Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 2
Úrazovost vMetrostavu má sestupnou tendenci
tšina lidí vnímá kladně grafy, které stoupají, prote
vyznují růst – třeba zisku či produktivity. Graf, který
je připojený ktomuto článku, klesá, apřesto je pozitiv-
ní. Odráží totiž, jak se vMetrostavu postupně snovala
úrazovost nahistoricky nejnší hodnotu 0,59 pracov-
ho úrazu nasto zaměstnanců ajeden rok.
Úrazovost, počty mimořádných událostí a nemocí
zpovolání patří mezi ukazatele bezpečnosti pce, které
lze kvantifikovat a dlouhodobě sledovat. Při srov
četnosti pracovních úrazů vMetrostavu se statistickými
údaji vyhlášemi vroce 2013 pro jednotlivá odvětví p-
myslu České republiky vhornictví (1,51) avestavebnictví
(1,31) je patrné, že ne spolnost je ovíce než polovinu
leí (0,59), než je celorepublikový průměr vchto odvět-
ch. Zaskvělými výsledky stojí zejména práce stabilního
týmu firemních bezpečnostních techniků.
Kprvnímu zlomovému poklesu úrazovosti vroce 2006
isly hlavně sysmové změny BOZP uvnitř společ-
nosti, zejména zavedení postupů popsaných vmetodice
SMS (Safety Management System). Nelnou soástí
systému bezpečnosti se tehdy vedle provozních kontrol
staly iaudity bezpečnosti pce.
Snižování úrazovosti v posledních letech ovlivňuje
celá řada aspektů, mezi něž patří předeím vší důraz
bezpečnostních techniků na prevenci rizik, důkladnější
osta alepší získání zpětné vazby.
ístup jednotlivce k celkové bezpečnosti aochra
zdraví při pci dnes rozme jednak formou školení
avzlávání, která poskytují nové vědomosti aupeují
dovednosti, ale ipodporou projektových týmů při vlastní
realizaci stavby. Znalosti a návyky všpované bezpeč-
nostními techniky se tak dnes citelně dostávají „pod kůži“
iřadovým zaměstnanm, ato ne jako nutné zlo, ale jako
forma pomoci při ochraně jejich vlastho zdraví.
Pracovní ahygienická rizika snižují také nová technic-
ká zařízení, která Metrostav pořizuje – třeba plnoprofilové
zeminové štíty pro podzemní stavitelství. Mezi účinná
preventivní opatření lze zadit imotivní program Bez-
pečné pracoviště, jehož každoroční vyhodnocení je pro
odměněné týmy iurčitým závazkem dobudoucnosti.
Vsoučasné době jtě cítíme rezervy při eliminaci pra-
covních úrazů umlach lidí povyení. Aktivně se proto
nujeme tomu, abychom unich nastavili vysokou úroveň
povědomí oBOZP co nejdříve ponástupu dozaměstnání.
em, kdo nejsou lhostejní k ochraně vlastního zdra
abezpečnosti napracovti, paí ik Metrostavu.
Ing.Jan Klejch, vedoucí útvaru BOZ MTS
heň inovací
Centrum InnoCrystal veZlatních uPrahy (foto č. 1),
které vloni dokončil tým Josefa Majera zdivize 9, vzbu-
dilo 29. ledna při slavnostm otevření pozornost řady
hostů. Jeho vznik totiž posílil význam oblasti, které se
snadsázkou říká pražské Silicon Valley.
Zaprosklenou fasádou sgrafickými motivy (foto č.2)
se nedaleko Zlatků skrývá soukromé business centrum,
vněmž by se měli setkávat schopní lidé avznikat projek-
ty zejména zoblasti biotechnologie aíbuzch oborů.
Nejprve se však vInnoCrystalu shromáždili ti, kdo kjeho
vzniku přisli, včetně zástupců Metrostavu včele sředi-
telem divize 9 Ing.Petrem Zábským (foto č.3 vlevo). Spo-
lečně si prohlédli architektonicky zajímavou budovu, která
se zhruba 3000 m
2
kanceřských ploch (foto č. 46)
doplní nabídku STAR (Science and Technology Advanced
Region), tedy oblasti rozvinuté vědy atechnologií kolem
Dolních Břežan, Hodkovic aVestce, kam spadá třeba iELI
Beamlines, jehož výstavbu řídí tým divizí 3 a9.
Ing. Ondřeje Buršíka,
obch. ředitele Metrostavu Development
S Metrostavem se Ondřej Buršík seznámil už při studiu
na stavební fakultě ČVUT. Pracoval v něm přes pětlet
