Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 2
Práce na istanbulských tunelech obnoveny
V důsledku ekonomické krize, která postihla v po-
lovině minuho roku Turecko, přerušil magistrát
Istanbulu financování obou projektů, které firma Me-
trostav Ankara Inșaat realizuje. Následně vedení naší
dceřiné společnosti rozhodlo pozastavit práce. Na
stavenišch tak probíhaly pouze údržbové apomoc
aktivity. Začátkem tohoto roku však magistrát města
Istanbul financování projektu obnovil.
Na EPC projektu lanovky Așiyan – Hisarüstü byly
ihned zmobilizovány všechny kapacity avpolovině ledna
tohoto roku došlo kobnovení stavební činnosti. Momen-
tálně prohá ražba svyužitím trhavin unikátní metodou,
tzv. rose cut (foto č. 1) podle návodu Istanbulské univer-
zity schválené místními autoritami.
Práce pokračují na traťom tunelu srem od
horního staničho tunelu dolů (tento staniční tunel je
dokončen včetně konečného ostě) aina přístupom
tunelu pro pěší, jehož niveleta se nachází pod hladinou
moře vBosporu směrem kdolnímu staničnímu tunelu.
Nově také pro soukroho vlastka
Projekt depa metra Mahmutbey – Kabataș je vporovná-
ní s kontraktační specifikací dokončen na 110 %, takže
Metrostav Ankara Inșaat pádala zákazníka opřejímku.
Turecká legislativa na poli stavebního práva se v sou-
časnosti mě, takže vblízké době lze utohoto projektu
ekávat úspěšné dokončení rozsahu našich pra.
Další turecká firma Alarko A. na stejm staventi
vrámci separátního kontraktu dokončuje konstrukce opra-
renské základny depa (foto č. 2), buduje tam kolejtě
arovž vprovizorní dílně zahájila montáž souprav metra.
Aktivity naší dciné firmy byly dosud zařeny hlavně
na vejné zakázky, ale vzhledem kekonomické situaci Tu-
recka je snaha aktivity diverzifikovat, tedy rozdělit je do růz-
ch oblas. Byla už podána první nadka: vodní tunelový
ivaděč pro hydroelektrárnu soukromého investora včet
že protirázové ochrany, akvaduktu avtokového objektu.
Ing.Marek Gasparov, foto archiv stavby
Proměna na Palmovce
Stavba Palmovka Open Parku (POP) ssebou bezpochy-
by přinesla proměnu lukrativho okolí stanice metra
Palmovka. Zrození tohoto unikátho komplexu zachy-
cují fotografie pořízené během zhruba tří let.
Na ple, kde budovy vyrostly, pracovali na je 2016
archeologové (foto č. 1). Výzkum – zjednodeně řečeno
– potvrdil třeba existenci zedělského statku, který na
pozemku vznikl v18. století (foto č. 2). Na podzim toho
roku už pak před okny centrály bylo možné vit stavební
mu. Během prací se stavbaři setkávali nejen se zvodně-
lou zeminou, ale také sproblémy, které přišel pohyb
po ní (foto č. 3). Vše zvládli avbřeznu 2017 za pomoci
betonářů divize 6 rostly nosné konstrukce dvou hlavch
budov (foto č. 4). Divize 3 ve spolupráci sMetrostavem
Development uspádala 19. října 2017 k íležitosti
ukoení hrubé stavby oslavu (foto č. 5) avčervnu 2018
proběhla úsšná kolaudace první části POP4 (foto č. 6).
red, foto archiv Metrostavu
Roberta Johna, DiS,
hlavho stavbyvedoucího zdivize 8
Jeho profesní dráha po studiu se zaměřením na želez-
niční stavitelství začala vroce 2001 uvelkých projektů
na tranzitních koridorech. Zhruba po 10 letech přešel
kvodohospodářským stavbám azároveň získal vztah
k libereckému regionu. Loni na jaře začal pracovat
uMetrostavu astál uvzniku střediska se zaměřem
