Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 3
Po 21 měsících dokončila divize 3 pod taktovkou Jiřího
Macháčka rozsáhlou modernizaci a dostavbu Oblast
nemocnice v íbrami. Stavbaři pracovali za plného
provozu nemocnice, a tak museli najít společnou řeč
mezi svými postupy, zdravotky, pacienty a montáží
medicínských technologií. To se podařilo na výbornou
a obyvatelé středočeské Příbrami a okolí se již brzy
po dokončení instalace přístrojů od společnosti PURO-
-KLIMA – budou léčit v příjemném, moderním prostře-
a pomonejnovějších zdravotnických ístrojů.
Téměř dva roky trvající modernizace významně za-
sáhla do půdorysu několika budov nemocnice. Na mís
bývalého parkoviště vyrostl moderní pavilon C, jehož sou-
částí je hlavní vstup do celého zdravotnického areálu (foto
č. 1). Vedle j byl postaven druhý nový pavilon F a obě
moderbudovy propojil koridor nazaný na podzemní
komunikační systém stávajících budov.
A pránapojení nových budov na ty staré bylo bez
omezení provozu nemocnice pro stavbaře velmi náročné.
Jednalo se o výstavbu nového schodtě v prostoru -
valých pokojů a provozních místností a následné vybourá-
ní staré vertikální komunikace. Na jejím místě jsme museli
propojit podlaží nové a staré části budovy. Samozřejmě
s ohledem na charakter provozu jsme museli vyloit
hlučné technologie i demolicích, které prováděla naše
divize 7,“ vzpomíná Jiří Macháček a pokruje: Kromě
toho jsme museli operativně reagovat na odlišnosti mezi
současným stavem a realizační dokumentací, protože
projektant neměl původní plány k dispozici.“
Dalším velice citlivým probmem bylo epojení
energetické páteře ve stávajícím objektu, které provedla
společnost Subterra. Během celé modernizace se stavbaři
museli plně podřídit provozu nemocnice a zohlednit plá-
nované operace, předpokládat možnost nenadálých udá-
lostí a izsobit se i nepřetržitému provozu na odděle-
ních ARO a JIP. e ale proběhlo bez problémů. hem
výstavby a rekonstrukce docházelo ještě k dílčím změnám
a úpram podle dodatečch požadavinvestora. Nej-
víc se jich týkalo komunikační vertikály a 6. nadzemního
podlaží budovy D, kterou rekonstrukce teprve čeká.
V pavilonu C jsou operační sály (foto č. 2), oddělení
ARO s 12 lůžky a pooperační intenzivní péče se šesti lůžky.
V 1. NP je urgenta pohotovostíjem a v 1. PP cent-
rální sterilizace spolu s dalšími technologiemi pro provoz,
jako jsou na. vyječ sterilní páry, kompresorová a pod-
tlaková stanice, potrubní pošta, velín, rozvodny elektro
i s náhradním zdrojem a trafostanice. V pavilonu F je nová
lékárna a oddělení klinické biochemie a hematologie.
Moderní kabát získá také okolí příbramské nemocnice,
takže na jaře budou moci pacienti relaxovat v pěkně upra-
veném parku nebo u nově vzniklé fontány.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Řadu let jezdily tramvaje po Karlovarské třídě v Plz-
ni na trati tvořené kolejovým roštem z kolejnic NP-3
v betonových prcích, usazených na betonodesce
chránězákrytovými panely. Jee zub času dože
udělat své i na těch nejbytelnějších stavbách...
Rekonstrukci tramvajové trati zahájilo sdružení firem
Metrostav a BERGER BOHEMIA vloni 21. dubna. Probíhala
za nepřetržitého provozu a investor hotové lo evzal
ve stanoveném termínu, v poslední listopadový den.
Stavba byla strategicky rozdělena na několik zhruba
300 m úseků s oboustranným provozem po jedné koleji
řízeným semafory. A některé práce se navíc daly prová-
dět pouze v nočních hodinách, mezi půl jednou a čtvrtou
ranní, kdy tramvaje nejeza bylo možné vypnout trakci.
Technický stav trati na Karlovarské ídě byl velmi
špatný a v podsta se dostal až na samu hranici bez-
pečnosti,vzpomíIng. Radek Böhm, vedoucí projektu
z divize 1 Metrostavu. „Museli jsme provést komplet
