Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 06/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2008, Strana 3
Pozornost každého, kdo vjede do Pardubic po Hradec-
ídě, itahu loga Metrostavu na dvou velkých
staveništích. V univerzitním kampusu dostavuje tým
Ing. Ivana Millera Fakultu chemicko-technologickou
a na Masarykově náměspracovníci divize 9 pod ve-
dením Ing. Jana Šunky staví multifunkční centrum Pa-
lác Pardubice (foto č. 1). Třestavba, kterou divize 9
v Pardubicích řídí, vypadá nenápadně. Projekt rekon-
strukce a výstavby kanalizačních sítí ve městě a okolí,
nazvaný Labe Loučná, je totiž rozdělen na 21 men-
ších staveb, z nichž je často vidět jen posunují se
výkop v zemi. Přesto spolu s předchozími i tato stavba
patří k zakázkám celofiremho významu.
Univerzita Pardubice
Tři nové univerzitní budovy mají být v Pardubicích dokon-
čeny letos v prosinci (foto č. 2). Stavba, kterou Metrostav
provádí ve sdružení se společnostmi VCES a Unistav, se
oproti vodním předpokladům zdržela, protože došlo
k výraznému epracoprojektu.
V investorem odsouhlase zadávací dokumentaci
nebylo dostatečně prověřeno navržené static řešení,
nebyly dořeny všechny tepelně-technické a akustické
požadavky a v průběhu přípravy stavby se zpřísnila norma
na ostlení,“ vystluje hlavdůvody zdržeIng. Mil-
ler. estětepelné izolace obvodového pště a je
překry zavěšenými monolitickými železobetonovými
obklady si třeba vyžádalo kompletní přepracování statické
části projektu a zesílení všech nosných konstrukcí.
Zvýšení nákladů ineslo i legislativní problémy, je-
jichž řešení pozdržely i změny ve vedení ministerstva
školst. V současnosti jsou tyto obže vyřešeny a pro-
bíhají jednání o uzavření smluvních vztahů na dokončení
la, které dnes paí mezi nejvěí stavby rezortu vyso-
kých škol v celé České republice.
Palác Pardubice
Ani stavba Paláce Pardubice se nevyhnula probmům,
spojeným s přepracováváním projektodokumentace.
Zde je však vyvolala snaha investora objekt rozšířit.
„Izraelská společnost AFI EUROPE by ráda nadstavěla
na původní jednopatrovou obchodní část ještě další pod-
laží, určené pro kongresové služby,“ říká Ing. Šunka a po-
kračuje: „V této části už máme hotové svislé monolitické
konstrukce obou nadzemních podlaží a z 60 % položeny
a zmonolitny i prefabrikované průvlaky a stropní pane-
ly. Rovnou jsme je zesílili tak, aby v případě nadstavby
vyhovovaly požadavkům na zvýšené užitné zažení.
Společné podzemí pro 574 aut je téměř hotové
včetně iny rozvodů. V části půdorysu, kde bude
multikino, montéři dokonču železobetonové a ocelové
sloupy konho 3. NP a chystase patro uzavřít se-
chou na ocelové nosné konstrukci (foto č. 4).
„Veškeré změny a nedořešené detaily v projektové do-
kumentaci řešíme s investorem velmi rychle,“ pochvaluje
si Ing. Šunka a vysvětluje: Jmenoval totiž do Pardubic
svého stálého zástupce, se kterým denně chodím na stav-
bu a na místě řeším všechny podrobnosti.
Labe – Loučná
Na rozsáhlou a finanč rnou rekonstrukci a do-
stavbu kanalizačnítě na Pardubicku přispěje z více než
šedesáti procent EU. Projekt, řízený Ing. Petrem Kosto-
mlatským z divize 9, je proto více nežli pečlivě sledován ze
ech stran. Mimo Metrostavu se na m polejí i spo-
lečnosti VCES a Chládek a Tintěra a 21 samostatných sta-
veb si rozdělily v poměru podle zastoupení ve sdružení.
Práce jsme zahájili v říjnu a kromě opatovické čistič-
ky toho zam k viní moc není,“ říIng. Kostomlatský.
„Ne že bychom nic nedělali, ale výstavba kanalizace je
na pohled nezáživná vykopete rýhu, položíte potrubí
a zasypete ho. Vše v délce, kterou zvládnete za den. A tak
to jde dokola. Mum říct, že se to dost liší od rekonstruk-
ce domu U Zlaho anděla, kterou jsem vedl naposledy.
Intenzifikace čisrny odpadních vod v Opatovicích
probíza plného provozu. „Právě armujeme oběhovou
aktivač nádrž,“ ukazuje stavbyvedoucí divize 9 Ing. Vla-
dimír Pošvic. „Bude součástí nové biologické linky, která
