operace společně s kardiology či radiology.
Rozšířili zde resuscitační stanici, kde jsou v části prosklených izolačních boxů použita skla, která podle potřeby umožňují zprůhlednění či zneprůhlednění bez hygienicky nevhodných žaluzií. O patro výš vybudovali čtyři nové chirurgické operační sály. V rámci rekonstrukce 5. nadzemního podlaží provedli za provozu výměnu vzduchotechnických jednotek.
Přesun veškerých zdravotnických provozů do horního areálu nemocnice, uvolnil ten dolní, kde chce Jihočeský kraj vybudovat domov pro seniory nebo prostory pro péči o lidi s neurodegenerativním onemocněním. Také na této realizaci se bude podílet Metrostav DIZ.
Krátce Aktuálně
Metrostav 17/2025
Krátce Aktuálně
Přestavíme bazén, který poničily povodně
Kolegové ze Severomoravského regionu závodu 1 se v České Vsi na Jesenicku pustí do rekonstrukce krytého bazénu se čtyřmi 25 metrů dlouhými drahami, tobogánem a relaxačním zázemím (vizualizace). Nahradí dřívější sportoviště, které vloni v září poničily povodně.
Úspěchy v regionálních soutěžích Stavba roku
Během září jsme získali hned tři prestižní ocenění za projekty Metrostavu DIZ: Výstavba sportovního areálu v Jesenici (projekt vedl Ing. Petr Kolbábek, závod 8) a modernizace Plovárny Slaný (vedoucí projektu Daniel Lipert, závod 8). Rekonstrukce budovy hlavního nádraží v Plzni (realizační tým závodu 1, Ing. Miroslav Kšír) získala cenu primátora města Plzně v rámci soutěže Stavba roku Plzeňského kraje. Kolegům gratulujeme k úspěchu! Proběhly též nominace na ocenění v celostátní soutěži Stavba roku – více zde.
Metrostav daroval veslařům v Táboře ekologický člun
Veslařský oddíl VS Tábor díky finančnímu daru Metrostavu získal moderní motorový člun s elektrickým pohonem (foto). Nové plavidlo splňuje přísné ekologické normy, je šetrné k vodní ploše Jordánu a výrazně usnadní každodenní práci trenérům. Zároveň posílí bezpečnost při trénincích i závodech a přinese jistotu sportovcům. Díky tichému a čistému provozu navíc chrání okolní přírodu i vodní ekosystém.
BeMo Tunnelling
Metrostav 17/2025
BeMo Tunnelling
Pro lepší životní prostředí Vídně
Kolegové ze společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) se podílejí na významné zakázce v rakouské metropoli. Ve spolupráci s firmou ÖSTU-STETTIN zde pomocí TBM (foto) razí nový kanalizační sběrač o délce přibližně 9 kilometrů a průměru 3,9 m2.
Tým Sdružení Wiental Sammelkanal West
analizační síť města Vídeň má více než stoletou historii. Při povodních dochází často k přetížení kanalizačního systému, což způsobuje, že odpadní voda se musí vypouštět do místních vodních toků prostřednictvím přepadových komor. Tento problém se týká také řeky Vídeňky, která protéká Vídeňským údolím.
Vzhledem k tomu, že takováto událost již v 21. století nepřipadá v úvahu, investuje společnost Vídeňský kanál značné prostředky do zlepšení současné situace. Vznikl tak projekt Vídeňské údolí – kanál WSKE Západ, jehož cílem je prodloužení stávajícího kanálu WSKE směrem na západ až k hranicím města.
ražba sběrače má ZEJMÉNA při povodních zamezit přetížení kanalizačního systému
Středobodem projektu je tunel o délce 8557 metrů a vnitřním průměru pouhých 3 metrů, který je budován mechanizovanou razicí metodou pomocí segmentových prstenců o tloušťce 30 cm. Ražba začíná ve startovací šachtě Gaudenzdorfer Gürtel a pokračuje pomocí technologie EPB (Earth Pressure Balance) i otevřeného způsobu ražby.
celá řada výzev
Tento tunel bude procházet pod řadou staveb včetně silnic, mostů, linek metra, zásobovacích infrastrukturních sítí, tramvajových linek a mnoha dalších objektů, což vyžaduje bohaté znalosti a flexibilitu.
