Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 02/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2013, Strana 2
V Praze 13 stavíme byty i kancelářskou budovu
Tým Ing. Martina Jiroty z divize 9 Metrostavu začal
vloni v listopadu pracovat na zakázce nazvané Poly-
funkční areál Medox II. Pod tímto jnem se skrývá
výstavba tří bytových bloků doplněných administrativ-
ní budovou. Pro developerskou společnost DARAMIS
GROUP vyrostou do 17. března příšho roku v Praze 13
v lokalitě Nad Motolským hájem.
Bytový objekt s celkem 134 byty, 17 atelry a 163par-
kovacími místy vytvoří tři obytné bloky A, BC a D propoje-
né společnými podzemními garážemi. Mezi novými domy
jejich střecha pokrytá intenzivní zelení vytvoří vnitroblok
pro odpočinek a relaxaci obyvatel z okolí. Nejtší budo-
va A bude mít protáhlý půdorys, tři samostatné sekce
asedm nadzemch podlaží. Budova BC, složená ze sekcí
B a C, má půdorys ve tvaru T a čti nadzemní podlaží.
dorysně nejmenší čtvercový dům D bude šestipodlaž-
ní. Poslední patra budou u všech objektů ustupovat.
Šestipodlažní administrativní budova K bude nepod-
sklepená. Část půdorysu jejího přízemí bude na podni
a poslouží jako parkoviště. Čti další patra projektant
navrhl tak, aby v kažm z nich mohl sídlit samostat
nájemce. V posledním a rovněž ustupujícím podlaží budou
společné jednací a prezentační místnosti.
Po stavební stránce všechny na pilotách založené ob-
jekty vytvoří vyzdívaný železobetonový monolitický skelet
se ztužujícími stěnami. U podsklepených bytových domů
je podzemní podlaží navržené jako nepropustná bílá vana.
Na fasádách uzavře kontaktní zateplovací systém tenko-
vrstvá omítka s barevně zvýrazněnými rizality aarkýři.
Konečný vzhled lokality, kterou developer nazval Nad
Motolským hájem II, je doe patrný z vizualizací č. 1 i 2
a naznuje jej také první etapa stejnojmenho projektu,
která od roku 2008 stojí vedle dnes zastavované oblasti.
Divize 9 má v současnosti nad Motolským hájem ho-
tové stavební jámy s pilotovým založením, které provedli
pracovníci společnosti PRAGIS. Vstě administrativ
budovy se táhnou základové pasy a betoři se připravu
na lití podkladních betonů. „Čeká nás běžná stavba, s ja-
kou máme bohaté zkušenosti, a proto z ní neme obavy.
Vloni se třeba našemu týmu podařilo úsšně dokončit
alfarezidenci, první etapu výstavby Rezidenčho parku
Na Vackově. Navíc k plné spokojenosti našich developerů
z Metrostavu Development. Děláme teď všechno proto,
aby i soasný investor byl za 14 měců s naší prací
spokojen,“ uzavírá vedoucí projektu Ing. Jirota.
–ls–, vizualizace DARAMIS GROUP
Cesta na denní světlo
Tunelovací stroje Tonda i Adéla svou práci při ražbě
astavbě traťových tunelů metra V.A skončily. Pražs
podzemí však zam neopustily – právě probíhá jejich
demontáž a do konce března by všechny jejich části
ly být levou tunelovou troubou přepraveny na za-
řízení staveniště E1 a odtud na úložiště ve Stavebním
dvoře vHorních Počernicích.
Jako první opotějí podzemí vozíky z Tondova závěsu
– pracovníci z divize 5 je s pomocí specialistů zněmec
firmy Herrenknecht protahují hotovým tunelem nazpět
do jámy E1, kde je vytahují na povrch. Tam se jich ujíma
jejich kolegové z provozu dopravy divize 4 ajako nadroz-
rný náklad je v nočch hodinách přepravují zDejvic až
do Horch Pernic, kde obě TBM čeká repase ausklad-
nění před dalším nasazením.
Do ssněné komory za koncem kolejoho obratiš-
tě stanice Dejvická zatím mechanici vysunuli razicí štít
Tondy a začínají jej demontovat (foto č. 1). Místa na práci
opravdu moc nema, vzdálenost mezi strojem a snou
komory je jen několik centimetrů (foto č. 2). Štít je mné
rozebrat na díly, ze kterých byl složen. Řeznou hlavu je
