Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Do noho roku vnovém
Záchrana památky
Před Vánocemi proběhl slavnostní poklep základho
kamene projektu rekonstrukce Císařských lázní vKar-
lových Varech. Opravy potrvají 42 síců a v mci
sdružení Císské lázně – Geosan Group – Metrostav je
provede tým divize 9 pod vedením Jana Mze.
lem projektu je areálu Císařských lázní (foto) na-
vrátit jeho původní reprezentativní podobu acelý jej ve
své kráse zpřístupnit veřejnosti. Objekt totiž patří k ar-
chitektonickým perlám Karlových Varů. Jde onovorene-
sanční reprezentativní lázeňskou budovu, která je národní
kulturní památkou, a za její podobou stojí ateliér Fellner
aHelmer. Do provozu byla uvedena 5.ktna 1895.
Dlouhá léta se nikomu z našich předchůdců nepo-
dařilo spřestavbou alespoň začít. Mám proto obrovskou
radost, že jsme nyní tak blízko záchraně této památky,
uvedla během slavnostního zahájení revitalizace hejtman-
ka Karlovarského kraje Jana Mračková Vildumetzová. Se-
tkání se uskutečnilo vZanderově sálu, který bude sloužit
kreprezentativním účelům, vdalším multifunkčním sálu
se budou konat koncerty nebo výstavy. Zhlediska staveb-
ně-technického bude předmětem rekonstrukce především
sanace poškozených stavebních konstrukcí v suterénu,
dále pak pečlivé restaurování existujících původních cen-
ch uměleckých aumělecko-řemeslných prvků, kterých
je více než 1000 kusů!
red–, foto archiv Metrostavu
BES postaví
cyklostezku
Vprosinci byla poklepem
základního kamene
zahájena významná
adlouho očevaná stavba
cyklostezky Sedany–Prčice
(Krčínova cyklostezka),
která v délce 13,5 km poslouží jako bezpečné spojení obcí.
Stavby se vrámci sdrení ujme naše dciná společnost
BES ve spolupráci sfirmou M – SILNICE. Ke zprovozní by
lo dojít na podzim příštího roku.
Nová dceřiná společnost na Slovensku
Za účelem polení aktivit vsegmentu dopravních
staveb na Slovensku došlo súčinností od 1. ledna2020
kpřevedení části divize 4 – oblasti pro dopravní stavby
vrámci organizační složky Slovensko – do dciné
společnosti Metrostav DS a.s. (dříve Metrostav
Asfalt a.s.). Spolnost bude ve své činnosti pokrovat
pod vedením nově jmenovaného předsedy představenstva
aředitele Ing. Pavla Hrúzika. Ke stejnému datu došlo
zároveň ke změně sídla spolnosti, nová adresa je:
Košická 17180/49, 821 08 Bratislava – Ružinov.
Terminál v provozu
Týmu zlibereckého
zastoupení divize 8
se vprosinci podařilo
v prostoru u vlakoho
draží vMnichově
Hradišti zprovoznit moderní
autobusový terminál. Tento
estupní uzel, jehož přestavba byla realizována od jara
loňsho roku, čítá pět nástupišť, jednu výstupní zastávku,
kryté čekárny (foto), nově vydlážné plochy, prvky zele
imobiliář – zejména elektronické informační tabule,
které informují o odjezdech jednotlivých spojů. Nechybějí
lavky a stání pro 43 jízdch kol.
Budovy VŠCHT propojí moderní lávky
VPraze-Dejvich Metrostav pracuje na projektu dvou
vek, které propojí budovy Vysoké školy chemicko-
-technologické (VŠCHT). Kosazení první lávky by měl tým
Ing. Petra Mlejnka zdivize 1 přistoupit na přelomu února
abřezna. Na stavbě se proto pracovalo iběhem Vánoc.
Aktuality zMetrostavu ividea
znašich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
ana webu www.metrostav.cz
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Pavla Piláta,
generálního ředitele Metrostavu str. 2
Drticí linka v kamenolomu Šleček
po modernizaci zvyšuje výkon str. 2
Stavbaři divize 1 dokončili sportovní
halu v Českém Těšíně str. 3
Betonáže komplexu Bořislavka
centrum se chýlí ke konci str. 3
Divize 3 montuje masivní
vrata pro VD Gabčíkovo
více ve fotoreportáži na str. 4
20. ledna 2020 / 1 / XXXII
Úředci sedmé pražské části se vlednu začali stěho-
vat do nové radnice vulici UPrůhonu (hlavní foto). Její
výstavba, přesněji řečeno přestavba administrativní
budovy firmy Chirana na moderní sídlo městského
správho úřadu, vzbudila hodně diskuzí. Zdála se
t předražená, nedostatečně veliká, s prodlouženou
dobou výstavby… To vše je dnes minulostí. Ukázalo
se, že investice do objektu se vyplatila – finančně,