Tunel bude doplněn systémem šachtových konstrukcí. Podél trasy vzniknou čtyři velké šachty sloužící jako startovací, cílové a průběžné. Budou vybudovány pomocí vrtaných pilot, podzemních stěn a stříkaného betonu pro zajištění stability.
Dále bude postaveno 52 šachet o průměru 2,40 m, zhotovených stříkaným betonem a opatřených vnitřním pláštěm. Ty budou sloužit jako spojovací prvky k hlavnímu tunelu.
Z cílových šachet bude vyraženo 18 únikových tunelů a 34 úseků protlačovaného potrubí od WSKE k šachtám pro nezbytná propojení. Tyto šachty budou rovněž propojeny s přepadovými komorami, aby bylo možné zachytit přetékající splaškovou vodu a odvést ji do systému WSKE.
Plánují se speciální opatření k ochraně stávajících konstrukcí metra, základů mostů a koryta Vídeňky během ražby.
Společnost BEMO Tunnelling spolupracuje s firmou ÖSTU-STETTIN a zadavatelem Vídeňský kanál na zvládnutí těchto výzev. Zdař Bůh!
Ptáme se
Metrostav 17/2025
Ptáme se...
Ing. Monika Blahová
Personální manažerka Metrostav Slovakia
Už během studia ekonomie ji začala zajímat práce s lidmi a organizace procesů. Zkušenosti v personalistice získala ve farmaceutické společnosti, kde se podílela na strategických mezinárodních projektech v prostředí s pokročilým HR know-how. Do Skupiny Metrostav nastoupila před deseti lety s cílem propojit své zkušenosti s prostředím stavební společnosti, kde lidský faktor hraje klíčovou roli.
Jak jste se dostala k práci v oblasti HR a proč právě ve stavební firmě?
Vždy mě zajímalo, co lidi motivuje a jak jim nastavit pracovní podmínky tak, aby byli spokojení a podávali nejlepší výkon. Stavebnictví spojuje vysoké nároky na odborné znalosti a zároveň lidský rozměr – na stavbách pracují lidé různých profesí, generací i zkušeností a mým úkolem je pomáhat nacházet společný průnik napříč osobnostmi. A proč právě stavební firma? Stavebnictví mě fascinuje – kdybych nebyla personalistkou, určitě bych byla stavbařkou.
Jak se v posledních letech vyvíjí situace na trhu práce ve stavebnictví na Slovensku?
Situace na trhu práce je dlouhodobě složitá. Chybí kvalifikovaní pracovníci a zároveň roste konkurence. Sledujeme výrazný odliv mladých lidí do zahraničí a menší zájem o stavební obory. Pozitivní však je, že stavebnictví má i nadále hluboký smysl a lidé jsou na tento obor hrdí.
Jaké profily nebo pozice se vám nejhůře obsazují a proč?
Největší výzvou jsou pro nás technické pozice – stavbyvedoucí, ale i kvalifikovaní řemeslníci. Je to kombinace požadavků, zkušenosti, odbornosti a ochoty pracovat na náročných projektech, často mimo bydliště. Trh práce je menší než poptávka, což vytváří tlak na firmy, aby byly atraktivním zaměstnavatelem nejen finančně, ale i v dalších oblastech.
Využíváte moderní nástroje pro nábor – například sociální sítě, digitální platformy nebo AI? Jaký mají dopad?
Bez moderních nástrojů se už prakticky neobejdeme. Sociální sítě pomáhají oslovit mladší generaci a digitální platformy zrychlují proces. Umělá inteligence je užitečná při vyhodnocování dat, ale finální rozhodnutí je stále lidské. Osobní kontakt je pro nás nenahraditelný.
Co vás na práci personální manažerky ve stavebnictví nejvíce baví a co je naopak největší výzva?