ak nutné roezat na tři části, jinak by ji nebylo možné
protáhnout hotovým tunelem na E1. Také při této náročné
práci našim zaměstnancům pomáhají němečtí kolegové.
Až podzemí opustí stroj Tonda, dočká se protažení
do komory Adéla, která zam trpělivě čeká na konci s
tunelové trouby (foto č. 3). Při jejím rozebírání už budou
t pracovníci divize 5 (foto č. 4) zkenosti. Také dru
tunelovací stroj musí podzemí opustit levou tunelovou
troubou, a to co nejdřív, aby divize 8 mohla naplno pokra-
čovat ve své práci a dokoit celý úsek metra V.A zDejvic
do Motola vplánovaném termínu.
Luďka Schmidta,
genelního ředitele firmy DANDREET
Luděk Schmidt absolvoval geografii a kartografii na
Přírodovědecké fakultě UK a Právnickou fakultu UK
vPraze a studoval i na University of Delaware. Už dva-
tý rok působí v realitm oboru a dnes je generálním
ředitelem společnosti DANDREET, kterou založil. Ta je
developerem a jedm z investorů Galerie Teplice, kte-
rou staví Ing. Radek Kubeš z divize8, aGalerie Šantov-
ka v Olomouci, jejíž stavbu řídí Ing.Jan Šlajs z divize1.
Vedl jste v uplynulých letech řadu developerských pro-
jektů. Na které z nich nejraji vzpomínáte?
žko se mi vybírá – při předchozím působení jsme budo-
vali třeba nákupní centra Nisa Liberec a IGY v Českých Bu-
jovicích, rezidení projekt Nová Liboc, vilový projekt na
Hanspaulce či velký administrativně-rezidenční projekt A7
Holešovický pivovar. Velmi významná byla i stavba obyt-
ho souboru U Zámeckého parku v Čakovicích, kterou
realizoval Metrostav a která zahrnovala 650nových bytů.
echny projekty byly takového rozsahu, že buď vytvořily
novou lokalitu, nebo tu existující zásadně přeměnily.
Co je hlavní náplní činnosti ví společnosti?
Zaměřujeme se primárně na velké investice v centrálch
částech našich regionálch měst. Zatím stavíme pře-
žně obchodní centra, připravujeme však i rezidenční
projekty a administrativní budovy. Chceme pokrývat
echny tyto realitní segmenty, trváme však jen na těch
nejlepších lokalitách. Galerie Teplice je třeba na hlavm
stí v centru města. Galerie Šantovka zase roste na
hranici historického jádra Olomouce a měla by vytvořit
první část nové městské čtvrti. Do budoucna možná ne-
vyloučíme ani projekty dál od středu měst, budou však
muset spovat naše požadavky – mít velmi dobrý přístup
pro zákazníky i zásobování a být zřetelně viditelné. Nejde
m totiž o pet realizací, ale o to, aby naše projekty
byly co mná nespěšnější a měly dobrou perspektivu.
Intenzivně pracujete na projektu Galerie Prostějov
a ipravujete i další projekty. Ve stavbě však máte
zatím dvě díla – v Teplich a v Olomouci – a obě staví
Metrostav. Proč jste si jej vybrali, rozhodovala cena?
Cena hraje vždy důležitou roli. Výběrová řízení na realizaci
chto zakázek však byla několikakolová a zúčastnily se
jich všechny významné stavební firmy, které mají kapacitu
a zkušenosti takto rozsáhlé dílo dokončit. Rozly v ceně
nadek nakonec již nebyly významné apři výběru doda-
vatele rozhodovaly poslední obchodní detaily. Zásadní byl
i osobní pocit z jednání s vedem společnosti a z toho
plynoucí důra, že projekt dokoí kvalitně, včas a za
sjednanou cenu. Chli jsme samozřejmě jen takového do-
davatele, který má dobré reference aje finančně stabil.
Myslíte, že jste si vybrali doe?
Myslím, že ano. Šantovka i Galerie Teplice rostou do-
posud podle plánu. Samozřejmě, že i u nich se objevu
žné provozní probmy a složitosti, které však okamžitě
řešíme. Téměř roční vztah, který máme s divizí 1, a více
než půlroční spolupráce s divizí 8 jsou však zam velmi
korektní a věříme, že je stejně vmá i Metrostav.
Jak významné jsou tyto projekty z českého hlediska?
Šantovka je dnes největší soukromou tuzemskou stavbou
