Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 05/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2008, Strana 3
Rekonstrukce pražského hlavho draží se od ledna
rozšířila do kolejtě. V druhé etapě modernizace zá-
padní části stanice zde ve dvou fách proběhne e-
stavba čtyř vodních nástupišť, k nim odpovídajícího
kolejiště, podchodů, kabelovodu a inženýrských sítí.
Stavbu ve sdrení vede divize 3 Metrostavu a musí
ji dokončit tak, aby provoz na nádrí byl obnoven do
zavedení noho jízdho řádu 13. prosince 2008.
Na železničních stavch mohou pracovat pouze pro-
školení pracovníci, kteří absolvují prohlídku u drážního
léke a projdou základním bezpečnostním školením.
Průkaz, který je opravňuje ke vstupu do kolejiště, si musí
pravidelně obnovovat, a čím vyšší pracovpozici zastá-
vají, tím jsou zkoušky složitější. Pro náročnou zakázku
celofiremního významu proto divize 3 přijala nového
vedoucího projektu Ing. Přemysla Krejsu. Jeho oprávnění
sahají přes autorizaci v oboru a nutnou zkoušku F01 pro
vedení prací na železničním spodku a svršku, až k opráv-
nění řídit sled a pracovat pod trolejovým vedením.
„Práci na železnici asi nejvíc ovlivňuje nutnost zvd-
nout všechno na čas a v termínu dlouhoedem plánova-
né výluky,“ říká Ing. Krejsa. „U modernizace nádraží k to-
mu navíc přistupuje náročná koordinace velkého objemu
prací na malém prostoru a zmenšený výběr dodavatelů.
Oprávně pro vstup do kolejiš totiž musí mít eba
i dlaždiči, kteří tady budou pokládat více než 18 tisíc
žulové dlažby na nástuptích a v podchodech.“
Modernizace nádraží je spolufinancována z fondů EU
a podle podmínek smlouvy musí mít každý z jejích téměř
80 stavebních objek a provozních souborů vlastní
stavební deník. Za poměrně krátkou dobu v nich přibylo
hodně zápisů. Po snesení trolejového vedení a kolejových
polí jsou už totiž hotové nejen demolice objektů na nástu-
pištích číslo 3 a 4. stupiště jsou vybagrovaná et
výkopových jam v místě dvou rekonstruovaných podcho-
dů pro cestující a v prostoru nově budovaného severního
zavazadloho tunelu a kabelovodu (foto č. 1, 2).
Stávající jní zavazadlový tunel se v otevřeném výko-
pu předělává na kabelový kanál aroveň se buduje nový
kolektor pod provozovanými kolejemi a stupišti č. 5, 6
a 7. Vrch klenby štoly je pouze 2 m pod terénem, a proto
provozované koleje už v předstihu podepřelo 6 mostních
provizor. Osmdesátimetrovou štolu pro kolektor s plo-
chou výrubu 9 m² razí tým společnosti Subterra a s prací
je už z poloviny hotový.
Na modernizaci hlavního nádraží pracuje i divize 1
Metrostavu, která má na starost ražbu 160 metrů dlouhé
kanalizštoly s plochou výrubu 4 m². Prochází osm až
deset metrů pod terénem a raziči mají za sebou esně
polovinu toho, co mohou dokončit při první etapě prací.
luka na 3. a 4. nástupišti skončí v červnu a hned po
bude sledovat druhá etapa modernizace při výluce
lichých kolejí a nástupišť 1 a 2. Práce v kolejišti divize 3
musí ukončit do 13. prosince 2008, kdy bude obnoven
plný provoz hlavního nádrí a do provozu budou uvedeny
i všechny koleje Nového spojení. Ve své zakázce na hlav-
ním nádraží bude pokračovat jen tým naší divize 9, který
pro společnost Grandi Stazioni přestavuje staré nádraž
budovy na moderní dopravní a obchodní centrum.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
V prosinci loňského roku byla prakticky po roce dokon-
čena hrubá stavba administrativ budovy Corso IIA
v pražsm Karně. Kolaudační řízení, které je naplá-
nováno na konec května, by se lo podle vedoucího
projektu Václava Paláska z divize 9 zvládnout, prote
mírný skluz v harmonogramu se daří dotahovat.
V současnosti pracovníci divize 9 Metrostavu dokon-
čují omítky a sádrové stěrky. Objekt je již uzavřen proti
povětrnosti, dokončeny jsou hrubé rozvody technologií
ve stupačkách a podhledech. Fasáda by měla t kom-
pletdo konce dubna. I další práce spějí mílovými kroky