Co mě baví? Když se podaří sestavit funkční tým, když se lidé ve firmě cítí dobře a společně dokážeme postavit něco opravdu hodnotného. Velkou radost nám dělá i zájem mladých kolegů o rozvoj a možnost sledovat, jak postupně získávají odborné i manažerské dovednosti. Největší výzvou je jednoznačně nedostatek lidí v prostředí, které je dnes rychlé a nepředvídatelné. Bude zajímavé sledovat, jak se dokážeme vypořádat s nástupem AI, nakolik jsme my stavbaři adaptabilní, protože doba už nikdy nebude tak pomalá, jako byla dříve. Právě tato směs radostí a výzev dělá moji práci naplňující a zajímavou každý den.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 17/2025
fotosloupek
Po Baťově kanálu do Hodonína
Ředitelství vodních cest na nové plavební komoře Rohatec – Sudoměřice 19. září zahájilo zkušební provoz pro veřejnost (snímky).
První lodě tak díky nové komoře a upravenému korytu říčky Radějovky dopluly z Výklopníku až do Hodonína. Starostové obcí Rohatec a Sudoměřice vzájemným předáním vod Baťova kanálu a řeky Moravy symbolicky propojili dosud v tomto úseku oddělené vodní cesty. Úsek Moravy mezi Rohatcem a Hodonínem v délce 7 km se tak napojil na stávajících 53 km Baťova kanálu vedoucího z Otrokovic. Dodavatelem plavební komory a jezu v rámci sdružení zhotovitelů byl závod 6 Metrostavu DIZ.
Výročí
Metrostav 17/2025
Výročí
25 let na jihu Moravy
Dne 11. září si oblastní zastoupení divize 1 pro Jihomoravský kraj připomnělo 25. výročí svého vzniku. U této příležitosti se v Brně konalo slavnostní setkání v legendárním klubu Šelepka (foto), kde si tuto událost připomněli zaměstnanci oblasti, dodavatelé, projektanti a ostatní obchodní přátelé.
RED, foto archiv Metrostavu
egionální zastoupení působí v oblasti Jihomoravského a Zlínského kraje, kde bylo v loňském roce nově zřízeno středisko ve Zlíně. Tím došlo nejen k rozšíření působnosti, ale také k posílení týmu o nové kolegy a především posílení značky Metrostav.
Během let působení naší společnosti v regionu se podařilo zhotovit více než 140 staveb v objemu téměř 22 mld. Kč.
Mezi klíčové projekty patří první stavba oblasti – Nástavba BD Tererova. Dále se kolegové podíleli na výstavbě VMO Dobrovského, TT Kampus (nejdelší tramvajový tunel v ČR) a na několika univerzitních budovách v Brně (VUT, MU, VFU, MZU) i ve Zlíně (UTB). Realizovali Thermal Pasohlávky – největší aquapark v ČR, kanalizace, vodovody, ČOV, parkovací domy a rekonstrukci Janáčkova divadla v Brně. Významné jsou i průmyslové haly, koupaliště a bazény (např. Riviéra, Lužánky, Znojmo, Kyjov), bytové domy, nemocnice, DPS a stovky kilometrů plynovodů. Mimo region dokončili obchodní centrum v Olomouci Galerii Šantovka a objekty v areálu VW Bratislava. Aktuálně staví BiopharmaHUB, vinařství ARTE VINI, sportovní areál Anthropos, polyfunkční dům BRNO JEDNA a ve Zlíně objekt U1 UTB a Čiperovu vilu.
Nová lávka nad Vltavou
V Hluboké nad Vltavou mají další dominantu. Přímo pod zámkem se nad řekou jakoby vznáší elegantní most. Dne 20. září byl slavnostně otevřen.
Metrostav 17/2025
Metrostav DIZ závod 6
Lávka přes Vltavu: výzva pro uložení stotunové konstrukce
V Hluboké nad Vltavou mají další dominantu. Přímo pod zámkem se nad řekou jako by vznáší elegantní most. (foto) Nově vybudovaná lávka pro pěší a cyklisty, kterou navíc po setmění rozzáří instalované noční osvětlení, se pro veřejnost otevřela 20. září. Tým jihočeského závodu 6 Metrostavu DIZ, který na zakázce pracoval od února letošního roku, zvládl náročné operace spojené s její montáží a umístěním v původně plánovaném termínu.
