Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 1
Viktorie se zakousla doHomolky
Na stavbě tunelu Ejpovice se 3. ledna roztil tunelovací
stroj Viktorie. Přiražch, které prvně projdou břidlicovým
masivem vrchu Homolka, se u něj pod vedením
Ing.Štefana Ivora vystřídá na120 dělků a26 techniků
zdivize 5. První tubus by měla Viktorie vyrazit ještě letos,
poprůchodu i tvrdšími spility sousedho kopce Chlum.
Doplnění výuky
Šestice smluvních žáků
zpražské Střední školy
technické, kteří by měli
povyučení nastoupit jako
tesi kdivizím 4 a6, se
3.února zúčastnila školení
ve firmě PERI osystémovém
bednění. Zadohledu mistra odborného výcviku Václava
Janoka aZuzany Junkové znašeho útvaru personálho
marketingu si vyzkoušeli i skdání a rozebírání bednění.
První „bílá“ jízda
Na trasu metra V.A vyjela
10.února včasných ranch
hodinách první souprava.
Její cestu zachytil Ing.Jí
Junek, CSc., zástupce
ředitele výstavby z divize8.
Od 16.do 28. února budou
vmetru V.A prohat zkoušky zabezpečovacích zařízení, od
1.března do 5. dubna měl následovat zkební provoz bez
cestujících. Ti by se měli v soupravách objevit už 6. dubna.
Stroj na výstavbu dálnic i ranvejí
Sedisko asfaltových vozovek divize 4 si pořídilo moderní
finišer Vögele Super 2100-3i, který je schopen pokdat
koberec v šíři až 13 m a má denní výkon 13 000 m².
Cesta meziPrahou aportálem Eskifjörður navýchodě
Islandu měří něco málo přes 2800 km. Je to sice jen asi
polovina vzdálenosti, kterou před 550 lety urazil poEv-
ropě pan Jaroslav Lev z Rožmitálu při diplomatic
pouti veslbách kle Jiřího zPobrad, přesto iona
vede pomalu až nakonec světa. Že ji pravidelně absol-
vují kolegové zdivize 5 vedení Ing.Alešem Gothardem,
ktí naseveru už rok apůl razí 7566 m dlouhý siln
tunel Nofjörður (titulní foto), tolik neekvapí jako to,
že se nani ze střediska dílenské výroby divize 5 vPra-
ze-Lochkově vyvají ibretexy dotuneloho ostění.
„Původně se nám myšlenka výroby bretexů vČesku
zdála scest. Po obdržení několika vysokých ceno-
vých nadek odmístních firem jsme ji ale oživili,“ říká
Ing. Got hard a dodává: „Ve správnosti rozhodnutí nás
utvrdily iprvní bretexy, které jsme kli nedostatku času
museli objednat na Islandu. Minimální zkenosti míst-
ních výrobců s podobnými příhradovými svařovanými
rámy se totiž podepsaly najejich nízké kvalitě, která velmi
pokulvala zavysokým standardem, nanějž jsme zvyk
odnašeho střediska dílenské výroby vedeného Gabrielem
Jačmanem. Islaanům jsme proto poděkovali atakt
vysvětlili, že si svýrobou raději poradíme sami.“
Tuneláři potřebují bretexy kvůli nepříznivé geologii za-
stižené při ražch odportálu Eskifjörður (foto č. 1), kde
místo metody Drill&Blast musí používat uzsobenou ob-
dobu Nové rakouské tunelovací metody. „li jsme, že
narazíme nasedimentární polohy aže ražby vnich mohou
t komplikova,“ vzpomíná Ing. Gothard a doplňuje:
„Překvapilo nás však, jak jsou vrstvy mocné ajak často
se opakují. Jejich stoupání nametr tunelu dosahuje kolem
10 cm. Vrstva, kterou proczíme teď, je kolem sedmi
metrů silná, takže nás zpomalí asi vdélce 140 metrů. Náš
průměrný denní postup proto dosáhne pouze 3,5 metru,
což je téměř třikrát méně, než jsme razili ze zátku.“
Ražby z druhého porlu Fannardalur probíhají ob-
vyklou metodou Drill&Blast a procházejí sídavě velmi
tvrdým čedem a měkčí bazaltovou pemzou. Jejichtý-
denní postup kolísá kolem 66,5 m, což představuje asi
11 mdenně. Vpolovině ledna odtud razi dosáhli konce
dovrchní ražby azvajících 750 m razí úpad. Zobou
porlů vyrazil tým Ing. Gotharda 11. února už 5310 m
(foto č. 2), což představuje více než 70 % délky tunelu.
Krajina, kde kolegové pracují, je tak divoká anehos-
tinná, že si ji vloni filmi vybrali pro natočení exter
krimiserlu Fortitude, který se má odehrávat jtě otisíc
kilometrů severněji, na Špicberkách. Hlavní role v něm
hrají třeba Michael Gambon – představitel Albuse Brum-
la zfilmů oHarry Potterovi – či Richard Dormer – zná-