demonž kolejí až na vodní železobetonovou desku,
tu očistit, v některých místech sanovat, jinde dokonce
vybourat a položit novou. Co se kde bude dělat, jsme
posuzovali průběžně, krok za krokem. Dnes se říci,
že nejobtížnějším místem se ukázalo být zřízení výhybky
a odbočky tramvajové trati do Lidické ulice.
Mimochodem právě z tohoto uzlového bodu se nako-
nec stal majstrštyk celé rekonstrukce. Použitá výhybka
Vetra s vlastním vyhříváním totiž patří k prvním osazeným
a zároveň nejmoderím v Evropě. Plzeňské městs
dopravní podniky ji, respektive celý systém, v současné
době edvádějí na exkurzích svým partnerům, kteří se
sem sjíždějí ze všech možných státůstarého kontinentu,
aby si zdejší trať (foto č. 1) prohdli.
Součástí rekonstrukce bylo kromě tramvajového -
lesa také postavení nových sloupů a natažení horního
trakčního vedení, položení jeho kabelů a samozřejmě
zřízení nových, komfortnějších tramvajových zastávek,
rozšíření Karlovarské ídy o jeden jízdní pruh, dále nové
chodníky, sadoúpravy a řada doprovodných prací.
I kd divize 1 pce kolem tramvajových kole v zá-
padočeské metropoli ukončila, s dopravními stavbami
v Plzni pokračuje. Spolu se společností STRABAG buduje
novou, dva a půl kilometru dlouhou trolejbusovou trať
v průmyslové zóně Borská pole na jihozápa města.
Práce na zaly vloni v červenci a do provozu t
edána letos v březnu. A také zde pl Metrostav vytyče-
le. Do příchodu mrazů zajistili lidé Ing. Radka Böhma
všechny důležité práce závislé na povětrnostních podmín-
kách. Jsou osazeny všechny trakční stožáry pro trolejo-
vou dráhu a uloženy veškeré kabelové rozvody. V součas-
né době pokračují práce na vystrojení elektroměnírny, kde
se snižuje napětí a mění sídavý proud na jednosměrný
pro pohon trolejbusů, a pokračuje montáž horního trakč-
ho vedení (foto č. 2) a nových osvětlovacích les.
O tom, že si i na to stavbě vede Metrostav dobře,
nejlépe svědčí skutečnost, že spolu s firmou STRABAG
ztězil i ve běrovém řízení na rozšíření této stavby
o zavedetrolejové dráhy do ulice U Nové hospody.
rip–, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
Moderní prostředí pro pacienty v Příbrami
1
Rekonstrukce tramvajové trati splnila svůj účel
2
Nový výrobně-administrativní objekt firmy HVM Plas-
ma v Praze-Jinonicích (foto č. 1), který staví pracovci
divize 8 Metrostavu, je těsed dokončením. Jtě
ed Vánocemi proběhla kolaudace i ejímka; kon-
krétně 11. prosince byl podepsán kolaudační protokol
a o šest dní později převzal stavbu investor.
Tolik hlavní aktuálfakta o stavbě, která si sice nečiní
nárok na zazení do Guinnessovy knihy rekordů, esto
ve své kategorii rozhodně nepatří mezi všední průměr. Je
pozoruhodná především tím, že od samého počátku se
investor, projektant a následně i realizátor rozhodli ukázat,
že ani budova určená především k výrobě nemusí působit
šedivě a nudně, že může být konstrukčně i architektonicky
zajímavá a že se tento ístup, pokud ho společně akcep-
tují všichni častnění a dokážou ho dodržovat, nemusí
prodražit. Není to však jednoduché...
„V posledních měsících jsme řili edevším mn-
ství klientských změn, takže nakonec došlo i k jisté-
mu posunu konečného termínu dokončení,“ poznamenal
k průběhu závěrečné fáze výstavby Ing. Petr Půta, vedoucí
projektu divize 8. Zár, aby i výrobní prostory vypa-
daly vkusně a byly íjemné, ovlivňoval i finální výběr
koncových prvků: šlapch vrstev podlah, kerami-
ky v sociálních prostorách, svítidel, barevných maleb...
Vybíraly se speciálmateriály. Keramiku Marazzi jsme
objednali prostřednictvím firmy METROS z Itálie, svítidla
dodával Trilux, na podlahách je použito zátěžové PVC
skládané do čtver(foto č. 2), na schodištích a parape-
tech i výrobních hal je umělý mramor. Poslední barev
