Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 08/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2018, Strana 2
Odborné příspěvky zProgramové konference
Součástí TEK 2018 byly také dva příspěvky oblastních
ředitelů atři daí onosných technologiích Metrostavu.
Rozvoj oblastních zastoupení
Ředitel zastoupení divize 8 pro Ústecký kraj Ing.Roman
Vildner, MBA, představil ve sm projevu mimo jiné vizi,
se kterou chce Metrostav voblasti zastupovat – stát se
významnou regionální firmou a t ostatním dobrým
partnerem s místním zázemím a vlastními kapacitami.
Zmínil také projekty, nanichž zastoupení pracuje. „Jsem
rád zadůvěru, kterou jsem dostal odvedení divize izaur-
čitou nezávislost, jež kní patří. Akolegům zoblasti bych
chtěl vzkázat: Jste úžasný tým, dobře se mi svámi spo-
lupracuje aky zarok 2017!“
Ing. Martin Stašek, ředitel oblastního zastoupe
divize 6 pro Jihočeský kraj, vede kolektiv se třemi projek-
tovými týmy, tedy zhruba poloviční, než má Ing.Vildner.
Stejně jako on ale spojil obchodky s výrobou a pod-
poruje univerzální zastupitelnost svých lidí. Příležitosti
vregionu mu nabízí přítomnost silch investorů.
Nadky pro všechny divize
Ing.Zdek Mka (foto), oblastní ředitel Jihomoravs-
ho regionu, promluvil osvém zastoupení jako celku, ale
věnoval se především středisku plynovodů, které vzniklo
v roce 2005 odkoupením meí plynské firmy. Dnes
má 36 zastnanců z toho 25 dělníků a vyhovuje po-
žadavkům investo, jež s ohledem na zajištění kvality
díla vyžadují pododavateli, aby práce prováděl vlastními
kapacitami. Pro Skupinu Metrostav je dnes sedisko
pocelé republice schopné provádět vkeré vysokotlaké
plynovody abezvýkopové technologie metodou Relining.
Regionálně zajišťuje činnosti nanízko- isedotlakových
plynovodech, vodovodech atlakových kanalizacích. Kto-
mu všemu mají jeho pracovci oprávnění icertifikáty, ato
etně těch nejvyšších.
Ing. Vladimír Pánek promluvil o provozu železobe-
tonových konstrukcí divize 6, který ří. Má 89technic-
ko-hospodářských pracovků,75 dělníků azahrnujear-
mozávod, tesárnu apůjčovnu bednění aleše. Kvůli snaze
investorů dělit zakázky na menší celky pracuje víc pro
externí firmy než dovnitř Skupiny. Ovdá všechny beto-
řské technologie odbílé vany přes permacrete beton či
betonáže rozsáhlých nedilatovach objektů až poed-
pínané stropy a hlazené podlahy. Velkým úschem je
průnik provozu naSlovensko, kde vBratislavě zne bu-
dovat Twin City – autobusové nádraží, naž spotřebuje
eba94000 m³ betonu a13,5 tice tun výztuže.
Poedstavení provozu ocelových konstrukcí divize 3
(OK) nastínil jeho vedoucí Ing.Jí Vích icíl, kterého chce
dosáhnout – být předním dodavatelem pro velké EPC
kontraktory. Provoz OK se totiž flexibilně přizpůsobuje
aktuálně nabízenýmíležitostem a nabídku složitých
ocelových konstrukcí pro dopravu a průmysl rozšuje
také oenergetiku. Úspěšm příkladem je zakázka naod-
ření elektrárny Mělník, kterou právě provádí.
Nejen bezpečná díla
Stavby, které zvítězily vrámci motivačho programu
Bezpné pracovtě (všechny oceněné jsou uvede
na straně 4), patří mezi i jinak zajímavé projekty Met-
rostavu. Je to třeba kčová dopravní tepna, nemocnice
či rozsáhlý komplex administrativních budov.
estavba jednoho zpavilonů areálu Fakultní nemoc-
nice Motol se loni týkala budovy H (foto č. 1). Tým divize 3
pracoval na rekonstrukci loděnice ASC Dukla na Císařs
louce u Vltavy (foto č. 2). Na pražské Palmovce si zase
nelze nevšimnout rozestavěného komplexu Palmovka
Open Park (foto č. 3). Mezi významné dopravní stavby
patří modernizace dálnice D1 v úseku mezi 48. a 56. km
(foto č. 4) a rekonstrukce železniční stanice Čekovice
(foto č.5), okterou se zasloil tým divize 5. Bezpečm
pracovištěm pro rok 2017 byly vybrány také projekty by-
