Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2008, Strana 3
Nová trasa metra IV. C2 z Láddo Lean bude už za
i měsíce sloužit vejnosti. V podzemí proto vrcholí
zejména činnost technologů, kteří po technických pro-
hlídkách zahájili komplexní zkoušky svých celků. Divi-
ze 8 je podílníkem ve sdrení pro technologickou část
stavby, a proto ani její technici v zemí metra neza-
hálejí, stejně jako specialisté střediska TZB z divize 9,
kteří pro své kolegy převážnou část zakázky realizu.
„Ve sdružeme jen 10% pol z investičního ob-
jemu a tomu odpovídá i rozsah prací, které provádíme,“
říká hlavní stavbyvedoucí divize 8 Jiří Bartoš. „Na stanici
Střížkov zajišťujeme výstavbu kompletní vzduchotechni-
ky (foto č. 2 a 3), tedy strojní část i elektro u vlastní sta-
nice a energobloku, který zahrnuje měnírnu, distribuční
transformovnu, baterkárny a okolní zemí. Dále zde
provádíme strojní i elektro část ech čerpacích stanic,
silové rozvody a rozhlas. V Letňanech (foto č. 1) realizuje-
me pouze strojní část obou vzduchotechnických celků.
Technologosvou práci zahájili vloni v lednu. V po-
lovině října dokončili montážní práce nanírnách a dis-
tribučních trafostanich včetně ívodních kabelů a roz-
vodu 22 kV, které zabezpečují dodávku elektrické energie
pro zařízení v nových prostorách. Od to doby byly po
zkouškách uváděny do provozu jednotlivé měnírny, j
zajišťují trakčenergii pro vozy metra. Od 15. listopadu
je pod napětím celá nová trasa a rozeběhly se technické
prohlídky a zkoušky technologických zízení i cel.
Komplexzkoky technologie, ktebyly zahájeny
po technických prohlídkách, prověřují správnou činnost
jednotlivých zařízení včet provázanosti mezi všemi
systémy. Například u vzduchotechnických zařízení se
provádí zátěžová zkouška, která ověřuje bezporuchový
chod celého zařízení po dobu 72 hodin, etdodržení
projektovaných parametrů. U čerpacích stanic se ověřuje
nejen funkčnost čerpadel, ale i správné nastavení výšky
hladin etně enosu signalizace všech stavů. V metru
jsou itom dva druhy čerpacích stanic fekála nefe-
kální. Ty první jsou určeny především pro sociální zařízení
a ty druhé nejen pro sběr dešťové vody ze střechy stanice
a přilehlých ploch, ale i pro odčerpání vody z mezistanič-
ních úseků při mytí tunelů.
V nové části metra nyprobíhají zkoušky traťového
a staničního zabezpečovaho zařízení. Technické pro-
hlídky a komplexní zkoušky technologických celků skončí
29. února a od 1. března bude na trase IV. C2 zahájen ově-
řovací provoz. Nové stanice Prosek, Střížkov a Letňany se
pro veřejnost otevřou už začátkem května.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
Na přivaděči k zóně Prosmyky už společný tým složený
z pracovků divize 4 Metrostavu a společnosti SMP CZ
dokončil spodní stavbu mostu přes Labe na levém bře-
hu řeky. Dodělává zárodek na tém pilíři, z nějž od-
startuje největší dosud provedená letmá betonáž v ČR.
Hlavní pole železobetonového mostu bude mít rozpětí
151 m a jehostavba započne už začátkem března.
„Letmou betonáž provedeme pomo vozíků no
konstrukce značky Doka,“ říká vedoucí projektu Ing. Petr
Štědronský z divize 4. Na jejich použití bude dohlížet
rakouský šéfmontér, protože se jedná o prvmost, kde
budou tyto vozíky nasazeny. V principu se sice příliš ne-
liší od starších typů, jejich konstrukce je však vylepšena
o několik detailů, kteby nám měly usnadnit práci.
jsme začali s jejich předmontáží a do konce února chceme
zahájit montáž na zárodek, aby v průběhu března mohly
zít práce na této podstatčásti mostu. Zpočátku oče-
