Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2012, Strana 3
Kdý, kdo se 7. února zúčastnil slavnostního otevření
radnice v Přelouči, se mohl přesdčit o tom, že se je
stavba po všech stránkách povedla. Svědčila o tom
nejen úvodní slova starostky města, ale po první pro-
hlídce budovy i pochvala od všech pozvaných hostů.
Město si na novou radnici ušetřilo z vlastních zdrojů
a financování její výstavby si velmi pečlivě hlídalo. Projev
starostky Bc. Ireny Burové však sil o tom, že ji
výsledek práce ní divize 9 pošil: „I přesto, že jsme
kolikrát v průběhu stavby požadovali její výraznou z-
nu, Metrostav nám radnici předal v padované kvalitě
avpůvodně dohodnutém ternu. Všem jeho pracov-
m proto děkuji, a to i za vsícnost aférové jednání.“ Ob-
chodní ředitel Metrostavu Ing. Milan Veselský (foto č.2)
ktomu poznamenal: „Paní starostka je spokojená ato mě
eje u srdce. Moje díky za to patří kolegům ztýmu Ing.
Ivana Millera, kteří stavbu řídili.
„Převedením části agendy na úřad pce se radnici
uvolnilo celé přízemí budovy, které pronajala městské
policii. Úpravy, které strážníci vyžadovali, výrazně zasáhly
už do téř dokončeného díla. Projekt sadových úprav
se zase změnil až vloni v říjnu. Na jejich provedení máme
proto čas až do dubna,“ doplnil slova starostky Ing.Miller.
Mgr. Miroslava Cejpová z Východočeského muzea
v Pardubicích pokovala jak našim pracovkům, tak
zástupcům města. Mluvila za archeology, jejichž záchran-
ný archeologický výzkum na staveništi trval tři měsíce
a zachytil pozůstatky zdejší stavební činnosti od první
poloviny 13.století až do doby nedávno minulé. „Nema
s rádi ani investi, ani stavební firmy, protože stavby
komplikujeme, prodlujeme a zdražujeme. To vše jsme
inili i tady a chci všem poděkovat za to, že to snámi
vydrželi avycházeli nám maximálně vstříc,“ řekla a upo-
zornila na vitrínu u vstupu do radnice, kde jsou některé
archeologické nálezy vystaveny.
Podsklepenou pětipatrovou budovu radnice (foto
č.1), kterou navrhl Ing. arch. Milan Košař, doplnilo před
vstupem sousí od Kláry Klose. Určitě se bude líbit stej-
ně jako radnice, protože je vlastně lavkou, na kterou se
mohou posadit nejen nátěvníci nově oteeného úřadu.
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Stavba přeloučské radnice se vydařila
1
2
Mnoho detailů k ření, ostrý termín dokončení, ne-
kompromisně stanovená cena díla. Tak by se dala cha-
rakterizovat intenzifikace Městské čistírny odpadních
vod vČesm Bro-Liblich, kterou vloni 12. prosin-
ce úsšně dokončil tým Ing.Petra Bre zdivize 6.
„Metrostav v Liblich nestal poprvé,“ připomněl
Ing.Brož. „Původní ČOV tu totiž vroce 1996 vybudoval
tým Ing.Jiřího Zlatohlávka zdivize 6. Už tehdy zde působil
jako mistr Miroslav Klusáček, který iteď řídil partu nich
divizních dělníků. Rozhoducí zásluhu natom, že jsme na-
ši stavbu dokoili řádně aas, má také stavbyvedoucí
Ing.Josef Holada. Rychle asvysokou odborností si do-
kázal poradit se všemi problémy, které při práci vznikly.“
Metrostav při přestavbě českobrodské čistírny (foto
č. 1) odpovídal jako lídr sdružení zastavební část acelek
technologické elektroinstalace, jeho menšinový partner,
firma ENVI-PUR.CZ, zastrojní vybavení.
„Stavbu jsme v prosinci 2010 zahájili přípravnými
pracemi, kvůli zimnímu období jsme však naplno začali
pracovat až vbřeznu 2011. Tern dokončení jsme si na-
c oproti návrhu investora sami zkrátili ozhruba půl roku,
protože jsme vzhledem knapjatému rozpočtu potřebovali
co nejvíce snížit naše náklady,“ říká Ing.Brož.