malby doděláváme po dohos investorem až nyní. Jde
totiž o to, že když je provedeme až nakonec po všech
opravách a nedodělcích a někde i po nastěhování strojů
a zařízení, snížíme nutnost jejich oprav na minimum. Čas
je na stavbě samozřejmě vždycky důležitý, ale ky tomu,
že si vzájemně dokážeme vyt vsíc, není zcela rozhodu-
jící. Pokud se to tak říci, v Jinonicích u budovy HVM
Plasma prostě před rychlostí dostala přednost kvalita.
To ostatně potvrzuje i fakt, že třeba o vybave in-
teriérů nábytkem a zařízením se také rozhoduje až teď.
I montáž strojů a technologického vybavení objektu zača-
la až letos v lednu, takže zkušební provoz se v Jinonicích
rozběhne někdy koncem února nebo v březnu.
Je to vlastně prosté. Pokud dodavateli pod hrozbou
sanknevisí konečný termín nad hlavou jako Damoklův
meč, může spolupráce fungovat i v oblastech, které jinde
vají Achillovou patou. O to, aby v konkrétních situacích
nedošlo ke střetům, se však musí snažit a zasloužit všich-
ni častnění. Výsledkem pak je jako v tomto ípadě
stavba, která nejenže disponuje v naší republice ojedi-
nělou technologií na pokovování nejrůznějších předmětů,
ale je zajímavá i svou architekturou a pohodou vniního
prostře. Ve sm sledku tak doe navazuje na kva-
litní českou průmyslovou architekturu 19. a 20. století.
–rip–, foto Josef Husák
HVM Plasma: stavba, která se vymyká průměru
Úředníci ve Znojmě pracují v novém prosedí
Po roce stavebních prací září budova finančního úřadu
a Úřadu práce ve Znojmě novotou. Jejího slavnostho
otevřese předposlední lednový týden zúčastnili ře-
ditelé obou institucí, zástupci veřejné správy, starosta
Znojma Ing. Petr Nezveda a další hosté spolu s výrob-
ním náměstkem naší divize 1 Ing. Jaroslavem Hera-
nem a vedoum projektu Ing. Jaroslavem Kuncem.
Budova, v ž íve sídlil sekretariát komunistické
strany, po rekonstrukci přímo volala. Ve velmi špatném
stavu byly zejména rozvody ech sítí. Nebezpečné byly
i vnější obklady tubuschodť, ktehrozily odpadnu-
m a mohly zranit kolemjdoucí chodce,“ řekl ředitel zno-
jemského úřadu práce Mgr. Emil Čopf. Z pohledu ředitele
finančního úřadu Ing. Prokopa Pospíchala je také velmi
důležité, že rekonstrukce a stavební úpravy umožnily pro-
pojit obě poloviny budovy, kde dnes klienti mohou volněji
přeczet a lépe se v rozmístění obou úřadů orientují.
Interiér objektu prel komplet a komplexní re-
konstrukcí (foto č. 2), z původních prvků zůstala místy
zachována pouze mramorová dlažba a keramické obklady
schodišť. Rekonstrukci podstoupily i oba výtahy, třetí byl
nově vybudován v přístavku. Kromě zprůchodobou
částí objektu ve všech podlažích, kterému dřív bránil ko-
mín kotelny, byl pro poeby úřadu práce přestavěn i pro-
stor valé restaurace. Budova byla zateplena, získala
novou fasádu, okna i střechu (foto č. 1). Stavba probíhala
v několika etapách a za plného provozu obou úřaa ne-
omezeného rozsahu jejich služeb. „Ze sadnějších úprav
bych rád vyzdvihl i rekonstrukci všech sociálních zaříze
a vybudovánové moderní plynové kotelny včetně komí-
nového tělesa,vyjmenovává vedoucí projektu Ing. Kunc.
Úpravy, které ve Znojmě divize 1 provedla, by měly oběma
úřadům v budoucnu ušetřit ročně až 300 tisíc korun.
Martina Vampulová, foto Jaroslav Kunc
1
1
1
2
2
2
Metrostav_2_10.indd 3 2/1/10 12:27:51 PM
Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 02/2010, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (306 ms)

Rendering Strana 4 (103997): (0/1) (298 ms)

Rendering Strana 3 (103996): (0/1) (342 ms)

Rendering Strana 2 (103995): (0/1) (342 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3101/vth120620-1.jpg (2x)

 i3101/vth120621-1.jpg (2x)

 i3101/bg103996.svg

 i3101/vth120622-1.jpg (2x)

 i3101/vth120619-1.jpg