Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 3
Skalka je další perlou resortu Dolní Morava
Lyži anávštěvníci sportovho arlu Dolní Morava
mají k dispozici další zajímavý objekt – vyhlídkovou
restauraci Skalka pod horní stanicí lanovky Sžník
(foto č. 1). Prosklenou krásku, jak tuto novinku zce-
la zaslouženě prezentuje resort na svých webových
stránkách, dokončili stavbaři Metrostavu zoblastho
zastoupení divize 9 pro Pardubický kraj jen několik dnů
ed zajem letošní zimní sezony.
Stavba restaurace shygienickým zázemím byla zahá-
jena vsrpnu 2017. Investor si vprůběhu stavby vyžádal
změnu koncepce aurčité zpdění vzniklo během nut
zimní pauzy. Novostavba se nachází v horsm tenu
ochranného pásma národní přírodní rezervace Králický
Sněžník ve výšce přes 1100 m nad mořem (foto č. 2).
Termín byl problematický, protože jsme tam už vlisto-
padu bojovali se sněhem. Nahoru po úzké osmikilometro
turistické cestě jsme se nedostali bez prohrnování asněho-
vých řetě. Zásobování se muselo zajišťovat malými vozy,
ale například poslední týden před předáním byl přístup
ke stavbě možný už jen sedačkovou lanovkou,“ vyst-
luje stavbyvedoucí Ing.David Hlaváč. Metrostav předal
novostavbu investorovi, spolnosti SKYWALK,s.r.o.,
vloni 19. prosince. Pro veřejnost se nové zařízení otevřelo
ovíkendu před vánočními svátky.
Speciální posuvná střecha
Restaurace se nachází těsně pod největší atrakcí turis-
tického areálu, šroubovitou konstrukcí Stezky voblacích.
Novostavba je částečně zapuštěna do svahu, přemž
vdolním patře je umístěno zázemí pro zaměstnance ave-
řejné WC přístupné ze sjezdovky. Vhorním prosklem
patře se nachází kuchyně, terasa aprostorná restaurace
s barem krytá speclní posuvnou sechou dodanou
rakouským výrobcem. „Horní část stavby je koncipována
jako transparentní objem APRESSKI, kde jsou obvodové
stěny zredukovány na podpory prosklené sechy, jejíž
dvě třetiny jsou řeny jako posuvná konstrukce, která
zajíždí pod pevnou část,“ uvádí se vtechnické zprávě.
Stavbaři divize 9 pracovali v resortu Dolní Morava
podruhé. Poprvé to bylo 60 bytů pro zastnance areálu
USlona dokončených vsrpnu roku 2018. Letos je čeká
další zakázka: nástavba horní adolní stanice čtsedadlo-
vé lanové dráhy, jež vede od hotelu Vista khorské chatě
Slaměnka. „Nástavby spojené sípravou pro technologii
bobové dráhy bude nutné zvládnout do léta. Zbývají
práce, jako třeba garáž pro rolby, by měly být hotovy před
zimní sezonou,“ uzavírá ier Hlač.
Blanka Růžková, foto archiv stavby
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Změnu stavby po ukončení díla neposehnete
Na je se jihočeský tým divize 6 včele sJanem Pro-
kešem pustí do úpravy velké plavební komory Hořín.
Výsledkem nárného projektu, který je spolufinan-
cován Státním fondem dopravní infrastruktury a EU,
bude rozšíření průjezdného profilu vodho díla z11 na
12 metrů ahlavně zvýšení podjezdné výšky památkově
chráného mostu přes dolní ohlaví zdymadla otéř
t metrů pomocí nové posuvně-zdvihací konstrukce.
Tato stavba zřejmě bude technicky ičasově nejnároč-
jší ze všech, které jsem zam prováděl,“ říká vedoucí
projektu. „Plánované odstávky plavebho kalu zVra-
ňan do Mělníka, kde dvoukomorové zdymadlo Hín leží,
budou minimální. Průplav vmalé komoře musí být zacho-
n apřestavěná velká komora by měla být uvedena do
provizorního provozu za pouch devět měců od jeho
uzavření. Na novou zvedací konstrukci mostního oblouku
budeme složitě připevňovat původní kamenný obklad, aby
na první pohled nebyla patrná žádná zna. Upravujeme
totiž technickou památku, a proto budou celou stavbu
apřestavbu mostu sledovat památkáři,“ vysvětluje.
Daí zúspěšných projektů
Jan Prokeš přitom není na Vltavě žádný nováček. Za po-