– jako analytik developerských příležitostí vúsekuroz-
vojových programů, později vedl útvar akvizic vdivizi
developerských aktivit. Dalších 12 let řídil projekty
velkých zahraničch developerů. V roce2012 se vrátil
k Metrostavu Development jako jeho obchodní ředitel.
Jak se dnes Metrostavu Development dí?
Jeho hospodářské výsledky rostou. Vloni jsme prodali
52 by, letošní plán předpokládá prodej 77 a věřím,
že brzy dohneme i cíle, který jsme si stanovili kolem
150prodaných bytů ročně. Dí se nám i komení pro-
jekty. Rychlý pronájem obchodní části Nové Palmovky
hodnotí kladně i konkurence. Příprava projektů ale tr
velmi dlouho a bojujeme při ní nejen s různými občanský-
mi a ekologickými aktivitami, ale zejména s nestandardně
se měnící legislativou a nestabilním vnějším prostředím.
V poslední době nám práci velmi komplikuje i zastave
účinnosti Pražských stavebních předpisů. Do budoucnos-
ti ale pohlížím s optimismem.
Které rezidenční projekty nabíte a rozvíte?
Zaměřujeme se výhradně na Prahu azejména na lokalitu
Na Vackově s celkovou kapacitou 1100 bytových jedno-
tek. Z její první etapy – alfarezidence – nám ze 126 by
chybí prodat necelých 20 %. Zpomalení tohoto projektu
způsobilo radikální omezení prodejů vyvolané podvod-
m restitučním nárokem na tamější pozemky. Dnes je
už jas, že jsme jejich právoplatm vlastkem, ješ
ak dobíhají soudní jednání, která musí naše nezvrati-
telné vlastnictví potvrdit. Přesto už máme pod smlouvou
i 18 bytů z druhé etapy projektu Na Vackově, kterou jsme
zahájili vloni vlistopadu, a dalších 18 smluv se na podpis
ipravuje. Vrámci tohoto území bychom chtěli souběž-
ně stavět nejen bytové domy s převážně menšími byty
nižších kategorií, jako má právě rozestavěná etapa a další
ipravovaná, ale pobž parku Židovské pece i takzvané
viladomy s dražšími bytovými jednotkami a řadové domy
či mezonety s přím výstupem na terén. Na Vacko
tak máme v různé fázi projektu připravenu výstavbu asi
700bytů. Čekáme také na vyní územního rozhodnutí
pro stavbu 150 bytů v Praze 5 kolem Klamovky a aktiv
se zaměřujeme na vyhledání další lokality k akvizici.
Komerční aktivity souseďujete kolem Palmovky...
Podle smluv s Centrem Palmovka, spolností vlastnou
stskou částí Praha 8, zde stavíme Novou Palmovku –
budoucí radnici s obchodními a kancelářskými prostory.
Zatímco s pronájmem kanceláří trochu bojujeme, klienty
pro celou obchodní pasáž jsme už našli. Budou tu nejen
velké prodejny, jako Lidl či Rossmann, ale i Česká spi-
telna a restaurace Potrefená husa. Za velký úsch pova-
žujeme, že se sem ze Smíchova přeshuje Království že-
leznic, které v Libni nalezne 2800 m² ploch pro modelová
kolej. Z návšvy zhruba 200 000 lidí ročně, ktí se
chodí na včky dívat, budou profitovat iokolní obchod-
ci. Tím se splní náš cíl, aby se jednotlivé funkce objektu
vzájemně doplňovaly. Domníváme se, že projekt pomůže
celé oblasti kolem Palmovky, kterou bychom chli spolu
s ostatními developery z okolí zviditelnit prostřednictvím
platformy Živá Palmovka. Rádi bychom do ní zapojili
nejen další komení partnery, ale iradnici nebo Divadlo
pod Palmovkou, abychom o lokalitě vybudovali dobré po-
domí. Brzy tu totiž zahájíme i další kancelářský projekt
– stavbu Palmovka Open Parku. Budou to dvě adminis-
trativní budovy s centrální památkově chráněnou halou,
které by měly sousedit s Palmovka Parkem II, ale měly by
t ueny pro nájemce mimo Skupinu Metrostav.
A jaké máte developerské plány do budoucnosti?
Chceme dodržet harmonogram přípravy projektů, který
jsme si vytyčili ve strategii, přestože to bude vzhledem
knepříznivým změnám v legislativě velmi složi. Protože