ř 3x zvýší množství zpracovaných kalových vod.“
V pardubické čtvrti Ohrazenice divize 9 řídí zatrubnění
dosud otevřené dťové zdrže (foto č. 3), která by spolu
s několika čerpacími stanicemi, jejichž výstavba začne
v dubnu, měla pomoci řešit krizové stavy při povodních.
Projekt Labe Loučná by po dokončení v roce 2010
měl zajistit splně požadovach limitů znečištění ve vy-
pouštěných odpadních vodách. I tato práce divize 9 tak
pro Pardubicko skončí viditelně – čistší vodou v Labi.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
Na pražsm Chodově se znovu rozeběhla stavba ad-
ministrativního centra Opatov I., kterou řídí tým divi-
ze 1 vedený dnes Ing. Miroslavem Voříškem. Práce
na projektu byly zastaveny vloni v červenci po dokon-
čení železobetonových nosných konstrukcí, prote se
změnil budoucí ivatel objektu. Požadavky nového
nájemce, stavebspolečnosti Skanska, se sice stále
ješzapracovávají do prováděcí dokumentace, i e-
sto už stavba běží naplno (foto č. 1).
Změny se dotkly snad každé konstrukce,“ říká
Ing. Voříšek. „Zůstane zachován vnější vzhled a objemo-
členění objektu, zcela se ak změní vnitřdispozice
včetně umístění schodišť a počtu výtahů.
Centrum Opatov I. bude mít tři podzemní podlaží s ob-
délníkovým půdorysem o rozměrech cca 57 x 75 metrů,
z nichž vyrostou dvě nadzemní šestipodlažní křídla A a B.
Obě nadzemní části propojí atrium s prosklenou střechou
a s ocelovými spojovacími lávkami.
V suterénu budovy najde své místo na parkování přes
230 osobch automobilů a kromě nich zde budou tech-
nické místnosti a strojovny. Na severní straně objektu
prostory prvního suterénu vystoupí nad okolní terén a bu-
de v nich umístěna obchodní plocha s restaurací, která
bude sloužit zaměstnancům administrativního centra. Od
přízemí do pátého patra budou v budově administrativní
prostory – kanceláře, zasedací místnosti, sociální zaříze-
ní, čajové kuchyňky, serverovny a íruční sklady. Celá
budova bude sloužit jednomu nájemci a garáže v podzemí
nebudou přístupné veřejnosti.
Přežná část centra Opatov I. je založena plošně
na základové desce, předsazená pole a sloup pod jižní špi-
cí křídla A (foto č. 2) jsou založeny hlubinně na velkopro-
filových pilotách. Speciální zakládá stavby prováděla
divize 7 Metrostavu a probíhalo ve složitých geologických
poměrech s přítomností podzemní vody.
Vloni v říjnu jsme zali pracovat na obvodovém
plášti budovy a na střechu jsme položili parozábrany, kte-
ré posloužily jako její provizorní hydroizolace,“ pokračuje
v popisu stavby Ing. Voříšek. „Od začátku ledna dostá-
me přepracovanou projektovou dokumentaci a teď skeletu
me podobu, kterou si vyžádal nový uživatel vyře-
záváme prostupy, níme schodiště, doplňujeme výtahy.
Pracovníci naší divize 1 nedávno dokončili střešní izolace
a střecha je už téměř hoto, na jednom ídle na po-
kládáme kačírek. Pokračujeme s opláštěním a kontakt
zateplovací fadu dokončíme v červenci. Od ezna jsme
také začali rozvádět instalace.
Centrum Opatov I. nabídne svým uživatelům komfort-
ní kancelářské prostředí řízené automatickým systémem
EIB, který dokonale reguluje spotřebu energie. Topení,
chlazení, vzduchotechnika i osvětlení budou vzájem-
propojené i s automaticky nastavitelnými žaluziemi.
Tepelnou a světelnou pohodu v budově bude řídit počítač,
jen omezené množství úkonů bude možné provést ručně.
Pokud třeba někdo otevře jedno z mála otevíravých oken,
systém hned zavře topení. Bude zde také nastavena inten-
zita ostle, která se bude moci regulovat jen ve velmi
malém rozsahu. Velká automatizace bude vyžadovat ta
velké množství sdělovacích i elektroinstalačních rozvo
a zařízení, na které se stavba teprve chystá, prote do-
končena bude až na konci roku 2008.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
Stavby divize 9 v pardubickém regionu
1
Metrostav staví sídlo pro společnost Skanska
4
2
Uvnitř Kejřova mlýna panuje čilý stavební ruch
Uprostřed lesoparku v pražském Hlouběvyrůstají
