Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 2
Nová drticí linka vkamenolomu Šleček
Naše dceřiná společnost BES vlastní ve středních Če-
chách nedaleko města Sedlčany kamenolom Šleček.
Tento provoz slouží prirně k zásobování obalovny
chovy pro výrobu asfaltových směsí. Vnedávné době
vkamenolomu proběhla modernizace drticí linky (fo-
to), díky níž budeme schopní vyrábět adodávat kvalitní
produkty, které si trh žádá.
vodní stacionární drticí linka byla vminulosti de-
montována anahrazena mobilní drticí linkou, která ale
svým výkonem akvalitou produkce nikdy zcela nenahra-
dila stacionární drticí linku. Proto bylo rozhodnuto odo-
stavbě nové stacionární drticí linky, abychom získali větší
množství stabilně kvalitního stavebního materiálu nejen
pro vlastní potřeby, ale ipro další využití.
Zpracovávaným materiálem je rohovec. Jedná se
otvrdý a abrazivní minerál. Tento typ kamene vyžaduje
nasazení drticí technologie stlakovým principem drcení
elisťové akelové drtiče). Proto byla zvolena moderní
ístuová technologie, která bude schopna vyrobit až
185 tun/hod. všechny potřebné frakce stavebho kamene.
Dodavatelem byla vybrána společnost PSP Přerov,
se kterou byla vříjnu 2018 uzavřena smlouva na výrobu
adovku nové technologie, azačátkem roku 2019 byla
zahájena vlastními kapacitami realizace stavební připra-
venosti. Ta spočívala v demolici starých objektů lomu,
skrývkami aterénními úpravami, vrekonstrukci základo-
ho plata pro ustění prirho asekunrho uzlu
nové technologie adále nové základové patky apasy pro
dopravníky, třídiče asila pro uskladnění.
Instalace moderních technologií
Stavba linky byla zajena v červenci 2019. Nejprve
proběhly montáže primárního a sekunrního drtiče
souběžně sterciární drtírnou. Dopravní pásy byly sesta-
veny vvaznostech na dokončené montáže základních
uzlů a paralelně také probíhala montáž elektroinstalace.
Samostatnou dodávku tvořila tři kruhová velkoobjemová
ocelová sila pro skladování finálních produktů oobjemu
2 × 200 m
3
a1 × 260 m
3
. Dodavatelem byla společnost
BAEST, instalace sil proběhla vvaznosti na dokoo-
vanou montáž sekundárního drtiče.
Připraveno do nové stavební sezony
Linka je napojena kabely vdélce 3,5 km na novou trafosta-
nici ovýkonu 1250 kVA, pro kterou bylo nutno zřídit elek-
tropřípojku. Trafostanici ielektropřípojku jsme realizovali
vsouběhu sostatními montážními pracemi.
Zkušební provoz byl zahájen 18. listopadu 2019 avy-
kazuje dobré výsledky. Linka je tak připravena plnit úkoly
pro Skupinu Metrostav od stavební sezony 2020, ve které
bude jtě doplněna okompletní automatizaci expedice.
Touto cestou bychom rádi poděkovali Skupině Metrostav
za to, že nám umožnila nejen pízení nové drticí linky pro
kamenolom Štíleček, ale iza rekonstrukci drticí linky lomu
Mladovice. Tato modernizace rovněž proběhla loni.
Text afoto Ing. Jakub Ryšavý
Ohlédnutí za projekty
Metrostav vprůběhu loňsho roku dokončil či praco-
val na mnoha velkých stavbách. Šest snímků ukazuje,
že naše společnost realizuje různorodé projekty.
V únoru 2019 tým zdivize 8 zajil přípravné práce
na rozsáhlé stavbě na Slovensku – modernizaci vodho
la Gabčíkovo (foto č. 1). Naše týmy byly na mnoha
místech vČR ivzahraničí vit také na silnich. Divize4
na dálnici D1 třeba úsšně zvládla první etapu nárné
rekonstrukce a rozšíření mostu Vysočina (foto č. 2).
Tuneláři divize 5 pokračovali v ročch podmínkách
vNorsku ana Islandu – třeba na tunelu Dýrafjörður (foto
č. 3). Koncem léta se podařilo dokončit halu 02 universum
v pražských Vysanech (foto č. 4) nebo pozoruhodný
projekt svyužitím procesu BIM administrativní budovu
Argentinská Office Building v Praze 7 (foto č. 5). Divize 6