Blanka Růžičková, foto Pavel Balek
d začátku bylo jasné, že požadovaný termín dokončení není pro tuto unikátní mostní konstrukci úplně optimální. Výrobci rektifikovatelných táhel Macalloy a výrobci ložisek, vše ze zahraničí, mají velmi dlouhé doby dodání. Výroba nosné konstrukce se odehrávala v Ostravě, což znamenalo složitý logistický přesun. Investor navíc po zahájení prací požadoval doplnění veřejného a slavnostního osvětlení, přitom doba dodání svítidel z Itálie byla na hranici možností. Museli jsme přistoupit k prodloužení pracovní doby včetně víkendů, aby se vše stihlo,“ říká vedoucí projektu Jan Prokeš.
Nová ocelová lávka se zavěšenou mostovkou propojuje stezky po obou stranách řeky, a to mezi sportovním areálem na levém břehu Vltavy a městem v jeho části Zámostí. Bezbariérové přemostění o délce téměř 90 metrů má všechny bezpečnostní prvky a ve večerních hodinách je nasvíceno moderním LED osvětlením. Pevnost elegantní stavby subtilního vzhledu zde zajišťuje zvolená mostní konstrukce, takzvaný síťový nosný systém kombinující napnutá táhla a ocelové trubky.
83 metrů přemostění, 10 dílů ocelové konstrukce z Ostravy, a 100 tun ukládané konstrukce. lávka v hluboké nad vltavou
sestaveno na břehu
Projekt počítal se spojením jednotlivých dílů na místě a s uložením lávky jeřábem. Mostní konstrukce se tak sestavovala na levém břehu řeky, konkrétně na parkovišti u sportovního areálu. Jednotlivé díly přepravilo na místo přes celou republiku 15 kamionů. „Nejnáročnější bylo dostat komponenty lávky na místo stavby. Dále pak po jejich sestavení a svaření umístit celou konstrukci jeřábem do otvorů, a to bez zásahu do řeky a vodní cesty,“ vzpomíná Jan Prokeš. Problémy se objevily i kvůli podloží pro jeřáb, když se ukázalo, že polohu tisícitunového kolosu bude nutné zajistit dodatečnou stabilizací.
Na parkovišti u řeky se svařovalo celkem deset dílů. Každý z nich byl na místo dopraven samostatně a přesun těchto nadměrných nákladů probíhal pouze v nočních nebo brzkých ranních hodinách. K přerušení provozu na řece pod mostem došlo pouze dvakrát: při usazování sestavené konstrukce do otvorů na obou březích a při dynamických zkouškách. Samotné uložení mostní konstrukce do otvorů trvalo přibližně šest hodin: „Když ale vezmu i přípravu jeřábu a jeho demontáž, tak jsme na šesti pracovních dnech,“ doplňuje Jan Prokeš.
„Tento most není pro mě jen další projekt v řadě realizovaný pod mojí taktovkou, jde o zvláštní symbol. Je to symbol spojení, spojení lidí, připomíná krásné období, které začalo, a věřím, že nikdy neskončí,“ říká. Jihočeské zastoupení Metrostavu DIZ zde bylo generálním dodavatelem. Speciální zakládání velkoprofilovými piloty zajišťovala společnost Pragis ze Skupiny Metrostav.
V Hněvicích zahájena montáž potrubní infrastruktury
O strategické zásoby pohonných hmot se v České republice stará především ČEPRO, které provozuje rozsáhlou síť distribučních a skladovacích areálů po celé zemi. Mezi významné objekty patří areál v Hněvicích na Litoměřicku, kde právě začínají práce na potrubní infrastruktuře.
Metrostav 17/2025
Metrostav DIZ závod 2
V hněvicích zahájena montáž potrubní infrastruktury
V současné nestabilní době je klíčové zajistit spolehlivou infrastrukturu pro distribuci pohonných hmot. O strategické zásoby se v České republice stará především ČEPRO, které provozuje rozsáhlou síť distribučních a skladovacích areálů po celé zemi. Mezi významné objekty patří areál v Hněvicích na Litoměřicku (snímky), kde právě začínají práce na potrubní infrastruktuře, která v budoucnu připojí nově budované zásobníky pohonných hmot na stávající zařízení.