Dosavadní čistírna v Liblicích pracovala na hranici
svých kapacitních možností předeím zhlediska odstra-
ňoní duku. V první etapě prací byla za současho
chodu stávací linky č. 2 odstavena a rekonstruována
biologická linka č. 1. Pojejím dokončení 16. září byla od-
stavena apřestavěna linka druhá, která byla zprovozněna
vloni 12. prosince. Nová ČOV tak má dnes hrubé před-
čišní abiologický stupeň soživeným kalem vevznosu,
kalové hospodářství sedzahuštěním přebytečného kalu
a odlenou aerobní stabilizací kalu s odtahem kalo
vody. Její soástí je inové zařízení pro odvodní kalu
natosom lisu (foto č. 2), snížení koncentrací vy-
pouštěného fosforu zajišťuje dávkování síranu železitého.
Za pouhé tři čtvrtě roku prací získal Český Brod
moderní ČOV, jejíž kapacita se ze 7600 ekvivalentních
obyvatel zvýšila natéměř 9500. Nejdůležitější oem je,
že vody, které vypotí doříčky Šembery, už odpovídají
všem limitům stanoveným vodohospodářskou legislati-
vou. Při slavnostním otevření čistírny 25. ledna však byl
spokojený nejen starosta města Bc. Jakub Nekolný, ale
také ředitel divize6 Ing.Jan Cuc. Naprvní pohled bylo
totiž vidět, že jeho lidé odvedli dobrou práci. Povedla
se jim iproto, že celou stavbu doprovázela velmi dobrá
akonstruktivní spolupráce mezi stavbaři, městem, správ-
cem iprovozovatelem ČOV – atak to má být. Jen škoda,
že sadové úpravy tu byly odložené až najaro – jinak by se
tu totiž už při oteení krásně zelenal plánovaný trávk.
Konstruktivní spolupráce nastavbě ČOV
1 2
Barevná rezidence napražském Střížkově
Prostoru vymezenému křižovatkou pražských ulic
Síž kovská a Teplická vdnou již skoro rok stavbaři
z divize 6. Na stě někdejší jednopatrové prodejny
zde pod vedením Ing.Přemysla Duška budují nový by-
tový objekt – Art Rezidenci Sížkov.
Slovo „prostor“ představuje vtomto případě klíčový
pojem – ato hned zněkolika důvodů. Je zde totiž značně
stísný, na jedné straně vymezený konfigurací terénu,
nadruhé sraný okolní zástavbou. Jako první se stímto
problémem museli vypádat architekti. Stáli před hlavo-
lamem, kam přesně zasadit ajak hmotově uspořádat ob-
jekt při zachování výškové hladiny apříslušných odstupů
odokolní zástavby, splní limitů nadostatečné oslu
atd. Výsledkem je sídmý, ale přitom členitý dům střemi
podzemními ainácti oboustranně postupně ustupujícími
nadzemními podlažími. Všech 63 bytů, které v něm vznik-
nou, bude mít vlastní terasy nebo částečně zapuš
balkony ave3. PP isklípky. Zbývající volný prostor vpod-
zemí vyplní parkovací stání – počítá se ispěti místy pro
těvy – avpřízemí je rezerva ipro případné komerční
vyití. To vše nazastavěné ploše 677 m².
Celý objekt je řen jako bezbariérový, a to nejen vstu-
py, ale vípadě potřeby lze pro nájemníky somezenou
schopností pohybu či orientace upravit ijednotlivé byty.
Budova je založena na vrtach pilotách a 300 mm
silné základové desce se zesílemi hlavicemi pod slou-
py. Sysm nosch stěn doplňují obdélníkové a v ná-
rožích půlkruhové železobetonové sloupy. Vnitřní dělicí
konstrukce anenosný plášť jsou z. Obvodový plášť
vytvoří sendvičová železobetonová stěna osíle 200 mm,
tepelnou izolaci obstará 170 mm minerální vlny.
Převádět záměry architekta doskutečnosti zali stav-
baři zdivize 6 vloni veznu. Čekal je minimální prostor
jak na stavbu, tak nazařízení staveniště, nejednoduché
podmínky výstavby komplikované těsným sousedstvím
okolní zástavby. Odsaho začátku stavba postupovala
rychle apodle stanovených ternů. Vsoučasné době je
zkolaudováno připojení objektu navodovodní řad, beto-
ři provádějí nosné konstrukce 10. podlaží (foto), zedníci
