Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 1
Ptáme se: Otakara Čapka, ředitele
společnosti Kolektory Praha str. 2
Stavba metra z Dejvic do Motola
začíná str. 2
Moderní prostředí pro pacienty
v Příbrami str. 3
HVM Plasma: stavba, která se
vymyká průměru str. 3
Stavby pod sněhem
pokrují podle plánu
více ve fotosloupku na str. 2
4. února 2010 / 2 / XXII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
První prorážka tunelu Blanka
Divize 6 získala další nové zakázky
Začátkem roku uspěla naše divize 6 hned v několika
soutěžích na zajímavé stavby. Spokojenost investora
s prací týmu Ing. Davida Tůmy v bytovém komplexu
na Zličíně prodloužila tamější zakázku divize o výstavbu
daího domu s oznem M. Úspěchu naši stavbi
dosáhli i ve výrom řízení na přestavbu ctrající
usedlosti Kajetánka na pražském Břevnově a na výstavbu
luxusních bytů v jejím okolí. Prachatický hospic potom
nově doplní Dům matky Vojtěchy, na jehož stavbu už ředitel
divize 6 Ing. Jan Cuc podepsal smlouvu s investorem.
Významný mezk v Ledvicích
Tým divize 8 pod vedením ředitele stavby Ing. Radka
Zemana předal s téměř měsíčním předstihem před
plánovam termínem připravené staveniště pro montáž
ocelových konstrukcí kotelny noho hlavního výrobního
bloku elektrárny v Ledvich. Zkrácením výstavby se naši
pracovníci vyhnuli nepříznimu zimnímu počasí, investor
a dodavatel technologie její předstih utali.
Úspěch Doprastavu
Včasné a kvalitní dokonče
rekonstrukce a modernizace
silnice na mezirod
lettě Gejdara Alijeva
v Baku otevřelo našim
slovenským kolegům cestu
k další ázerbájdžánské
zakázce. Doprastav OZ Baku pod vedením nově
jmenovaho ředitele Ing. Miroslava Štrby, CSc., se ny
ipravuje na přestavbu dalšího, více než 41 km dlouhého
úseku silnice R6 na trase TagijevSahil, který spojuje
stní dálnice M1 a M2. Smlouvu podepsali zástupci
investora a dodavetele v prosinci (foto), stavební práce
na náročném díle, které zahrnuje i rekonstrukci 11 mostů
a tří mimrovňových křižovatek, zají Doprastav letos
hem března. Stavbu dokončí za pouhých 24 měců.
Nová podoba skupinového intranetu
Skupinový intranet, který je přístupný všem zaměstnancům
Skupiny Metrostav na známé adrese http://skupina, byl
epracon do noho vizlního stylu. Na stránkách
naleznete aktuality ze Skupiny, skupinovou organizně-
ídicí dokumentaci a další nezbytné informace.
Nejlepší smluvní žáci Metrostavu
Koncem loňského roku proběhl na pražské smluvní škole
Metrostavu první ročk soutěže profesních dovednos
smluvch žáků, budoucích zámečníků. Zúčastnilo se jej
11 studentů z 2. a 3. ročku tohoto oboru z Prahy a z Brna,
kteří měli podle výkresové dokumentace za 5,5 hodiny
zhotovit dvní zástrč. Vízem soutěže se stal Libor
Homola z brněnské školy. Ve dnech 7. a 8. ledna zase
na škole v Brně proběhlo klání profesních dovednos
smluvch žáků z oboru tesař. Zúčastnilo se jej 6 žáků
druch ročníků z Brna i z Prahy. Jejich soutěžním úkolem
bylo zhotovit za 10 hodin zadanou zahradní lavičku.
Mezi účastky s přehledem zvízil brněnský žák Lukáš
Mikulášek. Oběma vítězům blahopřejeme.
Fotografická soutěž Tvýma očima 2009
Fakulta stavební ČVUT v Praze uspořádala vloni pro s
studenty fotografickou souž Tvýma očima na téma
Pohledový beton materie technická itvarná. Odborná
porota, ve které zasedl i fotograf Metrostavu Josef
Husák, vybrala z 348 zaslaných snímků tři vítězné,
kterým naše společnost věnovala Ceny poroty. Vítězové
si je přebrali letos 22. ledna při malé slavnosti, které se
kromě naší zástupkyně PhDr. Lenky Laňové zúčastnila
i budoucí děkanka FSv ČVUT v Praze prof. Ing. Alena
Kohoutková, CSc. Smky ze soutěže si můžete
prohlédnout až do 28. února v galerii stavební fakulty
FOTONACH a na stránkách http://tvymaocima.fsv.cvut.cz.
Úterý 12. ledna 2010 se zaše do historie stavby tune-
lového komplexu Blanka jako den jeho první slavnost
prorážky. Poslední symbolický odpal spojil v úrovni
kaloty 1843 m dlouhý úsek severní tunelové trouby
vyražený od Troji s její 387 m částí proraženou z Letné.
Nálož společně odpálili radní Magistrátu Hl. m. Prahy
pro oblast dopravy Radovan Šteiner a střelmistr Vladi-
mír Hynek z divize 5 (titulní foto zleva). Podzemní cesta
mezi oběma pražskými čtvrtěmi, kterou Metrostav za-
čal razit v červenci 2007, se za velkého zájmu odbor
veřejnosti i novinářů konečně otevřela.
„Obě party razičů z divize 5 si podaly ruce v hloubce
asi 35 m pod křižovatkou letenských ulic Korunní a Jana
Zajíce (malé foto),“ popsal vedoucí projektu ražeb Ing. Mi-
roslav Padevět z divize 2, která stavbu celého komplexu
ří. „Před každou prorážkou při protiražbě jsme podvě-