sledch 12 let byl členem týmu, který zrekonstruoval jezy
či vystavěl nové plavební komory (PK) vČeském Vrbném
u Českých Budějovic, vHluboké nad Vltavou, kde vybu-
doval isportovní přístav, či v Hněvkovich. V kolika
úsecích řídil prohloubení dna řeky apostavil horní idolní
rejdu PK na vodním díle Kořensko. Teď poprvé se jeho
práce zVltavy, která plní horní část dnes přestavovaného
vodního díla Hín, přesunou až na Labe – to totiž ovliv-
ňuje dolní vodu pod tamějším zdymadlem.
Práce divize 6 se dotknou jen velké, levé PK Hořín
ajejích ohlaví, kde všude musí být pjezdný profil rozší-
řen ojeden metr na úkor levého břehu. „Technicky slitá
bude zejména přestavba železobetonového, kamenem
obloženého oblouku mostu na hydraulicky zdvižnou kon-
strukci. Vsoučasné době jedme smnými dodavateli
tohoto díla ocenových nabídkách atechnických řešeních.
Nosný ocelový základ by nám třeba byla schopna dodat
i divize 3, spolupracovat bychom mohli se Zaklám
staveb. Časově náročné potom bude rozšíření obou ohla
komory astím souvisecí výna vrat. Demolice prvků
ajejich zpětná montáž totiž musí být hotova při první od-
stávce velké komory od letošho 1. července do zaháje
provizorního provozu vdubnu 2020,“ uzavírá Jan Prokeš.
Lenka Svobodová,
vizualizace Ředitelství vodních cest ČR
Začala rekonstrukce venkovch bazénů na Klíši
Metrostav se po třech letech vrátil do arlu Kše
vÚstí nad Labem. Po rekonstrukci plavecké haly, kte-
rou dokončil tým Ing.Radka Zemana zdivize 8 vroce
2015, se teď stejná divize vrací, aby opravila venkov
areál. Na konci ledna byl poklen základní kámen
stavby (foto) avpolovině února se tým Ing.Petra Pla-
chého pustil do zemních prací.
„Nejprve nás čeká příprava terénu, demoliční práce
aprovedení přípojek vody, kanalizace aelektroinstalace.
sledovat bude betonáž zázemí,“ popisuje vedoucí pro-
jektu Ing. Petr Plachý. Do konce letošního roku by podle
j mohly být osazeny nové nerezové vany.
Ve venkovním areálu, který těsně navazuje na již
zrekonstruovanou plaveckou halu, vznikne vedle nového
plaveckého adětského bazénu také nové zázemí, okol
plochy avstupní brána včetně turniketů. Plavecký ban
bude mít relaxační část, kde se bude místo toboganu
nacházet široká skluzavka, relaxní plocha i masáž
lehátka. Dětský ban bude vybaven moderními vodními
atrakcemi, například prolézací lodí se skluzavkami. Ba-
ny zůstanou zhruba na stejném místě, jako jsou nyní,
pouze se rozšíří. Nově upravená bude plocha mezi nimi,
kde vzniknou sluneční terasy.
„Myslím, že nejnáročnější bude výstavba sociální-
ho zázemí a zajištění potřebné stavební připravenosti
ed montáží nerezových van. Avneposlední řadě ta
zajtění vodotěsnosti,“ říká vedoucí projektu. Během
rekonstrukce budou stavbi používat běžné technologie,
vzázemí objektu počítají svodostavebními betony. Nově
vznikne nejen sociální zaříze, ale ibufet arekonstrukcí
projde také plocha pro daí stánky.
Času nazbyt stavbaři moc nemají. Rekonstrukce mu-
sí být hotová během prosince, aby jtě před Vánocemi
stavbi stihli zahájit všechny potřebné zkoky. Do os-
trého provozu pak budou bazény uvedeny na je. Prv
obyvatelé Ústí nad Labem ijeho návštěvci si budou nový
venkovní areál sbany moci vyzkoušet příští rok vlétě.
Martina Vampulová, foto Robert Gruzovský
roku trvá v průměru povolovací řízení u nových staveb. Návrh
nového stavebního zákona, který má v březnu projednat vláda,
by tuto lhůtu měl zkrátit v průměru na jeden rok.
Tichý asfalt zobalovny Líchovy na českých silnich
Ulice Čechova, Vlašimská či Na Chmelnici vBenešově uPrahy, ale také Bezrova, Hostomická či Čs. ardy
vDoíši nebo hlavní průtah obcí Hluboš nedaleko Příbrami. Co mají společného? Vedení těchto měst aobce se
