Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 02/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2014, Strana 2
České stavbě naKladské Nise přeje počasí
Ze 33 měsíců, zakteré má polskoeské sdružení zmo-
dernizovat stavby azízení polské vodní nádrže česky
pojmenované Nisa (Jezioro Głębinowskie), už uplynula
c než třetina. Metrostav se natéto první etapě pro-
jektu protipovodňových opaení naochranu měst Nisa
(Nysa) aOtmuchov (Otmucw) podílí zhruba ze 30 %.
Zastupuje jej sdrení divizí 6 a 4 vedené Ing.Davi-
dem Štochlem, jenž si letní mírnou zimu pochvaluje.
Stavba bočního řízeného přepadu, kterou provádí jeho
divize 6, totiž díky ní rychle postupuje (foto).
Zdejší boční bezpečnostní přeliv spohyblivými u-
ry aspadištěm se dá velikostí ifunkcí přirovnat keklap-
kovému jezu o5 polích, znichž každé je asi 32 m dlouhé
akolem 3 m vysoké,“ vysvětluje Ing.Štochl avypočítává,
jaké práce už tým jeho techniků – 5 českých a4 polských
– odloňského února řídil: „Zajtění 9 m hluboké staveb
my s půdorysem 188 × 29 m pomocí štové stěny,
výkopy nakladovou spáru, provede kilometr dlouhé
elektrické přípojky, podkladních betonů avybetonování
poloviny základové desky, což obnáší asi 6400 ku
betonu.“ Sbetožemi ale mají kolegové uNisy problém
– v dostupném okolí totiž není žádná betonárna, která
by byla schopná vyrobit adodat více než 40m
3
betonu
zahodinu. Divize 6 jej ale potřebuje asi 17000 kubíků.
Kromě prací nazákladové desce stavbaře vsoas-
né době zaměstnává i příprava bednění pro piře jezu.
Poslouží jako podpěry 190m mostní konstrukce, kterou
dodá divize 4, abudou vnich strojovny ovládání klapek.
Betonáž pilířů by mohla začít už koncem února, oprázd-
ninách přijde na řadu montáž klapek a jejich ovládání.
Harmonogram předpokládá, že tyto práce skončí j
letos zároveň shrubou stavbou, aby vpříštím roce mohli
stroji technologii oživit aodzkoušet. Zatím se zdá, že
plánované mezníky bude možné dodržet, ikdyž stavbaři
musí stále počítat stím, že zima se ještě nevzdala aprůtok
vKladské Nise istav vody vnádrži mohou výrazně kolísat.
m divize 4, který řídí Ing.René Kolebač, provedl
vloni všechny práce, které měl naplánované – převáž
demolice. Naje se nahlavním výpustním objektu nádrže
pustí dorekonstrukce silničního mostu, který přebuduje
na most technologický s pod ním umístěnou lávkou.
Vtě jej potom čeká výstavba mostu přes bezpečnost
eliv. Této části díla se proto budeme věnovat až příště.
red–, foto Frantek Vilk
Konec hlučného mostu
Poslední chvíle existence prského mostu přes Vltavu
mezi Trojou a Holovicemi, na němž tramvaje lomozi-
ly tak, že se mu říkalo Rámusák, doprozí Metrostav.
Konktně pracovníci provozu mostních technolog
divize 4 vedení Ing. Martinem Ředinou, kteří jej rozebí-
rají. Spolu s veřejností přitom věří, že se už brzy rozje-
dou tramvaje po novém Trojském mostě, který je sou-
čás tunelového komplexu Blanka a Rámusák nejen
nahradí, ale převede navíc i automobilovou dopravu.
Most, který divize 4 likviduje, podědil jméno po hl-
m, o čtyři roky starším předchůdci. Vznikl vroce 1981
z 6 vojenských provizorních konstrukcí ŽM-16, vjednom
poli zůstala původní ŽM-30. Dnes ho mosti pečlivě ro-
zebírají, protože by jeho díly mohli v budoucnosti použít
pro výstavbu jiných provizorních přemostění či pro se-
strojení přesuvných skruží na stavbu betonových mostů.
„Krajní pole Rámusáku jsme demontovali mobilním
jeřábem ze břehů Vltavy. Vnitřní pole jsme svařili do
jednoho spojitého dílce, který postupně vysouváme na
trojský břeh (foto č. 1). Na holešovické straně už sjel zvy-
souvacích stolic a vysouvací krakorec je uvolněný (foto
č.2),“ popisuje Ing. Ředina, jehož tým pracuje na likvidaci
musáku v subdodávce pro divizi 2, která staví Blanku.
Na demonžní plošině na břehu (foto č. 3) pracovníci
