Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2020, Strana 2
Elektronická forma vzlávání zaměstnan
Aktivity centra vzdělávání kudržování aprohlubování
znalostí technicko-hospodářských zaměstnanců budou
od března letho roku doplněny o e-learningové
kurzy. Po výrovém řízení na dodavatele platformy
elektronicho vzlávání aúsšném průběhu pilot-
ho provozu vdruhém pololetí roku 2019 dochází kpo-
stupnému rozšíření nabídky vzdělávání o zajímavou
možnost studia vybraných seminářů zprosedí PC.
Velké pokování patří všem kolegyním a kolegům,
kteří se aktivně zapojili do přípravy abyli součástí ověře
funkčnosti celého sysmu vpilotním provozu.
Elektronická platforma EDUNIO od společnosti Pre-
vent bude nosičem elektronických kurzů, které budou
vytvářeny nimi odbornými garanty i interními lek-
tory, dodávány jmenovanou partnerskou společností,
ale i pořizovány z nabídky dalších organizací. Některé
elektronické semináře nahradí prezení formu studia. Je-
jich úspěšným absolvováním zaměstnanci splní profesní
kvalifikační předpoklady pro výkon pozic THZ, ze zákona
istanovené Metrostavem. Daí zařazené aktivity budou
ostového charakteru a věříme, že přinesou zajímavé,
důležité ataké využitel informace.
Nejen pro řidiče referentských vozidel
V nabídce elektronického vzlávání je připraven kurz
pro THZ (ilustrační foto) známý jako „řidič referent,
který je zaměřen na zísní opvnění křízení automobi
i služebních jízdách přiděleným i soukromým osob-
ním vozidlem. První nepovinná osvětová aktivita, námi
k absolvování velmi doporučována, je akce přibližující
postupy záchrany lidského života – první pomoc. Vybra
zaměstnanci, kteří jsou vrámci pracovch povinností po-
věřeni zabezpečením první pomoci na svých pracovištích
v souladu s íslušmi předpisy, budou však inadále
proškolováni v kurzu připravovaném s poskytovatelem
pracovně lékařské služby.
Z dalších novinek e-learningu
Další připravované kurzy jsou zaměřené na sdílení infor-
mací kochraně osobních údajů, bezpečnosti informačních
technologií, trestněprávní compliance nebo kzákladním
pravidlům požární ochrany. Centrum vzdělání Skupiny
Metrostav (CVSM) ověřuje možnosti využití elektronic-
kých forem vzdělávání ivdaích rozvojových aktivitách.
Věříme, že novinky e-learningu připravené ve spolupráci
se spolností Prevent aza účinné pomoci útvaru IT se
vletošním roce stanou zajímavou součástí systému vzdě-
vání arozvoje zaměstnanců Skupiny Metrostav.
Ucelenou nabídku akcí apodrobné informace kelek-
tronickým form rozvoje naleznete na http://skupina.
metrostav.cz/vzd
Tým CVSM, foto Shutterstock
Urekonstrukce
Armádního muzea
Komplex historických budov Armádního muzea Žižkov
(foto č. 1) prochází obnovou. Divize 1 a3 zde dokoily
hlavní zemní avýkopové práce, velké železobetonové
konstrukce ademolice stěn, podlah astropů.
Vrámci rozsáhlé rekonstrukce dojde krozšíření vý-
stavní plochy muzea. Podsklepením azastřešením atria
zde vzniká nový objekt D, který pomůže ztrojnásobit
současnou výstavní plochu.
Vobjektu se nyní osazují nová okna, postupuje mon-
táž rozvodů VZT, ZOTK, ZTI, topení aelektro. Včele nově
zaseného atria (foto č. 2) jsou již vidět nová dřevěná
okna, která jsou zase replikami původních oken. Část
oken prochází také repasí (na snímku č. 3 je zachycena
práce na repasi vitžových oken). Při pohledu na zase-
šení atria shora (foto č. 4) je možné vit novou měnou
krytinu provedenou zedztralé mědi, aby měla již svou
charakteristickou zelenou barvu.
Vkancelářských podlažích probíhá lití podlah apro-
ní omítek. V nejbližších dnech nás čeká zhotovení
TZB rozvodů ve všech výstavních částech muzea (snímek
