Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 02/2011, Strana 1
Nové budovy na Pankráci rostou do
výšky str. 3
Dva další pražsobchoddomy
Kaufland str. 3
Rekonstrukce prostor pro biochemiky
z Akademie věd ČR str. 3
Ptáme se: Stanislava Šmola
z firmy Metrostav Development str. 2
Zimní sportovhry Metrostavu
fotosloupek str. 2
Tunelové propojení mezi Blankou
a Malovankou str. 2
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
3. února 2011 / 2 / XXIII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Ražby pod Letnou skončily
Změny ve vedení divize 6 Metrostavu
Novým technickým náměstkem divize 6 Metrostavu se
prvního ledna letošního roku stal Ing. Pavel Kasal, Ph.D.
V nové funkci mu přejeme hodně úspěchů.
Konference
Na 180 vybraných manažerů
z firem Skupiny Metrostav
se zúčastve středu
2. března 2011 její letoš
Strategické konference.
Na pozvání prezidenta
Skupiny se sejdou v Národ
technické knihovně, kde jejich jednání proběhne v duchu
edem stanoveného hesla Mume dělat základ
ci správ. Závěry Strategické konference Skupiny
Metrostav konktně rozpracuje o čtrct dní později
Technicko-ekonomická konference ní společnosti.
Finská cena za bezpečnost
Sdružení Metrostavu a místní společností Destia Oy
zvízilo v roce 2010 v soutěži o nejbezpečněí pracoviště
v rámci projektu Západní metro Helsinky. Na skm
výsledku se velkou měrou podíleli zaměstnanci naší
divize 5, kteří pod vedením Ing. Václava Pavlovského
provádějí ražby přístupových štol k nové části metra ve
finském hlavm městě. Gratulujeme!
Úbytek veřejných zakázek v roce 2010
Podle nejnovější analýzy inženýrsa poradenské
spolnosti ÚRS Praha se v roce 2010 hodnota vejných
stavebních zazek meziročně snížila o 37 % na 122,2 mld.
Největší propad – o víc než tři čtvrtiny – vykázaly zakázky
na výstavbu dopravní infrastruktury. Státa veřejná
správa loni vypsala sedm stavebch tendrů v hodnotě
nad miliardu korun, o rok dříve bylo takových velkých
zakázek 25. Počet veřejných stavebních zakázek se v roce
2010 meziročně sžil o téměř 11 procent, úřady vyhsily
celkem 3913 tendrů. Města a obce se na celkové hodnotě
zadaných zakázek vloni podílely z 56,5 %.
V pondělí 10. ledna ukončilo slavnostní fárání ražby tu-
nelového komplexu Blanka na stavbě s ev. číslem 0079
ŠpejcharPelc-Tyrolka (ŠPELC). Kromě pracovků
Metrostavu a dalších pozvaných hostů i íle-
žitosti sestoupili do podze i nový první náměstek
primátora hl. m. Prahy Ing. Karel Březina a generální
ředitel naší společnosti Ing. Pavel Pilát (titul foto zle-
va, uprostřed Ing. Miroslav Padevět z divize 2).
ŠPELC je s celkovou délkou 4320 metrů nejdelší čás
tuneBlanka, jejiccelou výstavbu řídí ne divize 2.
V oblasti mezi Trojou a Letnou zahrnuje 2231 metrů
ražených dvou- a třípruhých tunelů, 1207 metrů hloube-
ných tunelů a 882 metrů nadzemního úseku. Pracovníci
divize 5 pod vedením Ing. Jana Kvaše zahájili její ražbu
z Troji v červenci 2007, tedy před emi a půl lety. Jak
při posledním fárářekl Ing. Pilát, za tu dobu raziči na
stavbě ŠPELC vybudovali přes 5 km tunelů s různými
profily a vytěžili z nich na 755 000 m
3
horniny.
Ing. Březina i odvozu jejího posledního kubíku ze
vzduchotechnického kanálu číslo 4 (foto č. 1) poděkoval
za práci všem, kdo se na ní polejí. Znil, že studoval
průběh růzch velkých podzemch staveb, a konsta-
toval: „Jsem d, že Blanku, po metru V. A nejdůležitější
strategickou stavbu metropole, nedoprovázejí žádné velké
problémy, jaké eba nastaly i budopodobných tu-
nelů v zahraničí. Věřím, že to tak vydrží až do konce.
Ředitel divize 5 Ing. Václav Soukup si oddechl: „Těší
mě, že jsme zdárně dokončili i složitý komplex podzem-
ních technologických objekpod Letnou. Skláse ze
strojovny vzduchotechniky a propojovacích, přívodních
i odvodních vzduchotechnických kanálů (foto č. 2) a ša-
chet, které budou sloužit pro požára provozní trání