na obnovu inženýrských sítí převážně pro Severočes-
kou vodárenskou společnost (SVS). Po roce působení
uMetrostavu směřuje svou činnost krozšíření středis-
ka ajeho persolní stabilizaci.
Ukterých projektů odstartovala vaše kariéra?
Po dokoení vyšší odborné školy jsem nastoupil na
pozici mistra do spolností Železniční stavitelství Praha
(později Skanska), kde jsem sbíral zkušenosti ve stava-
řině. První projekt, na kterém jsem tehdy začal působit,
byla rekonstrukce železniční stanice Čadca na Slovensku.
Jako mladý člověk jsem po škole pozval, očem stavaři-
na skutečně je. Or let později jsem začal pracovat jako
stavbyvedoucí apřla nadka dělat vedoucího střediska.
Tehdy běželo mnoho projektů na rekonstrukci železnič-
ch koridorů. Nyní se již 18 let pohybuji ve stavebnict.
Jak jste se dostal kvodohospodářským stavbám?
Po 10 letech působení ve firmě Skanska jsem přešel do
společnosti Vodohospodářské stavby Teplice. Vtu dobu
zde sháněli vedouho střediska pro Liberecký kraj se
zaměřem na dopravní avodohospořské stavby. Myš-
lenka byla tehdy stejná jako nyní uMetrostavu: vybudovat
fungucí středisko sdlouhodobým cílem, obsadit ho per-
solně azajistit jeho fungová. Bylo to vdobě, kdy se
na Liberecku přehnaly povodně, takže šlo ioopravy po-
vodňových škod, opravy komunikací, poničených inženýr-
ských sítí. Během sedmi let mého působení vliberecm
regionu jsem poznal prostředí, místní investory alidi, se
kterými idnes úzce arád spolupracuji.
Proč jste se pak rozhodl pro Metrostav?
Byl pro mě výzvou. Potkal jsem se sředitelem divize 8,
který mi nastínil, jaké má v libereckém regionu pny.
SMetrostavem jsem se setkával samoejmě už při stav-
bách na koridorech anaech veřejných zakázkách. Lidé
zMetrostavu, se kterými jsem se na stavbách potkával, na
mě působili vždy velmi profesionálně aseriózně.
Na co se středisko vLiberci soustředí?
Nyní se zaměřujeme na zakázky oprav vodovodů akana-
lizací vrámci smlouvy seSVS, rádi bychom uspěli vně-
které ze staveb na rekonstrukci komunikací pro Liberecký
kraj anaíklad drobné zakázky dopravho charakteru.
Na kterých projektech jste vposlední době pracovali?
Minulý rok jsme zajili činnost sediska amyslím, že
ne úplně špatně. Provedli jsme několik staveb pro SVS,
například kompletní výměnu vodovodních řadů vulici Vol-
gogradská vLiberci, rekonstrukci kanalizační stoky vJab
-
lonci nad Nisou ataké vRychnově uJablonce. VLiberci
jsme vit také na projektu Green Net, kde druhým rokem
probíhají práce na výměně parovodních nadzemních tras
za podzemní horkovodní. Přeste jsme zde pouze jako
subdodavatel, jsme vidět. Skolegou Martinem Šandorem
se aktuálně připravujeme na zakázku přestupního termi-
lu pro cestucí vMnichově Hradti. Je to pro nás prv
vlaštovka, kdy kromě oprav inženýrských sítí provedeme
dopravní stavbu.
Které práce vás zaujaly?
Vybavuje se mi naše drobná výpomoc při nalezení što-
ly k bunkru bývalé nacistické zbrojní továrny Getewent
vRychnově uJablonce nad Nisou. Jde o zajímavost, na
kterou jsme narazili v mci spolupráce s stem. Za
účasti archeologů jsme provedli skrývky zemin ahloubený
výkop vedpokládam místě štoly anález byl na světě.
Jak by se zde mohl Metrostav dále angažovat?
Štola je téměř 80 let stará. Nebude vdobrém stavu abude
ji potřeba sanovat. Může tam také vzniknout turistic
