Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 4
m Ing.Miroslava Filipa zdivize 8 dokouje stavbu pražského metra V.A
Všichni, kdo se těší narozjezd metra V.A z Dejvic do Motola, vstupovali donoho roku 2015 sradostným
ekám. Podzemní prostory s kolejnicemi astovkami kilometrů kabelů (foto č. 1) už totiž prozrazují, že jsou
hotové nejen postavební stránce, kterou zajišťoval Metrostav jako lídr vesdružení se společností HOCHTIEF CZ, ale
ipoté technologické. Zatu z většiny odpovídali pracovníci firem Skanska aAŽD Praha, ktí nyní zkoušejí všechna
strojní, energetická, řídicí, vzduchotechnická asdělovací zízení, aby Dopravní podnik hlavho města Prahy mohl
zahájit zkušební provoz. Prostory, které technologie zaplnila, jsou ukryté vzázemí stanic nebo vsamostatném
objektu mezi Dejvickou aBořislavkou, jenž je ustěn pod zemí pol ulice Kanadská. Veřejnosti nebude
ístupný stejně jako místnosti protihlukových filtrů (foto č. 2) aventilátorů (foto č. 3) ustanice Petřiny. Také řadu
sdružených trakčních měníren adistribučních transformoven (foto č. 4), které zajišťují dodávku arozvod elektric
energie, vbudoucnosti navštíví asi jen elektrikáři. Cestující také jen stěží zoken jedouch vlaků zahdnou třeba
nové tlakové uzávěry (foto č.5), které oddělují provozovaný úsek metra I.A odbudovaného V.A azachovávají tak
funkčnost stávajícího ochranného systému metra. Vše je tedy téměř hotové abrzy by měly raženými (foto č.6)
ihloubenými tunely (foto č.7) projížt první soupravy metra – zam bez cestujích. Stavbaři se nyní už většinou
zabývají jenom tím, jak náročný projekt uzavřít administrativně, dokladově a finančně.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Kolektivní smlouva
i kolektivním vyjednávání, které bylo oproti minu-
m rokům náročjší, došlo pro rok 2015 nakonec
pouze kedvěma významněím změnám jak vevzoro-
vé kolektivní smlouvě, tak ivpodnikové uMetrostavu
aMetrostavu Facility.
První je navýšení minimálních mzdových tarifů
ve ech tarifních stupních o dvě procenta. Dru-
há zna se týká nominální hodnoty regenerační
poukázky. Vevzorové smlouvě pro rok 2015 je její
spodní hranice stanovena pouze najeden tisíc korun.
Uzmíněných podnikových kolektivních smluv došlo
oproti roku 2014 po delším vyjednávání ke sže
výše poukázky odva tice korun. Její hodnota pro
rok 2015 proto činí čtyři tisíce korun.
lčím úschem je, že se podilo vyjednat a po-
depsat kolektivní smlouvy ještě dokonce minulého
roku, ale větším úspěchem bude, když se společnosti
podaří – přes progzu vývoje zakázky – udržet stá-
vající pracovní místa.
Kolektivní smlouvy jsou v současnosti zveřejněny
jednak na intranetu Metrostavu a také na inter-
netových stránkách základní odborové organizace
www.odbory-metrostav.cz.
SLOUPEK ODBORŮ
Proč ajak hodnotíme?
Nadchází období ročního hodnocení zastnanců, kte-
ré je spojené s určitou administrativní zátěží. Zado-
bu, co se v Metrostavu dělá, se však pozornost jeho
zaměstnanců trochu přesunula od smyslu hodnoce
kvyplnění listu hodnocení. Ato je škoda.
ejmě všichni víme, že cílem ročho hodnocení ne
jenom vyplnit papír – ani to nikdy nebylo záměrem. Aby
hodnocení bylo přínosem pro všechny, je zapoebí doát
mu čas aoteenost. Včlánku najdete tipy, které by vjeho
procesu mohly pomoci.
Piř 1. – Příprava
Na hodnoticí rozhovor se mute stejně důkladně při-
