Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 1
Práce kolegů z divize 5 (titulní foto), které nastav
obchvatu města Kongsberg vede tým Ing.Jiřího Šacha,
si ot zasloužila pozornost norské veřejnosti ist-
ho velvyslance České republiky Jaroslava Knota.
Po loňském září, kdy byl proražen tunel Moane, tot
25.ledna starostka města Kari Anne Sand posledním
slavnostním odpalem zakoila iražby tunelu Vollås.
Zima je letos vNorsku velmi tvrdá. „Před Vánocemi nás
sužovaly silné mrazy, během ceho týdne teplota nevy-
stoupala nad minus 10 °C ačasto klesla až kminus dva-
ceti. Ponoch se přidaly přívaly sněhu, momentál
ho tady leží asi 1,5 metru. Pluhování aposyp cest nám ale
starost nedělá, oty se stará náš partner vesdružení, firma
Bertelsen & Garpestad, která někdy musela nasadit stroje
na24 hodin denně. My jsme byli nazimu dobře připraveni,
takže kromě několika meích probmů nás v ražch
neomezila. Pro kolegy z provozu mostů a železobeto-
nových konstrukcí (ŽBK) ale soasné pasí znamená
výrazí komplikaci ai přívalech sněhu izpomalení
prací,“ říká vedoucí projektu Ing.Šach.
Pro úsšné dokoení ražby tunelu Vollås bylo
důležité provést zateplení rozvodů technologické vody
asystému pro čerpání ačtění tunelové vody. Čelba už
byla nazačátku zimy tak daleko vhe, že uní nemrzlo.
Pracovníci zprovozu mostů aŽBK ale musejí před betoná-
ží vytápět bednění ai velkých mrazech topit takéběhem
tuhnutí betonu tak, aby se nastartoval proces hydratace.
Také nezabudovaná výztuž, bednění adalší vybavení mu-
sejí být stále přikry, aby je neobalil sníh či led.
Zkušenosti ze stavby
Oba tunely na trase E134 TrollerudmoenSaggrenda –
Moane sraženou délkou 275 m aVols se 440 m – měly
největší standardizovaný profil, jaký v Norsku může být.
Jedná se o tunely třídy T14,5, které jsou 16 m širo
a10 m vyso. Běžná plocha výrubu je 130 m² avzálivu,
rozšířem odalší 3 m, dosahuje 168 m² – tam už jsme
museli čelbu dělit. Obvyklé operace vtak velkém tunelu
trvají déle, než jsme zvyklí, aúměrně vyšší je imnožst
použitých svorků abetonu. Ze všeho nejobtížněí ale
byl zátek ražeb tunelu Moane, kde byla geologicky
ageometricky nepříznivá portálová sna těsně u obydle-
ch domů a čelbu bylo nutné dělit namalé části izakrý-
vat. Nac jsme museli poívat těžké vystrojení aprv
metry ražeb šly extrémně pomalu,“ vzpomíná Ing.Šach.
Na obchvatu Kongsbergu už tuneláři z divize 5 pro-
jí jen dokončovací práce a ipravují se k esunu
nadalší projekt. Jejich kolegové zprovozu mostů aŽBK
dostali dva podjezdy, základy portálů tunelu Moane
apracují naskri pro betonáž prvho portálu (foto č. 1).
red–, foto archiv stavby
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Druhá prorážka vKongsbergu
Kompletní obnova
Tým Ing. Františka Janteka z oblastho zastoupe
divize 3 pro Košický a Provský kraj dokončil po roce
prací kompletní rekonstrukci budovy Přírodovědec
fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košicích.
Patkově chráněný objekt z počátku 20. stole, vy-
užívaný jako vědecko-výzkumné pracoviště, zdevastoval
v prosinci 2016 velký pár, při kterém shořela střecha.
Úkolem divize 3 bylo zpracovat projektovou doku-
mentaci kompletní opravy objektu a pod provizorm
zastřením obnovit poškozené konstrukce i prvky do
vodního vzhledu. Týkalo se to i nefunch komí
(foto). Investor samoejmě přihdl k době rekonstrukce