centrum, takže spolupráce nemusí skoit pouze sanací.
Je tu potenciál na výstavbu nějakého zázemí. Uvidíme.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
Projekty společnosti BeMo ve Velké Británii
Spolnost BeMo Tunnelling (BeMo) poskytuje know-
-how utěchto velkých staveb: pohá ubudování dvou
jaderných reaktorů na jihozápadě Anglie, je subdoda-
vatelem u výstavby vysokorychlostní železniční trati
zLondýna do Birminghamu aposkytlo techniku pro bu-
dování šachet uprojektu, který si klade za cíl zabránit
prosakování odpadch vod do řeky Temže vLondýně.
Hinkley Point C – OH2231 Marine Works, Somerset
Společnost BeMo pomáhá smu dlouholetému partne-
rovi – firmě Balfour Beatty – u stavby dvou jaderných
reaktorů na jihozápadě Anglie. Na místo vyslala sedm
expertů ale poskytla poradenství při výstavbě tunelů
metodou NRTM a ražbou TBM. K tomu půjčuje stroj
zízení pro ražby tunelů. Stavební objekt OH2231 Marine
Works zahrnuje:
Budování tří tunelů technologií TBM (dva přívodní tunely
chladicí vody odélce 3500 m aprůměru 7 m atunel na
odtok chladicí vody odélce 1850 m aprůměru 7 m), které
jsou vyraženy pod mským dnem.
Vyhloubení šesti šachet vmi vhloubce zhruba 40 m
pod úrovní msho dna.
Ražbu tří šachet na pevnině aosmi krátkých spojovacích
tunelů metodou NRTM v celkové délce zhruba 520 m
(stavební jáma foto).
High Speed 2 (HS2), etapa 1, stavební objekt N1
Jde oprvní etapu výstavby vysokorychlostní železniční
trati z Londýna do Birminghamu o délce 235 km. Pro
realizaci stavebního objektu N1 si investor zvolil sdru-
žení BBV JV složené zfirem Balfour Beatty aVinci spolu
se společností BeMo jako jmenovaného subdodavatele.
Stavební objekt N1 je úsek dlouhý 48 km a zahrnuje
zhruba 150meích atších železobetonových objek,
mezi nimi dva tunely Long Itchington Wood (2 × 1500 m)
aBromford (2 × 2800 m) ražených metodou TBM. BeMo
zde má pro BBV JV jako nominovaný subdodavatel po-
stavit 13propojovacích chodeb ocelkové délce 150 m.
Thames Tideway West (TTTW), Londýn
Projekt si klade za cíl zabránit prosakování odpadních
vod do řeky Temže. Společnost BeMo tu sdružení firem
BMB JV ve složení firem Morgan Sindall, Balfour Beatty
aBAM vypomáhala do konce roku 2018 tak, že posky-
tovala persol astroje. Dále se firma BeMo polela na
výstavbě šachet (pměr 25 m, hloubka až 66 m) a na
zhotovení startovacích rour pro TBM (pměr 7,2 m) za
pomocí metody NRTM.
které daí napnované projekty tunelů byly ve
Velké Británii zam přesunuty na pozdější dobu. Které
z naplánovaných projektů (box) budou realizovány, se
ejmě ukáže až po brexitu. Zdařh!
Leo Falkner, Robert Dostál
1
2
2
1
3
4
5
6
Výběr plánovaných projektů:
sanace čtyř stanic londýnského metra arozšíření
trasy Bakerloo Line,
vysokorychlostní železnice Highspeed 2: etapa 2a,
železniční trať vLondýně Crossrail 2,
rozšíření letiště Heathrow,
Western Rail Access – železniční spojení na lettě
Heathrow.
Metrostav_03_2019.indd 2 18.02.19 11:45
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (364 ms)

Rendering Strana 3 (102280): (0/1) (356 ms)

Rendering Strana 2 (102277): (0/1) (400 ms)

Rendering Strana 1 (102275): (0/1) (399 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2882/vth118438-1.jpg (2x)

 i2882/vth118440-1.jpg (2x)

 i2882/bg102277.svg

 i2882/vth118443-1.jpg (3x)

 i2882/vth118445-1.jpg