mimo liniové stavby a Galerie Teplice určitě paí do první
tky. Jedná se tedy o velká díla, která musí být navíc
dokončena v extrémně krátkých termínech – vOlomouci
budeme oterat už letos v říjnu a v Teplicích jen o pár
ců později. Postup výstavby můžete sledovat na
záběrech webkamer na stránkách www.metrostav.cz,
www.galeriesantovka.cz a www.galerieteplice.cz.
říte, že obě stavby zprovozte včas?
Nepochybuji, že Metrostav harmonogramy staveb dodrží.
Naše komunikace na úrovni stavby i s vedením firmy je
nac nadstandardní. Pokud vše zrně dopadne, bude
t naše spolupráce dobrou perspektivu i do budoucna.
strana 2
PME SE
1
Stavbu Galerie Teplice zahalily speciální stany
Centrum severočeských Teplic se pomalu mění k ne-
pozní. Z sné blízkosti nástí Svobody zmizela
budova bývaho obchodho domu PRIOR – stavba
z80. let minulého století, která již nesplňovala poža-
davky na moderní nákupní středisko. Na jejím místě
už nad terén vyrůstá konstrukce multifunkčho centra
snázvem Galerie Teplice, kterou buduje tým divize 8
pod vedem Ing.Radka Kube.
Nové nákupní centrum oživí sed města ještě lépe,
než nabízel původní projekt najeho stavbu odčeskobu-
jovické společnosti ATELIER 8000. Investor – společnost
Galerie Teplice s.r.o. – se totiž během stavby rozhodl změ-
nit jeho vzhled tak, aby lépe zapadlo dosousední zástavby
aitom působilo modernějším avzdušnějším dojmem.
Úpravy projektu svěřil londýnsmu studiu BENOY ajeho
požadavek byl jednoznačný – odlehčit fasádu, aby lépe
ladila s okolím. Výsledkem práce britských architektů
a desigrů je nová podoba obvodového pláště z více
zch materiálů. Díky většímu prosklení průčelí doná-
stí Svobody asměrem kzskému parku ikDomu
kultury bude budova působit lehčeji aíjemněji.
To však bude až zarok. Teď napoměrně malém pro-
storu staveniště mohou kolemjdoucí zahlédnout hlavně
speclní stany (foto č. 1), pod nimiž se topí, aby stavbaři
mohli dokončit montáž obvodových sn astropu 1. PP
avestejném podlaží pokrovat i vbetonáži nadbetonáv-
ky stropních panelů. Multifunkční centrum vyrůstá včle-
nim terénu abude se doněj vstupovat ze tří výškových
úrovní. Nosnou konstrukci, založenou napilotách, proto
tvoří doúrovně 1. PP monolitický železobeton aodstropu
1.PP až doposledho 4. NP předpjaté panely aprůvlaky
snadbetonávkou (foto č. 2). Hrubou stavbu chce divize 8
dokončit ještě vpběhu letošho března.
Zamavá práce pak na ni bude čekat při montážiob-
vodového pláště. Zejména díky jeho většímu prosklení
vznikne na fasádě řada zajímavých architektonických
detailů, které budou vyžadovat velkou pozornost při koor-
dinaci pra. Tato činnost také bude podle vedoucího pro-
jektu vdalších měsících nejnáročněí. Jeho tým ji bude
muset zvládnout stejně dobře, jako se mu třeba podilo
vyrovnat snedostatkem místa pro skladoní materiálu.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
2
1
2
3
4
1 2
Metrostav Metrostav 02/2013, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 02/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 02/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 02/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 02/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 02/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 02/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 02/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 02/2013, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (386 ms)

Rendering Strana 3 (103675): (0/1) (379 ms)

Rendering Strana 2 (103673): (0/1) (421 ms)

Rendering Strana 1 (103671): (0/1) (421 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3036/vth120257-1.jpg (2x)

 i3036/vth120259-1.jpg

 i3036/bg103673.svg

 i3036/vth120261-1.jpg

 i3036/vth120264-1.jpg