i jejich rekonstrukci rozhodlo využít tzv. tichý asfalt. VČeské republice se začal vyvíjet azkoušet okolo roku
2003 avyrábí se také vobalovně Líchovy firmy BES, s. r. o., dceřiné společnosti Metrostavu.
Odborně nazývaná asfaltová směs sCRmB má ješ
leí vlastnosti než ostatní asfaltová pojiva asměsi – do-
káže pohlcovat hluk zprovozu amá dobré protismykové
vlastnosti. Vyrábí se na automatizované obalovací lince,
kde se směs ohřátého kameniva promíchá se silničním
asfaltem obohacem opryžová zrna apřípadně sdalšími
ísadami, jako je jemně mletý vápenec.
Zrna z drcených pneumatik
„Hlavní součástí směsi je asfaltové pojivo modifikované
pryžovým granulátem. Ten se vyrábí vmodifikní stanici,
která je vnašem případě stabilní součástí obalovny uob-
ce Líchovy. Vtéto stanici doczí ve stanoveném poměru
ke smíchání – modifikaci – silničního asfaltu spryžovým
granulátem. My zatím ktomu použíme asfalt A50/70,
který se ohřívá na teplotu do 190°C apřidávají se kněmu
zrna z drcených pneumatik. Takto vzniká modifikova
pojivo pryžovým granulátem pod označením CRmB,
které se po ukoení modifikace dopravuje potrum
do míchací věže obalovny, kde se již běžným způsobem
vyrábí asfaltová směs,“ popisuje postup výroby vedou
obaloven Bohumil Stránský.
Pokládka vyžaduje rychlost
Pokládka asfaltové směsi sCRmB (foto) prohá stejně jako
u směsi bez CRmB, pouze teplota vzduchu musí být vyšší.
Naíklad pro položení vrstvy vtloušťce do 50 mm nesmí
okolní teplota klesnout pod 10 °C. Stím souvisí nižší do-
jezdová vzdálenost od obalovny na místo stavby. Vletch
cích je dojezdová vzlenost delší než vzimě, pohy-
buje se maximálně do 60 km. „Dodávky směsi do zahraničí
jsou prakticky nemožné. Nicméně za hranice republiky
žeme dovat samotné asfaltové pojivo CRmB, které se
vyrobí vmodifikační stanici asledně převeze na vzle-
nou obalovnu pobž stavby, kde se pak běžm postupem
vyrobí tzv. tichý asfalt,“ upřesňuje Bohumil Stránský.
V obalovně Líchovy začala výroba ticch asfaltů
vdruhé polovině roku 2015 ado konce loňského roku bylo
vyrobeno necech 5000 tun. „Roční výroba jak klasic-
kých asfaltových s, tak ticch asfaltů kosá ane
možné je vyrát na sklad. Záleží tak vždy na poptávce
investorů. My jako dodavatel stavby můžeme tiché asfal-
ty pouze nadnout, filní rozhodnutí ale už není vnaší
kompetenci,“ uzavírá Bohumil Stránský.
Martina Vampulová, foto archiv BES
Dvoukomorové zdymadlo Hořín překonává víc než
osmimetrový rozl hladin atvoří nejvyšší plavební
stupeň na Vltavě vúseku Praha – Mělk. Dílo uvedené
do provozu vroce 1905 projektoval Ing.Frantek
Sander aje chráno jako nemovitá kulturní patka
spolu s10km Vraňansko-hořínským plavebm
kanálem, jenž velkým říčním lodím umožňuje vyhnout
se nebezpnému proudu vposledch peřejích na
Vltavě před soutokem sLabem.
Areál Kše
Koupaliště na Klíši má dvě části – krytou avenkovní.
Naposledy se ve venkovch bazénech mohli lidé
vykoupat vroce 2014, od té doby jsou zavřené.
Vroce 2015 byla po roční rekonstrukci otevřena
vnitřní část areálu se třemi bany, párou, saunami
aposilovnou. Rekonstrukci prováděla také divize 8,
vedoum projektu byl Ing.Radek Zeman.
Vroce 2020 by měl být po rekonstrukci otevřen
ivenkovní areál se dvěma bazény.
Metrostav_03_2019.indd 3 18.02.19 11:45
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2019, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (683 ms)

Rendering Strana 4 (102282): (0/1) (684 ms)

Rendering Strana 3 (102280): (0/1) (755 ms)

Rendering Strana 2 (102277): (0/1) (763 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2882/vth118440-1.jpg (3x)

 i2882/vth118443-1.jpg (3x)

 i2882/bg102280.svg

 i2882/vth118445-1.jpg (3x)

 i2882/vth118438-1.jpg