káváme pomalejší průběh prací, protože se jedná o nej-
větší lamely a s technologií se budeme teprve sžívat. Až se
podaří celý soubor rozchodit, chceme se dostat do tempa
a dodržovat týdenní výrobní cyklus.
rodek se na pilíři mostu staví klasickým způsobem
na skruži a betonuje se na detapy. Jeho spodní část
a stěny ve tvaru „U“ jsou hotové, hordeska, která
profil uzavře, bude dokončena zhruba v polovině února.
Od pražské opěry probíhá souběžně výstavba monoli-
tického předpolí na skruži, které se připojí k vahadlu mos-
tu přes Labe. Stavba je rozdělená do tří etap a první z nich
je dnes vybedněná, ukládá se do ní armatura a chráničky
pro dodatedpínakabely. Koncem února potom
proběhne betonáž, a bude tak dokončena první etapa této
části mostní konstrukce.
V závislosti na stavebním povolení by se po dokončení
zárodku část kapacit la esunout na sečostrov
u pravého břehu a pokrovat v práci na šestém pilíři.
Letos v červnu bude ještě dokončen 165 metrů dlouhý
šestipolový most, který pro sdružení provádí firma PSVS.
Naváže na vloni dokončenou část dálničního ivaděče
k zóně Prosmyky a propojí ji s místními komunikacemi
v Mkojedech, a tím zleí jejich dopravní obslužnost.
Hlavmost přes Labe, na kterém se výstavbou š-
tovnicových jímek pro klady piřů podílela i naše divi-
ze 7, by měl být hotový do dvou let od vydání posledního
stavebního povolení. Na pravém ehu řeky jej ukončí
kruhový objezd, který Litoměřice napojí na dálniční síť.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVI
Technologii právě prověřují komplexní zkoušky
1
Příprava na největší letmou betonáž vrcholí
2 3
Divize 1 přesně dodržuje harmonogram
Druetapa projektu dostavby multifunho centra
Optima v Košicích zahrnuje výstavbu části s multiki-
nem a obchodní pasáží Mall Shop a části nákupního
celku nazvaného Retail Park Unit.
Dodavatelský tým Ing. Jana Šlajse z divize 1, kterému
pomáhají kolegové ze žilinského závodu Doprastavu, za-
tím splnil echny termínové požadavky investora. Při za-
kládání a stavbě nosných konstrukcí nového objektu nyní
dokončuje práce i na inženýrských sítích pod rozsáhlým
parkovištěm, jehož velkou část musí investorovi předat
hotovou v předstihu už 5. ktna.
Geologic poměry na staveništi v Košich se po-
někud lišily od předpokládaných, a tak musela být část
pro Retail Park založena ne plošně, jak řešil projekt, ale
na pilotách. Stavbu to ak významně nezdrželo. Nově
navržené základy jsou kompletně hotové a nad nimi
probíhá montáž prefabrikovaho skeletu a betož mo-
nolitických obvodových stěn. Ta běží i ve druhé části,
zkráceně označené jako Mall Shop. Tapráce na jejích
kladech monolitických patkách s prefabrikovanými
kalichy – se už chýlí ke konci.
Nový objekt Optima II dispozičně navazuje na provo-
zované obchodní centrum Optima I. Všechny přeložky je-
ho přípojek, které stavbě II. etapy překážely, proto musely
t epojeny do nově vybudovaho kolektoru. Práce
přitom mohly probíhat jen v noci, aby nerušily provoz
stávajících prodejen v otevírací době.
„Naše stavba leží uprosed dostavovaného nákupho
areálu, a sousedí tak nejen s Optimou I, ale na druhé stra-
i s novostavbou obchodního domu KIKA,“ říká vedoucí
projektu Ing. Šlajs. „Protože jeho stavba zala již vloni
v létě, bude otevřen dřív než naše část. Proto musíme
polovinu centrálního parkoviště, včetvšech obslužných
komunikací, dokončit již začátkem května.
Dnes je provedeno na 90 procent inženýrských
pod parkovištěm, včet retenční drže a odlučo-
vače ropných látek, a na části plochy už zala pokládka
