Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2008, Strana 3
Na severozápad od Prahy, v obci Statenice vyrostl
za pouhých 14 síců nový obytkomplex nazvaný
Statenický mlýn. Na ploše asi 22 500 m² jsou jeho
součás i čtyřpatrové bytové domy, 21 řadových
domků a restaurace s ilehlým rybkem a mostem.
Výstavbu pro developera projektu, irskou společnost
Ballymore Properties, prováděla divize 3 Metrostavu
společně s divizí 2 dceřiné společnosti Subterra.
Stavba byla zahájena v polovině srpna loňského roku
a podle vedoucího projektu Ing. Petra Macháčka z divize 3
téměř všechny práce probíhaly podle harmonogramu.
Hrubou stavbu, včetně základových konstrukcí, izo-
lace spodní stavby, skladby střešního pláště a zámečnic-
kých a klempířských konstrukcí, prováděla Subterra, vše
ostatní bylo dílem Metrostavu, včetně navazující příjezdo-
vé komunikace a sadových úprav. Součástí projektu byla
také rekultivace přilehlé vodoteče a biokoridoru.
Za nejsložitější část celého projektu považuji prove-
dení fasád etně klempířských a zámečnických prvků.
Zde jsme naželi na opravdu pestrou prostorovou čle-
nitost s množstvím detailů, na kterých si architekt dal
opravdu záležet. Na fach bylo místy eba kombi-
novat až tři zné druhy materiálů – akrylátovou omítku,
hořický pískovec a dřevě obklad z červeného cedru.
Zejména obklad dřevem patřil mezi nejproblémovější do-
dávky,říIng. Macháček a dodává: „Vše komplikovaly
dlouhé dodací lhůty, protože cedr bylo třeba dovézt z Ka-
nady, vysoká cena i nezkušenost tuzemských dodavatelů
při práci s tímto luxusním materiálem.“
Komplex Statenický mlýn, který v údolí malebného
Únětického potoka vznikl za necelých 14 síců, nabízí
opravdu luxusní bydlení. Čtyřpodlažní bytové domy (foto
č. 1) jsou koncipovány jako multifunkční s nájemními
jednotkami v přízemích. Architekt je navrhl naproti sobě
tak, aby uprostřed vytvářely malé náměstí, jež by se mělo
stát irozeným centrem obce. K dispozici jsou zde byty
o velikosti 45 až 100 s jednou či dvěma ložnicemi.
Téměř všechny byty mají balkon, terasu nebo vlastní
zahradu, samozřejmosjsou taparkovací snebo
garáž. Třípodlažní řadové domy o velikosti 170 až 200 m²
jsou dispozičně řešeny se dvěma nebo třemi ložnicemi,
vjezdem do garáže z čela domu a zahradou vzadu.
Prostorné byty i řadové domky, které navrhla pražská
pobočka mezinárodně uznávaného architektonického stu-
dia Ian Bryan Architects, jsou charakteristické svými jem-
nými liniemi a jednoduchými tvary. Jejich vnější fasády
mají okrové odstíny, obrysy oken zdůrazňují tmavohnědé
linky. Architekti se i jejich návrhu nechali inspirovat
funkcionalismem první republiky přizpůsobeným moder-
nímu životnímu stylu současného 21. století.
Příjemnou atmosféru celého nového areálu Statenický
mlýn dotváří restaurace s barem a s terasou umístěnou
nad hladinou rybníka (foto č. 2).
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Daích ce než 1350 metrů kolektorové sítě v sa-
motném centru hlavho města oficiálně uvedl do
provozu pražský primátor MUDr. Pavel Bém. Slav-
nostní přestření symbolické pásky proběhlo u vstupu
do kolektoru z objektu na Karlo náměstí. V tek
14. prosince 2007 pár minut po poledni tak společnosti
Metrostav a Subterra završily le jak čtyři roky trva-
jící stavbu pod Vodičkovou ulicí.
„Skvělé načasování této mimořádné akce přímo vybízí
k obdarování Pražav doadventu. Snahou pražské-
ho magistrátu je neus rozšiřování kolektorové sítě,
neboť víme, že je to významná investice do budoucna,
ze které budou t užitek daí a další generace. Pražský
systém kolektorů přijíždějí obdivovat zastupitelé z daleko
významnějších st. Jsem hrdý na to, že svět se také
jezdí učit od nás, nikoli jen my k němu. Chtěl bych tak
pokovat celému realizačnímu týmu, jenž se na výstav-
