Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2012, Strana 3
První říjnový den bylo v sousedství KV Areny v Kar-
lových Varech otevřeno nové bazénové centrum. Na
obou stavch se výrazně polela divize9, přestření
sky se proto kromě primátora města Ing.Petra Kul-
nka ujal mezi jinými i její ředitel Ing.Petr Zábský.
Areál (foto č. 2), který za18 měsíců postavilo sdre
firem Metrostav, BAU-STAV a TIMA pod vedením týmu
Radka Kery znaší divize 9, nazí kromě kryho bazé-
nu skapacitou 200 osob (foto č. 1) také relaxační zónu,
řivku, saunu a odpočinková letka. Jeho návštěvníci
mají k dispozici i ř šedesátimetrový tobogan (foto
č.3), který klesá z výšky šesti metrů. Plavecký bazén je
pak dlouhý 25 metrů aširoký dvacet. Způvodně plánova-
ch deseti plaveckých drah vněm nakonec zůstalo jen
šest, zato přibyla pětimetrová relaxační zóna. Vobjektu
je samozřejmě izázemí, jako jsou šatny, sprchy asociál
zíze, klubovna pro zdejší sportovní oddíl, kanceře
zaměstnanců adohledové centrum plavčíků. Doplňuje je
igastro provoz zajišťucí občerstvení pro návštěvky.
Soástí stavby byly i parkovací plochy pro asi
180 aut, usné mezi oma budovami vzlenými
ibližně 80metrů, alávka pro pěší, jež jim umňuje bez-
pečný přechod nad přilehlou frekventovanou komunikací.
Zamavostí je, že banové centrum je energeticky
napojeno na sousední KV Arenu a využívá její odpad
teplo, které vzniká při ledování bruslské plochy, což
snižuje provozní náklady plaveckého areálu.
Nová hala je založena nacelkem 150 pilotách odélce
až 15 metrů ajejí nosnou konstrukci tví železobeton.
Dostala atypickou střešní krytinu KALZIP, která se for-
movala zhliníkového plechu přímo nastaveništi. Nepříliš
žná montáž nerezového bazénu needstavovala nako-
nec podle Radka Kučery žádný závažnější probm.
Kčovým rozhodnutím byl výběr kvalitho dodava-
tele, který má srealizací nerezových bazénů zhruba pade-
tiletou praxi. Díky jeho know-how anašim zkenostem
i řízení zakázek se tak nejednalo ovýjimečně náročnou
operaci,“ říká. Bazénové prostředí, pro které je typická vy-
soká teplota irelativní vlhkost, však samo osobě předsta-
vuje pro stavbaře mnoho rizik. Korozí materiálů počínaje,
es nejrůznější mné kondenzace vody až pospecifické
požadavky napoužité materiály. „Proto jsme nad řešem
chto probmů strávili mnoho času adoufám, že naše
snaha bude zúrena dlouholetým provozem komplexu
bez vážjších problémů,“ uzavřel Radek Kučera.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Karlovarské bazénové centrum dokončeno
1
2
1
3
2
V areálu plzeňské Škodovky byl v polovině letošního
roku zahájen rozsáhlý projekt přestavby dosavadních
výrobních prostor bývalé lokomotivky na opravárenský
závod autobusů a trolejbusů.
Kromě nového opláštění a střechy získá zdejší největší
hala při přestavbě i moderní provozní zázemí a doplní ji
prostory pro zaměstnance. Některé objekty, pro něž už
není využití, jako je bývalá lakovna, tzv. přesuvna, dříjší
budova výzkumu a vývoje akteré přístavky u původ
haly, budou zbourány amísto nich vzniknou menší budovy
pro obslužné procesy. Další haly, které budou sloužit pře-
devším pro manipulaci a odstavení vozidel, budou pouze
zastřeše, bez bch stěn, a jejich interr tak splyne
s exteriérem. Soástí zakázky je i napojení závodu na
dopravní a technickou infrastrukturu Plzně, což zahrnuje
i vybudování dvou výjezdových křižovatek. Metrostav je
dodavatelem zhruba tří čtvrtin popsané stavby, která by
la být hotova koncem listopadu příštího roku.
Staveniště jsme převzali letos v polovině června (fo-
to č. 1). Dnes už máme za sebou demolice nepotřebch
objektů a připravujeme se na montáž ocelové konstrukce
nového zasešení hlavní haly (foto č.2),“ popisuje začátek
prací vedoucí projektu z plzské oblasti divize 1 Ing. Ra-
dek Böhm. „Demontovali jsme její původní střechu včetně
nosné konstrukce. Nechali jsme pouze sloupy sjeřábový-
mi drahami, které ponesou nové zastřeše. Kompletně