kupředu. „Momenlně pracujeme na sádrokartonových
konstrukcích (foto č. 1) a montujeme dvojité podlahy, do
nichž instalujeme hrubé rozvody technologií. Pokračují
práce na pohledové části montované fasády i tepelné a fi-
nální hydroizolaci střech. ky počasí žeme provádět
i betonové mazaniny. Zároveň montujeme výtahy a hlavní
vzduchotechnické jednotky,popisuje postup prací Václav
Palásek s tím, že jeho m také dokončuje trafostanici,
která se připravuje k předběžnému spuštění.
Loni v prosinci byla nejen dokončena hrubá stavba, ale
změnil se i její majitel. Ten dosavadní, developerská spo-
lečnost Real Estate Karlín Group, prodal budovy Corso IIA
a IIB irskému investorovi DUKE House Asset Managers,
který tak poprvstoupil na český trh. V takové situaci
se pochopitelně nabízí otázka, zda se změna majitele
promítla do postupu prací.Byla zastavena neveřejná část
prvního nadzemního podlaží a čekáme na projektovou
dokumentaci ke klientským změnám,říká Václav Palásek
a dodává, že v důsledku toho bude pro tuto část posunut
termín dokončení. Jinak by mělo dojít jen k detailním
odchylkám od vodního projektu, jak byl prezentován
na loňském Designbloku. S jedinou výjimkou: z důvodu
plánované demolice sousedního objektu se pozastavila
kontaktní zateplená fasáda na západní straně objektu.
Zatím nejsložitější na celé stavbě je podle Václava Pa-
láska montovaná fasáda (foto č. 2). Musí totiž být prove-
dena do nejmenších detailů, včetně parotěsných zábran,
těsnění, tepelných izolací až k poslednímu šroubku, což
je třeba před zakrytím pečlivě zkontrolovat.
Do konce května pak musí tým stavbyvedoucího Jana
Salingera dokončit stěrky v garážích a benátský štuk v in-
teriérech. le je eba ještě provést všechny truhlářské
a kamenicpráce, zajistit dopravní značení i doplňkové
vybavení. Po dokončení bude v Praze k dispozici dalších
12 tisíc m² kancelářských ploch a 140 podzemních par-
kovacích míst. Na dokončené Corso IIA by měla navázat
stavba Corso IIB. ed tím však bude muset pravděpo-
dobně opět divize 9 provést demolici sousedního objektu,
na jehož místě bude zízení staveniště a povede tudy i
jediná přístupová cesta na stavbu Corsa IIB.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVI
Na hlavní nádraží v Praze vjely stavební stroje
1
Stavba Corsa IIA pomalu míří do finále
2
Office Park Nové Butovice doplní budova C
Tým Ing. Lukáše Zeleného z divize 1 zahájil vloni kon-
cem roku dostavbu poslední budovy C administrativ-
ho komplexu Office Park Nové Butovice. V Praze 13
u stanice metra, nedaleko dálnice D5 i blízko městské-
ho okruhu tak vznikne dalších více než 7100 m² kance-
lářských ploch a 60 parkovacích míst v podzemních ga-
rážích. Divize 1 dobře ví, co ji na stavbě čeká. V areálu
postavila i budovu B, která už stojí víc než dva roky.
V současném projektovém týmu je sice jen jeden
technik, který se účastnil předchozí stavby v Office Parku,
ale někteří dodavatelé budou stejní, a divize 1 tak má dost
informací, aby ji při práci nic nepřekvapilo.
Budova C bude mít půdorys do tvaru L (vizualizace).
Jedno její křídlo bude mít 7 a druhé 8 nadzemch pod-
laží. Sjednocujícím prvkem různě vysokých a půdorysně
odlišných objek Office Parku jsou fasády, které také
u poslední budovy architekti ze Studia acht navrhli z oken-
ních pásů, bílých panelů a režných cihlových obkladů.
Nosná konstrukce budovy je z železobetonového mo-
nolitického skeletu, jehož podzemí je dnes z poloviny
krystropní deskou. V květnu, po dokončebetonáže
4. NP, začne tým Ing. Zeleného řídit práce na fasádě a na
vnitřních rozvodech. Koncem července bude hrubá stav-
ba hotová a do konce roku se budova zaplní technologie-
mi, vedenými v akustických hliníkových podhledech a ve
zdvojených podlahách. Patra o ploše přes 900 jsou
totiž řešena jako libovolně dělitelný volný prostor.
Poslední budova v Office Parku Nové Butovice na-
