Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 18/2024

Krátce Aktuálně

Beroun hostil charitativní turnaj

V příjemném prostředí Beroun Golf Club se ve čtvrtek 10. října odehrál turnaj Metrostav Charity Golf Cup 2024. Behěm závěrečného vyhlášení České golfové asociace hendikepovaných (CZDGA) generální ředitel Metrostavu DIZ Ing. Karel Volf předal prezidentovi asociace výtěžek v hodnotě 86 000 Kč, který se v rámci dvou turnajů podařilo vybrat na podporu hendikepovaným golfistům. Velké díky hráčům, kteří se zapojili!

Další termín pro dárce krve

Opakování akce Daruj krev s Metrostavem se blíží: proběhne v pátek 8. listopadu od 7.30 hod. jako vždy v prostorách Centra vzdělávání Skupiny Metrostav na pražské Palmovce. Zaměstnanci se mohou přihlásit pomocí formuláře na intranetu. Všem, kteří se rozhodnou pomoci dobré věci, předem děkujeme!

Horkovod na Mělnicku prochází revitalizací

Kolegové z Metrostavu DIZ závodu 2 pracují na sanaci nosných železobetonových konstrukcí horkovodu mezi obcemi Zálezlice a Zelčín na Mělnicku (foto). Cílem projektu je zajistit dlouhodobou životnost a bezpečné provozování horkovodu. Stavbaři dokončují první etapu ze dvou, jejímž předmětem byla rekonstrukce 52 pilířů a patek z celkového počtu 108. První etapa by měla být předána objednateli zakázky společnosti Energotrans v listopadu 2024.

Metrostav 18/2024

Subterra

Šedesát let společnosti Subterra

„Čas, který uplynul, je náš, a nic není na bezpečnějším místě než to, co bylo,“ zní citát římského filozofa L. A. SENEKY. Na takovéto bezpečné místo se občas rádi vracíme, abychom si osvěžili minulost, zvláště pak, když na ni můžeme být hrdí. Výročí, zejména ta kulatá, jsou k tomu mimořádně vhodnou příležitostí. a právě takové, šedesátileté, si Subterra letos připomíná.

JUDr. Vladislav Beneš, foto archiv společnosti Subterra

V

roce 1964 sjíždějí z pásů první embéčka, vznikají filmy jako Starci na chmelu nebo Limonádový Joe, na olympiádě v Tokiu získává Věra Čáslavská zlatý hattrick. Začínají se nosit minisukně a Beatles zpívají A Hard Day’s Night. Je to čas nástupu politického i všeobecného uvolňování.

A v něm, přesně 25. září 1964, se ozývá první odpal na pokusné ražbě štolového přivaděče pitné vody ze Želivky do Prahy (foto). Rodí se tak dnešní Subterra.

Odpal provedl samostatný útvar Uranových dolů Příbram, později Odštěpný závod Želivka. Z něj se vyvinuly národní podnik Podzemní inženýrské stavby, koncernový podnik Výstavba dolů uranového průmyslu a Subterra státní podnik, později akciová společnost.

Jako součást uranového průmyslu – státem podporovaného prioritního odvětví – měla firma hned na začátku své existence možnost pořídit si technicky vyspělé moderní technologie, pracovat s nimi a pozvednout tak československé podzemní stavitelství na úroveň srovnatelnou s okolním světem. Ikonická stavba přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé Stráně, na níž Subterra razila všechny podzemní objekty nebo první nasazení TBM na vodovodním přivaděči Přísečnice jsou toho důkazem.

výročí připomene speciální vydání zpravodaje subterra! vychází v druhé polovině října

Začátkem „divokých devadesátek“ se Subterra přeměňuje na akciovou společnost. Konkurenční prostředí nabývá na dynamice a výrobní program nové ak­ciovky poplatný jejímu jménu a na podzemí specializovaný se ukazuje jako příliš úzký. Rozšiřuje se proto do mnoha dalších oborů, z nichž nejvýznamnějším je železniční stavitelství. V roce 1999 společnost adoptuje Stavební obnovu železnic a.s. jako svoji dceru a začíná se uplatňovat na rekonstrukcích železničních koridorů, ideálně i s tunely. Ty umí stavět také pro automobilovou dopravu, o čemž svědčí např. první tunel dálničního typu v ČR – Pisárecký na Pražské radiále v Brně. Podzemní a železniční stavitelství se tak profilují jako dva nosné obory, kterými jsou dodnes.

Nejvýznamnější událostí následujícího desetiletí, konkrétně roku 2004, je začlenění společnosti do Skupiny Metrostav. Za 60 let působení doma i v zahraničí získala Subterra postavení respektované stavební firmy mající za sebou řadu významných, často unikátních staveb. Popřejme jí proto do dalších let vše nejlepší.

Metrostav 18/2024

Ptáme se...

