Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ptáme se...

Ing. Rostislav Štajer, MBA

Zástupce výkonného ředitele a vedoucí útvaru marketingu

Na centrálu Metrostavu do Úseku obchodního ředitele (ÚOŘ) nastoupil v roce 2001, další působení Ing. Štajera bylo úzce spojeno s kolegy z centrály a z jednotlivých útvarů marketingu a obchodu v divizích. Postupně se stal vedoucím Útvaru marketingu a následně i zástupcem obchodního ředitele. Aktuálně spravuje ucelenou agendu činností úseku obchodního ředitele.

Pamatujete si na moment, který rozhodl, že jste se stal metrostavákem?

Po dokončení studií na ČVUT v Praze a absolvování základní vojenské služby jsem se rozhodoval, která z pracovních nabídek je tou správnou cestou. Příležitost být součástí týmu ÚOŘ byla s ohledem na dobré jméno společnosti Metrostav, obor, který jsem vystudoval a na další možný profesní růst a uplatnění jasnou volbou.

Můžete přiblížit činnost Útvaru marketingu Metrostavu?

Marketing ve stavebnictví je primárně zaměřen na průběžné shromažďování a reporting informací k zakázkám od prvotní informace (převážně veřejné zdroje) přes fázi obchodu (vlastní účast v soutěži a podání nabídky) až do fáze realizace po dokončení projektu (včetně informace pro reference). Útvar marketingu společně s Útvarem obchodního controllingu v čase zakázky monitoruje, dle platných pravidel eviduje a dle vývoje aktualizuje. Připravuje podklady a formuláře nutné pro projednání zakázek vedením společnosti. Na základě dat z aplikace SOI připravuje dílčí statistiky a analýzy jako například obchodní úspěšnost, přehledy ZCV, výrobní program, zasmluvněnost, zásoba práce apod. Útvar marketingu na pravidelné bázi sleduje a vyhodnocuje trendy stavebního trhu a jeho dílčí segmenty, klíčové investory a kondici naší konkurence.

Zmínil jste jeden z důležitých nástrojů, systém SOI, hovorově Sojku. Čím je pro vás cenná?

Jde o unikátní platformu a zdroj obchodních informací. Představuje vlastní v čase rozvíjené know-how (již devátá verze aplikace). Je bezpečným uložištěm obchodních informací k zakázkám s propracovanou strukturou práv a troufnu si tvrdit, že je uživatelsky přívětivá. V neposlední řadě je také automaticky provázána s ostatními aplikacemi Skupiny. Aktuálně se zabýváme vyšší mírou elektronizace dokumentů a automatickým work-flow pro uživatele, např. online reporting v prostředí Power BI. Plánujeme postupné zapojení umělé inteligence (AI) do vybraných činností.

Čemu váš útvar věnuje nyní největší pozornost?

Útvar marketingu v centrále společnosti úzce koordinuje aktivity marketérů v jednotlivých divizích a společnostech v rámci celé Skupiny Metrostav. Snažíme se uplatňovat nastavená pravidla a závazné postupy. Rozhodujeme sporné případy a tím předcházíme vnitřním neshodám v rámci celé Skupiny Metrostav. Aktuálně se „pereme“ s frontou předaných návrhů v Zakázkové komisi. Věřím, že tuto marketingovou výzvu dokážeme zvládnout. Na závěr bych chtěl všem kolegům z marketingu poděkovat za dosavadní spolupráci a jsem přesvědčen, že je dále na čem stavět.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Náročná operace 70 m nad zemí

Tým divize 3 pod vedením Ing. Vladimíra Beneše uskutečnil další výsuv mostu Gottleubatalbrücke v německé Pirně (snímky).