převážné části ražených tunelů v úseku ŠPELC. Největším
objektem z nich je strojovna, která se nachá25 m pod
hustou obytnou zástavbou na Letné. Je dlouhá 125 m
a plocha jejího výrubu měří téměř 300 m
2
.“
Poslední velké selby a vrtání se pod Letnou ozvaly
ješletos prvtýden v lednu. Do konce měsíce bude
dokončeno i propojetunelů s trami kaly, kde za-
tím stojí provizorní betonové stěny. Následné činnosti již
nebudou tak hlučné, jako byly ty dosavadní.
Pod zemí už totiž budou pokrovat jen hydroizolační
práce a betoři budou do formy budovat definitivní ostě-
ní tubusů i vzduchotechnických objektů. V co nejkraím
možném ternu po jeho dokončení nastoupí na stavbu
týmy dodavatelů k monži technologií nezbytných pro
provoz nejtšího městského automobilového tunelu ve
střed Evro. Jeho úplné zprovozně bude záviset
nejen na vybavení komplexu Blanka, ale i na zhotovení
stavby SAT 2B, která jej v podzemí propojí s ižovatkou
Malovanka. Nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím uvede-
ní této části Městského okruhu do života však bude objem
finančních prostředků, které Magistrát hlavního sta
Prahy na stavbu v sledujících letech uvolní. Spolu
s ostatními obyvateli metropole m nezbýnež věřit,
že jich bude dostatek a na stavbu dorazí co nejdřív.
Kolektivní smlouva
V závěru ledna byla za účasti ech zástupců statu-
tárních orgánů dotčených společnosa edstavitelů
odborové organizace podepsána Podniková kolektiv
smlouva Metrostavu pro rok 2011.
Její vyjednávání mezi odbory a zaměstnavateli nebylo
tentokrát přílroč, protože probíhalo v rámci íve
odsouhlasené Vzorové kolektivní smlouvy pro Skupinu
Metrostav. Shoda byla proto letos dosažena po dvou
kolech vyjednávání, emž limity v Podnikové smlou
odpovídají horní úrovni parametrů ze Vzorové smlouvy.
Podniková kolektivní smlouva Metrostavu byla schvá-
lena v ornech obou smluvních partnerů a je účinná
od 1. ledna 2011. I nale zajišťuje pracovní, sociál-
ní, zdravotní, bezpečnostní i další podmínky nastavené
v předchozích letech. Oproti loňsmu roku se v zes-
nily jen které detaily. Jedinou podstatnou změnou je
nárůst minimálních mzdových tarifů o tři procenta.
Tato kolektivní smlouva platí nejen pro Metrostav, ale
i pro jeho dceřiné společnosti – Metrostav Development,
METROS, SQZ a CCE Praha.
Mimo prezidenta Skupiny Metrostav Jiřího lohlava
a předsedy Základní organizace OS Stavba ČR Pavla
Meyera se podpisu smlouvy zúčastnili i generální ředitel
Metrostavu Ing. Pavel Pilát (foto zleva) a zástupci orgá
ech společnos, na které se vztahuje. Stejně jako v mi-
nulosti i letos bude kolektivní smlouva vytištěna v podobě
červené brožurky, kterou dostane každý zaměstnanec.
1 2
Sestavujeme TBM
esně podle plánu dorazil v pátek 28. ledna na Vypich
na staveniště metra V. A prv transport s díly plnopro-
filového zeminového tunelovacího stroje č. 609.
Nadměrný náklad z německého města Schwanau přijel
do Prahy po dálnici D5 a jako první přivezl na díly rozlože-
ný vozík číslo 5 (foto). Do středy 2. února by na staveništi
měl být i vozík číslo 4, který bude do závěsu zazen blíž
k razicí hlavě. O přesunu tunelovacího stroje budeme po-
drobněji informovat v příštím čísle novin Metrostavu.
Metrostav Metrostav 02/2011, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 02/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 02/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 02/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 02/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 02/2011, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (249 ms)

Rendering Strana 2 (103907): (0/1) (245 ms)

Rendering Strana 1 (103906): (0/1) (276 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3080/vth120528-1.jpg

 i3080/bg103906.svg

 i3080/vth120529-1.jpg

 i3080/vth120530-1.jpg

 i3080/vth120531-1.jpg