tových domů – mezi nimi naíklad projekt Rajský vrch,
II. etapa (foto č. 6) na severovýchodě Prahy.
David Kalců, foto archiv staveb a Metrostavu
JUDr.Pavla Mališe, LL.M.,
vedoucího legislativně-právho útvaru
Doktor práva a magistr oboru Czech Business Law
in the European Union Pavel Mališ zná Metrostav už
27let. Sedmct let řídí jeho legislativně-právní útvar
aletos získal prestižní Cenu generálního ředitele.
Co vám vposlední době zabíralo profesně nejvíc času?
Asi řešení významných sporů včetně soudch a nasta-
vení firemch pravidel na ochranu osobch údajů podle
nařízení EU známého pod zkratkou GDPR. K tomu stále
hledám čas na běžnou práci. Vloni jsem se třeba osobně
zúčastnil hlavního líčení v kauze chrudimského hotelu
Bohemia. Trvalo šest týdnů a znamenalo velký výpadek
vkaždodenních činnostech, který se špatně dohál.
Vtéhle kauze byl Metrostav úspěšný…
Usoudu prvho stupně byl zprošn viny, což pro nás
byla velmi pozitivní zpráva a vyvážila část úsi, které jsem
ípadu věnoval. Zastupoval jsem při něm celou firmu
amusel jsem se vypořádat ispocity, které přináší pozice
obžalovaho. Ikdyž zm soudní prosedí dobře, byla to
velmi zajímavá zkušenost anebyla nijak příjemná. Kauza
sice uprvní instance dopadla dobře, ale státní zástupce
se odvolal, odvolací soud rozsudek bez projední zril
apřípad vrátil ksoudu prvního stupně, aby doplnil důkazy.
Takže se vše vrací znovu nazátek.
Co považujete zanejvětší úspěch veho útvaru?
Nechci vypíchnout jen jeden. Jsem rád, že celý útvar dob-
ře funguje. Je pro mě důležité, že kolegové plní por
ročné úkoly, komunikují naíč spolností a s jejich
prací vládne spokojenost. Z reakcí druhé strany navíc
tím, že jsme iobbení, což uprávků nebývá běžné.
Jak vmáte nařízení EU oochraně osobních údajů?
Nastavení systému pro celou firmu je velký úkol, který
jsme začali řešit už vloni. Je ale potřeba říci, že již deset let
pracujeme s českým zákonem o ochraně osobch úda
a v mnom budeme moci na zkušenosti s ním navázat.
Mysm si, že se kolem GDPR vytvila zbytečně velká
bublina vyvolaná některými právními či poradenskými
kancelářemi. My jsme spolnost stavební, takže nejsme
lová skupina GDPR, která by mohla mít s osobními
údaji potíže. Máme jich minimum, ato ještě jen tako, jež
ukládá zákon. Vzniknou nám sice nové povinnosti ksub-
jekm osobch údajů, data budeme muset více chránit
i zdůvoovat, která shromažďujeme aproč, ale zároveň
zvládneme pracovat sjejich meím množstvím. Práce
se nám tím itrochu odleí a naučíme se zamykat skříně.
Co pro vás znamená Cena generálho ředitele?
Je to pro mě velké vyznamenání, velká pocta anesmírně
si ho vážím. Není ale jen omně, jako oMališovi, ale oce
naší právní slbě aotom, jak ji generální ředitel avede
společnosti vma. Má idalší rozměr – je to popr, co
toto ocenění obdržel někdo, kdo není stavbař. Je proto
motivační ipro další firemní nestavební profese.
Jaké velké úkoly vás teď čeka?
Dokončení systému GDPR a jeho ostrý start. Projekt jím
totiž nekončí, ale vlastně začí. Musíme se s ním naučit
pracovat, sbírat a vyhodnocovat zkušenosti či podněty
anastavení sysmu případně korigovat. Vedle toho řeším
kolik kauz, což mne nesmírně baví, a věřím, že je de-
ším ke spokojenosti společnosti i mé. Moji práci ale ne-
tvoří jen velké úkoly či kauzy. Je mnoho dalších činností,
eba operativní práce a každodenní komunikace ve fir,
které jsou sice běžnou, ale velmi významnou součás
ech pracovních dní. Musejí se udělat, a i ty děm rád.
Stále vime, že se usmíte. Jste optimista?
Chl bych být. Věřím, že se Metrostavu bude vbudoucnu
dařit aže se nám podaří zcela zlikvidovat všechna trestně-
právní rizika, která mu – zho pohledu neoprávněně –
hrozí. Také doum, že vněm budou stále pracovat tako
srdcaři jako já. Mám Metrostav moc rád. Hodně mi dal,
