Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Rekonstrukce dálnice D1 jde do finále

Dělníci Metrostav Infrastructure drtí cementobetonový povrch na posledním úseku 23 na nejstarší tuzemské dálnici D1. Již za pár týdnů projedou řidiči bez problémů opravený dálniční úsek na Vysočině. Od pondělí 7. června tam začalo odstraňování starého CBK a pokládka nového. Tým Ing. Jiřího Zapadla se snaží, aby cesta mezi Prahou a Brnem byla zase o něco rychlejší.

Most přes Orlík se dočká náhrady

Stavbaři divize 5 a Metrostavu TBR opraví most, který mezi obcemi Červená nad Vltavou a Vlastec převádí železniční trať přes orlickou přehradu. Ocelové konstrukce dosavadního mostu z roku 1889 mají nevyhovující zatížitelnost.

Slavnostní akt v Bečově nad Teplou

Na zámku a hradu Bečov, kde tým karlovarského zastoupení divize 9 pracuje na rekonstrukci tzv. Pluhovských domů, restaurátoři 28. května slavnostně zkontrolovali a uložili zpět do relikviáře sv. Maura ostatky svatých. Aktu se zúčastnil také kardinál Dominik Duka.

BeMo Tunnelling

BeMo renovuje unikátní most v Kielu

Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) v oblasti Speciálního zakládání pracuje na pěti zajímavých zakázkách, mezi kterými je od roku 2020 kromě prodloužení trasy metra U4 v Hamburku také novostavba výškového mostu Levensau ve městě Kiel na severu Německa.

Rainer Gücker, Robert Dostál, foto archiv BeMo

V

ýškový most Levensau (na snímku v popředí) překlenuje kanál, který spojuje Severní a Baltské moře. Použití průplavu zkracuje cestu přibližně o 250 námořních mil (460 km) oproti využití trase kolem Jutského poloostrova.

V rámci plánovaného rozšíření této důležité vodní cesty má kromě jiného starý most Levensau nahradit nový. Nedaleko se ještě nachází čtyřproudý most pro silniční provoz, který byl otevřen v roce 1984 a převzal roli hlavního přejezdu kanálu pro silnici Kiel–Šlesvicko. Starý most Levensau je ale stále využíván pro železniční a místní dopravu.

Náhradní novostavba mostu Levensau je atypická tím, že stará jižní mostní opěra má zůstat zachována, protože se v ní nachází největší zimoviště netopýrů v severní Evropě. V konečné podobě tak má stará mostní opěra zůstat místem usídlení pro netopýry, ovšem už bez nosné funkce.

jižní mostní opěra musí zůstat původní, protože v ní přezimuje početná kolonie 5000 netopýrů

Poté, co bude dno kanálu v těchto místech rozšířeno až na 75 m, vznikne příkrý svah dotýkající se opěrné zdi. Z tohoto důvodu se kvůli zajištění svahu musí zhotovit 36 velkých vrtaných pilot o průměru 1,5 m a délce více než 35 m. Z toho 10 kusů bude stát přímo pod stále používaným mostem. Pracovní výška je zde omezena na 5 m, což znamená, že musejí být nejenom osmkrát zasunuty armokoše pilot, ale vyžaduje to také speciální technologii zhotovení vyhloubení pro tyto vrtané piloty. Komplexní práce budeme i tentokrát provádět díky osvědčené spolupráci s kolegy a technikou z partnerské firmy Zakládání staveb.

Jako další výkony nutné pro realizaci tohoto neobvyklého, stejně tak ovšem i velmi zajímavého stavebního záměru, je třeba ještě uvést: 100 kotev typu GEWI (tloušťka = 50 mm) cca délky 15 m, dále cca 70 pramenových kotev (jako trvalé kotvy) v počtu až 9 pramenů délky 37 m a nosné pažené stěny, železobetonové prefabrikáty, monolitický beton a zemní práce.

Staveniště se nachází převážně v nábřežním svahu. Z toho plyne, že je nutné vyřešit velmi stísněnou přístupovou komunikaci a komplikované prostorové podmínky. V první etapě se tak nelze obejít bez pracovních plošin. Přípravné práce jsou v tomto směru nyní těsně před ukončením, následovat má zhotovení velkých pilot.

Ptáme se...

Ing. Robert Pátek, Ph.D.,

generální ředitel společnosti Metrostav Slovakia

V Metrostavu pracuje již 21 let, kdy nastoupil jako student Fakulty stavební ČVUT do útvaru ekonomických nástrojů řízení. Po čtyřech letech přešel na Slovensko pod dceřinou společnost Metrostav SK jako zástupce ekonomického ředitele. V roce 2007 se vrátil do Prahy na pozici ekonomického náměstka divize 3 s tím, aby v roce 2010 zamířil zpět na Slovensko jako ekonomický a finanční ředitel. Od roku 2015 je v Metrostavu Slovakia generálním ředitelem.