mý ze Hry otrůny. Seriál měl premru koncem letho
ledna areklamu vulich Londýna mu dělal model ledního
medvěda. NaIsland však tyto šelmy připlavou nakrách
zGrónska jen ojediněle, takže neohrozily ani filme ani
stavbu divize 5, v jejímž okolí se scény natáčely. Pro
místní obyvatele to byla veliká událost apro kolegy bude
sledoní serlu zajímavé rozptýlení popráci, které jim
jinak vzemi ohně aledu nabízí většinou jen porní záře.
red, foto Aleš Gothard
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
ZČech až nakonec světa
Poslední kubík betonu
V úterý 17. února ukončili betoři divize 6 vede
Ing. Vladimírem Horáčkem práce na nosných kon-
strukcích Nové Palmovky – polyfunkčho komplexu,
jenž vdevítipodlažním domě poskytne už v dubnu 2016
sídlo radnici MČ Prahy 8 a v rozlehlé podnoži vytvoří
prostory pro komerční využití a podzemní parking.
Investorem Nové Palmovky je Metrostav Development
a na její výstavbě se podílí hned několik divizí Metrostavu
ifirem jeho Skupiny. Projekt, vznikající podle návrhu arch.
Josefa Pleskota, řídí Ing. Stanislav Červený z divize 3,
který říká: „Hrubou stavbu dokoili kolegové kvalit
včetně architekty sledovaných pohledových betonů ko-
lem schodť. Zakázka tak zatím běží podle oče
abez výraznějších probmů. V sedmém podlaží radnice
osazujeme okna (foto), v pátém provádíme hrubé rozvody
instalací – s těmi nám pomáhají kolegové ze Subterry –
ave dvou spodních patrech montujeme sádrokartono
íčky. Na seše nákupho centra jsme už zali sesta-
vovat iocelové konstrukce pilových světlíků. V březnu plá-
nujeme zahájit náročnou vyzvku fasády radniční věže,
jež kvalitní provedení bude pro vzhled objektu zásadní.“
Obvodový plášť radničního hranolu se šikmou atikou,
jež výška se mění od 0,5 m do 4 m, vytvoří jen 12,5cm
štíhlé předsazené stěny z lícových dutinových cihel, které
budou přes odtrávanou mezeru a tepelnou izolaci kot-
vené do železobetonových stěn. Vyzdívky subdodavatel
odsunul na jaro, aby nízké zimní teploty neovlivnily na-
plánovanou jednolitou barevnost spár režného zdiva.
1 2
Ptáme se: Ing. Ondřeje Buršíka,
OŘ Metrostavu Development str. 2
Úrazovost ve společnosti Metrostav
má sestupnou tendenci str. 2
Zbývají poslední dny pro výhodný
nákup bytu se slevou str. 3
Sacre Coeur II vytvoří i stovky tun
oceli a desítky tun svarů str. 3
Centrum InnoCrystal bude
líhní inovací
více vefotosloupku na str. 2
17. února 2015 / 3 / XXVII
Třetí nejžádanější
V prestižním průzkumu, který u vysokkolských stu-
dentů technických oborů provedla už podruhé šdská
společnost Universum spolu s českou mediální sku-
pinou Studenta Media, dosáhl Metrostav výborného
úspěchu. Studenti jej vyhodnotili jakoetího nejatrak-
tivího zaměstnavatele v České republice.
Žebříček Czech Republic’s Most Attractive Employers
(Nejatraktivnější zaměstnavatelé v České republice) zve-
řejnili padatelé 5. února a byl sestaven na základě od-
povědí více než 13 tic vysokkolských studentů. Jedna
z hlavch otázek, na které se průzkum zaměřil, zněla:
Kam byste po škole nejraději nastoupili do zaměstnání?
V kategorii Engineering byl mezi studenty technických
oborů nejtší zájem o společnost Škoda Auto, druháby-
la skupina ČEZ a třetí Metrostav. Při porovní tradice,
prestiže i velikosti těchto firem lze umísní Metrostavu
považovat za špkový výsledek. Potvrdil, že náš kredit
mezi vysokoškoky je opravdu vysoký. Diplom za vý-
borné umístění převzali personální ředitel Metrostavu
Mgr.Toš Zámk, MBA, a vedoucí útvaru personál-
ho marketingu Mgr. Jana Kořínková, MBA, (foto).
red, foto: David Christian Lichtag
Metrostav_03_2015.indd 1 13.02.15 11:29
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (676 ms)

Rendering Strana 2 (102673): (0/1) (60 ms)

Rendering Strana 1 (102672): (0/1) (88 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2974/vth119008-1.jpg (3x)

 i2974/bg102672.svg

 i2974/vth119009-1.jpg (3x)

 i2974/vth119010-1.jpg (2x)

 i2974/vth119012-1.jpg (2x)