Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav DIZ

Zdařilá obnova historického mobiliáře pro kostel v Kolíně

Restaurátorský ateliér Metrostavu DIZ dokončil minulý měsíc zakázku pro kolínský kostel svatého Bartoloměje. Tým ateliéru pro něj restauroval pontifikální křeslo s taburety, dvířka pro čtyři kostelní sanktuáře, což jsou místa pro uložení církevních předmětů, a několik dalších kusů původního sakrálního nábytku.

Blanka Růžičková, foto Petr Adámek

O

bnova historických částí kostelního mobiliáře (snímky) si vyžádala víc než rok pečlivé práce. „Smlouva byla podepsána v létě 2021 a vzápětí jsme začali provádět průzkumy. První část zakázky jsme dokončili a předali začátkem února, pontifikální křeslo pak v polovině dubna letošního roku,“ upřesňuje za Metrostav DIZ vedoucí provozu obnovy památek Jan Kučera.

Kostel svatého Bartoloměje v Kolíně patří k největším gotickým kostelům v Čechách a je na seznamu národních kulturních památek. Pontifikální křeslo je původně určeno pro slavnost uvedení církevních hodnostářů do úřadu. V podmínkách kolínského kostela by to mělo být pro biskupa, jako pontifikálie se ale obecně označují předměty spojené s ceremonií nástupu nového hodnostáře včetně papeže. 

SPECIALIZOVANÉ STŘEDISKO

Restaurátorské práce se v případě kolínského křesla týkaly také tří připojených taburetů. „Náš ateliér má bohaté zkušenosti s restaurováním uměleckořemeslného mobiliáře, ale co pro nás bylo zajímavé, byla právě obnova polychromie, tedy barevné vý­zdoby na dřevěných částech pontifikálního křesla a taburetech,“ připomíná Jan Kučera.

Důvodem k vytvoření provozu obnova památek Metrostavu DIZ bylo potřeba rozšíření nabídky v oboru obnovy památek.Navazuje na práci specializovaného střediska, které bylo součástí Metrostavu více než deset let. V ateliéru pracují specializovaní řemeslníci, hlavně truhláři, lakýrníci nebo zámečníci. Pro památkově chráněné objekty zajišťují především restaurování a repase dřevěných prvků. V nově rekonstruovaných objektech nejčastěji opravují okna, dveře, vrata, obložení stěn apod. Kromě toho však vyrábějí i repliky a v případě potřeby, pokud původní prvky zcela chybějí, navrhují novotvary. K restaurátorské práci patří veškeré lakýrnické práce včetně aplikace historických technologií jako třeba fládrování. Pro zakázky, které vyžadují zvláštní specializaci, ateliér spolupracuje s dalšími řemeslníky, například s vitrážisty, pozlacovači, čalouníky nebo pasíři.

V minulých letech patřily k nezajímavějším zakázkám práce pro Národní muzeum nebo pro Fantovu budovu na hlavním nádraží v Praze. Za zmínku ovšem stojí také rekonstrukce objektů v areálu zámku Veltrusy, práce pro Clam-Gallasův palác nebo pro Armádní muzeum na Vítkově.

„V současné době dokončujeme zakázku pro Císařské lázně v Karlových Varech. V Praze pracujeme na paláci Savarin, na Průmyslovém paláci, na rekonstrukci objektu Opletalova 13 a na Německé ambasádě ve Vlašské,“ shrnuje Jan Kučera.

Betonáři divize 6 a TBG Metrostav

Nový hotel v Hybernské: 
betonáž s náročnou logistikou

Křižovatka U Bulhara v Praze získala novou dominantu: podél Hybernské ulice se tyčí 27,15 metru vysoká železobetonová konstrukce, která připomíná stroužek sýra (foto). Stavbaři divize 6 dokončili hrubou stavbu hotelu Motel One.

Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv stavby

J

de o sedmipodlažní hotel, který nabídne téměř 400 pokojů. Stavba je náročná zejména kvůli koordinaci velkého množství subdodavatelů, nedostatku místa a komplikované logistice. V Hybernské stavbaři pracovali i s některými již důvěrně známými speciálními technologiemi, které jsou určeny pro městské prostředí. „Například k eliminaci hluku od projíždějících vlaků jsme použili vibroizolační rohože, které naši kolegové uplatnili třeba při stavbě Masaryk Centre I,“ prozrazuje vedoucí projektu Bc. Radek Čermák.