domě nervózní, protože přes horninu nevidíme a dopředu
nevíme, jak se tunely sejdou. Geodety na této stavbě však
musím pochválit, protože byli esní a odvedli vynika
práci. A to jak tým Ing. Jiřího Boučka z naší dceřiné spo-
lečnosti CCE Praha, jenž usměrňoval základní vytyčova
síť, tak kolegové z divize 5, kteří pod vedením Tomáše
Kárníka zodpovídali za směrové a výškové vedení díla.“
Druhý den po prorážce pracovníci CCE Praha ofici-
álně proměřili tunelové trouby z obou směrů a zjistili, že
jejich íčodchylka činí 5 mm, odchylka ve staničení
7 mm a ve výšce jen 1 mm. „Dosáhli jsme neuvěřitelné
přesnosti. U podobně dlouhých podzemních liniových
staveb je docela běžné, že se tolerované odchylky pohy-
bují i v desítkách centimetrů. Věříme proto, že jsme svou
prací na tunelech Blanka otevřeli cestu, kterou se v bu-
doucnosti budou řešit podobúkoly eba i výstav
pražského metra, řekl ředitel společnosti CCE Praha
Ing. Jaroslav Pohan a doplnil: „Vynikajících výsledků jsme
nedosáhli náhodou, ale také díky spolupráci s divizí 2, se
kterou jsme provedli podrobnou anazu veškerých rizik
v oblasti geometrického uspořádání páteřních objek
stavby. Na jejím základě jsme projektovou dokumentaci
dopracovali do systému zobrazení 3D a základní vytyčo-
vací ť jsme pravidelně udržovali a přeměřovali přesnou
totál stani. Pro vyhodnoce prostorové polohy pri-
rního a definitivho ostění v rastru 5 x 5 cm jsme vy-
užívali laserový skener. Pro měření v tunelu jsme vyvinuli
speciální technologický postup, který využípřípravky
se skleněnými hranoly, pevně stabilizova do ostění.
Tuto ť jsme potom kontrolovali pomocí gyroteodolitu,
ojedinělého přístroje, kterých je v Evropě jen pár a u nás
jej vlastníme jen my. Vybave pro náročnou práci -
me od švýcarské společnosti LEICA a s jeho parametry
i esnějším popisem naší činnosti se žete seznámit
na nových internetových stránkách www.ccepraha.cz.“
První prorážkou samozřej práce na největším
podzemním dopravním le v Evropě nekončí. Teď se
soustředíme zejména na ražby vzduchotechnických ka-
nálů, strojovny vzduchotechniky a podzemní trafostanice,
protože na jejich dokončení závisí další postup i asné
a úspěšné předání celé stavby,“ řekl Ing. Padevět.
V současnosti raziči z divize 5 dobírají od trojského
portálu levé opěří v severtunelotroubě, kde postu-
pují rychlostí přes 17 m za den. V jižním tunelu zřej
po 10. únoru prora kalotu, jeho pravé opěří razí jak
z Troje, odkud za den postoupí o asi 4,5 m, tak z Letné,
kde jim jde denní práce téměř o 7 m rychleji. Dobírka
levého opěří probíjen ve směru od trojského portálu
a za den pokročí o více než 7,5 m. echny ražby na obou
tunelových troubách komplexu Blanka mezi Špejcharem
a Pelc-Tyrolkou i na podzemním technologickém centru
TGC 4, strojovně vzduchotechniky a transformovně s roz-
vodnami by měly být hotodo konce prosince 2010.
Plakety na stěnu slávy
V pátek 22. ledna odhalil pražský primátor Pavel Bém
spolu s ředitelem Státho fondu životho prostře-
dí ČR Petrem Štěpánkem (foto zleva) plakety na stěně
rod technic knihovny (NTK) v Dejvicích, které
symbolicky potvrdily úspěš umístění to budovy
v prestižní souži Stavba roku 2009.
„Když jsme knihovnu navrhovali, edem jsme v
žádnou plochu pro umístění oslavných plaket neplánova-
li,řekl Mgr. akad. arch. Roman Brychta ze společnosti
PROJEKTIL ARCHITEKTI. Tento nedostatek ale rádi
napravíme a stěnu ve foyer upravíme tak, aby odpovídala
výrazovému konceptu budovy.
Národní technická knihovna získala v soutěži Stavba
roku 2009 Cenu primátora Hl. m. Prahy a Cenu Státho
fondu životního prosedí ČR za infrastrukturu. „Hlavní
cenu neskala jen proto, že porota tušila, že no dej-
vicknihovna zaujme pana primátora, a další ocenění
chtěla ponechat pro jiná vynikající la,“ zažertovala při
projevu předsedkyně poroty Doc. Ing. arch. Radomíra
Sedláková, CSc. Pavel Bém ve svém proslovu zmínil, že
budova NTK představuje mimořádný přínos nejen pro
areál vysokých škol a Prahu, ale i celou republiku, a podě-
koval všem jejím tvůrcům, kterým blahopřál k vytvoření
mimořádného díla. Slova ocenění potěšila i stupce naší
společnosti v čele s obchodním ředitelem Metrostavu Ji-
řím Proczkou, MBA, a Ing. Petrem Zábským, ředitelem
divize 9, která se na stavbě významně podílela.
Metrostav_2_10.indd 1 2/1/10 12:27:41 PM
Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (286 ms)

Rendering Strana 2 (103995): (0/1) (281 ms)

Rendering Strana 1 (103994): (0/1) (319 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3101/vth120619-1.jpg

 i3101/bg103994.svg

 i3101/vth120620-1.jpg

 i3101/vth120621-1.jpg

 i3101/vth120622-1.jpg