Mgr. Radim Mana, foto archiv Metrostavu
každé nádrži bude moci provozovatel uskladnit až deset milionů litrů benzinu či nafty. Celkových šedesát milionů litrů navýší kapacitu strategických zásob hněvického terminálu asi o 20 procent. Pět z šesti zásobníků již prošlo tzv. hydrostatickou zkouškou, při níž došlo k prokázání vodotěsnosti nádrží a ověření technických podmínek založení jednotlivých zásobníků. U dvou nádrží je dokončen finální nátěr, a to včetně označení nádrže, které bude sloužit k přesné identifikaci v rámci řídicího systému provozovatele. Nádrže jsou opatřeny finálními schodišti, žebříky a plošinami.
realizace systému hašení
Namontováno již je také potrubí pro hašení a chlazení nádrže, které slouží k ochraně technologického zařízení v případě mimořádné události. Nerezové potrubí o délce asi 380 metrů na jedné nádrži je opatřeno tryskami, které slouží ke skrápění povrchu jímky nádrže a tím k jejímu chlazení. V dalším průběhu výstavby bude systém hašení opatřen tzv. podhladinovým hasicím systémem a systémem napěňovačů, který bude sloužit k vlastnímu hašení. Vyrobená pěna plave na povrchu uskladněného produktu, čímž se zabrání přístupu vzduchu a zamezí šíření požáru.
„Mezi další důležitá zařízení, které při této stavbě začínáme realizovat, patří technologické potrubní rozvody, které slouží k dopravě uskladňovaného produktu jak dovnitř, tak ven z nádrže. Celkem se jedná o potrubí v délce 4000 metrů. Zabezpečíme tak propojení všech nově budovaných zásobníků mezi sebou, ale také napojení na stávající areál skladu Hněvice, odkud benzin a nafta proudí do celé ČR. Potrubí je k vlastním nádržím napojeno přes tzv. kompenzátory (vlnovce), které svým pohybem eliminují délkové roztažnosti potrubí a tvarové pohyby nádrže při plnění a vyprazdňování,“ vysvětlil Ing. Jan Sochor, stavbyvedoucí ze závodu 2 Metrostavu DIZ.
Šest nových zásobníků zvýší strategické zásoby pohonných hmot České republiky o šedesát milionů litrů. Zároveň zvýší i vstupní kapacitu do systému společnosti ČEPRO. Hněvice jsou totiž přímo propojeny s oběma českými rafineriemi v Kralupech nad Vltavou a v Litvínově, disponují i tři kilometry dlouhou železniční vlečkou. Jde o klíčový uzel palivové infrastruktury z pohledu energetické bezpečnosti státu. Tato investice je pro společnost ČEPRO v současné době jednou z nejvýznamnějších.
Metrostav TBR
Metrostav 17/2025
Metrostav TBR
Výstavba Dvoreckého mostu míří do finále!
V první polovině září jsme spolu se zástupci investora představili novinářům aktuální stav prací na Dvoreckém mostě (foto). Stavbu realizuje sdružení zhotovitelů vedené společností Metrostav TBR, vedoucím projektu je Ing. Petr Koukolík.
RED, foto Milan Malíček
ový most vzniká v Praze mezi čtvrtěmi Podolí a Zlíchov a jeho cílem je zlepšit dopravní propojení pravého a levého břehu Vltavy, určen bude pro veřejnou dopravu, cyklisty a pěší.
Nosná konstrukce mostu je již dokončena, přičemž betonáže probíhaly převážně v nočních hodinách. Výstavbu výrazně komplikovala složitá tvarová koncepce mostu, která si vyžádala náročné tvarování bednění i armatury. Zvláštní důraz byl kladen také na přesné vedení a pokládku předpínacích kabelů, což celkový proces dále ztížilo.
Probíhají úpravy betonových povrchů a chystá se izolace mostu, po níž bude následovat montáž tramvajového kolejového souvrství. Zároveň se dokončí pokládka vozovky, instalace zábradlí, osvětlení, trakčního vedení a práce v okolí i pod mostem. Otevření mostu pro MHD, cyklisty i pěší se plánuje na první čtvrtletí 2026, úplné dokončení – sochařsko-enviromentální instalace uměleckých děl včetně osvětlení, terénních úprav břehů a okolí a dokončení sadových úprav – se očekává o půl roku později.
Číslo
Metrostav 17/2025
číslo
Tolik let slouží v Praze tunelový komplex Blanka, který postavil Metrostav. Otevřen byl 19. září 2015 ve 14 hodin.