č. 5 ukazuje pohled do bývalého archivu, ze kterého vznik-
nou výstavní prostory), dokončit zasení atria azahájit
práce na sanaci fasády objektu pod dohledem památřů.
V té vzdálejší budoucnosti to je příprava a násled
realizace veškerých expozic, které jsou součástí naší
dodávky pro investora – Ministerstvo obrany,“ popisuje
vedoucí projektu zdivize 3 Ing.Michal Mek.
red–, foto archiv Metrostavu
Ing.Zdeňka Ševčíka,
ředitele divize 11
Do Metrostavu Zdeněk Ševčík nastoupil vroce 1983.
Postupoval po profesních příčkách avroce 2009 dostal
nabídku řídit divizi 11. Letos vúnoru to bylo 10 let od
okamžiku, kdy usedl do funkce ředitele. Během té doby
proběhla řada změn adivize 11, která sídlí vpražských
Horních Počernicích, je garantem nákupu, pronájmu
akomplexní péče ostroje azízení poebné pro rea-
lizaci zakázek Metrostavu.
žete shrnout, co je hlavní náplní vaší divize?
Jsme servisní divize, která poskytuje služby pro spo-
lečnost Metrostav. Máme 68 zaměstnanců, kteří podle
požadavků výrobních jednotek a konkrétních projek
pomáhají svytipováním ispecifikací potřebných staveb-
ch strojů amechanizace. Organizně jsme členi do
čtyř sedisek – první středisko zajišťuje staveništní kon-
tejnery azemí pro naše stavby, další sediska mají na
starosti střední adrobnou mechanizaci, zdvihací techniku
adůlní techniku.
Když se ohlédnete za uplynulými roky vpozici ředitele,
co vše divize 11 prodělala ajak se změnila?
Zavedli jsme třeba motivování na výsledky. Každý vedoucí
střediska má řídicí smlouvu, ve které je uveden plán ob-
ratu, odvody správní rie, limit pracovníků aprocento
využití majetku. Na základě hodnocení je možnost získat
prémie za splnění těchto podmínek. Tato metoda se nám
maximálně osvědčila. Všichni vědí, co mají dělat ajak se
mají snažit. Dále jsem si uvědomil, že fungujeme na prin-
cipu obchodní divize, tak jsme se shodli, že stavby jsou
našimi zákazníky, atomu jsme se přizpůsobili.
Jak se tyto úvahy promítly do chodu půjčovny?
Třeba tak, že jsme nastavili prodlouženou výdejní dobu
ovny, provedli jsme dispoziční zny výdejny. Za nej-
důležitější považuji fakt, že jsme si uvědomili, že musíme
poskytovat služby srovnatelné strhem, ceny oem ne-
smějí být vší než ukonkurence. Zlepšili jsme propagaci
aprezentaci nich služeb. Jsme hrdí, že si lze objednat
mechanizaci po internetu.
Řešili jste personální zny?
Když jsem na divizi 11 před 10 lety přel, řada lidí se
blížila kdůchodovému věku avýkonnost inasazení, jak
vyžaduje obchod, nebylo vždy dostatečné. Týmy jsme
museli doplnit mladšími lidmi. Jsem rád, že jsme našli pro
všechny plnohodnotné uplatnění, že personální obměna
proběhla vklidu. Kolektiv musí být organický prvek, který
si rozumí adobře funguje.
Vraťme se ktechnice. Které stavební stroje vmajetku
divize 11 patří knejzajímavějším?
Úžasné jsou bezpochyby vrtací stroje TBM S-609 (Tonda)
a S-610 (Adéla), které sice aktlně nepracují, ale byli
jsme utoho, když se zavály při ražbě pražského metra
na pátém áčku. Zajímavý je dále vrtací vůz Atlas E2C.
Je to špičkový stroj, který vnašich podmínkách nejlépe
vyhovuje pro Novou rakouskou tunelovací metodu. Rádi
bychom do portfolia strojů pídili tunel bagr nové gene-
race Liebherr R950 kompakt.
Plánujete nákup nějakých nových strojů?
Důlité je říct, že naše nákupy se odjejí od potřeb Me-
trostavu. Jsem rád za přístup vedení Skupiny – ať už to
byl pan prezident Bělohlav, Kočí, nebo genelní ředitel
Pilát, nikdy jsem nenarazil na to, že by se stroj, který by
byl jednoznačně potřebný, nepídil. Metrostav je pro
technologii ražby vybaven špkovými stroji. Vše mu