Projekt dále vynikal i ekologickým přístupem při výrobě a dodávkách betonu. „Staveniště zásobovaly dvě naše říční betonárny, které jako jediné v ČR využívají k zavážení kameniva lodní dopravu. Vzhledem k tomu, že monolitická konstrukce včetně základů spolykala téměř devět tisíc kubíků betonu, odhaduji, že tímto způsobem se nám podařilo ‚odečíst‘ z pražských silnic odhadem 650 nákladních aut. Do podkladního betonu jsme navíc použili tzv. ecocrete, což je zelený beton obsahující recyklované kamenivo,“ uzavírá Ing. Jakub Šimáček, ředitel společnosti TBG Metrostav.

Lidé Metrostavu

Nejlepší pracovníci

Ředitelé jednotlivých divizí ocenili nejlepší studenty – asistenty manažera, mistry a dělníky za rok 2022. Vyznamenáni jsou také nejlepší manažeři junioři, kterým generální ředitel Metrostavu ocenění předá na společném setkání. Všem blahopřejeme!

Manažer junior Metrostavu

Ing. Jiří Mareš, MTS D1, stavbyvedoucí Ing. Ondřej Vojtek, MTS D1, vedoucí střediska Ing. Adam Vondřejc, MTS D1, mistr Ing. Kateřina Horníková, MTS D3, samostatná přípravářka Ing. Marek Jekielek, MTS D6, stavbyvedoucí Ing. Tomáš Jakoubek, MTS D8, stavbyvedoucí Ing. Stanislav Zeman, MTS D9, stavbyvedoucí Ing. Filip Mandel, MTS DIZ Z08, stavbyvedoucí Ing. Petr Kováčik, MTS TBR, přípravář Ing. Martin Rochovanský, MTS TBR, stavbyvedoucí Ing. Jakub Mareš, ÚPZ, stavbyvedoucí.

Student-asistent manažera

Diana Krajíčková, MTS D1, technička studentka Jaroslav Kopecký, MTS D3, technik student Ondřej Šimek, MTS D3, technik student  Ing. Nikola Bursová, MTS D5, technička absolventka Ing. Nikodém Kofler, MTS D5, mistr Bc. Jan Chalupecký, MTS D6, mistr Jan Trafina, MTS D8, technik student Ing. Josef Ročeň, MTS D9, mistr Jan Vicher, MTS DIZ Z06, technik student Bc. Adéla Dlouhá, MTS DIZ Z08, technička studentka.

Mistr roku

Matyáš Filip, MTS D1, mistr Ing. Dominik Stodola, MTS D1, mistr Josef Libánský, MTS D3, mistr Jan Melichar, MTS D3, mistr Ing. Dominik Mnich, MTS D5, mistr Ladislav Rusiňák, MTS D5, mistr Ing. Jakub Tožička, MTS D5, mistr Marcel Urban, MTS D5, mistr Tomáš Zoulík, MTS D5, mistr Juraj Gabriš, MTS D6, mistr Ing. Lukáš Kmeť, MTS D6, mistr Ing. Tibor Onderuš, MTS D6, mistr Kamil Patzak DiS., MTS D6, mistr Martin Prosr, MTS D6, mistr Tomáš Rákosník, MTS D6, mistr Ing. Mikhail Zheleznikov, MTS D8, stavbyvedoucí Ing. Miroslav Kovařík, MTS D9, mistr Valentýn Szotkowski, MTS D9, mistr Ing. Maximilián Hrnčár, MTS SK D42, mistr Jan Dostál, MTS DIZ Z01, mistr Miroslav Havel, MTS DIZ Z01, mistr Ing. Jan Boucník, MTS DIZ Z02, mistr Marek Kolář, MTS DIZ Z02, mistr Petr Masař, MTS DIZ Z02, mistr Dominik Havlíček, MTS DIZ Z08, asistent stavbyvedoucího Jan Matoušek, MTS TBR, mistr Ing. Martin Pleva, MTS TBR, mistr Martin Pojezný, MTS TBR, mistr.

