Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 03/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2020, Strana 2
Čtvrtstoletí dceřiné společnosti Údržba silnic
Vletošním roce oslaví ne dciná společnost Údržba
silnic výrí 25 let od sho vzniku. Svou spolehlivos
apoctivou prací bez reklamací se zní stal důvěryhod
partner pro stavební firmy apro správce komunikací.
Stojí za to připomenout čtvrtstoletí její existence.
Společnost byla založena vkvětnu roku 1995 asti
zaměstnanci zala nabízet služby převážně obecním
úřadům ve svém okolí. Zakoupením staršího znkova-
ho stroje tuzemské výroby HZS-1 askáním zazek
uSÚS Příbram aPraha-západ začala provát vodorovné
dopravní značení na silnicích těchto dvou okresů. Vzimě
společnost získala první zakázku na posyp aprohrnová
vozovek jednoho úseku Spvy aúdržby silnic Příbram
amístních komunikací několika obecních úřadů.
Nové příležitosti
Kvalitní prací se Údržba silnic postupně dostala do po-
domí vširším okolí a získávala další zakázky. Vroce
1998 došlo kzakoupení vté době moderního avýkonné-
ho značkovacího stroje zUSA Road Laser avznikla prv
samostatná četa pro dopravní znení.
Zlomovým obdobím vhistorii firmy byl rok 2004, kdy
Údržba silnic získala veřejnou zazku na zimní a let
údržbu komunikací na cestmistrovství Sedany. Následu-
cí rok se společnost po vízství vpodobné souži pus-
tila do zakázky na údržbu komunikací na cestmistrovst
Sedlec-Prčice. Přijetím zaměstnanců cestmistrovství do
pracovního poměru se firma rozrostla na 53 pracov
a zajistila údržbu na téměř 400 km komunikací obou
cestmistrovství. Společnost postupně začala investovat
do strojního avozového vybavení aprosazovala se vsou-
žích orealizaci vodorovho dopravního značení (VDZ)
na dálnicích asilnicích I. třídy pro ŘSD.
Čti roky ve Skupině
Od roku 2016 se firma stala součástí Skupiny Metrostav
a postupně se začala zapojovat jako subdodavatel do
zazek koncernu.
Co se týká vybavení, vsoasné době jsou kdispozi-
ci dva stroje Hoffman H 26-3 pro pokládku čar plastem,
H26-4 pro nástřik čar barvou adva stroje Road Laser pro
střik čar barvou. Pro drobné práce na VDZ jsme vyba-
veni čtmi ručně vedenými síkacími stroji na pokládku
VDZ barvou iplastem.
Dále Údržba silnic provádí veškeré pce na svislém
dopravním značení a na dopravním zízení, tzn. kom-
pletní dodávky vč. montáže stálých, svislých dopravních
znek, opravy amontáž svodidel, informačních měřičů
rychlosti, dopravch zrcadel atd. a přechodného do-
pravního znení, pro dopravní omezení auzavírky silnic.
Vrámci těchto zakázek je firma schopna zajistit komplet
dopravně-inženýrskou činnost (DIO, DIR).
Milan Doležal, jednatel společnosti
Zkoridoru Hostiv
Projekt snázvem Optimalizace traťového úseku Praha
Hostivař – Praha hl. n., II. část realizuje tým divize 5
jako lídr ve sdrení od léta 2018. Přinášíme pohled na
aktlní stav z několika míst na trase.
Jde orozsáhlou modernizaci trati vlce téměř 7 km
mezi pražským hlavním nádraží aHostivaří. VŽST Vršo-
vice práce pokrily: je zprovozněno čtvrté nástup
(foto č. 1) včetně podchodu (foto č. 2 a3). Na mostě přes
ulici Bartoškova (na snímku č. 4 vpoedí nový most)
probíhá hlubinné založení prostřední části mostu. Téměř
hotova je Technologická budova atrakční měnírna v Za-
hradním Městě (foto č. 5) a nyní se pracuje na obvodovém
plášti. Na mostu přes ulici Průběžná (foto č. 6) stavbi
připravují osazení dalších nosníků, nad tramvajovou tratí
nadále zůstává rámová konstrukce. Co se týče kolejí, od
Vršovic do Edenu prohají práce na železničním spodku
pro koleje 201, 202, 205, 207, 921, 922.
red–, foto archiv Metrostavu
prof.Ing.Jana L. Vítka, CSc.,
experta Metrostavu
Prof.Vítek přednáší na Stavební fakultě ČVUT vPraze
o betonových mostech a konstrukch a je expertem