se na Slovensku podílela na stavbě obřího polyfunkčho
objektu Stanica Nivy vcentru Bratislavy (foto č. 6).
red, foto archiv Metrostavu
Ing.Pavla Piláta,
generálního ředitele Metrostavu
Co se podle vás Metrostavu loni nejvíce podilo?
Než začnu hodnotit uplynulý rok, především bych chl
em zaměstnancům Metrostavu a všem divizím po-
kovat za vykonanou práci, protože je předpoklad, že
splníme loňský hospodářský výsledek. Výkony budou
nejvyšší v historii Metrostavu na úrovni přesahucí 25
miliard Kč, což znamená bezmála 20procentní růst vý-
konů oproti předczecímu roku. Za pozitivní považuji
ito, že se druhý rok po sobě podařilo zasmluvnit objem
zakázek za cca 25 miliard Kč, což nám dává dobré výchozí
edpoklady pro rok 2020. Aspotěšením lze konstatovat,
že neevidujeme zdnešho pohledu žádné nové riziko
zakázky tak, jak se nám stávalo vminulosti.
Co můžeme vrámci chodu naší společnosti očekávat?
Určitě bych rád znil, že se mírně změní působení Met-
rostavu vzahraničí, protože vzniknou nové dceřiné spo-
lečnosti, ato Metrostav DS, který se zaměří na realizaci
silničch staveb na Slovensku, a Metrostav Norge AS.
Tato spolnost se bude orientovat na tunelové stavby
ve Skandinávii. Dále předpokm, že se letos budeme
snažit do řad našich zaměstnanců masivněji přibírat za-
hraniční pracovky, abychom doplnili především dělnické
kapacity. Je to krok, kterým se snažíme čelit nedostatku
českých pracovních sil na trhu práce.
Lze letos nějaké zny očekávat ve stavebnictví?
Rok 2020 bude patrně ve znamení sše stagnace než
dalšího růstu. Platit to bude bezpochyby pro území Čes
republiky, protože zde chybějí především stavby doprav
infrastruktury. A citelné to bude zvště u podzemních
staveb, kde jsme již vroce 2019 dosáhli nejnších objemů
chto prací za posledních 20 let. Kromě stagnace trhu
s letos čeká pravpodobně vyšší zájem zahranch
firem o účast ve veřejch zakázkách na tuzemském
trhu. Dále se budeme věnovat otázkám stavebnictví 4.0
apřípravě realizací staveb vrežimu BIM, respektive bu-
deme pokračovat včinnostech, vekterých jsme zali už
vminulosti.
žeme připomenout zajímavé projekty roku 2019?
Vloňském roce jsme vternu dokončili sledované stav-
by jako rekonstrukce Historické budovy Národního mu-
zea, tunely Ejpovice či rychlostní silnice vpolskémGd-
sku. Byť tyto komunikace byly zprovozny koncem
roku 2018, loni probíhalo finální dokončení. Všechny
tyto stavby jsou kompletně hotové a v plm provozu.
Kvýznamm projektům, které budeme letos dokončo-
vat, patří dvě dopravní stavby. Konkrétně je to nový úsek
lnice D6, kterou u Krušovic realizuje divize 4, a pak
lnice D48 vMoravskoslezsm kraji. Ještě před Váno-
cemi jsme zajili rekonstrukci Císských lázní vKarlo-
vých Varech anaplno se rozběhnou práce na vodním díle
Gabčíkovo na Slovensku. Dále můžeme zmínit stavbu na
rohu Václavsho náměstí aOpletalovy ulice vPraze The
Flow Building či budovu prvorepublikových Elektrických
podniků Bubenská 3 vPraze 7.
Rok 2020 je svým způsobem kulatý. Jak byste zhodno-
til uplynulých 20 let vní společnosti?
Toto období lze rozdělit na dvě dekády. První byla ve
znamení pozitivního růstu celého oboru a jeho velkého
rozvoje, po roce 2009 nastal ovšem hluboký, bezmála
30procentní pokles, kdy všechny spolnosti čerpaly
ze svých zásobníků práce. Na trhu chyběly typologicky
které zakázky, proto jsme v druhé dekádě reagovali
tšími objemy vzahraničí. Období recese přineslo kom-
plikované ztrátové zakázky, které poškozovaly nejen nás,
ale celý stavební trh. V druhé dekádě ho opustilo cirka
60000 zaměstnan, což dnes přiší komplikace, ado-
sud sektoru chybějí pracovní síly. Za uplynulých 20 let se