pravit, jako když jdete naležité jedná, ato ať už jste
v roli hodnotitele nebo hodnoceného. Znáte odpovědi
nanásledující otázky?
Hodnocení zaměstnanci:
Co potřebuji nadřízenému říci, co bych chtěl změnit?
Zaco si zasloužím pochválit – co dobrého moje práce
přinesla firmě?
Čeho chci dosáhnout vdalším období?
Hodnotitelé:
Kdybych měl možnost přijmout dotýmu p.XY znovu,
udělal bych to? Jaké argumenty by byly pro ajaké proti?
Včem je výjimečný, lepší než ostatní?
Včem překová mé očeká?
Kde funguje hůře, tj. nenapuje má očekávání?
Co potřebuji, aby změnil?
Zaco konkrétně, zajaké chování ho chci pochválit?
Jaké jsou příklady chování, které mi nevyhovuje?
Jednoduchý, ale užitečný nástroj pro nalezení rozvojových
oblastí zaměstnance je pro hodnotitele Start–StopConti-
nue (začít–přestat–pokračovat):
Co chci, aby p.XY zal dělat, prote to nedělá?
Sčím má přestat?
Včem má pokrovat?
Kčemu to bude dobré, co to má firmě, týmu azast-
nanci přinést?
Piř 2. – Samotný rozhovor
Vsamotném průběhu rozhovoru je důležité:
Dát hodnocenému dostatek prostoru (nevést monolog,
vydnout ho keslení jeho názorů, prodiskutovat sm
příp. námitky).
Ocenit ho zato, co se mu daří aco hodnotíte klad,
avěcně předat inegativní ztnou vazbu.
Sdělit mu, co jste chtěl, a ověřit, že tomu projšek
rozuměl – šikovné je nechat ho zrekapitulovat, na čem
jste se dohodli.
Piř 3. – Úkoly narok 2015
Až se budete bavit oúkolech, měli byste se dohodnout,
načem poznáte, zda byly splné, či nikoli – opět tím, že
pošete žádoucí stav azsob, jak ho budete měřit. Je
také dobré určit si vprůběhu roku milníky, kdy se spolu
sejdete azkontrolujete, zda jste nasprávné cestě.
Buďte opatrní, abyste u rozvojových oblastí neza-
ňovali cestu al. Kestejmu cíli mohou vést růz
cesty. Tady může pomoci, když budete mluvit o stavu,
kterého chcete dosáhnout (např. srozumitelně zadávat
úkoly), ne nutně ocestě, jak toho dohnout (na. ab-
solvovat kurz komunikačních dovedností). Znáte-li chtěný
stav, personální manaži akolegové zCentra vzlávání
m rádi pomohou vybrat tu nejvhodněí cestu.
Postavíte-li všechny tři piře, dá se předpokládat, že
roční hodnocení naplní svůj význam.
List hodnocení se zakládá doosobní slky zast-
nance, může zpětně sloužit jako důkaz ovyhovujím či
nevyhovujícím pracovním výkonu. Je iprvním indikáto-
rem pro udělení ocenění nebo nominace dopersolních
rezerv, případně přemístění zaměstnance. Snáměty za-
stnanců zprvní části listu hodnocení se aktivně pra-
cuje, projednávají se také naporadě vedení idivizí.
Vletm roce mají hodnotitelé možnost využít po-
moci personálch manažerů, ato jak vprocesu přípravy,
tak i formou náslechu a sledné zpětné vazby, jak se
jim dařilo hodnoticí rozhovor zvládnout. Centrum vz-
lávání Skupiny Metrostav připravuje proškolení nových
hodnotitelů, kam se může prostřednictvím personálch
manažerů přihlásit každý zaměstnanec hodnotící své ko-
legy. Další informace ainstruktáž kzabezpení průhu
ročho hodnocení persolu naleznete naintranetu vzá-
ložce Vzdění viz http://skupina/ukr.
Způsob, jak kročnímu hodnocení zastnanců přistu-
pujeme, je obrazem ní poctivosti arespektu kespolu-
pracovníkům. Dobře se naněj připravit se vyplatí všem. Je
to jedinná přílitost říci si, jak naše spolupráce vypa
aco bychom chli zlepšit.
Mgr.Jana Kínková, MBA
Zahraniční návštěva