na nosné konstrukce v Metrostavu. Zde se polí na
ření problémů složitých konstrukcí, které jsou ve
stadiu přípravy nebo ve výstavbě. Byl také předsedou
(19992006) anyní je místopředsedou České betonář-
ské společnosti ČSSI apředsedou Komise 2 (Analysis
and design) Mezinárodní federace pro konstrukční be-
ton (fib). Je členem Ienýrské akademie ČR.
Jakému tématu aktuálně věnujete nejtší pozornost?
Vsoučasné době se podílím na ření technologie výstav-
by velkého spřaženého ocelobetonového mostu vPirně
(Německo), který staví Metrostav ve spolupráci sBeMo
Tunnelling. Jde omimořádně komplikovaný postup vý-
stavby. Dále ve spolupci sTBG Metrostav asČVUT řeší-
me výzkumný projekt na téma zesilování betonových kon-
strukcí pomocí ultravysokopevnostního betonu (UHPC),
který jsme již dříve poili na lávce vČelákovicích.
Na betonářské konferenci jste hovil o vývoji kolem
Libeňského mostu. Můžeme se dočkat jeho opravy?
Problematika opravy Libského mostu se bohužel sta-
la politickým tématem. V současné době se připravují
podmínky pro souž na rekonstrukci celého soumos
Libeňského mostu metodou Design and Build. Stavba je
velmi komplikovaná též zhlediska organizace asoučin-
nosti smnoha organizacemi. Kdy bude souž vyhšena,
není dosud jasné. Předpokládám, že Metrostav se souže
častní apředloží realistický návrh snadějí na úspěch.
Plánují se další projekty mostů vPraze?
Vroce 2018 byla ukoena souž na projekt Dvorecké-
ho mostu mezi Podolím aSmíchovem. Ten bude oem
pouze pro tramvaje, pěší acyklisty. Dále se plánuje most
Rohanský mezi Karlínem aHolešovicemi, kde se počítá
sautomobilovým provozem pouze jedním pruhem vk-
m směru. Poloha tohoto mostu ještě není pevně stano-
vena vMetropolitním plánu. Osud Suchdolského mostu
na Pražském okruhu je nejasný. Protože bude brzy nut
opravovat most Hlávkův, Barrandovský a některé další,
nebude doprava vPraze vblízké budoucnosti jednoduchá.
Jaké vývojové trendy se voblasti betonových konstruk-
cí dnes projevují?
Moderní trendy lze pozorovat ve dvou úrovních – mate-
riálové akonstrukční. Vyjejí se vysokohodnotné betony
svysokou pevností aodolností, ale též je snaha využívat
ibeton srecyklovaným kamenivem. Také se někdy propa-
guje tzv. zelený beton, tj. beton somezenou zátěží život-
ního prostředí, zjednodušeně řečeno sminimálním obsa-
hem cementu. Ismalým množstm obsahu cementu lze
dosáhnout značné pevnosti, avšak trvanlivost takových
betonů je malá. Vývoj konstrukčních systémů atechno-
logií vede ke zkvalitnění staveb aurychlení výstavby, c
je významné zejména urekonstrukcí.
Jak na tyto trendy reaguje Metrostav?
Vmateriálové oblasti úzce spolupracujeme se společnos
TBG Metrostav, která velmi pružně reaguje na padavky
vyšších dodavatelů. V oblasti technologie výstavby lze
uvést příklad rekonstrukce mostu Vysočina na dálnici
D1, kde pracovníci divize 4 optimalizovali postup opravy
mostu avýznamně zkrátili dobu, kdy byl provoz omezen
vjednom směru pouze na jeden jízdní pruh.
Jak se inovují konstrukční systémy betonových staveb?
Voblasti mostů jde ot ovíce směrů. Jedním znich je
snížení nárnosti na údržbu výstavbou tzv. integrova-
ných/semi-integrovaných mostů. Jde okonstrukce smi-
nimalizovaným počtem součástí somezenou životností,
zejména ložisek a dilatačních závěrů. Tím se redukuje
doba uzavírek poebná pro jejich výměnu ataké náklady
na údržbu. Návrh takových mostů je však náročnější.
Dlouhodobě se sle zlepšuje ochrana předpínací výztuže
proti korozi. Voblasti pozemních staveb se např. navrhují
velké dilatační díly, aby se omezil počet dilatačních spár,
které bývají zdrojem poruch.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
BeMo arekonstrukce 1. tubusu tunelu Perjen
Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) byla firmou
