Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2011, Strana 2
Tři severomoravské zakázky jednoho týmu
Perfektně sehraný kolektiv a vzájemná důvěra. To jsou
dva nejdůležitěí tipy vedouho projektu Pavla Szme-
ka z divize 1, jak zvládnout koordinaci několika za-
zek najednou. Ví, o čem mluví během své profesní
kariéry u Metrostavu snad jen dva roky řídil pouze
jednu zakázku a většinou pracoval na dvou až čtech
najednou. Ani současnost není výjimkou.
V rámci projektu nazvaného Úspora energie na ško-
lách ve Frýdku-Místku dokončuje jeho tým zateple
fady na Základškole Pionýrů. Hotová je zde i rekon-
strukce Mateřské školy Josefa Lady (foto), kde jsou stejně
na předchozí budově osazena nová okna i dveře a objekt
má zateplenou střechu i fasádu.
Kromě toho tým Pavla Szmeka končí výstavbu kana-
lizace v Novém Jičíně. „Znám asi 20 % prací. Veš-
keré krajské komunikace jsou hotové a pokryté novým
asfaltovým kobercem. Momentálně dokončujeme boční
ulice, což není tak náročné, popisuje Pavel Szmek.
V Novém Jičíně a okolních obcích stavbaři položí celkem
osm kilometrů kanalizace a vybudují 450 domovních pří-
pojek. Nejsložitější byl úsek v obci Žilina, kde jsme kopali
v hloubce asi pěti metrů v tvrskále, a proto jsme denně
zvládli položit jen t metpotrubí,vzpomíná vedoucí
projektu. Ačkoli je termín dokončení nové kanalizace
na Novojičínsku stanoven na konec července příštího
roku, tým Pavla Szmeka by chtěl stavbu z úsporných dů-
vodů dokončit už do letošních Vánoc.
Zatím poslední, třetí zakázkou, kterou má Pavel Szmek
pod patronací, je výstavba splaškové kanalizace v obcích
Dolní Suc, ProstředSuc, Bludovice a Dolní Daty-
nedaleko Havířova. Její součásje i výstavba sedmi
přečerpávacích stanic a dvou velkých čističek odpadních
vod. Jde o poměrně velké a náročné dílo, které je téměř
devětkrát kladnější n kanalizace v Novém Jičíně.
Navíc ulice v obcích jsou podle vedoucího projektu Pavla
Szmeka nejen frekventované a špatně dostupné, ale často
i slepé. Zakázka se v současné době teprve rozjíždí, pěti-
členný projektový tým zatím ipravuje zařízení staveniš
a projekty. I u Hařova by ale chl Pavel Szmek zktit
termín dokončení, který je stanoven na září roku 2013.
„Skloubit echny tři zakázky býkdy hodně slo-
žité. Za t let, co s naším současným týmem pracuji,
jsme však už sehra skoro jako v rodině. I díky tomu nám
echno dobře funguje,“ uzavírá Pavel Szmek.
Martina Vampulová, foto archiv divize 1
Nový Jičín
lka kanalizace (DN 300 a 400): 8,2 km
Spotřeba zásypového materiálu:
žeštěrkopísek frakce 0/16 14 tisíc tun
Drcené kamenivo frakce 32/63 21 tisíc tun
Havířov
Délka kanalizace (DN 200, 250, 300): 54 km
Spotřeba materiálu:
Obsypový materiál 72 tisíc tun
Zásypový materiál 96 tisíc tun
Veřejnost na stav
V sobotu 5. listopadu proběhl v nemocnici v Karlových
Varech den otevřených dveří na stavbě Pavilonu akut
medicíny a centrálního vstupu (foto č. 1).
Nabídku prohlédnout si dílo firem Metrostav, BAU-
STAV, TIMA a PREFA-BETON Cheb využilo es tři sta
návštěvníků. Od ízemí po střešní heliport s krásným
výhledem je po stavbě prozela ochota a trpělivost
pracovníků karlovarské oblasti naší divize 9, kteří stavbu
zpřístupnili v rámci Dnů stavitelství a architektury. Vedou-
projektu Jan Kučera (foto č. 2) i hlavní stavbyvedou
Ing. Lukáš Simon z divize 9 (foto č. 3) všem přibžili prů-
běh stavby a na vyvěšených vizualizacích i její definitivní
podobu, kterou by pavilon měl nabýt v červnu 2012.
Ing. Jiřího Vícha,
městka ředitele divize 3
S Metrostavem se Jiří ch seznámil při praxi během
studia na strojní fakul ČVUT. Po krátkém období pod-
nikáijal nabídku pracovat jako mistr na montáži
