Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 3
Každá dobře provedená zakázka je důležitá
Kromě Kajetánky adomu vSoukenické ulici, kterým se věnují samostatné články, dokoila divize 6 vzávěru
loňského roku také několik dalších projektů. Vzhledem ksituaci nastavebm trhu jsou pro Metrostav důleži
všechny, aproto si zaslouží pozornost ity menší či malé. Čtyři znich představuje následující text.
Protipovodňová opatření města Velké Meziříčí
Termín stavby: 10/2012 – 11/2014
Charakter: vodohospodářská stavba
Dodavatel: sdružení, Metrostav člen
Vedoucí projektu: Ing.Luboš Dalecký
Základní parametr: úprava 3 km toků abřehů Oslavy
aBalinky
Zajímavost: pneumatický vakový jez (foto č. 1)
Zástupci města Velké Meziříčí mají náš velký obdiv zato,
že projekt vůbec dokázali dotáhnout dokonce. Spousta
účastků výstavby totiž nepochopila podstatu protipo-
voových opaení asnažila se zakce pouze vytěžit něco
pro sebe. Část občanů se stavbou dokonce nesouhlasila,
aproto byl asi dvěstěmetrový úsek vcentru Velho Me-
ziříčí zprojektu vynecn. Až vprůhu prací si majite
domků uvědomili důležitost díla anajednou otočili. Jen
ky bleskové práci města, Povodí Moravy aprojektantů
se tento úsek podařilo zadit do dotačho programu
amohli jsme jej provést,“ říká Ing.Luboš Dalecký.
Rekonstrukce SOŠ strojní aelektrotechnické, Velešín
Termín stavby: 03/2014 – 11/2014
Charakter: zateplení sedmi objektů
Dodavatel: Metrostav
Vedoucí projektu: Jaroslav Jedlička
Základní parametr: celková plocha zateplení 8835 m
2
Zajímavost: práce zaplného provozu areálu
„Projekt nepočítal sazbestem vboletických panelech ob-
vodového pláště objektu učeben, který jsme měli nahradit
vyzdívkami z pórobetonového zdiva nebo prosklenými
konstrukcemi. Jeho odstrování při zachované výuce
prodloužilo dobu stavby,“ vzpomíná vedoucí projektu.
Dostavba Základní školy Přibyslav
Termín stavby: 02/2014 – 11/2014
Charakter: novostavba pavilonu drin auče-
ben
Dodavatel: sdružení, Metrostav lídr
Vedoucí projektu: Ing.Lubomír Mik
Základní parametr: max. půdorys 21,6 x 32,7 m
Zajímavost: čtyřpodlažní objekt bez schodiš
„Přestavba ZŠ vPřibyslavi probíhala večtyřech etapách
apři zachovaném vyučování. My jsme vrámci třetí části
díla vestavovali do proluky novostavbu, kterou jsme
museli vevšech patrech propojit sobjekty natřech stra-
ch. Výšky podlaží našstí odpovídaly a díky úsilí všech
častněných se nám podařilo dořešit detaily napojení.
Chybějící vnitřní schodiště jsme během výstavby nahradili
venkovní provizorní schodišťovou věží,“ popisuje Ing.Mik.
Rekonstrukce obvodového pláště Elektrárny Dalešice
Termín stavby: 08/2014 – 11/2014
Charakter: rekonstrukce obvodového pláště
Dodavatel: Metrostav
Vedoucí projektu: Ing.Michal Krana
Základní parametr: plocha pště téměř 500 m
2
Zajímavost: první montáž závěsného, plně
proskleného rastrového fasádního
sysmu TRIMO vČesku
„Podemontáži původního obvodového pláště jsme zjistili,
že nosky, nakteré se montovala nová fasáda (foto č. 2),
mají jiný tvar avelikost, než předpokdal projekt. Mezi ní
astropem tak vznikl až 15cm prostup, který jsme museli
požárně usnit azakrýt,“ konstatuje Ing.Krana.
red, foto archiv staveb divize 6
Livingstone, Pod Všemi svatými, Plz
Na první pohled nelogický titulek skrývá adresu no-
ho polyfunního objektu, který buduje divize 1. Půjde
vlastně o dvě budovy, znichž ta vyšší, osmipodlažní, se
dvěma suterény bude kromě bytů obsahovat ikance-
ře, prodejny a prostory třeba pro zubaře či fitness. Do
jejích podzemních garáží se vejde více než 60 aut. Dru-
hý objekt, o tři patra nižší, bude sloužit jen k bydlení.
Různorodost účelu podpoří i exteriér komplexu, který
vyroste vklidné městské části Roud, nedaleko historic-