Dělník roku

Ondřej Odehnal, MTS D1, svářeč kovů Josef Soukup, MTS D1, zedník Petr Suchánek, MTS D1, zedník David Šůs, MTS D1, potrubář Vladimír Turanský, MTS D1, tunelář Pavel Vaněk, MTS D1, tesař Jaroslav Hejna, MTS D3, zedník Jiří Hořejší, MTS D3, provozní zámečník Luboš Král, MTS D3, strojník pracovních strojů Stanislav Borský, MTS D5, tunelář Zsolt Dikan, MTS D5, tesař Oleg Fedynyak, MTS D5, betonář Radomír Hamták, MTS D5, strojník pracovních strojů Jakub Hudáček, MTS D5, střelmistr Pavol Hudák, MTS D5, provozní zámečník Petr Kocourek, MTS D5, strojník pracovních strojů Ivo Kupčík, MTS D5, provozní zámečník Roman Liďák, MTS D5, provozní zámečník Ladislav Ministr, MTS D5, strojník pracovních strojů  Pavel Pernica, MTS D5, strojník pracovních strojů Aleš Polách, MTS D5, strojník pracovních strojů Ivan Uriadko, MTS D5, stavební dělník Radek Žlebský, MTS D5, strojník pracovních strojů Jiří Čeman, MTS D6, tesař Vincent Hovanec, MTS D6, zedník Petr Josl, MTS D6, zedník Zdeněk Kropáček, MTS D6, tesař Vladimír Misař, MTS D6, železář Martin Bernášek, MTS D8, řidič silničních motorových vozidel nad 7,5 t Peter Bóra, MTS D8, izolatér Pavel Fridrich, MTS D8, zedník Tomáš Kocek, MTS D8, provozní zámečník Miroslav Staněk, MTS D9, zedník Roman Mudroch, MTS DIZ Z02, montér ocelových konstrukcí Pavel Blažek, MTS TBR, betonář Hynek Čapek, MTS TBR, tesař Luboš Herman, MTS TBR, betonář Stanislav Manek, MTS TBR, betonář Luděk Markvart, MTS TBR, tesař Libor Pechmann, MTS TBR, strojník pracovních strojů.

 

Metrostav 08/2023, Začala modernizace liberecké nemocnice
Metrostav 08/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 08/2023, Útvar marketingu
Metrostav 08/2023, Ptáme se
Metrostav 08/2023, Fotosloupek
Metrostav 08/2023, Metrostav Norge AS
Metrostav 08/2023, Číslo
Metrostav 08/2023, Bez trhacích prací se na Orlíku neobejdou
Metrostav 08/2023, Zdařilá obnova historického mobiliáře pro kostel v Kolíně
Metrostav 08/2023, Betonáři divize 6 a TBG Metrostav
Metrostav 08/2023, Lidé Metrostavu
Metrostav 08/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 08/2023, Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero
Metrostav 08/2023, Začala modernizace liberecké nemocnice

Začala modernizace liberecké nemocnice

Metrostav 08/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 08/2023, Útvar marketingu

Útvar marketingu

Metrostav 08/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 08/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 08/2023, Metrostav Norge AS

Metrostav Norge AS

Metrostav 08/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 08/2023, Bez trhacích prací se na Orlíku neobejdou

Bez trhacích prací se na Orlíku neobejdou

Metrostav 08/2023, Zdařilá obnova historického mobiliáře pro kostel v Kolíně

Zdařilá obnova historického mobiliáře pro kostel v Kolíně

Metrostav 08/2023, Betonáři divize 6 a TBG Metrostav

Betonáři divize 6 a TBG Metrostav

Metrostav 08/2023, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 08/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 08/2023, Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero

Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero

10

Sending statistics …

Rendering Betonáři divize 6 a TBG Metrostav (293119): (1/2) (2 ms)

Rendering Zdařilá obnova historického mobiliáře pro kostel v Kolíně (293118): (2/3) (9 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7174/item1004791-small.jpg

 i7174/item1004790.svg

 i7174/item1004792-small.jpg

 i7174/item1004793-small.jpg

 i7174/item1004794.svg