jsme odstranili obvodový plášť a nahradíme jej novým.
Zbylé ocelové prvky opatřujeme potřebnou antikoroz
úpravou,“ upřesňuje další práce Ing. Böhm.
I když se tato stavba technologiemi ani materiály ne-
vymyká standardu, svým rozsahem je neobvyklá. Hlavní
hala totiž měří 260 x 125 metrů a svou plochou 32 500 m²
patří k největším průmyslovým halovým objektům v ČR.
Projektovou dokumentaci pro přestavbu arlu zpra-
cová Plzeňský projektový a architektonický atelr. Jeho
autoři kladou po architektonické stránce hlavní důraz na
nové velkoplošné fasády halových objektů. Řeší je s-
novými sendvičovými panely, které budou u hlavní haly
vperleťově šedé barvě. Fasáda administrativní budovy bu-
de v kombinaci hnědého, červeného a okrového odstínu.
Součástí rekonstruovaho arlu, v němž bude za-
stnáno na 560 lidí, budou prostory pro opravy strojů,
pro lehkou údržbu a mytí i čištění opravovaných vozidel,
dále nová lakovna, manipulační hala, sklad náhradních dí-
lů, zkební trať aodstavná stání pro vozidla nad 3,5 tuny.
sto zde najde i administrativní budova, vrátnice, parko-
viště pro 200 osobních vozů i další zázemí. K technicmu
vybavení haly bude patřit devět mostových jeřábů, jeden
podvěsný jeřáb a daí manipulační a přepravní zíze.
Jaroslav Růžek, foto Josef Husák
Lokomotivy nahradí autobusy a trolejbusy
VKladrubech se těší nakonec roku 2014
Protipovodňová opaení ochrání Králův Dvůr
Asi 55 km dlouhá říčka Litavka umí před soutokem
sBerounkou pozlobit. Zatímco jejím korytem vKlo
Dvoře běžně protéká jen něco málo přes 2 m³/s, při
nevných povodních stoupl její průtok až stonásobně.
Není proto divu, že se zastupitelé města snaží škody
naživotech, zdraví imajetku omezit. Polovina protipo-
voových opaení je tu už hotová, stavba druhé části,
kterou povede tým Ing. Miroslava Pajera z divize 6,
byla zahájena letos 2. října askončí ještě vroce 2013.
Malé slavnosti při zahájení stavby se zúčastnil jako
hlavní host ministr zemělství ČR Ing.Petr Bendl. Stalo
se tak i proto, že jako dřívěí hejtman Středočesho
kraje inicioval už povelkých povodních vroce 2002 po-
čáteční kroky, které měly obyvatele Králova Dvora ane-
daleho Berouna před daí vodou ochránit. První část
zdejších protipovodňových opatření tu byla dokončena
v roce 2009, výstavba druhé začne okamžitě, jakmile
nani investor uvolní finanční prosedky. Zahrne asi 3 km
dlouhýúsek, vněmž pracovci ztýmu Ing.Pajera rozšíří
atím zkapacitní koryto Litavky, vybudují ochranné zídky
ihráze anový silniční most. „Ten stávající, který strhne-
me, totiž neumožňuje volný průtok při povodni,“ vysvět-
luje Ing. Pajer. „Nový, asi 38 m dlouhý železobetonový
most musíme stejně jako ostatní části protipovodňových
opatření vKrálově Dvoře zhotovit do15. listopadu 2013.
Podle slov starosty Petra Vychodila je ochrana města
ed povodmi prioritní záležitostí: „Pozemky, kterým
dnes hrozí zatopení, bychom rádi využili k vybudo
průmyslové zóny, jež poskytne našim obyvatem řadu
pracovních příležitostí, aleží ivmístě, kudy má vbudouc-
nosti vést silniční městský obchvat. Budovaná protipo-
voová ochrana proto nejen zabezpečí stávací stavby,
ale je ipředpokladem pro další rozvoj Králova Dvora.“
Poklepu nazákladní kámen se kromě ministra ze-
lství astarosty města zúčastnil iředitel divize 6 Ing.Jan
Cuc agenerální ředitel Metrostavu Ing.Pavel Pit (foto
vpravo), který vprojevu poděkoval zasřenou důvěru
avyjádřil přání, aby se všichni přítomní zúčastnili iplá-
novaného zakončení stavby vestejně přátelském ovzduší,
jaké naradnici panovalo při jejím zajení.
rodní kulturní patka hřeín v Kladrubech nad
Labem projde vnásledujících dvou letech náročnou re-
konstrukcí. Projekt pod dohledem patkářů avespo-
lupráci srestaurátory tu povede společný tým slože
ze zaměstnanců divize 9 a firmy Chládek a Tintěra,
Pardubice. Stavba, spolufinancovaná zprosedků EU,
se dotkne 17 objektů aí venkovních ploch. Prohne