ocelo konstrukce stanice metra Střížkov. Od roku
2009 byl náměstkem divize 7, po jejím zániku ešel
spolu s kolegy oceláři do divize 3. Dnes v sobí
nejen jako náměstek, ale od letho 1. října je i ve-
doucím provozu ocelových konstruka garantem této
vnitropodnikové nosné technologie (VNT).
Provoz ocelových konstrukcí měl dřív samostatná stře-
diska výroby a monže. Jak funguje dnes?
Po vyhodnocení zkušebního období byl v divizi 3 ustano-
ven nový, značně autonomní provoz ocelových konstruk-
cí. Má samostatný obchod s marketingem, vlastní nákup,
edvýrobní přípravu i úsek technického rozvoje a zabý-
se jen zazkami na bázi VNT. Práci, kterou na trhu
zajistíme, naši lidé v Horních Počernicích vyrobí buď
pro koncového zákazníka, nebo častěji pro naši vlastní
realizaci. Ta se skládá ze čtyř projektových týmů a se-
diska montáží. Počet zaměstnanců provozu se nyní blíží
k číslu 170 – 78 z nich je techniků, 47 pracovníků výroby
a 41 pracovníků montáží. V obou posledních případech se
jedná jen o zaměstnance kmenové. Naším cílem je zajistit
pro ně dostatek práce a zakázky realizovat převážně vlast-
ními silami, což se dnes na trhu obzvlášť cení.
Jak se vám tato organizace osvědčila?
Na hodnocení je po prvním měsíci zkušeností v divizi 3
ílbrzy, ale podobmodel jsme si na kterých za-
zkách úspěšně vyzkoušeli již íve. ekáváme zvýšení
pružnosti provozu, zlepšení vnitřkomunikace a zejména
snížení režijních nákladů, protože jsme i realizaci pro-
jektů odstranili jednu řídicí úroveň.
Jaké zakázky jste prováděli v poslední době?
Byly to těžké ocelové konstrukce mostů, jako nedávno do-
končené přemostění Ohře na rychlostní komunikaci R6 či
estakáda pro silnici I/11 Mokré Lazce. Nyní dokončujeme
obálku spalinových kotlů pro počeradskou elektrárnu.
Ročně zpracujeme asi čtyři až t tisíc tun oceli podle
druhu výrobků. Za úspěch považuji, že jsme od roku 2009
neměli ve výrobě prakticky žádný propad.
Vyrábíte a budete montovat více než polovinu ocelové
konstrukce Trojského mostu. Co dalšího dnes děláte?
Ts nedokončezakázka montáže malých subtil-
ních nádrží pro odsíření Elektrárny Ledvice. Úspěšně však
montujeme v počeradské elektrárně, na Blance, na stavbě
výrobního areálu Lego v Kladně a mnoha dalších místech.
Vyrábíme třeba velkorozponové íhradové vazníky pro
výrobní halu závodu Škoda Auto ve Vrchlabí nebo řadu
konstrukcí pro novou trasu metra V.A.
A ve plány do budoucna?
robu Trojského mostu zřejmě dokončíme už v březnu.
Pak jsme měli začít připravovat další ocelové konstrukce
pro Elektrárnu Prunéřov, ale její komplexní obnovu in-
vestor zatím odsunul. Doufám, že se nám tento výpadek
podaří brzo doplnit. V obecné rovině chceme upevňovat
svoji pozici v pětici největších výrobců těžkých ocelových
konstrukcí. Abychom nabídli víc než jen rychlou a kvalitní
výrobu a montáž, chceme během příšho roku vybudo-
vat vlastní technickou podporu v podobě projektového
týmu, jehož statici budou schopni konstrukce připomín-
kovat a optimalizovat už v předvýrobní přípravě. Nejdůle-
žitější je teď ale konsolidovatly na všech úrovch naše-
ho provozu. Znovu nabýt potřebné sebevědomí a hrdost
na to, co tvoříme. Vybudit u ech spolupracovníků pocit
sounáležitosti a loajality.
Nedávno jste rozšířili lakovnu. Potřebujete ješja-
ké další vybavení či zařízení?
Chtěli bychom zlepšit operativmanipulaci ve výrobně,
a proto snad brzy nakoupíme sloupové jeřáby, které
rychleji obslouží lokální pracoviště. Nad skladovou plo-
chou u výjezdu z lakovny by se nám hodil portálový jeřáb
a přípravnou část bychom rádi doplnili o automatizované
pilovrtací centrum. Držte nám palce, ať se nám daří!
strana 2
PTÁME SE
1