vyczet ztoho, že techniku nekupujeme tzv. „na dvůr.
Na co byste se rád soustředil vdaích letech?
Za sebe mohu říct, že především chceme udržet vysokou
úroveň toho, co jsme vybudovali. Tedy kvalitní služby
aceny srovnatelné strhem, ochotu, příjemné vystupová-
ní. Vše, co by se dalo shrnout pod „zákaznický“ přístup.
Hlavním cílem je udržet nastavenou laťku poskytovaných
služeb na vysoké úrovni. Chceme si nale udržovat port-
folio ověřených strojů tak, aby ve společnosti byly špičko-
vé stroje vhodné pro využívané technologie ražby tunelů.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
První prorážka tunelu Spitzenberg vNěmecku
Jednou ze zazek, na nichž vNěmecku spolupracu
dciné společnosti Subterra aBeMo Tunnelling, je tu-
nel Spitzenberg na trase nové dálnice A44. Rby dvou
dvoupruhových tubusů vdélce téměř 600 m zahájené
v polovině roku 2017, které výrazně zpomalilo kom-
plikované horninové prosedí, dospěly k záru. Na
stavbě se na přelomu roku odehrály dva ceremoniály
– vprosinci oslava svátku svaté Barbory, vlednu pak
prorážka západního tubusu (foto č. 1).
Tunel Spitzenberg se nachází ve spolkové zemi He-
sensko, v údolí Wehretal pobž obce Reichensaschen.
Součástí projektu je půlkilometrový úsek dálnice včetně
odřezu vrchu Lerchenberg před severním portálem. Pů-
vodně měly ražby NRTM, převážně svyužitím trhacích
prací, trvat přibližně sedm měsíců. Ktce po zaháje
v tě 2017 ovšem musely být práce přerušeny kvůli
zastiženým geologickým podmínkám a projektová do-
kumentace přepracona. Vedení části ražeb v jiných
technologických třídách aproblémy se stabilitou horniny
dobu realizace výrazně prodloužily.
Ražby pod mikropilotovým deštníkem
Podstatnou část ražeb stavbi vedli pod ochranou mik-
ropilotových deštníků. Čelba byla rozdělena na tři kaple
se dma nebo třemi výškovými úrovněmi, každý dese-
timetrový úsek zajišťovalo více než dvacet injektovaných
mikropilot vdélce 15 m. Pod ochranou mikropilotových
deštků byla vedena podstatná část ražeb.
Vroce 2018 byl proveden odřez vrchu Lerchenberg,
ujehož paty proczí dálnice ze severho portálu kmos-
tu přes údolí Wehretal. Nestabilní svah zpevnily tové
kotvy vdélce 4 až 10 m anásledně trojrozměrný síťový
systém Krismer, jejž divize 1 Subterra vyila poprvé.
Slavnostní prorážka západního tubusu
Na začátku prosince se v tunelu konala oslava stku
svaté Barbory, která je dle tradice patronkou horníků
a daích pracovků v podzemí. Setkání se zúčastnili
zástupci investora, blízkých obcí ataké dodavatelů.
Významní hosté včetně starosty obce Wehrental
nechyli na stavbě ani v polovině ledna, kdy se před
jižní portálovou stěnou uskutečnila prorážka západního
tubusu. Razičské osádky, které vystoupily ztunelu, ob-
držely od investora pamětní medaile jako pokování za
zvládnutí nárho úkolu (foto č. 2).
Veznu dojde kdokončení ražeb východního tubusu,
poté bude následovat realizace definitivního ostění, tj.
betonáž včetně fóliové hydroizolace. Definitivní ostění
tunelu má být dokončeno zátkem příštího roku.
Text afoto Subterra
2
1
2
3
4
5
Metrostav_04_2020.indd 2Metrostav_04_2020.indd 2 11.03.20 9:0611.03.20 9:06
Metrostav Metrostav 04/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 04/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2020, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (322 ms)

Rendering Strana 3 (102199): (0/1) (315 ms)

Rendering Strana 2 (102198): (0/1) (353 ms)

Rendering Strana 1 (102196): (0/1) (353 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2863/vth118358-1.jpg

 i2863/vth118360-1.jpg

 i2863/bg102198.svg

 i2863/vth118361-1.jpg

 i2863/vth118362-1.jpg