za neereho provozu arlu, ve kterém se už
odroku 1579 chovají hlavně starokladrubští koně.
Zahájení stavby se 26. září uskutnilo zapřítomnosti
stupců ministerstva zemědělství, krajských amístních
institucí a ředitele divize 9 Ing. Petra Zábského. Na zá-
kladní kámen díla poklepal iobchodní ředitel Metrostavu
Ing.Milan Veselský (foto č. 1 vpravo). Slavnost koruno-
vala přehdka dovedností zdejších koní i jejich jezdců.
Barokní vysokou školu či jízdu jedno-, dvoj-, čtyř- ašesti-
spřeží, jež dřív jezdilo pouze pro potřeby císaře aidnes je
zapřaháno jeni nejreprezentativnějších akcích, završila
čtverylka aukázka velmi náročné jízdy vdámském sedle
(foto č. 2). Následná prohlídka stájí všem zúčastným
ibžila nejen krásu jediné živé české kulturní patky –
kmenového stáda starokladrubských běloušů, ale odhalila
ižalostný stav jejich stájí a celého areálu.
Renesanční kladrubský zámek s hřebčínem, který
zátkem18.století barokně přestavěl František Maxmi-
lián Kaňka, vroce 1757 vyhořel. Po13 letech jej obnovil
sař Josef II., v19. století prošel pseudorenesanční pře-
stavbou astáje se dočkaly emrové podoby. Odté doby
areál více či méně chátral. Letos se doněj po290 letech
opět vrátil Kaňka – tentokrát však Václav, který bude
jako vedoucí projektu za divizi 9 Metrostavu řídit celou
rekonstrukci. „Do Kladrub se opravdu těším. Zúčastnil
jsem se už několika oprav historických patek avždy
to byla sice nárná, ale krásná práce, jejíž výsledek mě
pokaždé potěšil,“ řekl adodal: „Postup prací jsme museli
kvůli posunutí zátku stavby zkvětna naříjen přeorgani-
zovat tak, aby vyhověl provozu hřebčína. Začneme proto
rekonstrukcí porodny, souběžně vrátíme podobu budově
nynější chlapecké ubytovny, aby mohla sloužit původnímu
účelu jako reprezentační a výstavní prostory hřebčína. Zá-
mek je už také téměř vyklizený, stejně jako přilehlý adnes
již odsvěcený kostel sv. Václava aLeopolda. Spolu shřbi-
tovní kaplí svatého Kříže bude jejich oprava představovat
historicky nejzamaí anejnáročněí část díla.
Od roku 2002 je hřebčín v Kladrubech nad Labem
včetně kmenového stáda běloušů národní kulturní památ-
kou České republiky. Odkonce roku 2014 by mohl – idíky
právě zajené rekonstrukci – aspirovat také na zápis
doseznamu kulturho dědictví UNESCO.
Starokladrubáci, kteří patří mezi galakarosiery –
tahouny těžkých ceremoniálních zápřeží, jsou jedním
znejstarších koňských plemen nasvětě avKladrubech
se neetržitě chovají déle než 400let. Základ jejich
chovu vytvili španělští aitalští barokní koně. Patří
mezi nejtěžší teplokrevníky, hřebci měří vkohoutku
i180 cm aváží až 680 kg. Starokladrubáci mají živý
charakter avyrovnaný temperament, jsou snadno
ovladatelní, pracovití adobře spolupracují slidmi.
Svoje přednosti uplatňují vevozatajsm sportu,
využívají se ale ikdrezuře, rekreačnímu jdění
nebo hypoterapii. Jejich hříbata se vždy rodí tmavá,
vdoslosti znich však vyrostou buď bělouši, nebo
vraníci, jejichž chov začátkem 20. století téměř zanikl.
1 2
S objemem přes 13 milionů m³ je největší budovou na
stě montážní hala továrny na letadla firmy Boeing
vamerickém Everettu. Má rozlohu téměř 400 000m²
a30000zaměstnanců v ní v třísměnném provozu
vyrábí letadla typu Boeing 747, 767, 777 a 787.
Metrostav Metrostav 18/2012, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 18/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 18/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 18/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 18/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 18/2012, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (1078 ms)

Rendering Strana 4 (103886): (0/1) (1068 ms)

Rendering Strana 3 (103884): (0/1) (1118 ms)

Rendering Strana 2 (103882): (0/1) (1118 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3074/vth120504-1.jpg (3x)

 i3074/vth120506-1.jpg (3x)

 i3074/bg103884.svg

 i3074/vth120508-1.jpg (3x)

 i3074/vth120502-1.jpg