rozlohou i kvalitou provedení. Tým divize 9, dnes
vedený Ing. Liborem Sommerschuhem, se dokázal
doe a rychle vypořádat i s důsledky nedostatně
provedených stavebně-technických průzkumů, ze kte-
rých zadání zakázky vycházelo. Práci Metrostavu tak
obyvatelé Prahy 7 budou moci ocenit už za pár týdnů.
Asi třicet let starou devítipodlažní budovu jsme mu-
seli odstrojit až na nosnou konstrukci, prost její vniní
estavbu anově ji nejen technicky vybavit, přičemž nám
pohala Subterra. Objekt bylo třeba imoderně opláštit.
Stavbu ve sdrení sfirmou Geosan původně řídil Ing. Pa-
vel Trojan apo něm Ing. Jakub Uxa. Já jsem na ní nejív
sobil jako hlavní stavbyvedoucí ajejí řízení jsem převzal
na začátku loňsho roku, kdy už byly zvětší části do-
končeny bourací práce azahájena betonáž monolitických
konstrukcí,“ vzpomíná Ing. Sommerschuh.
Stavbu oproti harmonogramu zdržely vícepráce vy-
volané podceněnou projektovou přípravou anedostatky
ve stavebně-technických posudcích, které se objevily až
v průběhu díla. Odstranění nově zjištěch závad bylo
zdlouhavé anákladné. Třeba likvidace azbestových prvků,
zesílení slabé základové desky nebo nutnost navrhnout
jinak technologii výstavby ztujích stěn skeletu.
Atypické konstrukce
Zna této technologie, kterou jsme museli řešit pod
dohledem statika avsouběhu sbouráním původních sn,
byla velmi složitá. Pro mě bylo také nezvyklé, že práce
vzávěru stavby řídili přímo architekti bez součinnosti se
stavebními projektanty. Jejich návrh přitom obsahoval
značný pol atypických konstrukcí aměli ivelmi vyso
roky na precizní provedení detailů jak v interrech
stavby, tak i na předsazené fasádě z klinkerového zdi-
va,“ dopuje vedoucí projektu. „Jde přitom omoji prv
stavbu uMetrostavu. Je proto pro mě nejen zamavá, ale
ináročná, zejména voblasti koordinace profesí ařešení
stavebních detailů skolegy ztechnického útvaru divize 9.
Určitě jsem na ni získal daí cenné zkušenosti. Třeba ise
spoluprací spartnerem ve sdružení. Skolegy zGeosanu
se totiž občas líme voblasti pohledu na řízení stavby,
rozdělení kompetencí ve sdružení apráce se subdodava-
teli. Naopak si snimi velmi dobře rozumíme při uzavírá
dodatků smlouvy, vydávání změnových listů a jednání
sinvestorem,“ dodává.
stoj prostředí
Novou budovu radnice Prahy 7 se divizi 9 podařilo sta-
vebně dokončit vzáru roku 2019, jako poslední dělníci
prováděli povrchové úpravy vinterrech (foto) avenkov-
ní práce ve dvoře avprůjezdu.
Brzy se už do nové radnice budou stěhovat zhruba
dvě stovky úředků, kteří budou moci naráz obsloužit
až 230 návšvků. Všichni pak budou využívat inový
multifunkční sál pro více než sto lidí a ízemní kar-
nu. Kromě důstojného prostředí, které sloučí pod jednu
střechu většinu administrativy Prahy 7 (radnice dlouho
provizorně sídlila v budově na náeží Kapitána Jaroše),
ská tato městská část místo vybydlené ruiny moderní
dům, jenž zapadne do sho okolí, cihelm vzhledem
fasády připomene historický charakter původně průmys-
lové čtvrti a zachová si svou důstojnost za 50 či více let.
Lenka Svobodová, foto Petr Amek
Obchodní úspěchy
Uvádíme výr projektů, které doplní výrobní program
naší společnosti pro další období. Vlistopadu
avprosinci 2019 jsme úspěšně vysoutěžili
apodepsali smlouvy na tyto vybrané stavby:
1. Rekonstrukce NKP Císařské lázně, Karlovy Vary.
Divize 9.
2. Rekonstrukce adostavba pavilonu CH nemocnice,
České Budějovice. Divize 6.
3. Rekonstrukce odření mokré vyrky vPlzeňs
energetice. Divize 3.
4.stavba byt. domů ALFA aBETA Hagibor, Praha.
Divize9.
5. Výstavba výrobní haly Technocrane, 2. etapa,
Plzeň. Divize 1.
6. Rekonstrukce vodního díla Hněvkovice – hráze
apřelivy. Divize 6.
Ing.Rostislav Štajer
Metrostav_01_2020.indd 1Metrostav_01_2020.indd 1 16.01.20 13:5616.01.20 13:56
Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (770 ms)

Rendering Strana 2 (102186): (0/1) (772 ms)

Rendering Strana 1 (102185): (0/1) (806 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2860/vth118347-1.jpg (3x)

 i2860/bg102185.svg

 i2860/vth118348-1.jpg (3x)

 i2860/vth118349-1.jpg

 i2860/vth118350-1.jpg