moder novostavby, které společně s renovovanými
historickými budovami Kejřova mlýna nabídnou novým
obyvatelům luxusní bydlení. Za dobovou bránou se
rozprostírá uzavřeareál starobylého mlýna, v jehož
zadní části vyrostou čtyři nové nízké bytové domy. Za-
m zde ale panuje čistavebruch.
Pracovníci divize 6 Metrostavu pod vedením generál-
ního dodavatele, společnosti Subterra, zde v současné
době provádějí nosné železobetonové konstrukce. „Prak-
ticky od 10. ledna, kdy jsme převzali staveniště, jsme
dokončili asi 96 % leště základové desky, zbývají
část bude dokoena poté, co se vyřeší izolace proti vo-
v historicčásti objektu mlýna,řekl stavbyvedoucí
divize 6 Martin Blažek. Kromě toho byly provedeny svislé
konstrukce u prvních dvou objektů a nyní pokrují práce
na svislých konstrukcích u třetí a čtvrté budovy (foto).
„Na druhé budově bedníme strop prvho podzemního
podlaží, u prvho objektu se strop prvního podzemního
podlaží armuje a ipravujeme jeho betonáž,“ popsal po-
stup prací Martin Blažek s tím, že vzhledem k výkyvům
teploty, kdy stále ještě mrzne, je třeba i nadále provádět
zimní opatření, zejména elektroohřev. Mráz také trochu
komplikoval postup prací v uplynulých týdnech, nicméně
pracovníci Metrostavu jsou na nepříznivé počasí zvyk
a vše zvládli bez problémů. Stavbu itom ztížila ta
spodní voda, která se objevila v stech, kde bude stát
druhý a třetí bytový dům.
Do konce března by podle Martina Blažka měla být ho-
tova betonáž všech stropů nad 1. PP, v dubnu by stavbaři
měli pokrovat zejména prvním nadzemním podlažím
a zít se stavbou druhého. „V ktnu dokončíme 2. NP
a provedeme celé 3. NP. Na červen nám pak zbý4. NP
prvního a druhého objektu. Od dubna máme také zahájit
rekonstrukce vodních objekmlýna a rekonstruovat
skelet sýpky,“ nastiňuje další postup prací stavbyvedoucí
Martin Blažek a dodává: Veškeré nosné železobetonové
konstrukce chceme dokončit do konce června, nicméně je
možné, že u rekonstruovaných objekdojde k mírnému
skluzu v harmonogramu, prote zatím chybí stavební
připravenost.“ Po dokončení by v železobetonových kon-
strukcích mělo t použito 700 tun výztuže, 19 900
bednění a 5500 m³ betonu.
Nový areál Kejřova mlýna bude tvořit sedm budov:
Původní vila, mlýnice a sýpka ve vstupní části a čti
nízké novostavby v zadní části objektu. Celkem zde bude
k dispozici pouze 78 bytů, nejmenší z nich 1+kk bude mít
45 m², největší 4+kk nabídne přes 130 m². K dispozici bu-
dou byty uvnitř renovovaných historických budov, nebo
v novostavbách. Vysoké stropy budovy mlýnice umožní
výstavbu jedinečných mezonetů.
Historie Keova mlýna sahá až do 16. století. V budo-
mlýnice se dodnes nachátrám s letopočtem 1781,
na desce na zdi valé provozní budovy můžete objevit
pis Josef Ke1917. Vila u vstupu do areálu byla do-
končena v roce 1926. Ve druhé polovině 20. stolemlýn
sloužil jako sklad čokoládoven ORION a dnes se pod
rukama betonářů změnil v jedno velké staveniště. Na jaře
íštího roku by se sem ak li začít shovat ma-
jitenových bytů, čímž bude dovršena další historická
etapa tohoto zajímaho sta v Praze.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
3
1
2
Metrostav_06_08.indd 3 3/25/08 4:57:17 PM
Metrostav Metrostav 06/2008, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 06/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 06/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 06/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 06/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 06/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 06/2008, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (338 ms)

Rendering Strana 4 (104256): (0/1) (329 ms)

Rendering Strana 3 (104255): (0/1) (377 ms)

Rendering Strana 2 (104254): (0/1) (376 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3150/vth120925-1.jpg (3x)

 i3150/vth120926-1.jpg (3x)

 i3150/bg104255.svg

 i3150/vth120927-1.jpg (3x)

 i3150/vth120924-1.jpg