kého centra Plzně. Jednotlivé části jeho budov odliší nejen
povrchový materiál obvodového pště, ale i uspádání
a umísní oken. Část fasády bude naíklad imitovat
kamenný obklad, se kterým budou lícovat okenní výplně.
Jinde zase Ing. arch. Luboš Kouřim z plzského studia
Architekt s.r.o. navrhl okna zaptěná a obvodový plášť
bez imitace (vizualizace). „Interiéry předáme v podobě
Shell&Core a definitivně se dopracují až po kolaudaci
podle individuálních přání klientů,“ říká vedoucí projektu
Ing. Radek Böhm a dodává: „Se stavbou jsme zali vpůl-
ce září 2014 a dnes už u objektuI provádíme základové
konstrukce nad pilotami. U druhého jsme museli nejdřív
skat všechna potřebná povolení ke zbourání starého
domu, který na staventi překážel, a na piloty došlo až
vprosinci.“ Celá zakázka by měla být hotová koncem ro-
ku 2015 a zátkem toho následuho se do komplexu
znou shovat obyvatelé. Do nových prostor by je mohl
ikat i slogan projektu: Objevte dosud nepoznané.
jar, vizualizace Architekt s.r.o.
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
1 2
Dvě vizitky Metrostavu vjedné pražské ulici
Pokud někdo hledá povedené reference Metrostavu
z nevné doby a vpatkově chráněné zóně Prahy,
nemusí chodit daleko. Při cestě ani ne 300 m dlouhou
Soukenickou ulicí z Petrsho náměstí k Revoluční
ídě nejprve narazí na hotel UNIC, který před rokem
a půl zrekonstruovala a dostavěla divize 9. Po pár
krocích uvidí iRezidenci Soukenická 3, jejíž přestavbu
právě dokončil tým Ing.Petra Brože zdivize 6.
Soukenická ulice, dříve Na Latráně, se připomíná
už od konce 14. stole. Řada párů a plošné asanace
ipřestavby zhygienických důvodů však zsobily, že ji
dnes povětšinou lemují domy postavené jen zhruba před
125lety. „Ten sorientm číslem 3, který jsme přesta-
vovali my, vybudovali zedníci roku 1893 podle návrhu ar-
chitekta Josefa Rydycha amá novobarokní až rokokovou
uliční fasádu. Při jeho rekonstrukci jsme zjistili, že naši
edci už tehdy poívali při práci hodně typových prvků,
což zřejmě souviselo se situací nakonci 19. století, kdy
vPraze kvůli přílivu obyvatel musely co nejrychleji anej-
levji vyst stovky podobných domů nejen naNom
s, ale také na Žižkově, Vinohradech, Schově či
vLibni nebo vKar,“ říká vedoucí projektu Ing.Brož.
Vzhledem k tomu, že socialistická údržba objektu
nebyla příliš na úrovni, novodobí stavbi dům nejen
estali, ale vrátili mu i původní hezký vzhled. Patr
to je už u průjezdu do dvora, jehož uliční portál zdo
sochy atlantů (foto). Doplnila jej totiž dřevěná špalková
dlažba azjeho stěn zmizely heraklitové desky. Ukrývaly
nejen pavučiny novodobých elektrorozvodů, ale iznačně
poničenou výzdobu, kterou štukatéři opravili a doplnili
stejně jako nastropech některých bytů. Díky dovednos-
tem soasných řemeslníků – včetně vlastch kapacit
divize6 – vybudoval tým, namístě řízený stavbyvedoucím
Martinem Padevětem, vSoukenické ulici zajímavou rezi-
denci sdevatenácti moderními byty. Vjejím přízemí vznikl
takéSlovensko-český klub seschodištěm dozaklenutého
suterénního sálu vprostoru původních sklepů.
Zár díla byl pro mě ipro ostatní kolegy dost hek-
tický. Zároveň s ním jsme totiž rozbíhali hned tři další
projekty, které provádíme dnes – modernizaci čistíren od-
padních vod vPoděbradech avMěstci Králové avýstavbu
kanalizace veVšestarech. Idřív jsme přežně pracovali
navodohospodářských zakázkách, atak napráci vSou-
kenické ulici budeme rádi vzpomínat. Dokázali jsme si
iní, že umíme podle padavků náročho soukroho
investora kvalitně provést irekonstrukci vPražské památ-
kové rezervaci,“ uzavírá Ing.Br.
Horolezci nahlavním nádraží vPraze
Od února budou moci cestující na pražském hlavm
vlakom nádraží pozorovat horolezce. Nepůjde však