ASFINAG Bau Management pověřena rekonstrukcí prv-
ho tubusu tunelu Perjen (foto), který se nachází
západním srem od Innsbrucku. Stavba je svým roz-
sahem zajímavou zkušeností.
Práce na přiblně 3000 m dlouhém tunelu na rych-
lostní silnici S16 do Arlbergu zahrnují rekonstrukci pro-
vozních objektů na východní a západní straně tunelu,
výstavbu nových opěrných staveb v edpolí portálu
podobně jako stavebně-technickou modernizaci asanaci
stávající tunelové roury vkompletní délce tunelu.
Ktomu patří vrámci celého tunelu:
odstranění stávajícího podhledu,
odstranění aobnova vozovky jakož izvýšeného boč-
ního obrubníku,
rekonstrukce – částečná novostavba – odvodňovaho
systému,
injekžní práce,
velkoplošné betonářské sanní práce na klenbě včet
nanesení nové vrstvy nátěrů,
napojení nouzových spojovacích prostupů knově po-
stavenému tubusu,
novostavba několika nouzových zálivů – výklenků
vtunelu,
nové zhotovení systému kabeže azízení na uzem-
nění.
Zdůvodu, že do budoucna bude vtéto rouře veden
pouze jednosměrný provoz, na jižní straně tubusu dojde
kuzavření bezpečnostních zálivů pro porouchaná vozidla
a na severní straně k jejich rozšíření a zení ptu.
Ve východním úseku, včásti kde dochází ke zvedání dna
adeformacím na definitivní obezdívce, byl kompletně de-
montován vniní plášť, vjší pak rekonstruon abyla
provedena opatření na omezení deformací. Následně stav-
baři zhotovili novou spodní klenbu anový vnitřní plášť.
Součástí zakázky společnosti BeMo Tunnelling nejsou
elektrotechnické práce.
Personál zajišn
Co se týká stavebně -provozní realizace, staventě před-
stavuje zejména velkou výzvu. Jednak velkým počtem
pracovišť ajednak souběžně na mnoha pracovch roz-
sahem činného personálu – ve špičkách tu působí několik
stovek lidí. Zajistit dostatek kapacit nebylo jednoduché:
vněmecky mluvících oblastech stavební odtví nyní pro-
speruje, atak jsou dodavatelé, subdodavatelé aodbor
pracovníci kdispozici pouze vomezeném počtu.
Podstatné betonářské práce spojené svýstavbou no-
vého betonového stropu bylo možné dokončit ještě před
Vánocemi 2019. Letos na je budou ukoeny komplet
betonářské práce ačinnosti spojené snanášením ochran-
ch nátěrů. Společnost BeMo vla vstříc zákazkovi
– staveniště bude od počátku února zčásti předáno firmě
pro instalaci elektrotechnického vybavení ajejich činnost
bude prohat po určitou dobu souběžně snaší činnos.
Zdař Bůh!
Harald Burgstaller, Robert Dostál,
foto archiv stavby
Údržba silnic na těchto stavbách:
I/18 Sedlčany – Vojkov, oprava komunikace.
Přeložka silnice III/14539 ul. Milady Horákové do ul.
Strakonická vČeských Budějovicích.
I/19 Věšín – Rožmitál pod Třemšínem, oprava
komunikace.
I/18 Příbram – Evropská, oprava komunikace.
R 6 Řevničov.
II/130 Golčův Jeníkov – kř. sD1, rekonstrukce
komunikace.
Dálnice D1 – rozšíření odpočívky Střechov vkm
52,0 pravá strana.
1
2
3
4
5
6
Metrostav_03_2020.indd 2Metrostav_03_2020.indd 2 17.02.20 12:5617.02.20 12:56
Metrostav Metrostav 03/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 03/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 03/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 03/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 03/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 03/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 03/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 03/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 03/2020, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (295 ms)

Rendering Strana 3 (102195): (0/1) (289 ms)

Rendering Strana 2 (102194): (0/1) (327 ms)

Rendering Strana 1 (102193): (0/1) (327 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2862/vth118355-1.jpg

 i2862/vth118356-1.jpg

 i2862/bg102194.svg

 i2862/vth118357-1.jpg

 i2862/vth118359-1.jpg