Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2013, Strana 2
Vobří plzeňské hale budou jezdit itrolejbusy
Zhruba před rokem zahájil tým plzeňské oblasti divi-
ze 1 vedený Ing. Radkem Böhmem rozsáhlou stavbu
varlu plzeňské Škodovky. Původní výrobnu lokomo-
tiv tu přestavuje naopravárenský závod pro autobusy
atrolejbusy. Práce vnejvětším plzeňsm brownfieldu
znatelně pokročily askončit by měly už zal roku.
„Po zbourání bývalé lakovny, přesuvny, budovy vý-
zkumu a vývoje i kterých přístavků jsme rychle roz-
hli práce v hlavní velké hale (foto),“ říká Ing. Böhm
aupřeuje: „Dokončujeme už její zasešení nanových
ocelových vaznících. Téměř hotový je také obvodový
plášť ze šedých sendvičových panelů aprovádíme vni
vestavby, rozvody technologií iareálové inženýrské sítě.“
Hlavní hala, vekteré dřív Škodovka stala lokomo-
tivy, bude už odíštího roku sloit nejen pro opravu
poškozených autobusů atrolejbusů, ale ipro jejich lehkou
údržbu amytí či čištění. Kromě deti mostových jábů,
jednoho podvěsného adalších manipulačních apřeprav-
ch zařízení pro to bude nutné celou halu iplošně vy-
strojit trolejemi, aby vní mohly popojíždět také trolejbusy,
tradiční prostředek městské hromadné dopravy vPlzni.
Jako komplikace nás provází zna dispozice hlav-
ch objektů, kterou si investor vyžádal až v průhu
vlastní stavby, ato včetně přeprojektování, které pro něj
zajťujeme,“ pokračuje Ing.Böhm. „Každý projekt ale má
vlastní slitosti aty naše nejsou zásadní. Věřím proto,
že hotové dílo přeme podle pnu už letos 30. listopadu
adokonce února 2014 odstraníme ivšechny nedodělky.
Hlavní opravárenský objekt má půdorysné rozměry
260 x 125 metrů asplochou 32500 m² patří knejvětším
průmyslovým halovým objektům vČR. Zjeho původch
nosných konstrukcí však zbyly jen sloupy sjeřábovými
drahami, všechno ostatní – avpatřičně velm objemu –
musela divize 1 vhale znovu vybudovat.
Kromě této přestavby je součástí zakázky ivýstavba
nové lakovny, manipulační haly, skladu náhradních dílů,
zkušební trati aodstavných stání pro vozidla nad 3,5 tuny.
sto vpřestam areálu pro asi 560 zastnanců na-
jde iadministrativní budova, vrátnice, parkovtě pro200
osobch vozů adalší zázemí. Kromě toho musí stavbaři
nový závod napojit na technickou infrastrukturu Plzně
ataké natu dopravní – pomocí dvou nových křižovatek.
Metrostav řídí zhruba tři čtvrtiny celého zdeího objemu
prací aky zkušemu týmu se mu dílo zatím dí.
Podzemní stavby 2013
Na 500 účastků z 26 zemí světa se koncem dub-
na setkalo na 12. mezinárodní konferenci Podzemní
stavby Praha. Koná se pravidelně každé tři roky aje
největším setkáním našich tunelářských odborníků.
Najejí přípravě se iletos polela jak česká (ČTA), tak
slovenská tunelářská asociace, přední světoví tuneláři
anechyběl ani Metrostav, který byl jejím partnerem.
Naši zaměstnanci se stali nejen členy přípravného
výboru konference, ale naosmdesát specialistů Metro-
stavu se jednání přímo zúčastnilo – včele sgenerálním
iobchodním ředitelem společnosti ařediteli několika di-
vizí. Příjemné zázemí pro setkání skolegy či partnery jim
letos ot nabízel výstavní stánek vpředsálí (foto č.1).
Slavnostho zajení konference se ujal výrob-
-technický ředitel Metrostavu Ing.Ivan Hrdina, který je
zároveň předsedou ČTA a viceprezidentem ITA-AITES.
Prvním kčovým řečníkem, který zahájil odbornou část
programu, byl Ing. Ern Stehlík z divize 5 (foto č. 2),
který představil historii, současnost a budoucnost vý-
stavby pražského metra. Vdalším vystoupení Heinz Ehr-
bar ze Švýcarska promluvil ozvdání rizik při budová
Gotthardského bázového tunelu (foto č. 3).