chceme uspět, plánujeme naše aktivity rozšířit i o daí
rezidení lokality v Praze, abychom nebyli závislí pouze
na těch, kde už stavíme či projekty připravujeme.
strana 2
PME SE
1
Firma BeMo překonává v Karlsruhe rekordy
Pracovníci spolnosti BeMo Tunneling (BeMo) úsš-
ně pokračují ve výstavbě lehkého metra v německém
Karlsruhe. Ražby jeho tunelů pomocí bentonitového
štu od firmy Herrenknecht s průrem 9,32 m (foto
č.1) začaly vloni 17. listopadu ze stanice Durlacher Tor
a ve sru od východu na západ už pod pěší, pat-
kově chnou zónou města překonaly hranici 800m.
Celková délka tubusu, který asi 85 m dlouhý stroj (foto
č. 2) pojmenovaný Giulia musí vyrazit, přehne 2 km.
Osní tunelu lehkého metra vytvoří prstence ze žele-
zobetonových tybinků, které se na staveniště dovážejí až
zasi 250 km vzlené výrobny. Jeden 2 m široký prstenec
se skládá z šesti tybinků, které jsou tlusté 400 mm aváží
kolem devíti tun. Obsahují polypropylenová vkna, jež
zvyšují požární odolnost ostění, prote se vlivem vysoké
teploty vypaří a uvolní tak prostor pro rozepnutí betonu,
čímž se sníží možnost totální destrukce tunelu.
Ražby v Karlsruhe probíhají nepřetržitě. Materiál na
stavbu – tybinky, bentonit, malty do prstencových spár
itřeba potrubí – je však na zízení staventě možné na-
žet pouze od pondělí do soboty mezi 7. a 20. hodinou.
Tož platí i pro odvoz rubaniny. Stavba proto vyžaduje
esné logistické pnování, prote v noci, v neděli
aosvátcích musí probíhat bez vnějších návaznos.
Podloží v Karlsruhe se přitom skládá z ledovcovo-
íčních usazenin, kde mocnost vrstev píitých štěrků či
štěrkových písků dosahuje až několika detek metrů. Vý-
jimkou nejsou ani vrstvy s valouny, které jsou nesoudržné
a při zttě podpory se mohou dostat do tekouho stavu.
V místních sedimentech je možné narazit i na ztšené, až
10cm vrstvy jílovito-bahnitých čoček či rašeliny. V centru
sta komplikují podzemní pce i tzv. kulturní usazeniny
obsahující zbytky cihel a suti. Nezhutné vrstvy přitom
podle odhadů sahají až do tří metrů pod terén.
Ražby v Karlsruhe přesto prohají úspěš. V dosud
vyraženém úseku se kolegům z BeMo podařilo udržet po-
klesy v pěti- až sedmimetrovém nadloží do5mm, zatímco
projekt předpokdal až trojnásobek. Také dosahované
výkony podstatně překonávají pn. Pměrné hodnoty
denních postupů se pohybují kolem 12m, což je více n
uspokojivé – s ohledem na nárné geologické podmínky,
nutnost co nejmenšího sedání objektů vpoklesové kotli-
ně a komplikovanou logistiku vměstském centru. Razi
dokonce několikrát vyrazili až 30 m za 24 hodin, což je
vmístních podmínkách hraniční výkon.
i maximální mné výrobě tybinků by ražby v Karls-
ruhe mohly skoit už v první polovině letošho června.
Za nadstandardní výkony, minimální poklesy i vysokou
kvalitu hotového tunelu je nutné poděkovat nejen dobré
technické přípravě, ale zejména vynikacímu týmu razičů,
kterému vyslovujeme uznání za jeho úsilí. Zdh!
M. Schimmelpfennig, R. Dosl, foto BeMo
2
2
1
3
4
5
6
Pokles počtu pracovní úrazovosti
v Metrostavu na 100 zaměstnanců
2005 1,98
2006 0,94
2007 1,02
2008 1,07
2009 0,84
2010 1,04
2011 0,90
2012 1,08
2013 0,85
2014 0,59
Metrostav_03_2015.indd 2 13.02.15 11:29
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2015, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (473 ms)

Rendering Strana 3 (102674): (0/1) (465 ms)

Rendering Strana 2 (102673): (0/1) (506 ms)

Rendering Strana 1 (102672): (0/1) (506 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2974/vth119008-1.jpg (3x)

 i2974/vth119009-1.jpg (3x)

 i2974/bg102673.svg

 i2974/vth119010-1.jpg (3x)

 i2974/vth119012-1.jpg