Ve čtvrtek 11. prosince navštívil sídlo Metrostavu
a stavbu metra V.A velvyslanec Ázerjdžánské re-
publiky vČR pan Farid Shafiyev, aby se spolu sprvním
tajemníkem velvyslanectví panem Elnurem Guliyevem
blíže sezmil sčinností Skupiny Metrostav.
Ázerbájdžánský velvyslanec se nejprve setkal spre-
zidentem Skupiny Jiřím Bělohlavem a ředitelem jejího
zahraničního podnikání Václavem Soukupem. Informoval
je zejna orozsáhm projektu rozvoje podzemní dráhy
vhlavním městě Baku, kde by měly být dvě stávající trasy
metra rozšířeny doroku 2030 otři nové, čímž celková dél-
ka linek vzroste z35 km na119 km apet stanic se zvýší
z23 na76. Stavební práce natomto projektu již začaly.
Oba hosté se seznámili se strukturou Skupiny Met-
rostav isjemi výsledky apoté navštívili rozestanou
stanici metra Červený vrch. „íjemně mě překvapila šíře
sobení Skupiny Metrostav ivýsledky, kterých její firmy
dosahu, ato ivzahraničí. Při prohdce stanice metra
mne zaujala také vysoká kvalita odvedech prací,“ kon-
statoval nazávěr návštěvy Farid Shafiyev.
Ing.Tomáš Piskač
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 4,
18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav / Číslo 1/2015 vyšlo 16. 1. 2015 (2/2015 vyjde 2. 2. 2015) / Složení redakční rady Ing.F. Polák (předseda), Ing.J.Pavlíček (místopředseda), Ing.J.Kavan,
P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,Ing.L. Weinfurtová aIng.M. Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing,s.r.o., Nad Kazankou 37,
Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta,s.p., odštěpný závod Praha, č.j.nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p.OZSeČ Ústí nad Labem
dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Toto periodikum slouží jen avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejné.
Příroda především
Vloni v prosinci začal tým Jaroslava Jedličky z divize6
pracovat ve sdružení s firmou Zakládání staveb na do-
končení vltavské vodní cesty v úseku VD Hněvkovice
– Týn nad Vltavou. Stejně jako u podobných vodohos-
pořských staveb zahájili jejich dílo ochránci přírody.
Osm teple oblečených přírodovědců v honkách (fo-
to) nasbíralo 4. prosince 2014 na obnažech náplavách
vně nad Vltavou přesně 10 064 jedinců velkých mlžů:
341 kusů škeble říční, 14 kusů škeble asijské, tři kusy
velevruba tupého (silně ohrožený druh), 130 kusůvele-
vruba malířsho (kriticky ohrožený druh) a9576jedinců
velevruba nadmuho. Ochránci přírody bohel nenašli
žádnou očekávanou škebli plochou, zato překvapivě ob-
jevili invazijní škebli asijskou. Všechny mlže lodí převezli
do asi 300 metrů vzleho místa, kde je rovnoměrně
rozmístili v prostoru, kterého se prohrábky dna zdrže
VD Kořensko nedotknou. U jezu Hněvkovice ani v jeho
dolní rejdě či plavební kome žádné velké mlže nenašli.
Stavbaři proto mohli s čistým sdom zít pracovat.
–red–, foto WELL Consulting
2
1
4
6
3
5
7
Metrostav_01_2015.indd 4 14.01.15 13:41

 

Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2015, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (642 ms)

Rendering Strana 4 (102668): (0/1) (682 ms)

Rendering Strana 3 (102666): (0/1) (681 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2972/vth119002-1.jpg (3x)

 i2972/vth119004-1.jpg (3x)

 i2972/bg102668.svg

 i2972/vth119000-1.jpg

 i2972/vth119001-1.jpg