Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 3
Dokončené bytové projekty střídají nové
Výstavba bytů v Praze a jejím okolí patří ke stan-
dardním zazkám Metrostavu. Vloni jeho pracovci
dokončili více než 800 nových bytových jednotek. Dal-
ších 78 k nim letos přidal tým Petra Kratochvíla, který
právě uzavřel druhou etapu výstavby domů U Dubu
vMoanech. Divize 9 pokruje ve stavbě vBerouně.
Z nedávno zveřejněné analýzy Institutu plánování
arozvoje Prahy (IPRP) vypvá, že se sice v hlavním městě
ve srovnání s minulostí nestaví kriticky málo, přesto na-
bídka bytů nedože reagovat na velmi vysokou poptávku,
která už několik let stou. Institut zkoumal všechny deve-
loperské projekty novostaveb domů sminimální velikostí
10 bytových jednotek, které byly v daném roce zkolaudo-
va, rozestavěné či nabízené na trhu. K loňsmu září
tak identifikoval celkem 118 projektů o celkovém ptu
13206 bytů vněkteré zzí realizace. Volná ke koupi jich
ak byla jen necelá desetina. Průměrná velikost projektu
dosahovala 112 jednotek. Jejich vnitřní užitná plocha prů-
rně měřila 82,7 m², když se však připetly ibalkony,
loie aterasy, vyšplhala se k rovným 100 m².
Divize 1 dokončila U Dubu dalších 78 bytů
Do analýzy IPRP se určitě promítla i druhá etapa výstavby
bytových domů z projektu U Dubu nedaleko Modřanské
rokle (foto č. 1). I když prch hodnot co do počtu
dokončených bytů i jejich velikostí nedosáhla – v Modřa-
nech totiž vzniklo jen 78 bytů ve velikosti od 29 do 119m².
Stavbi z divize 1 v čele s Petrem Kratochlem posta-
vili na rohu ulic Generála Šišky a Československého exilu
dva samostatné pětipatrové objekty propojené dvěma
suteny s garážovými stáními asklepy. Podzemní podlaží
nac nově postavené objekty propojují s domy UDubu,
které vznikly v první etapě projektu, již Petr Kratochvíl
se svým týmem dokoil už vroce 2015. Také o bydle
vModřanech je velký zájem. Všechny byty U Dubu II byly
rezervovány už před zahájením výstavby.
Pokračování ve výstavbě přináší výhody
Standardy bytových domů (foto č. 2), které vznikly nev-
no, se od těch předchozích nelišily. Obě etapy výstavby
se shodovaly i z hlediska technicho a esteticho (foto
č.3), což bylo pro stavbe výhodou. „Díky tomu, že jsme
stavěli první etapu, využili jsme některé technické postupy,
jež vznikly během ní. Jednalo se například o řešení detailů
klemřských konstruk. Dále jsme se pokusili udržet
spolehlivé subdodavatele a eliminovat nespolehlivé. Jako
velký přínos pak vidím i skutečnost, že jsme se už znali
sinvestorem a měli jsme z jednání sním zkenosti,“ řekl
vedoucí projektu. V současné době si mohou zájemci re-
zervovat byty ve třetí etapě výstavby, během níž vznikne
celkem 101 nových bytů. „la by začít na jaře asinves-
torem už o zakázce jedme,“ dodal Petr Kratochvíl.
V Berouně staví byty divize 9
Bytový dům Corso vyrůstá pod taktovkou Milana Vaňkáta
zdivize 9 v Berouně na náeží řeky Berounky, k níž bude
orientovaná hlavní fasáda. Do února příšho roku se ob-
jekt vyšplhá do výšky čtyř nadzemních podlaží a jednoho
ustupujícího, kde vzniknou dva byty s velkorymi tera-
sami. Celkově bude v domě 18bytů a vpodzemí garážová
stá. Parkování budou mít majitelé zajištěné i za domem
– krytá parkovací místa těsně nažou na administrativ
budovu v Hrnčířské ulici, kterou – jak noviny informovaly
minule –rekonstruuje a dostavuje stejný tým. Mezi parko-
vištěm a hřtěm sousední základní školy vyroste zahrada.
i pohledu na vizualizace domu od ateliéru ov archi-
tekti na první pohled upoutá zalamovaná fasáda (obr. č.4),
ky níž se každý byt otee velkými prosklenými plochami
směrem k řece. Dynamiku vzhledu umocní střídání otee-
ch a zasklených lo. Architekti si vyhráli také sbar-
vami. Hlavní část domu bude mít tmavě fialovočervenou
omítku, uvstupu austoupeho 5. NP bude stle še.
Barvy pště doplní ještě bílé rámy oken a dve.
Spolupráce se Subterrou a dobré zázemí divize
„Staventě jsme převzali loni koncem října a v podstatě
hned druhý den jsme začali budovat zázemí stavby,“ říká
Milan Vaňkát. Pak následovaly zemní práce a příprava
pilotovací roviny s vrty pro piloty. „Dnes již máme zabe-
tonovaný strop nad přízemím, a pokud nás nezastaví ne-
ízeň počasí, tak v průběhu dubna dokončíme komplet
monolitickou konstrukci a zaříme se na ostatní práce
etně dodávky domovch technologií, které pro nás ve
sdružení zajišťuje Subterra,“ popisuje vedoucí projektu.
„Corso by mělo být dokoeno příští rok v únoru.
Vzhledem k poměrně velkým nárom na kvalitu osazo-