vyzvají obvodový plášť aíčky, projí se technické
rozvody aedevším se blíží kzáru dokoení vzoro-
vého bytu, který by měl být kdispozici již příští měc.
„Stavba běží doe idíky dobré spolupráci aocho
subdodavatelů vyjít si vzájemně vstříc,“ řekl vedou
projektu Ing.Přemysl Dek. Aze všech spolupracujících
firem jmenoval alespoň společnost Subterra, jejíž pracov-
ci mají nastarost elektroinstalace. Iky nim, a přesto,
že současné arktické mrazy hladkému pběhu výstavby
neejí, bude moci Art Rezidence Sížkov už vpolovině
září přivítat své první obyvatele. Staré sídltě potom oži
nejen svým tvarem, ale i pestrými barvami fasády.
rip, foto Josef Husák
Domy naPankráci přivítají nové obyvatele
V listopadu loňského roku byly po necelých dvou le-
tech prací zkolaudovány dva nové bytové domy vPraze
naPankráci, které vybudoval tým Ing.Davida Vlasáka
zdivize 3. Vtěsném sousedství novostaveb ještě stej-
ný tým vsoasné době dokouje dvě administrativní
budovy, které přímo navazují na kanceřský objekt
uBauhausu mezi ulicemi Bezejmenná aHanusova.
Momentálně odstraňujeme už jen drobné vady ane-
dolky. Práce na obchodních plocch v přízemí by-
tových domů jsou právě teď zastaveny, prote se pře-
pracovává projektová dokumentace podle požadavků
konečných uživate,“ říká Ing.Vlak.
Bytové domy vpodobě dvou šesti asedmipodlažch
objektů mají rozry 70x19 a33x17 met. Vpodzemí
jsou propojené dvěma podlažími, kde se nachází 176 par-
kovacích stání. Vnově dokončených domech je celkem
167 bytů, které mají rozlohu od 33 do 133 m². Vznikly
zde bytové jednotky s dispozicí 1+kk až 4+kk, přičemž ty
rozměrově největší jsou situovány donejvšího, ustupu-
ho podlaží. Díky tomu jejich majitelé mohou využívat
ipřilehlé terasy, ze kterých je pěkný výhled dookolí.
Průběh stavby provázelo několik záludností. Nejprve
musel tým Ing.Vlaka zvládnout nárné demolice pod-
zemních konstrukcí, jež byly nalezeny vprostoru bývalého
arlu ČKD. Také zajišní stavební jámy doznalo až vp-
hu stavby celou řadu zn. Stavební pce se navíc
prováděly vtěsné bzkosti sousedních, plně obsazených
objektů. „le jsme se museli vypádat se znmi ne-
srovnalostmi mezi stavebním povolením, zadávací doku-
mentací askutečnými představami investora,“ připomíná
Ing.Vlasák adodává: „Mnoho změn prozelo zakázku
ivprůhu stavebních prací. Jen nabytovém domě do-
šlo ketřem změnám stavby před dokončením.“ Naopak
množství klientských zn nebylo nijak překvapivé. Byly
ovšem velmi rozmanité: počínaje barvami obkladu akon-
če třeba sloučením dvou bytů do jednoho, jehož majitelé
išli spadavkem vlastho vstupu zvýtahu.
Nové bytové domy naPankráci (foto) však nejsou jen
lem divize 3, která stavbu řídila. Je to daí z projektů,
nakterém spojilo síly více divizí Metrostavu. Zemní práce
prováděla ještě divize 7 aželezobetonové konstrukce zase
byly v kompetenci divize 6. Také podíl daích vnitrofi-
remních dodávek byl vší, než bývá obvyklé, zakázka
celofiremního významu si je však zasloužila.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Metrostav Metrostav 03/2012, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 03/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2012, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (317 ms)

Rendering Strana 4 (103829): (0/1) (308 ms)

Rendering Strana 3 (103828): (0/1) (352 ms)

Rendering Strana 2 (103827): (0/1) (350 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3061/vth120449-1.jpg

 i3061/vth120450-1.jpg

 i3061/bg103828.svg

 i3061/vth120451-1.jpg

 i3061/vth120447-1.jpg