Ze zástupců Metrostavu doprogramu přímo přispěli
iIng.David Cyroň, Ing.Karel Rössler, PhD., aIng.Linda
Vydrová. Další kolegové zveřejnili své příspěvky vobsáh-
lém konferenčním sborníku.
Účastníci letho pražského setkání si mohli ta
vybrat z ti odborných exkurzí. Jedna z nich zájemce
zavedla dorozestavěného metra V.A (foto č. 4 a5).
Ing.Zdeňka Račana,
obchodho náměstka divize 2
Jihočech Zdeněk Račan vystudoval před 28 lety sta-
vební fakultu VUT v Brně. Během zaměstní u Po-
zemních staveb Brno přešel do Prahy, kde po jejich
likvidaci zůstal. Pracoval pro menší firmy, budoval
telekomunikační sítě na Slovensku, v Marsku či
vPákistánu. Před necelými 5 lety jej oslovila nabídka
Metrostavu, pro který začal stavět tunelový komplex
Blanka. Do konce roku 2012 řídil výstavbu Trojského
mostu jako vedoucí projektu za divizi 2, dnes je už
skoro pět měců jejím novým obchodním náměstkem.
Divize 2 vznikla pro řízení stavby tunelů Blanka, která
by měla příští rok skoit. Co sní bude dál?
Chtěli bychom ji přetransformovat na žnou výrobní
divizi, a proto musíme zajistit dostatek práce pro asi
90našich zaměstnan, převážně techniků. Dnes pracují
inžerským zsobem v šesti samostatných týmech
nastav, sedmá skupina jim poskytuje zázemí nadivizi.
Prote práce na Blance ubývá, je nutné nat pro část
pracovníků nové paralelní projekty jtě letos.
Jak se to vašemu obchodmu úseku daří?
Zam bohužel neme zasmluvněnou žádnou zakázku.
Divize 2 se vlastní obchodní činností začala zavat zhru-
ba před dma lety, kdy se jejím prvním, čistě obchodm
stkem stal Ing.Pavel Kouba, který zal sestavovat
obchodní tým amapovat příležitosti pro naplnění zásob-
ku práce. Odešel však zMetrostavu už vloni vlétě, atak
jsme vlastně letos museli začít se vším téř odzačátku.
Který segment stavebnictví vás nejc zajímá?
Vzhledem kzaměření našich pracovníků hledáme větší
stavby spřidanou hodnotou, které se dají řešit inženýr-
ským zsobem. Jedná se především oprojekty zoblasti
energetiky nebo dopravních staveb, kde bychom mohli
využít některou zvnitropodnikových nosných technologií.
Území České republiky už léta pokrývají ostatní divize
Metrostavu. Jak se sm vobchodě vyrovnáváte?
Nanašem trhu je veliká konkurence stavebních firem, me-
zi které pítáme iostatní divize firmy, avkaž dé soutěži
se střetáváme s detkami dalších zájemců. Několikrát
jsme už sice byli úspěšní, investor ale pokaždé výběrová
řízení zastavil. Teď však máme slibně rozběhnutou už
kolikátou etapu jední ozakázce v elektrárně Duko-
vany. Lépe se nám zatím dí v zahraničí. Zalili jsme
organizační slku vSrbsku, která dnes pokrývá iBosnu
aHercegovinu, ajejí vedoucí už spolu smístním pracov-
kem zahájil perspektivní marketingové aktivity. Obracíme
se také doPolska, kde vespolupráci se specializovanými
firmami říme první konkrétní nabídky nadovky sta-
vebch částí pro technologické soubory velektrárch.
Kolik nabídek dosoutěží jste už letos podali?
me představu, že by odnás měla každý týden odejít
jedna nadka, prozatím se nám to ale nedí. Kvůli růz-
m přerušováním aopakovam výzvám se nám odza-
čátku roku podilo podat jen 9 nadek. Je to iproto, že
jsme vobchodním úseku pouze čti – dva obchodci,
asistentka ajá. Všichni se tak musíme podílet natéměř
veškeré činnosti úseku. Vnejbližších měsících bych ale
chtěl kolektiv rozšířit aposílit. Provádíme persolní audit
divize, abychom mezi kolegy našli potenclní vhodné pra-
covníky pro obchod amarketing. Prosednictvím webu
Metrostavu hleme zájemce opráci imimo naši firmu.
Potřebujeme totiž rychle rozběhnout tuzemský marketing.
