Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2014, Strana 1
Vznik koncernu Skupina Metrostav
Představenstvo akciové společnosti Metrostav ustanovilo
4. února 2014 koncern Skupina Metrostav aschválilo
aktualizovaný statut Skupiny Metrostav. Podle něj je
Skupina Metrostav podnikatelské uskupení právnických
osob, které působí voboru stavebnictví. Podle zákona
oobchodch korporacích, který vstoupil v platnost v lednu
2014, je řídící osobou koncernu spolnost Metrostav.
Řízech osob, které koncern tví, je celkem 35 arozšířily
je ifirmy, vnichž mají převující kapilovou účast
dciné společnosti Metrostavu. Úplné znění statutu
Skupiny Metrostav je uleno najejím intranetu.
Slovenské novinky
Také v únoru pokraču
kolegové zMetrostavu
Slovakia vpředávání nových
staveb. VBratislavě nedávno
dokoili luxusní bytový dům
Villa Cosmopolitan (foto)
avnejbližších dnech předají
doužívání byty ze svého vlastho developersho projektu
Bytový dom Košická. Vespolupráci sdivizí 3 Metrostavu
také provádějí poslední práce v pavilonu urgentho příjmu
vUniverzitní nemocnici L.Pasteura vKošicích, který bude
slavnostně otevřen už 1.března. Noviny Metrostavu se mu
budou podrobji věnovat v čísle 5/2014.
Metrostav se studentům zamlouvá
Téměř 11000 studentů z60 vysokých škol se napřelomu
roku zapojilo doprůzkumu mezinárodní spolnosti
Universum. Ta unás poprvé podle jejich preferencí
zjťovala, kdo je nejžádanějším zastnavatelem
vČesku. Vžebříčku TOP 100 IDEAL Employers se
Metrostav objevil hned dvakrát. Vkategorii technických
oborů byl pátý, zagiganty typu Škoda Auto, ČEZ, Siemens.
Předstihl přitom itak známé firmy, jako jsou Google,
IBM či Microsoft, amezi stavebními firmami byl první.
Objevil se také na 89. místě vžeíčku IT spolností. Více
ovztahu studentů a Metrostavu najdete na straně 4.
Metrostav se přestěhoval
do nového sídla na adresu
Koželužská 2450/4,
180 00 Praha 8-Libeň.
Na stavbě estakády, která převede silnici R35 přes
mimoúrovňovou křižovatku Opatovice, už pracovníci
provozu mostch technologií divize 4 zahájili betože
vodorovných konstrukcí levého hlavního mostu. Budu
je pomocí spodní přesuvné skruže (titulní foto), kterou
jejich kolegové navrhli zinvenrho materlu.
„Stavíme celou levou polovinu estakády, která měří
asi kilometr, anavýchodním předmostí připojovací ram-
pu dokruhového objezdu vedeného navysokém zemním
sypu. Pravou stranu má na starosti Skanska DS, se
kterou tu dnes působíme vesdružení,“ popisuje vedoucí
projektu Ing.Richard Rakouš avzpomíná: „Stavbu jsme
zahájili včervnu 2010, ale zadva měsíce jsme ji museli
podle pokynu tehdejšího ministra dopravy Víta Bárty za-
stavit azakonzervovat. Práce jsme potom mohli obnovit
až vloni vlétě, adokoit je proto máme vprosinci 2016.
Mírná zima zatím stavbařům dovolila rozvinout dílo
naplno. Před několika měsíci zaměstnanci Zakládání
staveb provedli hlubinné pilotové založení levého mostu
arampy amosti zdivize 4 už naněm dnes dokonču
spodní stavbu (foto č. 1, 2). Sestavili vlastní přesuvnou
skruž, která při posunu chytrým způsobem objíždí pilíře.
eklenuje přitom nezvykle velké roztí 60 m apohybu-
je se vevýšce 20 m nad terénem. Betonáři už naskruži
vedvou fázích vybetonovali první pole nové části estaká-
dy apojejím přesunu zali pracovat nadruhém. „Vprv
zi betonujeme 3,2 m vysokou komoru mostu ve tvaru
zkého aširokého písmene Uapak ji sesahy zakry-
jeme železobetonovou deskou. Provedení jednoho taktu
bychom chli zvdnout zhruba za32 dní,“ říká Ing.Ra-
kouš a doplňuje: „Na pravém hlavním mostě nás bude
sodstupem čtyř taktů následovat Skanska DS, protože
dvě skruže by se zde vedle sebe nevešly. Tu jejich jsem
ale ještě neviděl ajsem nani docela zdavý. Měla by být
totiž jiná než naše ačástně upevněná inapilířích.
stavbu hlavních mostů budou doprovázet složitá