divize 4 (foto č. 4 a 5) spojený dílec rozeberou pomocí
žového jeřábu zpět do jednotlivých dílů a odvezou je na
úložiště v SDHP. Svou práci by měli skončit jtě v březnu.
Do konce dubna pak za pomoci lodí zmizí z řeky i most
pilíře vybudované pod původní Rámusák.
Ing.Josefa Černého,
specialisty interního auditu
Po vystudování oboru konstrukce a dopravní stavby
naČVUT nastoupil Ing.Černý vroce 1992 doMetrosta-
vu kdivizi 9. Pracoval narekonstrukci Lichtetejns-
ho paláce arok působil nastavbě vKelkheimu. Další
profesní zkušenosti pak získal u německé stavební
firmy ajako samostatný statik. Při zaměstnání absol-
voval postgraduální studia podnikového řízení asoud-
ho znalectví voblasti stavebnictví aekonomiky. Před
13 lety se doMetrostavu vrátil aodroku 2011 pracuje
vútvaru interního auditu Skupiny Metrostav.
Čím se útvar interního auditu zabývá?
Nevisle podává ujišní ododržování vniních norem
firem veSkupině Metrostav aformou zpráv zauditu pře-
dává managementu zprávu o zjištěných skutečnostech
v jednotlivých oblastech činností. Jinak řečeno pro-
věřuje, zda nastavené kontrolní mechanismy pomáhají
společnostem při dosení nastavených cílů vycze-
cích z dlouhodobé koncepce azda odpovídají vnějším
podmínkám. Zabývá se ověřováním spolehlivosti aefek-
tivitou prováděných činností. Spolupracuje sodbornými
útvary asvou činností podporuje výkonný management.
Má neomezený přístup k náhledu do činností vevšech
firmách Skupiny Metrostav, aproto může problematiku
pozorovat zširšího pohledu. Může tak odhalit synergic
efekty, zformulovat je apodat námět kezlepšení činnosti
jednotlivých společností.
Najakém významném auditu jste pracovali vloni?
Zvíce než 20 auditů, jež náš útvar vloni provedl, pail
k časově nejnáročnějším audit dokumentace na stav-
bách. Ověřoval soulad jejího vedení svnitřními normami
apostupy. Audit zahrnoval deset vybraných staveb rea-
lizovaných Metrostavem, pojedné Metrostavem Slova-
kia a Pragisem a čti stavby Subterry, kde jsme úzce
spolupracovali sIng.Josefem Nežerkou, vedoucím jejího
útvaru interního auditu. Kromě vedení tohoto auditu jsem
samozřejmě všechny stavby navšvil, měl možnost po-
znat práci nich realizních týmů asoustředil jsem se
inaprověření intranetového porlu staveb, který dopo-
sud auditován nebyl, protože byl zaveden teprve nedávno.
Co jste při auditu stavební dokumentace zjistili?
Vydali jsme ujišní, že podstatné dokumenty, které legis-
lativa požaduje, jsou nastavbách kdispozici anastavený
vnitřní systém řízení dokumentace splňuje svůj účel.
Portál stavby navíc umožňuje projektovým týmům správ-
ně se orientovat vproblematice potřebných chybějících
dokumentů. Doporučili jsme, že je vhodné uvovat ta
ozavedení zjednodušené formy porlu pro malé stavby
nebo časem pomocí ankety prověřit, zda by portál stavby
le nešel uspořádat přehledněji či uživatelsky příjemně-
ji. Subterra má portál stavby zavedený poněkud odlišně.
Uželezničních staveb jsme se setkali spropracovaným
systémem řízení výrobních kapacit a s evidencí jejich
vyženosti. Tento nástroj by bylo vhodné využít dále
veSkupině Metrostav.
Načem pracujete vsoasnosti?
Dokončujeme program interních auditů pro rok 2014,
který zahrnuje 26 auditů, apředpokládáme jeho schválení
dokonce ledna. Vperiodických auditech se chceme vě-
novat vybraným procesům vdivizích 8 a9. VMetrostavu
chceme prověřit činnosti vpředvýrobní přípravě apřenos
informací do fáze realizace. Nabídky do veřejných sou-
ží jsou podávané pod časovým tlakem, jsou nár
nazpracování anedostatky vnich jsou zdrojem násled-
ch problémů. Vsouladu se sednědobým plánováním
se vracíme ikauditům, které byly provedeny vedcho-
ch letech, aznovu prověřujeme soulad organizačně-ří-
dicí dokumentace se současně platnou legislativou azda