konstrukčních vrstev. Celý multifunkční areál by měl t
dokončea otevřený pro veřejnost letos na podzim.
Lenka Svobodová
vizualizace archiv Palm Corp
Karlovarská multifunkční hala je pod sechou
Stavba velké ceúčelové i malé tninkové haly v Kar-
lových Varech-Tuhnicích dospěla do poločasu. Od loň-
ského 1. února, kdy byla slavnostně zahájena, stavbaři
ze Sdrení SYNER BAU-STAV Metrostav zdárně
ekonali nejen složitosti zakládání na pozemku s vel-
mi obžmi geologickými podmínkami, ale dokončili
i hrubou stavbu a obě haly zastřešili. Zbýjim p
rok na to, aby nové, sportovně-kulturní, kongreso
a stav centrum vybavili složitými technologiemi
a 19. února 2009 předali investorovi.
Základové poměry jsme vylepšili směelektráren-
ského popílku a vápna,řívedoucí projektu Jan Mráz
z divize 9 a pokruje: „Vytvořili jsme tak asi dvaceti-
centimetrovou únosnou skořápku, která nám umožnila
bezpečný pohyb zemních strojů. Teď nám komplikuje pro-
vádění ležatých kanalizací, protože ji musíme prorážet.
Práce na halách probíhají souběž a obě mají
hotovou spodnosnou část střešního plášz trapézo-
vých plechů. Jen u velké haly jí kousek chybí (viz foto). To
proto, aby z arény mohly vyjet stavební stroje, které na
šikmé nosníky ukládalavičky betonové prefabrikáty
pro vytvoření základu stupňovitého hlediště.
Do konce března budou hotové jak vrstvy hlavního
střho pště a fasády, tak i ploché zastřešení ochozů
a do uzavřených hal nastoupí pracovníci profesí. Velkou
halu ipraví na její ceúčelový provoz a z mazbudují
tréninkovou základnu pro karlovarský hokejový klub.
„Naše sedisko TZB nám provede elektroinstalace,
většinu ostatních dodavate zatím vybíráme,“ sděluje
stavbyvedoucí Ing. Tomáš Slepička. „Technologické sou-
bory tu budou složité i proto, že v sousedství v bu-
doucnosti vyrůst bazén, který by pomocí rekuperačních
jednotek lo vyhřívat odpadní teplo vznikající v obou
dnes stavěných halách při výrobě ledu.
Vybudování podkladů pro ledovou plochu, s níž se po-
čítá i v multifunkční hale, nebude jednoduché. V malé,
tréninkové, bude v patře nad garážemi, ve velké přímo na
kladové spáře. Obě kluzišak budou t na nosné
železobetonové desce shodnou základní stavbu. Vytvoří ji
spodní deska s topnými kabely, oddělená kluznou vrstvou
od desky s rozvody pro chladimedium.
„Led potřebuje teploty kolem 30 ºC, vysvětluje
Ing. Slepička a pokračuje: „Aby se chlad nepřenášel do
podloží či nezamrzala auta v garážích, eliminuje jej vy-
pění spodní desky. Chlazená a vytápěná část musí t
odděleny dilatací, abychom vyloučili poruchy konstrukce
v důsledku objemových změn betonu. Kluznost dilatační
spáry zvýšíme navíc nátěrem silikonovým olejem.“
Betonáž vrchní části ledových kluzť však na stavba-
ře čeká až v závěru letošního roku. Po vytvoření nos
desky totobě haly zaplní prostorové lešení, ze kterého
specialisté začnou montovat světelné rampy, vzducho-
techniku i rozvody ostatních instalací.
Lenka Svobodová, foto archiv divize 9
Metrostav_03_08.indd 3 2/12/08 10:02:56 AM
Metrostav Metrostav 03/2008, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 03/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2008, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (236 ms)

Rendering Strana 4 (104244): (0/1) (229 ms)

Rendering Strana 3 (104243): (0/1) (269 ms)

Rendering Strana 2 (104242): (0/1) (269 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3147/vth120913-1.jpg

 i3147/vth120914-1.jpg

 i3147/bg104243.svg

 i3147/vth120915-1.jpg

 i3147/vth120912-1.jpg