Pro sdružení ARGE Gottleubatalbrücke na výstavbě mostu pracují kolegové ze společnosti BeMo Tunnelling a Metrostavu (vedoucí projektu doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D., vedoucí montáže Ing. Jan Krysta). Čtvrtý výsuv byl nejdelší z celé stavby (vzdálenost mezi pilíři je 124 m) a probíhal až 70 m nad údolím. Ocelová konstrukce o hmotnosti 3500 tun se pohybovala maximální rychlostí 24 m/hod, hodnota průhybu na špičce výsuvného nosu dosahovala bezmála 6 m. Po dokončení bude mít most délku 916 m.

Metrostav Norge AS

Izolatérský tým ve Stockholmu

Kolegové z Metrostav Norge AS mimo jiné pracují na traťových tunelech u projektu Järfälla ve Stockholmu, kde z dosavadní konečné stanice modré linky Akalla vzniká 4,1 km dlouhý nový úsek metra. Na stavbě nyní působí také náš izolatérský tým, který si zaslouží pozornost.

Ing. Jiří Horčička, foto archiv stavby

P

ráce na náročném projektu prodloužení metra probíhají pro hlavního dodavatele projektu SBT Sverige AB. V úsecích již dokončených ražeb se provádí mapování tekoucích míst, kde se následně tato místa lokálně izolují proti vodě. Ve stanicích a v oblastech, kde je zvýšená ochrana proti mrazu, jsou pak izolace prováděny kompletně v celém tunelovém profilu. Výška stropu v některých částech stanice dosahuje až 16 m, a tak je kvůli omezenému dosahu vrtacího vozu zapotřebí pravidelné vytváření a odtěžování provizorních ramp.

Společnost Metrostav Norge zde také převzala agendu veškerých technických kotev, kterých je více než 25 typů, a tak organizace při jejich vrtání a jejich následná kontrola je poměrně náročná. Předpokládaný rozsah izolací (foto) je na tomto projektu zhruba 65 000 m2. V polovině dubna jsme se nacházeli zhruba v jedné třetině, a tak je před námi ještě spousta práce. Motivací pro nás je fakt, že vzniká nový stabilní a zkušený tým pod vedením Petra Šlajse, který by měl v budoucnu doplňovat tunelářské práce po našich ražbách i na dalších projektech.

 

Metrostav 08/2023, Začala modernizace liberecké nemocnice
Metrostav 08/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 08/2023, Útvar marketingu
Metrostav 08/2023, Ptáme se
Metrostav 08/2023, Fotosloupek
Metrostav 08/2023, Metrostav Norge AS
Metrostav 08/2023, Číslo
Metrostav 08/2023, Bez trhacích prací se na Orlíku neobejdou
Metrostav 08/2023, Zdařilá obnova historického mobiliáře pro kostel v Kolíně
Metrostav 08/2023, Betonáři divize 6 a TBG Metrostav
Metrostav 08/2023, Lidé Metrostavu
Metrostav 08/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 08/2023, Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero
Metrostav 08/2023, Začala modernizace liberecké nemocnice

Začala modernizace liberecké nemocnice

Metrostav 08/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 08/2023, Útvar marketingu

Útvar marketingu

Metrostav 08/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 08/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 08/2023, Metrostav Norge AS

Metrostav Norge AS

Metrostav 08/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 08/2023, Bez trhacích prací se na Orlíku neobejdou

Bez trhacích prací se na Orlíku neobejdou

Metrostav 08/2023, Zdařilá obnova historického mobiliáře pro kostel v Kolíně

Zdařilá obnova historického mobiliáře pro kostel v Kolíně

Metrostav 08/2023, Betonáři divize 6 a TBG Metrostav

Betonáři divize 6 a TBG Metrostav

Metrostav 08/2023, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 08/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 08/2023, Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero

Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero

5

Sending statistics …

Rendering Metrostav Norge AS (293115): (1/2) (3 ms)

Rendering Fotosloupek (293114): (2/3) (3 ms)

Rendering Ptáme se (293113): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7174/item1004773-small.jpg

 i7174/item1004774-small.jpg

 i7174/item1004775-small.jpg

 i7174/item1004731.svg

 i7174/item1004787-small.jpg

 i7174/item1004786.svg