Zaměstnanci divize 2 měli až dosud práci zajištěnou.
Jak teď nave obchodní úsilí reagují?
Jak kdo. Část kolegů je konzervativch a budoucnost
jako problém nev. Většina si ale uvědomuje, že se
musíme co nejrychleji přeorientovat inajiné stavby, než
jsou tunely Blanka. Vobchodním úseku děme maximum
pro to, abychom pro naše týmy našli novou výrobní náplň.
Plán zatím máme pro následucí rok či dva, strategii ale
plánujeme na45 let dopředu. Jsem totiž přesdčený, že
divize2 je soběstačná aživotaschop. Rád bych iostat
vMetrostavu přesdčil, že není jen skořápkou najedi-
nou, byť velikou akomplikovanou zazku.
strana 2
PME SE
1
Jedna stavba uHluboké končí, druhá zíná
Zahájení plavební sezony naVlta, které pod názvem
Vltava Open proběhlo v sobotu 4. ktna, doplnilo
slavnostní otevření plavební komory ujezu pobž Hlu-
bokén/V apoklení základního kamene stavby spor-
tovho přístavu, který vyroste uprotěího břehu ře-
ky. Ukoená izahájená stavba mají společho nejen
investora, Ředitelství vodch cest (ŘVC), asto, ale
istavebky, mezi které patří také divize6 Metrostavu,
konkrétně pracovci její jiheské oblasti.
Plavební komoru u Hluboké nad Vltavou dokončil
tým oblastho ředitele Miroslava Führera zdivize6 Me-
trostavu vesdružení sfirmou SMP CZ vloni vlistopadu.
Její stavba trvala necelé dva roky avnovich jsme se jí
novali už několikrát. Při Vltava Open se dočkala nejen
slavnostního křtu, ale iprvního oficiálního proplavení.
Sportovní přístav staví sdružení stejch firem, které
budovalo plavební komoru, jen vedoucím projektu zaMe-
trostav je Jaroslav Jedlička, který popisuje: „Staveniště
jsme převzali letos na začátku ledna aodté doby jsme
spěchali, abychom rychle dokončili plovoucí betonové
ístavní molo naVltavě, kde při Vltava Open 2013 musela
istát první osobní loď. Jinak už dnes nastavbě odtěžu-
jeme sediment ze zaneseného vltavského meandru, kam
je přístav ustěn, aprobíhají zde zemní práce.“
ístav bude mít dva spojené vodní bazény (vizuali-
zace ŘVC) s plavební hloubkou 1,8 m. Jeho dominantu
vytvoří 12 m široký vjezdový objekt s architektonicky
zajímavou zdvižnou lávkou, která se bude pohybovat
svisle pomocí čtveřice hydraulických válců. Při její dol
poloze bude podjezdná výška 2,5 m, vezdvižené dosáhne
5,25 m. Vpřístavu bude 73 stání malých plavidel, znichž
jedno bude moci využít ivětší osobní loď, dále jedno stá
pro plavidlo svelikostí do44 x 5,6 m adalší pro až 27 m
dlouhou loď. Vjezdový objekt bude navíc mné uzavřít,
aochránit tak lodě až před dvacetiletou vodou. Součás
projektu je i vybudoní rampy pro spoušní plavidel
apevných iplovoucích mol, která se břehem spojí lávka.
Takto však bude sportovní přístav pod zámkem Hlu-
boká vypadat až začátkem září 2014, kdy by jeho stavba
la skoit. Jedi, co už dnes může vejnost nejen
vidět, ale ivyívat, je výše zné přístaviště naVltavě,
kam osobní loď Vojch Lanna přivezla 4. ktna všechny
hosty slavnostního zahájení stavby přístavu. Zadivizi 6
Metrostavu se klavka při poklepu základního kamene
ujal její ředitel Ing.Jan Cuc (foto druhý zleva).
2
1
2
3
4
5
Metrostav Metrostav 09/2013, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 09/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2013, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (484 ms)

Rendering Strana 3 (103711): (0/1) (477 ms)

Rendering Strana 2 (103706): (0/1) (525 ms)

Rendering Strana 1 (103702): (0/1) (525 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3044/vth120298-1.jpg (3x)

 i3044/vth120303-1.jpg (3x)

 i3044/bg103706.svg

 i3044/vth120309-1.jpg (3x)

 i3044/vth120316-1.jpg