Zajímavosti
Metrostav 17/2025
Zajímavosti
Další závod ze série Milada Tour
V neděli 7. září se okolí Motoareálu v Chabařovicích proměnilo v centrum sportu, zábavy a rodinné pohody. Konal se zde oblíbený Elimon Cyklozávod Milada (foto), který letos přilákal nejen zkušené závodníky, ale i desítky rodin s dětmi. Je nám ctí, že společnost Metrostav DIZ je generálním partnerem.
Hlavní závodní trať o délce 50 km byla určena pro ostřílené cyklisty – do cíle dorazilo 56 účastníků, kteří si sáhli na dno svých sil. Trať v délce 25 km nabídla pohodovější kratší variantu, kterou využilo 104 cyklistů všech věkových kategorií.
Závod nebyl jen o sportovním výkonu, pořadatelé připravili bohatý doprovodný program, který proměnil areál v živé centrum zábavy. Děti se mohly vyřádit v Olympia dětském koutku, nechat si namalovat obličej nebo se doslova vyřádit na obrovském skákacím hradu. Celý den se nesl ve znamení dobré nálady, přátelské atmosféry a rodinného ducha.
RED s využitím tiskové zprávy, foto Milada Tour
Uznání pro letošní kalendář
Dne 11. září se uskutečnilo vyhlášení soutěže komunikačních projektů a firemních médií Zlatý středník. Do soutěže byl přihlášen také Kalendář Metrostavu 2025: osobitá krása staveb, který zachycoval naše stavby objektivem renomovaného českého fotografa Václava Jiráska. Kalendář získal ocenění v kategorii Brožura, ročenka a katalog. Cenu převzala vedoucí Útvaru vztahů k veřejnosti Ing. Kateřina Hainzová (na snímku vpravo).
Dílo bylo porotou hodnoceno velmi pozitivně. Zaznělo, že se podařilo vytěžit maximum z vizuálně nenápadného prostředí a vytvořit sérii fotografií, které jsou nejen esteticky působivé, ale zároveň si zachovávají autenticitu. Forma je decentní, značka je přítomna nenásilně, ale rozpoznatelně. Vyzdvihováno bylo také propojení s charitativním přesahem – spolupráce s Centrem Paraple a dražba kalendáře dodávají výstupu hlubší rozměr. Celkové provedení působí jako výsledek promyšlené práce, která staví na respektu k obsahu i cílové skupině.
RED, foto archiv Metrostavu
Metrostav součástí velkého veletrhu stavbařů
V pražských Letňanech se ve dnech 16. až 20. září uskutečnil Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH 2025. Akce se zúčastnily také společnosti Skupiny Metrostav v rámci doprovodných seminářů. Součástí veletrhu byly totiž konference, přednášky či workshopy jak pro profesionály, tak pro širokou veřejnost.
FOR ARCH se konal již po šestatřicáté a tradičně přinesl nejzásadnější novinky, trendy a produkty z odvětví stavebnictví. Na výstavišti PVA EXPO PRAHA zaplnil pět výstavních hal, kde své portfolio představilo návštěvníkům 379 vystavovatelů z 9 zemí! Pořadatelem veletrhu je společnost ABF, a.s. V Letňanech nechyběly nejvýznamnější tuzemské i zahraniční společnosti z odvětví stavebních materiálů a stavebních prvků, vytápění, dřevostaveb, bazénů, elektra a zabezpečení, fotovoltaiky, či energetických úspor.
V rámci veletrhu proběhla konference Rok 2024 v českém stavebnictví, která nabídla prostor pro diskusi o aktuálních výzvách a budoucích směrech oboru. Zvláštní pozornost byla věnována panelové debatě Priority pro české stavebnictví, kde za Metrostav vystoupili generální ředitel Ing. Jaroslav Heran a personální ředitel Metrostavu Ing. Ladislav Profota.
O budoucnosti kameniva
Bude v příštích letech dostatek nerostných surovin pro plánovanou infrastrukturní výstavbu? Na tyto a další otázky odpovídal ředitel společnosti TBG Metrostav Ing. Jakub Šimáček, který se zúčastnil kulatého stolu s ministrem průmyslu a obchodu v rámci zmíněné konference. V diskusi zaznělo, že stát si uvědomuje nutnost zajistit dostatek základních stavebních surovin pro zásadní infrastrukturní projekty – dálnice, železnice i energetické stavby.
