Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 3
Stovky tun konstrukční oceli adetky tun svarů
Narozl odvětšiny bytových domů, které vyrostou jen
zbetonu čicihel, rezidence Sacre Coeur II napražském
Smíchově vznikne i z 1600 tun ocelových konstruk-
cí – díky smělému ření a schopnostem pracovníků
Metrostavu. Developer ji totiž vsnal doproluky nad
Strahovský tunel, jehož stropní deska není dostat
únosná, azatížení odšestipodlažch křídel domu mu-
sí přenést příhradové mosty. Na výrobě jejich prvků
imontáži namístě se vlastními silami polejí zaměst-
nanci provozu ocelových konstrukcí divize 3. Ikdyž už
řadu úskalí překonali, nejsložitější úkol je teprve čeká.
„Odpome zavýrobu adopravu všech ocelových
konstrukcí nastaveniště ajejich montáž namís,“ říká
vedoucí projektu Ing.Daniel Riedl. Pracuje vsubdodávce
pro tým Jana Kučery z divize 9, který celou náročnou
stavbu řídí, a zaměstnává i daí kolegy z Metrostavu:
„Zhruba třetinu konstrukcí vypálili asvařili kolegové pod
vedením Ing. Kamila Jiránka v naší výrobně v Horních
Počernicích. Nastavbu je dovezla divize 4, jejíž pracovníci
pro nás postavili iPIŽMO veStrahovském tunelu. Divize6
zase na staveniště dodala podpůrné rozšecí lešení,
nakterém se ocelové prvky nalato svařu.
Oceláři musí pro Sacre Coeur II prvně sestavit dvě
dvojice příhradových nosníků. Ta první pro stavební
objekt 01 (foto č. 1), kterou zhotoví subdodavatelé, bude
cca 51,5 m dlouhá, kolem 9 m vysoká apovede šikmo přes
Strahovský tunel. Druhá, pro SO 02, jež díly spomocí
14 tun svarů vyrobila divize 3, překlene tunel kolmo nad
jeho jižním portálem. Je vypálena zmasivnějších plec
otloťkách až 100 mm, protože při délce asi 45 m měří
navýšku pouch 6 m. Oba kratší nosky svaří pomocí
daích 9 tun svarů ot zaměstnanci divize3. „Nanej-
mohutí svar jsem zatím poil až 170 svarových
housenek,“ zvýraznil složitost zdejší práce nich ocelářů
nejzkušeí svářeč Metrostavu Igor Štec.
Jeden znejvěích mobilních jeřábů v České republice
– osminápravový Liebherr LG 1550 – potom naležato sva-
řené nosníky postaví svisle aosadí dopozice. Aby strop
Strahovského tunelu vydržel bodové zatížení jeřábových
patek aprotizávaží, musely jej vnejširším roztí – přes
rozplet dotřetího nedokončeného a tedy neprovozované-
ho tubusu – vyztit věžové podpěry (foto č. 2).
Nejtěžší nosník shmotností kolem 275 tun jeřábkol-
mo převrátí. Druhý, co bude vážit asi o10tun méně, však
musí nejen postavit, ale izvednout aposunout o34m
dosprávné polohy, což bude akce nahranici jeho mož-
ností. Pásy nosníků se při ní prohnou až o40 cm, prote
tuhost konstrukce se bude měnit sjejí polohou. Ni di-
vizní geodeti budou spolu se statikem manipulace nepře-
tržitě sledovat. Nosníky pro SO01 pakpříčně propojíme
do definitivního prostorového tvaru, jeřáb přemístíme
a operace zopakujeme s mostem pro SO 02,“ zjedno-
dušeně popisuje technicky obtížnou pci stavbyvedou-
cí Ing. Vladimír Beneš, autor technologického postupu
montáže asvování konstrukcí nastavbě. Při návrch
vyczel zprvotních podkladů zkušeného oceláře divize3
Vladimíra Křemena avšechny montážní práce namístě ří-
dí. Ostaveniště se přitom dělí i sbetoři divize 6, kteří už
pod vedením Ing.Marka Kubra vztili pět podlaží sed
části domu, která obě křídla na ocelových mostech pro-
pojí. Rezidence Sacre Coeur II tak vznikne díky odborm
dovednostem hned několika divizí Metrostavu.
Divize 1 dokoila tři stavby na severní Mora
Podnikatelský inkubátor v Olomouci (foto č. 2)
„Rok trvající stavba s 935 m² zastavěné plochy se obešla
bez mimádných požadavků architekta či nevyzkoe-
ch technologií. Bylo ji však náročné zvládnout, prote
m k ní na pár měsíců přibyly i daí dvě větší zakázky. Za