kolektoru podílel, za profesionálně odvedenou práci,“
uvedl ve svém proslovu Pavel Bém.
Čtletou práci na výstavbě kolektoru Vodičkova,
který navazuje na dříve dokončené části podzemní
v Jinišsulici a řeší rozvody v oblasti sedu clav-
ského náměstí, za Metrostav řídil tým divize 1.
„Dokončením tohoto la jsme opět o co víc na-
plnili ucelenou koncepci uložení v centru města do
kolektorů. Plány Magistrátu v oblasti dalšího rozvoje
těchto podzemních děl ak zdaleka nekončí. Čekají nás
další velmi složiúseky zejména v Revoluční ulici nebo
propojení obou břehů řeky u Hlávkova mostu. Vyřešit mu-
síme tapotřeby dynamicky se rozjejícího Smíchova,
kam je potřeba přivést další sítě,“ doplnil primátora Pavla
Béma jeho náměstek Ing. Pavel Klega, zodpovědný za
infrastrukturu hlavního města.
Vedou střediska podzemních staveb Ing. Jiří Svo-
boda (na foto vpravo) ze společnosti PRAGOPROJEKT,
která tento kolektor projektovala, zdůraznil složitou cestu
pražským podzem, kdy ražby byly pod neustálým geo-
monitoringem. „Při projektování jsme museli počítat také
s krizovým plánem, protože chování horniny bylo mnohdy
nepředvídatelné. Díky dodržení správné technologie po-
stupu prací jej však nebylo nutné použít v praxi. Celé dílo
ve ech úsecích bylo provedeno na vysoké profesionální
úrovni,“ pochválil Jiří Svoboda.
věrečné slovo patřilo předsedovi představenstva
společnosti Kolektory Praha Otakaru Čapkovi, který jako
zástupce ivatele dokončeného la poukázal na ne-
sporné výhody kolektorů v době jakýchkoliv poruch
a ipomněl i novou vizi jejich využipro velkokapacitní
podzemní kontejnery na odpad, takzvané bezedné koše.
Sérii slavnostních projevů potom završil hrubým součtem
současné délky pražské kolektorové sítě, která dosahuje
již úctyhodných devadesáti kilometrů.
Radek Šedivý, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVI
Luxusní bydlení ve Statenickém mlýně
1
es estakádu u Rzavé už projíždějí auta rychlostí až 130 kilometrů za hodinu
V pondělí 17. prosince premiér Mirek Topolánek uvedl do provozu nový, 6,8 km dlouhý úsek dálnice D3 mezi obcemi Mezno
Chotoviny. Jeho součástí je sedm lničních mostů, jidominuje téměř 242 metrů dlouhá estakáda u Rzavé, jež
výstavbu pro sdružení firem STRABAG a SMP CZ zajišťovala divize 4 Metrostavu pod vedením Ing. Petra Štědronského.
Pro každý jízdní směr zde vybudovala samostatsubtilní sedmipolový most a oba údolí potoka překlenuly nezvykle
rychle. Ocelová konstrukce každého mostu, dílo divize 7, byla totiž na předposažena s betonovou mostovkou
a v týdenním intervalu byla vysouvána do své konečné polohy. Posledních pár síců téměř hotový most čekal na
vybavení svodidly a dopravm znem a zejména na dokoení návazných komunikací, bez nichž nemohl začít sloužit
veřejnosti. Po slavnostním otevření se nový úsek propojil s dříve zprovozněnou trasou Chotoviny Stoklasná Lhota Tábor
a zkompletoval souvislý obchvatbora v délce cca 17 km, který v jižních Čechách poprvé dovolí motoristům jet rychlostí
až 130 km za hodinu po první ucelené, dostatečně dlouhé a dávno toužebně očekávané části dálnice D3.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
Kolektor pod Vodičkovou ulicí je v provozu
2
Koncem loňského roku evzal tým Ing. Miroslava
Pajera z divize 6 staveniště v Břevnově na špici Bělo-
horské a Kukulovy ulice naproti oboře Hvězda, aby zde
pro společnosti InterCora a PROSS Vypich do ří 2009
vybudoval Komerčcentrum Vypich a provedl rekon-
strukci přilehčásti Bělohorsulice.
„Prostor stavenišnebyl po dlouhá ta využíva,
a tak jsme práce museli zahájit nejen demolicemi stávají-
cích drobných objektů, ale i vyčistěním ploch od odpadu,
abychom uvolnili místo archeologům, jejichž průzkum zde
právě končí,“ řekl přípravář Ing. Rostislav Jurka a popis