Bylo vytipováno 47 strategických ložisek kameniva a štěrkopísku, jejichž využití by mělo pomoci zmírnit kritický nedostatek těchto surovin, s nímž se české stavebnictví potýkalo v posledních letech.
RED
Kopaná za důstojné stáří
Na 17. ročníku Sue Ryder Charity Cup v malé kopané jsme společně s ostatními hráči podpořili celý paliativní tým, který pečuje o klienty Domova Sue Ryder. Naše družstvo vedené kapitánem Petrem Kopičkou bylo u toho (foto).
Posedmnácté se přidalo 30 firemních týmů, 27 firem si přišlo zakopat, tři společnosti křehké stáří podpořily virtuálně. Hrálo se na pěti fotbalových hřištích na Strahově, celkem padlo 298 gólů.
Výtěžek 1 735 000 Kč z turnaje podpoří práci zdravotních sestřiček, asistentů rehabilitace i paliativního týmu. Ti všichni střeží křehké zdraví klientů Sue Ryder a podílejí se také na tom, aby se například paliativní přístup stal pevnou součástí péče o seniory v celé ČR. Od roku 1998 zde pomohli více než 42 200 seniorům, když jim stáří začalo přinášet starosti.
RED, foto archiv Sue Ryder
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Nominace na titul Stavba roku
Blíží se finále prestižní soutěže Stavba roku: na nominačním večeru, který se uskutečnil v pondělí 8. září v Dopravní hale Národního technického muzea v Praze, získaly stavby realizované společnostmi ze Skupiny Metrostav 10 nominací na titul.
Metrostav 17/2025
Fotoreportáž
Nominace na titul Stavba roku
RED, foto archiv Metrostavu
Blíží se finále prestižní soutěže Stavba roku: na nominačním večeru, který se uskutečnil v pondělí 8. září v Dopravní hale Národního technického muzea v Praze, získaly stavby realizované společnostmi ze Skupiny Metrostav 10 nominací na titul. Galavečer s vyhlášením titulů se uskuteční v úterý 4. listopadu 2025 v Rudolfinu v Praze. Mezi nominovanými jsou tyto naše stavby:
Rekonstrukce a dostavba budovy hotelu Fairmont Golden Prague (dříve InterContinental). Obnova je dílem divizí 9 a 3 Metrostavu.
Most Červená – Schwarzenberský most. Stavbu realizovali kolegové z Metrostavu TBR.
Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Plzeň hl. n. Realizovali stavbaři závodu 1 Metrostavu DIZ.
Revitalizace plaveckého areálu na Polance, Třebíč. Zhotovil tým ze závodu 6 Metrostavu DIZ.
Tunel Fámjin, Faerské ostrovy. Tento projekt Metrostavu Norge je naším favoritem v kategorii Zahraniční stavba roku.
Tyto a další naše projekty můžete podpořit hlasováním na webu: www.stavbaroku.cz
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
7_Metrostav DIZ závod 6 – Fotogalerie
Nová ocelová lávka se zavěšenou mostovkou propojuje stezky po obou stranách řeky, a to mezi sportovním areálem na levém břehu Vltavy a městem v jeho části Zámostí.
Pevnost elegantní stavby subtilního vzhledu zde zajišťuje zvolená mostní konstrukce, takzvaný síťový nosný systém kombinující napnutá táhla a ocelové trubky.
Bezbariérové přemostění o délce téměř 90 metrů má všechny bezpečnostní prvky.
Lávku pro veřejnost slavnostně otevřeli 20. září.
Lávku pro veřejnost slavnostně otevřeli 20. září.
V podvečer slavnostního dne nové přemostění ozářil ohňostroj…
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Ročník 2023
Stavba na 71 hektarech
V blízkosti závodu Škoda Auto u Mladé Boleslavi vznikly díky týmu divizí 1 a 8 Metrostavu tři výrobní a skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami.
Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu
Při zastřešení nové plavecké haly v Litvínově byl nasazen jeden z největších jeřábů v České republice.
Nová Pastýřská odlehčí přetíženému centru Liberce
Zcela novou silnici v centru města má od začátku listopadu Liberec. Nová Pastýřská je součástí plánovaného vnitřního okruhu tohoto pátého největšího města v České republice a propojuje ulice Sokolovskou a Budyšínskou.