co mi ivzal – hlavně čas pro rodinu azdraví – ale stále
se těším napráci inato, že mohu denně spolupracovat se
spoustou příjemných lidí. Azato si zaslouží poděkování
také moje žena, která mi moc pomá. Bez ní by se mi
práce tolik nedařila anebyl bych tak spojený, jak jsem.
strana 2
PME SE
Experti BeMo Tunnelling jsou žádáni také v USA
Spolnost BeMo Tunnelling (BeMo) poskytuje know-
-how na několika projektech v zámí. Spolupracuje
eba při ražbě tunelu Plymouth v americkém Silver
Spring a pohá stavět podzemní výhybnu v Los An-
geles, kde se bude také podílet na rozšíření metra.
Ve státu Maryland vzniká 16 kilometrů dlouhá lehká
železnice na způsob tramvaje, takzvaná fialová linka, která
bude ve městě Silver Spring vedena dvoukolejným tune-
lem Plymouth. Na projektu, jehož investorem je Purple
Line Transit Constructors, budou od začátku ktna 2018
po dobu sedmi měců během ražby kaloty pracovat coby
stavbyvedoucí dva zaměstnanci firmy BeMo.
Práce to nebudou jednoduché, protože vmístě ražby
310 metrů dlouhého tunelu se počítá s relativně méně
soudržným geologickým podložím. V průběhu razicích
prací na opěří a dnu ale dělníci nejsše narazí i na pev-
jší skálu a bude nutné přistoupit k trhacím pracím. Li
z BeMo by se během ražby plymouthsho tunelu měli
podílet také na zhotovení jeho stříkaného vnitřního pláště.
V jámě mezi Broadway Street a Spring Street
Zajímavé práce probíhají od poloviny dubna v centru
stské zástavby Los Angeles na projektu Regional
Connector (řez). Vzniká tu podzemní křížení kolejí vdélce
100metrů a od startovací stavební jámy mezi Broadway
Street a Spring Street stavbi rozšují tunelové roury,
které byly vyraženy za pomocí metody TBM.
Na konci února dělníci od sny startovací staveb
jámy zhotovili takzvané mikropilotové deštníky (foto),
které sloí k zajištění stability nadloží. Akce trvala něko-
lik týdnů a na místě pohal inženýr zBeMo. Při tomto
projektu se používají také stroje společnosti BeMo a sdru-
žení Skanska – Traylor JV si od ní zailo dva stříka
manipulátory Potenza a rovž i tunelový bagr ITC 312.
Odborci z BeMo jsou žáni i ke spolupráci na pro-
jektu rozšíření metra vLos Angeles – Westside – etapa 1.
Práce mají začít vříjnu 2019 a mělo by jít o zhotovení asi
25 propojek mezi tubusy metra raženými metodou TBM.
Firma BeMo vzámí spolupracuje na dalších projek-
tech. Je to třeba Chinatown Station – jedna ze tří stanic
na nově budované části podzemní dráhy v San Francisku,
kaverna v marylandské Bethesdě či projekt Quarters
vkanadském Edmontonu, kde vznikají dva asi 400 metrů
dlouhé souběžné jednokolejné tunely. O těchto projektech
ce vdalších číslech novin. Zdař bůh!
Norbert Fügenschuh, Robert Dostál
1
2
3
4
5
6
POČÁTEČNÍ LINIE
STŘÍKAHO
BETONU
LINIE TEORETICKÉHO
VÝRUBU
TROUBA VRCHLÍKU
SPOJUJÍCÍ NOSNÍK
MIN. 90 STUPŇŮ
LEVÝ TUNEL PRAVÝ TUNEL
KOLEJ IIKOLEJ I
VÝRUB I VÝRUB IIVÝRUB III
Metrostav_08_2018.indd 2 15.05.18 13:19
Metrostav Metrostav 08/2018, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 08/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 08/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 08/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 08/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 08/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 08/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 08/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 08/2018, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (347 ms)

Rendering Strana 3 (102416): (0/1) (340 ms)

Rendering Strana 2 (102414): (0/1) (384 ms)

Rendering Strana 1 (102410): (0/1) (382 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2912/vth118588-1.jpg

 i2912/vth118592-1.jpg

 i2912/bg102414.svg

 i2912/vth118594-1.jpg

 i2912/vth118596-1.jpg