se změnou vnějších podmínek nedochází k zvýšenému
ohrožení. Budeme se zabývat komplexností vnitřního
kontrolního systému ataké tím, zda dosysmu OŘD jsou
odpovídajícím způsobem zapracovány změny vevztahu
ksměrnici EU ocertifikaci stavebních výrobků, nového ob-
čanského zákoku či zákona oobchodních korporacích.
strana 2
PME SE
1
Správný správce nesmí jen sedět vkanceláři
Metrostav Facility (MF), dciná firma Metrostavu
Development, zahájila činnost hekticky. Od loňského
října její pracovníci stihli zídit nejen vše, co se týká
rozjezdu společnosti, ale převzali i objekt Palmovka
Park II a obstarali hladké sestěhoní divizí a úseků
cently Metrostavu do nového sídla. Vyladění jeho
provozu sice ještě chvíli potrvá, ale díky vstřícnosti
všech zúčastch se dílo, spojené se starostí o ne-
movitý majetek Skupiny Metrostav, MF daří.
„Na práci spojenou s provozováním budov máme
48zaměstnanců včetně mařů a údržbářů,“ říká Ing.Len-
ka Zátorská, ředitelka a jednatelka MF. Převážná část pra-
covníků přešla do firmy z Metrostavu a Subterry. Doplnili
je však i osvědčení zaměstnanci bývalých dodavatelů slu-
žeb, kteří sice změnili zaměstnavatele, ale ne pracovtě.
Činnosti, které MF zajišťuje, jsou různorodé adají se
rozdělit do tří skupin. Základem je kompletní správa bu-
dov, tedy to, co s nimi souvisí ve vztahu knájemci. Sem
paí běžná údržba nebo opravy, úklid či topení, ale třeba
také protipovodňová opatření. Do druhé skupiny spadají
mimo jiného jednání se státní správou, příprava investič-
ních plánů oprav a sestavování nájemních smluv. Poslední
skupinu tvoří vše, co je na objednávku – například vel
opravy, stěhování či oprava červené krávy Růži.
Také na 40 objektů, areálů či pozemků, které MFspra-
vuje, se dá rozčlenit na tři části a každá má své správce.
Za administrativní a obchodní budovy odpovídají Ing. Jiří
Trojan a Libuše Petráčková. Do jejich působnosti patříbý-
valá centrála Metrostavu, dům vZenklově ulici (foto č.2),
Palmovka ParkII, paláce na Ovocném trhu, Pánská pasáž,
budova Subterry v Modřanech a další. Výrobní areály –
stavební dvůr v Horních Počernicích (foto č. 1) včetně
archivu a jeho provozu, areál Subterry v Tišnově a jiné –
spravuje Ing. Ivo Rok. Mgr.Miroslav Ballek se zase stará
o ubytovací zařízení, byty a majetek dciných společnos
Metrostavu Development, jako jsou třeba pozemky pro
další výstavbu Rezidenčníhoparku Na Vackově.
„Upravili jsme i prostory pro útvar zahraničhopod-
nikání v budově v Zenklově ulici a teď naši lidé předělávají
valou centrálu Metrostavu pro poeby Subterry. S-
hování jejích pracovníků by mělo začít 17. únoraapotr
asi dva týdny,“ říká Ing. Zátorská a uzaví: „Chtěli by-
chom pokračovat v komunikaci s kolegy, jak byla nasta-
vena před stěhováním. Zavedli jsme proto i intranetový
helpdesk, kam může každý napsat, co od nás potřebuje.
Optimální a efektivní služby totiž můžeme zajistit jen teh-
dy, když známe zadání, ale i problémy. Naši spvci proto
nikdy nebudou zaení v kancelářích. Dobrá správa je totiž
vždy odobré komunikaci, a to nejlépe osobní.
2
2
1
3
4
5
Metrostav_02_2014.indd 2 30.1.14 13:57
Metrostav Metrostav 02/2014, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 02/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 02/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 02/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 02/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 02/2014, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (533 ms)

Rendering Strana 3 (102879): (0/1) (526 ms)

Rendering Strana 2 (102877): (0/1) (564 ms)

Rendering Strana 1 (102876): (0/1) (564 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3000/vth119233-1.jpg

 i3000/vth119234-1.jpg

 i3000/bg102877.svg

 i3000/vth119236-1.jpg

 i3000/vth119238-1.jpg