bídne stej či větší komfort než edchozí. Bude t
klimatizaci, ale i otevíravá okna. Bude vybavena optickou
kabelovou a bezpečnost v ní zajis24hodinobez-
pečnostní služba, kamerový systém a kartové turnikety.
Svoji práci divize 1 v Nových Butovicích dokončí
v prosinci a od ledna 2009 se do nových kanceláří znou
stěhovat nájemci. Jistě se jim v nich bude bit stejně jako
m stávam v ostatch budoch Office Parku.
–ls–, vizualizace archiv CSIA
Soliterní vily jsou ozdobou areálu Na Krutci
Stavební činnost divize 8 v obytném areálu Na Krutci
v Praze 6 se chýlí ke konci. Tým Ing. Pavla Komsy zde
dokouje posledpráce na stavbě 12 architektonicky
výjimečch vil, které doplnily domy a řadové domky
z 1. etapy výstavby. Tým Jiřího Kuby už edal st
sportovní centrum jeho majiteli Romanu Šebrlovi a do-
dělává pouze venkovní sportoviště. Ještě zbývá položit
travní koberec a nové obyvatele nic nebude rušit.
Koncept vzhledu, použitých materiálů a barev 13 aty-
pických vil v souboru vypracoval ateliér Kuba & Pilař
architekti, který posléze dokončil i projekt na výstavbu
šesti z nich. Pět dalších navrhlo studio RUDIŠ RUDIŠ
architekti a návrh poslední vily, kterou dokončuje firma
Geosan Group, vznikl v ateliéru ABM architekti.
echny luxusní vily mají užitnou plochu nad 250 m²
a charakterizu je jednoduché objemy a nadčasové mate-
riály. „Práce na nich byla náročná,“ vzpomíná Ing. Komsa
a pokračuje: „Studio RUDIŠ RUDIŠ architekti dávalo
při výběru materiálů přednost dřevu (foto), Kuba & Pilař
architekti zase spíš volili plech a pohledový beton. Pro-
storogeometrie, i níž jsme museli sladit setkávání
zch linií a hran, byla velmi složitá u všech dobez
ohledu na to, kdo je navrhoval. Detaily styodlišných
materiálů pod různými úhly jsme museli nejprve vyřešit
konstrukčně a pak je provést, přesně jak vyžadovali archi-
tekti.“ Nosné konstrukce domů jsou převážně z monolitic-
kého železobetonu. Nejtší vila, již stavěl Metrostav, má
v interiéru velké množství pohledových betonů.
Je to vzd a hodně otevře stavba, připomí-
nající loftové byty,“ popisuje Ing. Komsa. „Je v také
hodně velkých prosklených sn, ze kterých je i opštění
schodiš. Nadrsklenětabule jsme museli osa-
dit v edstihu ed vlastními schody, ktese v domě
dokončuaž jako poslední. Skleněné jsou i mléčbílé
mozaiky obkladů. Z šedolé barevnosti vily vlast
vystupuje jen vodou modrý a napuštěný krytý bazén
a tmavě hnědá dřevěná podlaha.“
Investorem výstavby souboru Na Krutci je Divize
development Metrostavu. Jepracovníci nyvily e-
rají a brzy je znou předávat do íklientům. Jeden
z nich v novém domě už dokonce bydlí. V úterý 18. března
proběhne kolaudace poslední vily od divize 8, jejíž výstav-
bu zdržela značná klientská změna, a areál z druhé etapy
výstavby budou čekat jen drob opravy a dokončení
sadových úprav. Až ijde jaro, budou stráv areálu
zelené a spolu se zelenými střechami vyplní klientům
developerský slib originálního bydlení v zeleni.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
1 2
Metrostav_05_08.indd 3 3/10/08 9:57:17 AM
Metrostav Metrostav 05/2008, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 05/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 05/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 05/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 05/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 05/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 05/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 05/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 05/2008, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (231 ms)

Rendering Strana 4 (104252): (0/1) (225 ms)

Rendering Strana 3 (104251): (0/1) (266 ms)

Rendering Strana 2 (104250): (0/1) (265 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3149/vth120921-1.jpg

 i3149/vth120922-1.jpg

 i3149/bg104251.svg

 i3149/vth120923-1.jpg

 i3149/vth120920-1.jpg