tak bezpochyby znila struktura našich zakázek avý-
znamně přibylo staveb vpozemním stavitelství, výraz
ubylo práce vpodzemí avdopravní infrastruktuře. Když
bych měl tedy závěrem definovat naši firmu: Metrostav
vroce 2020 je univerzální ve všech oborech, je největší na
česm trhu, působí vzahraničí a je dlouhodobě stabil.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
Jednatel firmy BeMo: Rok 2019 byl úsšný!
Drahé kolegyně adrazí kolegové, na uplynulý rok může
spolnost BeMo Tunnelling (BeMo) pohžet jako na
období s úspěšným hospodářským výsledkem. Co se
týká realizovaných stavebch výkonů i dosaženého
hospodářsho zisku a počtu a objemu nových zaká-
zek, ní společnosti se ot dařilo. Znamená to pro
s velkou jistotu ido následuch let.
ky expanzi voblasti Inženýrsho stavitelství aSpe-
ciálního zakládání jakož irozvoji vdosavadním hlavním
oboru naší činnosti – výstavbě tunelů (na snímku sever
portál tunelu Bertoldshofen) istu voblasti sanace sta-
veb, projektů vhornictví, geodetické službě anaší aktivitě
na trzích ve Velké Británii aSeverní Americe máme být na
co hrdí. Společnost BeMo dokazuje svou všestrannost.
Zdárný vývoj spolupráce
hem již šest let trvací příslušnosti ke koncernu Met-
rostav dokázala naše firma značně polit své postavení
na trhu. Vneposlední řadě je tomu tak díky pozitivnímu
vlivu mateřské společnosti, které vděčíme za pevné za-
členění v rámci Skupiny. Dosavadní společné projekty
se sesterskou společností Subterra vsektoru tunelování,
spolupráce se spolností Zakdaní staveb v oblasti
speciálho zak, různorodé projekty v rámci vý-
stavby mostů sdivizemi Metrostavu, ale takékooperace
socelářskými firmami na zakázkách výstavby hal, které
zprostředkovala společnost Metrostav, podtrhují zdárný
vývoj spolupráce mezi českými společnostmi ve Skupině
Metrostav aspolečností BeMo.
Stěmito pozitivmi předpoklady kráčíme vsíc no-
vému desetiletí a tuto vzájemně výhodnou spolupráci
sohledem na stávací zdroje amožnosti růzch firem ve
Skupině chceme dále prohlubovat ido budoucna. Zdroje
amnosti existují vpersonálním astrojním sektoru, stej-
ně jako se promítají ve vypracování společných strateg
pro soasné inové trhy.
Daí možnosti rozvoje
Společnost BeMo bude cíleně budovat svou pozici ve stá-
vach oborech stavebního trhu asystematicky vstoupí
na nové trhy aoblasti činnosti, které se opírají oposouze-
ní vyhdek amožch rizik. Pnovaná masivní výstavba
amodernizace infrastrukturch projektů ve všech zemích
našeho zájmu, zvláště pak vmecku, otevírá zama
možnosti ipro vytení stěžejních bodů daího rozvoje
činnosti naší společnosti.
Zvolené cíle ssebou přišejí oem také výzvy, kte-
ré musejí být překony za předpokladu, že personální
struktura, tedy náš nejdůležitěí firemní kapitál, perfekt-
ně funguje. Velký význam proto klademe na účinný a dů-
sledný výběr zaměstnan, k tomu organizujeme škole
adaí formy vzdění našeho personálu.
Jsme přesvědčeni otom, že jsme na budoucí výzvy
ipraveni, atěšíme se na rok 2020. Kolegyním akolem
vMetrostavu přejeme mnoho úspěchů apevné zdraví do
nového roku ivletech následujících. Zdař Bůh!
Helmut Göhringer, jednatel společnosti
BeMo Tunnelling GmbH
1
2
3
4
5
6
Metrostav_01_2020.indd 2Metrostav_01_2020.indd 2 16.01.20 13:5616.01.20 13:56
Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 01/2020, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (577 ms)

Rendering Strana 3 (102187): (0/1) (569 ms)

Rendering Strana 2 (102186): (0/1) (621 ms)

Rendering Strana 1 (102185): (0/1) (620 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2860/vth118347-1.jpg (3x)

 i2860/vth118348-1.jpg (3x)

 i2860/bg102186.svg

 i2860/vth118349-1.jpg (3x)

 i2860/vth118350-1.jpg