vach prvků, ale i náročnost investora na jakost prová-
ch prací nás čeká nelehký úkol. Jsem ale přesdčen,
že se nám společně se Subterrou i díky zázemí, které nám
poskytuje naše divize, podaří předat investorovi kvalitní
lo, které bude sloužit k bydlení po dlouhá léta a bude se
bit i obyvatelům Berouna,“ uzael Milan Vaňkát.
Martina Vampulová, foto archiv Metrosta-
vu, vizualizace atelr ov architekti
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Metrostav opět staví vpražském podzemí
Divize 8 se vrátila dometra – vestanich Náměstí Republiky aPalmovka řídí rekonstrukce pohyblivých schodů
(PS), dostanice Nádraží Veleslavín eskatory doplňuje. Provoz vpodzemí přitom nesmí narušit.
Linka B, Náměstí Republiky – západní vestibul (foto č. 5)
Termín stavby: 1. 11. 2017 – 1. 8. 2018
Dodavatel: Metrostav (50 %) a Geosan Group (50 %)
Vedoucí projektu: Ing.Jan Štoncner, divize 8 (D8)
Počet PS: i staniční
Zdvih: 34,3 m
Šířka stup: 1000 mm
lka PS: 68600 mm
Práce Skupiny Metrostav: D6 – tesárna, D1 – elektro-
servis aZTI, D11 – buňky aovna, D4 – doprava, D8
– geodeti a elektrostředisko, TBG Metrostav – betony,
Metrostav stavebniny, Subterra – elektrostředisko
Demontáž trojice starých eskalátorů a montáž nových
mezi západním vestibulem stanice a stupišm je
vzhledem krozměrným dílcům velmi nároč. Jejich do-
pravu zajišťují při noční přepravní výluce pracovní vozy
metra zdep Zličín aHostivař. Modernizace prohá nejen
zaprovozu stanice metra, ale ipodchodu pod násm
Republiky sotevřenými obchody azachovami vstupy
doOC Palladium. Kvůli umístění stavby na frekventova-
m místě není mné napovrchu vybudovat potřeb
zízení staventě aimnosti svislé či vodorovné do-
pravy materlu azařízení jsou velmi omezené.
„Vzhledem kexponované turistické aobchodní lokalitě
Metrostav vyhověl žádosti pražského magistrátu aeska-
tory neuzavřel od 1. listopadu, jak bylo v plánu, ale až
2. ledna 2018, čímž přisl kadventní pohodě ve středu
metropole,“ připomněl Ing.Štoncner.
Linka B, Palmovka – východní část (fota č. 1, 2)
Termín stavby: 22. 11. 2017 – 8. 4. 2018
Dodavatel: Metrostav
Vedoucí projektu: Ing.Libor Zeman, divize 8
Počet PS: i staniční ajedny podchodové
Šířka stup: 1000 mm
Zdvih staničních PS: 6,84 m
lka stanch PS: 13680 mm
Zdvih podchodových PS: 6,61 m
lka podchodových PS: 13220 mm
Práce Skupiny Metrostav: D8 – elektrostředisko ageode-
ti, D5 – část ocelových konstrukce arepase, D11 – bky,
oplocení apůjčovna mechanizace
m Ing.Zemana ukoil vloni 14. listopadu obdobnou
stavbu v západní části stanice Palmovka, kde během
pouch 152 dnů vynil tři staniční adva podchodové
eskalátory anac vybudoval bezbarrový výtah.
„Na současnou práci máme jen 137 kalendářch
dnů, donichž jsou započítány inoční svátky, kdy tře-
ba německý výrobce elektrokomponentů pro eskalátory
měl plánovanou třítýdenní celopodnikovou výluku výro-
by. Na schvalovací řízení, přejímky, komplexní zkoušky
azískání průkazů způsobilosti pro provoz určených tech-
nických zízení DP Praha navíc spoebujeme 35 dnů.
Pracujeme proto na dvě směny,“ říká Ing.Zeman.
Linka A, Nádraží Veleslavín – jižní podchod (fota č. 3, 4)
Termín stavby: 1. 11. 2017 – 31. 3. 2018
Dodavatel: Metrostav
Vedoucí projektu: Ing.Jan Štoncner, divize 8
Počet PS: dvoje podchodo
Zdvih: 4,7 m
Šířka stup: 800 mm
lka PS: 9400 mm
Práce Skupiny Metrostav: D5 – zámci, D6 – tesárna,
D1 – elektroservis, D11 – buňky a ovna, D4 – do-
prava, D8 – geodeti, TBG Metrostav – betony, Metrostav
stavebniny, Subterra – elektrosedisko
První etapa stavby zahrnuje vybourání výstupho scho-
diště srem k termilu BUS a jeho náhradu dvoji
ších pohyblivých schodů. Vedruhé etapě díla vznikne
u zastávky autobusu ve směru na Slaný asi 5,5 metru
dlouhý ocelový přístřešek se skleněnou střechou.
„Chybějící eskalátory uextrémně frekventovaného vý-
stupu zmetra směrem kautobusu nalettěavlakovému
draží Veleslavín byly medlně sledovanou kauzou. Pro-
to ijejich stavba probíhá pod dohledem nejen investora,
ale ivejnosti,“ uzavřel Ing.Štoncner.
3
4
1 2
3 4
5
Metrostav_03_2018.indd 3 16.02.18 9:19
Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2018, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (429 ms)

Rendering Strana 4 (102398): (0/1) (422 ms)

Rendering Strana 3 (102396): (0/1) (460 ms)

Rendering Strana 2 (102393): (0/1) (460 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2907/vth118569-1.jpg

 i2907/vth118572-1.jpg

 i2907/bg102396.svg

 i2907/vth118575-1.jpg

 i2907/vth118567-1.jpg