Tunely mezi Helsinkami a Espoo se prodlužují
Pracovníci divize 5 z týmu Ing. Václava Pavlovského už
inou zimu v severní Evropě zažili. Buď na Islandu,
kde razili tunely đinsfjaarng, nebo v Helsin-
ch, kde od loňsho září pracuna projektu Länsi-
metro. I když je tu že hřát dobrý pocit, že stavba pří-
stupových tunelů zdárskončila a práce v trových
tunelech metra ží podle harmonogramu, urči se
netěší na mrazy, které jsou v zimě ve Finsku obvyklé.
stavba přístupových tunelů o délce více než 1,3 km,
které umožní vybudovat metro mezi Helsinkami a Espoo,
už brzy skončí. Sdružení divize 5 a místfirmy Destia Oy
edalo tunel Myllykallio investorovi v lednu, Koivusaari
v červnu a Lauttasaari (foto č. 1) ukončí před Vánocemi.
Jeho ražba je i nastní podmínky vedena v nezvykle
kvalitních žulách,“ ří Ing. Pavlovský. „Geologie, která
je snem snad každého tuneláře, nám ak i nízkém
nadloží pod obytnou zástavbou přináší problémy – masiv
totiž málo tlumí dynamické účinky trhacích prací. Museli
jsme proto zmenšit nálože v jednotlivých vrtech, což mělo
za následek zkrácení záběru na dva metry. Kvůli přísným
hlukovým limitům můžeme navíc střílet jen v pracovních
dnech od 7 do 22 hodin a i to ražbu zpomalilo. Skluz elimi-
nujeme souběžnou výstavbou definitivního ostění tunelu
ze svorníkové výstroje a síkaného betonu.“
Kvalita masivu u tunelu Lauttasaari vyniká při srovnání
s geologií v místě ražeb traťových tunelů Karhusaari (foto
č. 2), které jsou vzdáleny ani ne 3 km. Tamější hornina je
totiž rozpukaná a její bloky nedrží při sobě, protože puk-
liny mají lovité výpls ítoky podzemvody. I přes
použití injekží a ochranu samozávrtnými IBO deštníky
museli raziči běry zkrátit až na 3 m a výrub opakovaně
stroji ručně začišťují. „I tak jsme do konce října vyra-
zili 650 m, tedy asi čtvrtinu celkové délky,pochvaluje si
Ing. Pavlovský. „Pracujeme souběžně na čtyřech čelbách
a brzy začneme razit i prvze tří technologických komor,
s profilem 318 m
2
. Zatímco trové tunely razíme s probí-
ráním čelby v celém profilu 36,2 m
2
, zde budeme muset
výrub členit nejen vertikálně, ale i horizontálně.
V době, kdy budeme v Praze nejspíš opět slavitnoce
na btě, může rtuť teploměru v Helsinkách klesnout i pod
-30 °C. Přes 30 pracovníků divize 5, kteří se ve Finsku stří-
dají, proto bude muset doma ve svém volnu nabrat hodně
energie. Překonat severské mrazy totiž není snadné.
–ls–, foto archiv divize 5
2
1
2
3
1
2
Poděkování dárcům
Dvanácté akce Daruj krev s Metrostavem se 4. listopa-
du zúčastnilo více než 50 zaměstnanců naší firmy (foto
č. 1). Zdravotníci z odběrového týmu Ústřední vojenské
nemocnice Praha jim odebrali téměř 21 litrů krve.
Mezi dárci byla i Jana Danielová, ípravářka z di-
vize 9, která za jubilejní desátý bezpříspěvkový odběr
převzala z rukou MUDr. Markéty Chlupáčové (foto č. 2)
Bronzovou medaili prof. MUDr. Jana Janského. Na závěr
akce lékařka ocenila rce i organizátory: Jsem u vás
poprvé a byla jsem velmi příjemně překvapena vstřícným
postojem firmy, ipraveností akce i dobrou informova-
ností příchozích. Na jaře ráda ijedu znova.šíme se
a děkujeme všem, ktí se tradiční akce zúčastnili.
Metrostav Metrostav 20/2011, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 20/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2011, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (251 ms)

Rendering Strana 3 (103983): (0/1) (245 ms)

Rendering Strana 2 (103979): (0/1) (284 ms)

Rendering Strana 1 (103972): (0/1) (284 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3096/vth120597-1.jpg

 i3096/vth120604-1.jpg

 i3096/bg103979.svg

 i3096/vth120608-1.jpg

 i3096/vth120610-1.jpg