Velká proměna Smíchova
Každý, kdo projíždí pražským Smíchovem, si musí všimnout masivní výstavby. Probíhá zde rekonstrukce nádraží Smíchov, na které pracují jako lídr sdružení kolegové z Metrostavu TBR a v rámci projektu Smíchov City stavbaři divize 1.
21/2025
V blízkosti závodu Škoda Auto vznikly tři výrobní skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami. Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu. Fotoreportáž: velká proměna Smíchova.
20/2025
Kompletně zrekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici Františkovy Lázně slavnostně otevřena. Stavbaři dokončují nosné konstrukce nové budovy Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati (UTB) ve Zlíně. Velká pocta v Rudolfinu aneb naše tituly v soutěži Stavba roku 2025.
19/2025
Unikátní opravy interiéru památkově chráněné budovy Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové. Technicky nejsložitější fáze výstavby mostu v Pirně ukončena. V Táboře vzniká druhá ledová plocha. Jako jediná v kraji bude přístupná i pro parahokej.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
18/2025
Největší nákupní centrum v Karlových Varech se otevírá veřejnosti. V České Vsi na Jesenicku startuje rekonstrukce krytého bazénu. Na most přes fjord byl nasazen největší lodní jeřáb v Evropě.
17/2025
Po necelém roce byly předány nové prostory špičkového pracoviště v českobudějovické nemocnici. V Hluboké nad Vltavou byla slavnostně zprovozněna nová lávka. Baťův kanál je splavný až do Hodonína.
16/2025
S novým školním rokem odstartovala výuka ve svazkové škole Vida v Chýni. Rekonstrukce a dostavba ikonického hotelu na Václavském náměstí. Start ražby u Jílového pro středočeskou část budoucí dálnice D3.
14–15/2025
Moderní železniční koridor: trať mezi Bubny a Výstavištěm v provozu! Ze Zámeckých koníren v Karviné vzniká nové kulturní centrum. Letní příloha: lidé Metrostavu a jejich koníčky.
12–13/2025
Stavbaři divize 3 u klíčového momentu v rámci konverze historického areálu Nuselský pivovar – otevření nové pasáže s obchody. V Třinci vznikne třetí nejmodernější linka na třídění odpadu. Z původní budovy nádraží Bubny bude pamětní místo.
Příloha 2025 křížovky
11/2025
Stavbaři Metrostavu DIZ za rekordně krátkou dobu pouhých 14 měsíců vybudovali v Nymburce nový areál drážního Hasičského záchranného sboru (HZS). Tým divize 9 v resortu Dolní Morava dokončil další Apartmánový dům. Fotoreportáž: luxusní hotel v centru Prahy po rekonstrukci.
10/2025
Kousek od stanice metra Opatov začal závod 8 Metrostavu DIZ budovat parkovací dům P+R. Zhruba po 14 měsících se slavnostně otevírá zrekonstruovaný areál letního koupaliště Polanka v Třebíči. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
09/2025
Tým Metrostavu TBR 13. května slavnostně zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí. Azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase. Fotoreportáž: Metrostav Párty 2025.
08/2025
Perla českého brutalismu v Pařížské, bývalý hotel InterContinental, se otevírá. Startuje modernizace hradecké chirurgie. Plavební komora v Hoříně vítá malá plavidla.
07/2025
Programová konference TEK 2025: další strategie a směřování firmy. Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů. Glajcha unikátního pracoviště Masarykovy univerzity v Brně.
06/2025
Na pražském Petříně startuje rekonstrukce lanové dráhy, do které se pustí kolegové z Metrostavu DIZ závodu 6. Dceřiná společnost Metrostav Norge se pouští do zatím největší zakázky na skandinávském trhu. Stavba Arktidy začala poklepáním na led.
05/2025
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, mottem letošního ročníku bylo „Strategie pro stabilní růst“. Rozhovor s geologem na čelbě Martinem Kříhou. Na jez Sudoměřice se vrátily vody Radějovky.
04/2025
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku – tunel Grenland. Betonáři divize 6 realizují rozsáhlou dodávku železobetonu u výstavby nové arény v Brně. Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem.
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007