Ing. Lucie Rumlenová

vedoucí útvaru předvýrobní přípravy závodu 2

Do Skupiny Metrostav nastoupila v roce 2014 už jako studentka oboru ocelových konstrukcí na Fakultě stavební ČVUT v Praze. Při studiu se podílela na projektech zaměřených nejen na technologické dodávky, ale i na ocelové konstrukce a občanskou výstavbu. Po dokončení studia se rozhodla vydat cestou energetiky a stala se součástí realizačního týmu jako obchodně-technický přípravář. Mezi zlomové projekty, které definitivně určily její další směrování, řadí Intenzifikaci odsíření a denitrifikaci spalin v teplárně Trmice. Projekt výměny elektrických odlučovačů popílku za látkové v elektrárně Tušimice již měla na starosti jako vedoucí přípravy a v současné době působí na pozici vedoucí útvaru předvýrobní přípravy.

Co rozhodlo, že jste se vydala na dráhu stavařky?

Myslím, že mám techniku v genech. Už můj dědeček pracoval v oboru strojírenství stejně tak jako maminka. Při výběru střední školy jsem tedy hledala zejména technickou školu, ale abych nebyla jediná slečna v ročníku. Volba tedy padla na stavárnu. Představa, že výsledky vaší práce jsou hmatatelné a trvalé, se mi líbila.

Můžete přiblížit vaši pozici?

Náš útvar má za úkol připravovat a kompletovat nabídky v rámci veřejných zakázek. Nabídky musí mít náležitosti definované zadavatelem jak z hlediska formy, obsahu, tak i rozsahu a musí být koordinovány s dodavateli technologie. Mým úkolem je vést nabídkový tým a koordinovat práce s kolegy z technického útvaru. Další oblastí, které se věnuji, je obchod a komplexní řešení smluvních vztahů. Úzce spolupracuji s právním a ekonomickým oddělením našeho závodu.

Čemu se aktuálně věnujete nejvíce?

Zajímavých projektů máme na stole hned několik. Jednou z nich je Nový zdroj TAS v elektrárně Prunéřov, kde by se měly instalovat dva biomasové a dva plynové kotle. Hlavní pozornost aktuálně mají projekty na instalaci nových Paroplynových cyklů (PPC) v elektrárně Mělník a Trmice. V rámci PPC Mělník jednáme se zadavatelem o optimalizaci naší nabídky.

Jaká je vaše role v týmu, který jedná s ČEZ?

Obecně mohu říci, že zastávám pozici nabídkového manažera. Při vyjednávání se zadavatelem je mým úkolem řídit jednání za Metrostav, prosazovat zájmy naší společnosti a koordinovat naše subdodavatele. Pro projekt PPC v Mělníku, kde jsme v konsorciu se zahraničním partnerem, je má úloha o něco zajímavější. Zde je navíc nutné hájit zájmy také našeho partnera, pro kterého je český trh zcela nový.

Se kterými výzvami se setkáváte při koordinaci mezi stavební firmou a energetickými společnostmi?

Čelíme výzvám, jako jsou odlišné cíle a priority, komplexnost projektů a dodržování norem a standardů. Nedostatečná časová synchronizace může vést k nedorozuměním a napětí. Klíčem k úspěchu je efektivní spolupráce, jasné plánování a rychlé řešení konfliktů.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 18/2024, Lepší podmínky pro studium i život
Metrostav 18/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 18/2024, Subterra
Metrostav 18/2024, Ptáme se
Metrostav 18/2024, Fotosloupek
Metrostav 18/2024, Divize 3
Metrostav 18/2024, Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál
Metrostav 18/2024, Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny
Metrostav 18/2024, Divize 1
Metrostav 18/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 18/2024, Metrem 50
Metrostav 18/2024, Naše projekty v soutěži stavba roku
Metrostav 18/2024, Lepší podmínky pro studium i život

Lepší podmínky pro studium i život

Metrostav 18/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 18/2024, Subterra

Subterra

Metrostav 18/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 18/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 18/2024, Divize 3

Divize 3

Metrostav 18/2024, Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál

Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál

Metrostav 18/2024, Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny

Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny

Metrostav 18/2024, Divize 1

Divize 1

Metrostav 18/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 18/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 18/2024, Naše projekty v soutěži stavba roku

Naše projekty v soutěži stavba roku

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (370406): (1/1) (0 ms)

Rendering Subterra (370405): (1/2) (11 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (370404): (2/2) (9 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9592/item1159345-small.jpg

 i9592/item1159346-small.jpg

 i9592/item1159347-small.jpg

 i9592/item1159305.svg

 i9592/item1159348-small.jpg

 i9592/item1159347-medium.jpg[p3]

 i9592/vth476816-1.jpg (2x)

 i9592/vth476733-1.jpg (2x)

 i9592/vth476740-1.jpg (2x)

 i9592/vth476743-1.jpg (2x)

 i9592/vth476801-1.jpg (2x)

 i9592/vth476815-1.jpg (2x)

 i9592/vth476823-1.jpg (2x)

 i9592/vth476878-1.jpg[p1]

 i9592/vth476843-1.jpg[p1]

 i9592/vth476877-1.jpg[p1]

 i9592/vth476863-1.jpg[p1]

 i9592/vth476874-1.jpg[p1]