prací dokončil: „Potěšilo nás, že jsme na ploše mohli
zanechat několik vzrostlejších stromů, které nakonec
zakomponujeme do sadových úprav.
Stavbu dvoupodlního objektu obchodního domu
Kaufland i přilehlé třípodlaž podsklepené administrativ-
budovy o celkové itné ploše es 12 000 m² doplní
podzemní garáže a parkoviště na terénu. Novou výstavbu,
jejíž vzhled architekti uzpůsobili historickému prostředí
Bílé hory, od stávajících domů oddělí přibližně třicet me-
trů široký pás izolační zeleně s protihlukovou stěnou.
Nejobží budou práce i rekonstrukci zhruba
půlkilometrového úseku lohorské ulice, kam budeme
výjezd z arlu napojovat. V rámci stavby zde totiž nac
roíříme vozovku o jeden pruh v každém směru. Vybu-
dujeme nové autobusové a tramvajo zastávky etně
podchodu pod Bělohorskou ulicí a eložíme sítě, kabelo-
vé a trakční vedení. To vše při zachování automobilového
provozu a jen s jednou krátkou tramvajovou výlukou,
prozradil Ing. Rostislav Jurka.
Součástí areálu budou rozsáhlé sado úpravy aiš-
tě, které podchod spojí se sousedním parkem Ladronka.
Ve spolupráci s Úřadem městské části Praha 6 tak bude
obnovena část poutcesty z Lorety do jku, která tu
v minulosti procházela, a maminky s kočárky i in-line
brusli budou moci snadno překonat rušnou křižovatku
Vypich a přímo z Landronky pokračovat do Hvězdy.
Lenka Svobodová
Divize 6 zahájila stavbu u křižovatky Vypich
Prorážka tunelu ze Smíchova na Nové Město
dokončení ze str. 1
Sanační injektáže a injektáže do předpolí omezily nadměr-
ítoky vody do díla na rozumnou míru a sehranému
týmu razičů se dobrou prací podařilo získat čas navíc, kte-
rý divize 1 využije při budování sekundárního ostě.Je-
ho sny i klenbu vytví vodostavebný beton s krystali-
zační přísadou litý do tunelové formy, vysvětlil Ing. Kacíř.
„Betonová směs od společnosti TBG Metrostav bude
podle návrhu měř samozhutnitelná a svým složením
zarí, že voda v ostění neprostoupí do věí hloubky n
30 mm. Přísada v betonu navíc zkrystalizuje a zcela zaplní
zbylé póry tak, že konstrukce bude vodotěsná. S formou
jsme dosud nepracovali, a tak možná budeme zezátku
poebovat c času, abychom pci doe zvládli.“
Nový technologický postup si divize 1 vyzkouší na
modelu, který v měřítku 1:1 vznikl ve stavebním dvoře
v Horních Počernicích. Má rozměr 2 x 2,4 metru a umožní
otestovat hned čtyři varianty sněpolných pracov-
ních spár. V prvním případě prozradí, zda bude nutné
jako pojistný systém po celé délce spáry použít poměr
nákladnou injektážhadičku, kdspoj utěsní plechový
profil s krystalizačním nátěrem, jak navrhuje projekt prá-
vě budovaného kabelového tunelu. V rámci výzkumného
úkolu potom v dalších třech variantách budou specialisté
zkoumat, jak ípadná netěsnost ovlivpronikání vody
spárou i zných způsobech jejího utěsnění. Výsledky
výzkumu, hrazeného centrálou, využije nejen tým Ing. Ka-
cíře, ale poslouží i ostatním divizím Metrostavu.
„V současnosti pod Vltavou provádíme první betonáže
dna a formu pro sekundární ostění teprve začíme mon-
tovat,“ řekl Ing. Kař a popis stavby dokoil: „Už v po-
lovině srpna však vystrojekabelovod předáme a naše
práce skoí, etně povrchových úprav v okolí šachet.“
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
Metrostav_01_08.indd 3 1/14/08 3:13:49 PM
Metrostav Metrostav 01/2008, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 01/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2008, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (683 ms)

Rendering Strana 4 (104236): (0/1) (400 ms)

Rendering Strana 3 (104235): (0/1) (104 ms)

Rendering Strana 2 (104234): (0/1) (104 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3145/vth120905-1.jpg (3x)

 i3145/vth120906-1.jpg (3x)

 i3145/bg104235.svg

 i3145/vth120907-1.jpg (3x)

 i3145/vth120904-1.jpg