Můžete připomenout něco málo z historie Metrostavu Slovakia?

Podnikání Skupiny Metrostav na Slovensku se datuje již od roku 1997, kdy byla založena dceřiná společnost Metrostav Slovakia. Strategického rozvoje docílila až v roce 2004, kdy byla koupena společnost Pozemní stavby Nitra. Má za sebou realizace mnoha zajímavých projektů, jako je např. River-Park v Bratislavě, hotelovou část Hypoarény v Šamoríně a několik developerských projektů v čele se CityParkem Ružinov v Bratislavě.

Kdy začala developerská činnost a co z ní máte za sebou?

Počátky developmentu se vracejí k roku 2010, kdy jsme převzali projekt Nejedlého od developera, který nezvládl svou roli a jeho projekt víceméně zkrachoval. Poté, co jsme úspěšně završili menší projekt v Košické ulici, jsme se ujali výzvy napravit a dokončit zhavarovaný projekt Trinity. 

Jakými změnami prochází společnost Metrostav Slovakia?

V souladu s rozhodnutím vedení Skupiny Metrostav bude naše společnost zastřešovat veškeré aktivity v pozemním stavitelství na území Slovenské republiky. V souvislosti s touto zvýšenou aktivitou společnosti jsme zavedli divizní organizační uspořádání. Zřídili jsme dvě stavební a jednu developerskou divizi. Cílem změn je výrazně posílit pozici Skupiny na slovenském trhu, kde bychom chtěli být stejně jako v České republice jedničkou. Sjednocením aktivit můžeme lépe využít synergických efektů ve Skupině, např. kapacity a know–how. Součástí změn je i sjednocování pravidel a procesů, které jsou používány v mateřském Metrostavu.

Na jaké segmenty výstavby se hodláte orientovat?

Obecně chceme působit ve všech segmentech pozemního stavitelství. V bytové výstavbě bychom z větší části chtěli působit i formou vlastního developmentu. Dále to jsou segmenty staveb občanské vybavenosti, halové stavby pro průmysl a logistiku a i ekologické stavby. Právě v tomto posledním segmentu vidím v příštích letech velký potenciál. 

Co dalšího plánujete?

Nyní pracujeme na úpravě našich procesů tak, abychom organizačně zvládli i několikanásobný nárůst počtu projektů a tržeb. Pokračujeme v zavádění Cenkrosu. Dále pracujeme na implementaci digitalizace jako například využívání CDE (Common Data Enviroment), cloudového nástroje Trimble Connect pro spolupráci a sdílení informací o BIM projektech jak u našich developerských projektů, tak i staveb pro naše zákazníky. V rámci developmentu aktivně vyhledáváme další lokality a akvizice, abychom dokázali produkovat cca 300 bytů ročně a tím pádem se zařadili mezi nejvýznamnější developery na slovenském trhu.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 10/2021, Beton
Metrostav 10/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2021, Ptáme se
Metrostav 10/2021, Fotosloupek
Metrostav 10/2021, Metrostav Development
Metrostav 10/2021, Číslo
Metrostav 10/2021, Divize 9 a 3
Metrostav 10/2021, Divize 1
Metrostav 10/2021, Divize 8
Metrostav 10/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 10/2021, Fotoreportáž
Metrostav 10/2021, Beton

Beton

Metrostav 10/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2021, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 10/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 10/2021, Divize 9 a 3

Divize 9 a 3

Metrostav 10/2021, Divize 1

Divize 1

Metrostav 10/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 10/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 10/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (173891): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (173890): (1/2) (6 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (173889): (2/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4276/item197734-small.jpg

 i4276/item197733-small.jpg

 i4276/item197735-small.jpg

 i4276/item197736.svg

 i4276/item197737-small.jpg

 i4276/vth498046-1.jpg (2x)

 i4276/vth498047-1.jpg (2x)

 i4276/vth498048-1.jpg (2x)

 i4276/vth498049-1.jpg (2x)

 i4276/vth498050-1.jpg (2x)

 i4276/vth498051-1.jpg (2x)

 i4276/vth498052-1.jpg (2x)

 i4276/vth498053-1.jpg[p1]

 i4276/vth498054-1.jpg[p1]

 i4276/vth498055-1.jpg[p1]

 i4276/vth498056-1.jpg[p1]

 i4276/vth498057-1.jpg[p1]

 i4276/vth498058-1.jpg[p1]

 i4276/item197735-medium.jpg[p3]