o klasické dobyvatele horských vrcholů, ale o speci-
alisty napráce vevýškách, kteří budou rekonstruovat
prosklenou střechu nad 1. až 4. nástupištěm. Její
dvoulodní 233 m dlouhá ocelová konstrukce o roztí
2 × 33 m je totiž vysoká téměř dvacet metrů asklasic-
kým lešením či plošinami se dělníci všude nedostanou.
Od svého vzniku na počátku 20. století zam tento
železniční „chrám“, dílo Jaroslava Marjanka a Rudolfa
Kornfelda, tak rozsáhlou opravou neprošel. Všechny do-
savadní – ita poslední zroku 2009 – pouze hasily největší
problémy. „My však oprame nejen nosné ocelové prv-
ky – tedy nahradíme poškozené, odstraníme staré barvy
a naneseme novou protikorozní ochranu –, ale i lávky
na stře, které ke konstrukci umožňují přístup,“ popi-
suje vedoucí projektu Ing.Jan Krajdl zdivize 3 adodává:
„Kompletně vyměníme také světlíky, boční zasklení, ple-
chovou krytinu aupravíme traní vedení.“ Aže nejde
omalý rozsah pra, ilustruje třeba počet světlíků, kterých
na opravu čeká téř deset tisíc. Původní drátoskla, která
lety značně oslepla apropotěla minimum stla, nahra-
dí tepelně tvrzená bezpečnostní skla, nové boční ačelní
stěny budou zdvouvrstho skla sbezbarvou fólií.
Tam, kde to bude technicky m, naíklad ustřeš-
ch lávek, monři konstrukce demontují ajejich očíslo-
vané díly odvezou dolny, kde projdou očistou, budou
natřeny apoté převezeny zpět anamontovány napůvod
místo. Ikdyž přesný rozsah výn není zm – většina
konstrukčních detailů je totiž bez demontáže nepřístup-
ná, již dnes počítá Ing.Krajdl stím, že koroze natropila
ce škod, než projekt předpokládá.
Celá akce, spolufinancovaná EU, probíhá vúzké spo-
lupráci spatkáři. Tým divize 3 se ale kromě ochrany
konstrukcí zařil při přípravě zakázky také na to, aby
stavba co nejméně narušila provoz rušného dopravního
centra. Práce budou proto prohat poetach avýlukou
bude zastaveno vždy jen jedno nástupiště. K dopra
materlu přitom stavbaři využijí předeím kolejí, aby
minimálně postihli komunikace vokolí.
Práce narekonstrukci prosklené haly by měly skončit
vříjnu 2017. Poté si nástupiště na nějaký čas od pra
odpočinou. Nová povrchová úprava oceli by totiž měla
vydržet minimálně 15 let, samotná opravená konstrukce
dokonce padesát. K celkové obnově nádraží tak bude
sczet jen rekonstrukce staré secesní budovy postave
vletech 1901–1909 podle návrhu architekta Josefa Fanty.
jar, foto Josef Husák
David Livingstone působil ve druhé polovině 19. stole
v Africe jako misionář. Při zkouní řeky Zambezi
objevil Viktoriiny vodopády a byl prvním bělochem,
který přešel poť Kalahari a vjní části i celou Afriku.
Při jedné ze svých cest byl čtyři roky nezvěstný. Našel
ho až noviř Henry Morton Stanley, který jako jeden
zmála doufal, že Livingstone žije. Žil. Zemřel však
brzy, v roce 1873 při hledání pramenů Nilu. Jeho tělo
pohřbili v Londýně, srdce ale pochovali u vodopádů.
Rekonstrukci provádí Metrostav jako lídr ve sdruže
se spolností Prominecon CZ. Na hlavní vlakové
draží se vrací již pokolikáté. Vroce 2009 zde jeho
divize 3 dokončila modernizaci západní části stanice
včetně nástupišť 1 až 4 (foto), jež se nacházejí pod dnes
opravovaným zastřešením. Odbavovací halu, kterou
Metrostav postavil v70. letech 20. století, přestavěla
vroce 2011 jeho divize 9. Odva roky později uvedla
dopůvodho stavu iznámou Fantovu kavárnu.
Metrostav_01_2015.indd 3 14.01.15 13:41
Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (568 ms)

Rendering Strana 4 (102668): (0/1) (560 ms)

Rendering Strana 3 (102666): (0/1) (608 ms)

Rendering Strana 2 (102665): (0/1) (607 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2972/vth119001-1.jpg (3x)

 i2972/vth119002-1.jpg (3x)

 i2972/bg102666.svg

 i2972/vth119004-1.jpg (3x)

 i2972/vth119000-1.jpg