to, že jsme ji byli schopni dokončit podle požadav, paí
velké uznání stavbyvedoucímu Ing.tězslavu Přikrylovi.
O ekonomický výsledek stavby se zase velmi zasloil
svou pečlivostí při výrech dodavatelů Ing.Martin Koc-
nek,“ konstatuje vedoucí projektu Ing. Jan Vachutka.
Autobusové nádraží v Hařově (foto č. 3)
Vedoucí projektu Pavel Szmek vzpomíná: „Při výstavbě
dražní budovy s kruhovým půdorysem o průměru
22,8m byla nejsložií koordinace osazení železobeto-
nových prefabrikovaných průvlaků na monolitické sloupy
betonované na místě. Do zhlaví kažho sloupu jsme
osadili čtyři trny, na které musely přesně pasovat hned tři
průvlaky – dva obloukové a jeden přímý, uložený radiálně
ze sedového sloupu. Vyžadovalo to podporu geodetů
aprecizní výrobu s co nejmenšími nepřesnostmi.
Traumatologie v Městské nemocnici Ostrava (foto č. 1)
„Rekonstrukci 2. a 3. nadzemho podlaží budovy a její
zateplení jsme jako lídr ve sdrení proli při zachova-
m provozu a na základě dvou projektů různých autorů.
hem stavby jsme proto museli operativně řešit detaily,
v nichž se projekty střetávaly či rozcházely. Díky vsíc-
mu přístupu všech zúčastch jsme však pracovali
bez větších probmů,“ popisuje vedoucí projektu Pavel
Szmek, jehož tým investor pověřil i další etapou stavby.
Martina Vampulová, foto archiv staveb
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2 3
1
1 2
2
Poslední dny pro výhodný nákup bytu se slevou
Domy z 2. etapy výstavby rezidenčho parku Na Vac-
kově v Praze 3 jsou pro Metrostav zajímavé hned ze tří
vodů – jako developerský projekt, stavební zakáz-
ka,ježzaměstnává vlastní kapacity, i jako přílitost
pro pracovky firem Skupiny Metrostav koupit s 5%
slevou hezký byt vzajímavé lokalitě (vizualizace č. 1).
Po alfarezidenci, která v Praze 3 Na Vackově vyrostla
na je před třemi lety, začala vloni v říjnu mezi ulicí Olgy
Havlové a parkem Židovské pece vznikat i 2. etapa rezi-
deho parku Na Vackově. Pro investora – Metrostav
Development – řídí novostavbu tří objektů s 202 byty tým
Jiřího Paulera z divize 9. Práci Na Vackově si pochvaluje:
„Panuje mezi námi nesrovnatelně větší důra, než jaká
je ve vztahu investor–dodavatel obvyk, protože máme
stejný cíl. Dobře se nám spolupracuje i s dalšími kolegy
zMetrostavu či jeho Skupiny. Železobetonové konstruk-
ce tu pro nás dělají betonáři divize 6 vedení Ing. Markem
Kubrem. Teď pracují na betonážích základových desek,
které budou soástí bílých van objektů A a B. Na place
je však předešli pracovníci firmy Pragis, kteří prvně pro-
vedli záporové pažení stavební jámy a pilotové založení
budov. Ještě se tu potkáváme s kolegy z divize 1, ktí
pro zařízení staveniště zajistili elektroinstalace a pracují
na uzemnění objektů. Technologickou část výměníkových
stanic vystrojí Subterra,“ vypítává vedoucí projektu.
U 2. etapy zástavby Na Vackově se developeři poučili
z alfarezidence a navrhli pro ni více malých bytů, okteré
byl větší zájem – konkrétně 85 studií 1+kk a26malomet-
rážních bytů 2+kk. Zbylé byty budou převážně třípokojové.
I když začátek prací zdržel při hloubení stavební jámy
nečekaný objev zasypaných železobetonových objek
anavážky stavební suti i pneumatik, rozpracovaná hrubá
stavba obou objektů skončí letos v srpnu. Hotovou zakáz-
ku předá divize 9 investorovi v červnu příštího roku.
To, co je pro developery třnička na dortu, prote
stavba završuje jejich mnoholeté úsilí získat stavební
povolení, zajistit financoní a uvést projekt do života, se
týmu Jiřího Paulera znilo až do léta 2016 v pracov
íšek. Pro kolegy ze Skupiny Metrostav se ještě navíc do
konce února 2015 nabízí jako chovka – v podobě nižší
ceny za moderní byt v klidném prosedí (vizualizace č. 2).