dopravně-inženýrská opatření. Provoz na silnici I/37
vprvním pae MÚK totiž může být přerušen jen vokamži-
ku přesunu skruží. Jinak naní bude motoristy chránit dře-
ná konstrukce připomínací tunel. Její meí provedení
zabezpečí ivedlejší místní komunikaci, kterou využívají
evážně cyklisté. Doprava nakruhovém objezdu vedru-
m pae křižovatky bude omezona podle poeby, ale
vesně stanovech lhůtách. Stavba proto musí běžet
načas, aby se doedem ohlášených termínů vsnala.
Hlavním mostům, které porostou naesuvných skru-
žích vesměru odJičína, půjde naproti – zuž téř hoto-
vého náspu namoravské straně – stavba mostů napev-
ch skružích. Spravým už Skanska DS zala, aprote
zde nejsou takové požadavky navolný prostor, Metrostav
ji slevým bude následovat pouze sodstupem asi jednoho
pole. Vrámci této etapy výstavby vzniknou napevch
skružích také rampy, které druhé patro MÚK propojí se
etím, srozestavěnou R35. Co ale bude stouto rychlost
komunikací dál, se zatím ne. Příprava stavby navazují-
ho úseku MÚK OpatoviceČasy totiž zatím nepokračuje.
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Přesuvná skruž se rozjela
Pokroková reference
Tým Ing.Marka Vavroucha zjihomoravského regionu
divize 1 pracoval od dubna 2012 ve sdružení, které
rozšovalo azkvalitňovalo brnský stokový sysm.
Téměř dvouleté dílo zadvě miliardy korun slavnost
skončilo 3. února. Stavbi během něj vybudovali
13 km nové a rekonstruovali na 12 km původní kana-
lizace. Při stavbě, na kterou přisla Evropská unie,
Metrostav poprvé vyil technologii mikrotunelování.
Pracovníci divize 1 měli v Brně na starosti rekon-
strukci vměstské části Husovice apro ražbu zdejší více
než 1200 m dlouhé kmenové stoky D sprofilem DN 1200
vyili mikrotunelovací stroj Iseki Unclemole TCC. Říze-
m protlakem tak zjednodušili výstavbu vkomplikova-
ch geologických podmínch vblízkosti řeky Svitavy
azároveň neohrozili stabilitu okolních budov. „Jsem rád,
že jsme se stouto nejmodernější metodou bezvýkopové
technologie mohli seznámit. Neumím si ani představit, jak
bychom bez ní dílo provedli. Stoka totiž vedla podél koryta
řeky veslitém horninovém prostředí ali jsme kdis-
pozici jen extmně stísněné staventě,“ říká Ing. Vav-
rouch adoplňuje: „Kromě toho nás tlačil čas apráce jsme
museli prot podle předem přesně vymezech etap.“
Daí práce prohaly vTanech, Žebě tíně, Ivanovi-
ch či Bohunich. Přisly k tomu, že brněnské řeky
ipodzemní vody budou čistší, a zato primátor Bc.Roman
Onderka, MBA, účastníkům projektu poděkoval (foto).
red, foto Marek Vavrouch
1 2
Ptáme se: Ing. Jany Krempové,
vedoucí útvaru financování str. 2
Druhá stavba divize 3 v Bělorusku
zdárně pokračuje str. 2
Palmovka Park II má bronzový
ekologický certifikát str. 2
Archiv dokumentů se zabydlí
vprotiatomovém krytu str. 3
Za 10 měsíců by měla
skončit stavba metra V.A
více ve fotoreportáži na str. 4
18. února 2014 / 3 / XXVI
Premiér mezi tuneři
Stavbu Nordfjaargöng, jejíž soástí bude 7,9 km dlou-
hý tunel Nordfjöur, natívil 4. února nečekaně minis-
terský předseda Islandu Sigmundur Dað Gunnlaugsson
(foto třetí zleva). Podle vyjádření vedoucího projektu Ing.
Aleše Gotharda z divize 5 se mu práce našich tuneřů
bila aipojil se kní odpalem 505. metru podzemního
la. Slíbil při něm, že se na stavbu bude vracet častěji.
red, foto archiv stavby
Metrostav_03_2014.indd 1 14.2.14 12:22
Metrostav Metrostav 03/2014, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 03/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2014, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (302 ms)

Rendering Strana 2 (102880): (0/1) (298 ms)

Rendering Strana 1 (102878): (0/1) (328 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3001/vth119235-1.jpg

 i3001/bg102878.svg

 i3001/vth119237-1.jpg

 i3001/vth119239-1.jpg

 i3001/vth119241-1.jpg