– staré plastové rozvody vzduchotechniky, jimiž se šířil
oheň, třeba nahradily nerezové s protipožárními klapkami.
Ing. Jantek vzpomíná: „Až po odstranění zbytkůsho-
řelé střechy odbork zjistil, že se v části stropních trá
vyskytuje dřevomorka, což nás nečekaně donutilo vy-
nit řadu dřevěných prvků. Nový krov jsme potom podle
požadavků památkářů složili na místě pomocí klasických
tesských spojů. Práce na stře samozřejmě probíhaly
tak, aby nepršelo do interiérů, kde jsme pracovali na
oprach aměnili instalace. Včásti objektu investor navíc
pokračoval ve výzkumných úkolech, které stavba nesměla
ohrozit prachem nebo otřesy. Vše se nám podilo zvlád-
nout kvalitně avčas zejména díky dobré práci přípraváře
Ing.Jána Bedra amistra Ing. Radovana Krupy.
red–, foto archiv stavby
Počet spokojených řidičů stoupá
Před pár týdny otevřeli stavbaři ztýmu Ing.Igora Sedláčka
zdivize 4 pro veřejnou dopravu levý jízdní pás téměř 3 km
dlouho úseku komunikace S7, který začíná kousek
odVisly asřuje naNowy Dwór Gdski. Vzhledem
ksoučasné prohající výstavbě praho jízdho pásu
je zde provoz veden obousměrně. Kvůlipozjší záruce
krytu vozovky jezdí auta položné vrstvě, obrusná bude
zhotovena až nasamém konci stavby. Soasně sčástíS7
byl vrámci jednoho dopravho opatření zprovozněn
itéměř kilometr souběžně vedené servisní komunikace.
Ministr vmuzeu
Nový ministr kultury
PhDr.Ilja Šmíd (foto vlevo)
navštívil 1.února historickou
budovu Národního muzea,
aby se sezmil sjejí
rekonstrukcí, kterou řídí
tým Jana Keryzdivize9.
Kontrolního dne se zúčastnili igenerální ředitel muzea
PhDr.Michal Luk, Ph.D., agenerální ředitelka
rodho památkoho ústavu Ing.arch. Nažda
Goryczková sPavlem Jeriem, který stavbu osobně
dozoruje. Nazávěr prohlídky ministr ocenil práci týmu,
který se narekonstrukci polí, avyjádřil mu podporu.
Program doporení funguje
Letos vlednu obdrželi zaměstnanci Metrostavu osm
odn za doporučení nových kolegů vcelkové výši
70000Kč. Program pro doporučení spolupracovků
najdete nawebu https://metrostav.jobote.com.
Výstavba bytů Vivus pokračuje
Divize 3 podepsala smlouvu na výstavbu obytného souboru
Vivus Argentinská v Praze 7. Zakázka potrvá 26mě
a tým Ing. Michala Bárty ji provede ve sdružení se
spolností SWIETELSKY stavební. Metrostav už postavil
bytové domy Vivus Uíněves a staví Vivus Ohradní.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Tomáše Ćmiela,
vedoucího projektu z divize 4 str. 2
Zakázky v jaderných elektrárnách
úsš pokrují str. 2
Divize 1 se vrátila do třineckých
sléváren str. 2
Metrostav opět staví v pražském
podzemí str. 3
Jedenácté zimní sportov
hry Metrostavu se vydařily
více ve fotoreportáži na str. 4
20. února 2018 / 3 / XXX
Ve zprávě znávštěvy velvyslance Jaroslava Knota
(foto č. 2 vlevo) na posledm odpalu tunelu Vols web
Ministerstva zahranních věcí uvedl: „Metrostav ot
svou kvalitní apoctivou prací dokázal, že je vlajkovou
lodí českého stavebho průmyslu nejen vNorsku, ale
ivcelé Skandivii, kde je výborně etablován.“
21
Metrostav_03_2018.indd 1 16.02.18 9:19
Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (312 ms)

Rendering Strana 2 (102393): (0/1) (306 ms)

Rendering Strana 1 (102391): (0/1) (337 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2907/vth118567-1.jpg

 i2907/bg102391.svg

 i2907/vth118569-1.jpg

 i2907/vth118572-1.jpg

 i2907/vth118575-1.jpg