–red–, vizualizace MS architekti
Vojáky v areálu nahradí studenti a zubaři
Zátkem letošního března dostanou bývalá kladenská
kasárna nové nájemky. Přestěhují se do nich budoucí
zdravotníci a fyzioterapeuti, kteří studují na Fakultě
biomedicínského inženýrství a přesvají jim na sídliš-
ti Sítná stačit dosavadní prostory v Kokosu (zkratka ze
slovního spojení komunistický kostel, obecně používa-
ná pro bývalé budovy KSČ). Fakulta biomedinsho
inženýrství je druhou nejmladší fakultou ČVUT v Praze.
Vznikla před deseti lety, jako jediná je mimopražs
a počet jejích studentů by se měl v příštích letech
zdvojnásobit zdosavadch 1500 na rovné tři tisíce.
Stěhování fakulty předcházela kompletní rekonstruk-
ce vojenského objektu, který byl postaven mezi dma
světovými válkami a po odchodu ardy zůstával z větší
části nevyužitý. Stavbské práce měla na starosti divi-
ze1, která čtyřpodlažní budovu s půdorysem ve tvaru E
hem jednoho roku přestavěla na učebny, laboratoře,
kabinety vyučujích, šatny a daí požadované zázemí,
etně nezbytného bufetu. Objekt obsahuje i speciální pří-
zemní učebnu osazenougarážovými vraty, kde se budou
studenti seznamovat svybavením skutečných sanitek.
Stavbaři přistavěli kvodní budově karen i nové
části (foto č. 1), které vyplnily prostory mezi postranními
ídly rekonstruovaho komplexu. Studenti v nich nalez-
nou i dvě nové poslucrny, každou pro 150 posluchů.
Jsou stupňovité a mají vlastní vzduchotechniku, pro jejíž
rozvody nli projektanti místo ve volném prostoru pod
podlahou (foto č. 2). Objekt bude mít i náhradní ener-
getický zdroj pro případ výpadku elektrického proudu.
Novinkou jsou i moderní vstupní hala a dva výtahy.
„Stavbu jsme předali na Silvestra 2014, o 14 dní dříve,
než bylo pnováno. Slavnostní ukoení projektu bude
v polovině února,“ přibluje závěr akce vedoucí projek-
tu Petr Kratochvíl. „Stavba se nijak zvlášť nevymykala
obdobným rekonstrukcím či přístavbám. Netradiční jsou
snad jen podlahy v přízemní nepodsklepené části, které
jsme provedli jako zdvojené a odtvané. Potýkali jsme
se ale s poměrně velkou vlhkostí. Objekt totiž nebyl delší
dobu vyíván, a tak do něj zakalo. Proto jsme museli
vsuterénu provést sanní omítky. S budoucími nájemci
jsme konzultovali pouze některé drobnosti jako například
dispoziční umístění koncových prvků. Zejna se jednalo
o slaboproudé zásuvky,“ doplňuje Petr Kratochvíl.
estavba i dostavba kladenských kasáren byly kvůli
odlišnému financování projektovány a sledovány odděle-
ně. Rekonstrukce je z 85 % hrazena dotacemi EU. Přístav-
bu, na kterou dotní prosedky nezbyly, platilo město.
Kromě ČVUT bude v objektu i vzděvací centrum pro
stomatology, které má být nejtší v České republice.
Na své povolání se v něm budou připravovat zubní lékaři
adentální hygienici i technici. Ti poslední dokonce budou
moci být i neslící. Do Kladna by měli jezdit nejen zubi
z celé České republiky, ale pítá se ise zájemci ze zahra-
ničí. Součástí centra totiž bude i výuková zubní laboratoř
a šest stomatologických křesel s možností obrazového
online přenosu do přednáškové místnosti a pomocí in-
ternetu i dále, vlastně kamkoliv na světě. Postupem času
by zde zakladatelé centra chli zřídit ivysokou školu pro
tolik potřebné dentální hygienisty.
jar–, foto Josef Huk
1 2
Metrostav_03_2015.indd 3 13.02.15 11:29
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (509 ms)

Rendering Strana 4 (102676): (0/1) (501 ms)

Rendering Strana 3 (102674): (0/1) (544 ms)

Rendering Strana 2 (102673): (0/1) (543 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2974/vth119009-1.jpg (2x)

 i2974/vth119010-1.jpg

 i2974/bg102674.svg

 i2974/vth119012-1.jpg

 i2974/vth119008-1.jpg