Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 06/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2009, Strana 2
Profil člena Skupiny Metrostav: společnost SQZ
Společnost s ručením omezeným SQZ skrývá pod svým
názvem zkratku ze slovho spojení Služby Kvalita
Zkoky. Firma, věr svému jménu, nabí kvalitní
služby především v oblasti zkušebnictví, ře vět-
rání a hygieny práce a systému managementu jakosti.
V těchto dnech slaví deset let od svého založení.
Firma SQZ je stoprocentdceřinou společnosMe-
trostavu a do obchodního rejstříku byla zapsána téměř
přesně před deseti lety – 8. března 1999. Původně zahrno-
vala dvě pracoviště: v Olomouci a v Praze na Rohanském
ostrově. V roce 2005 k nim přibyla laboratoř na Zbraslavi,
vodně náležepod firmu Subterra. O další rok poz-
ději vstoupili do SQZ pracovníci ze společnosti METREX
specializovaní na měření podmínek pracovního prostředí,
a tak vznikla čtvrtá laboratoř větráa hygieny práce.
Od svého založení se SQZ dynamicky rozví a její
výkony neustále rostou. V roce 2008 překročily 37,6 mili-
onu korun. Počet zaměstnanců společnosti kolísá kolem
čticeti, od začátku je jako jednatel a ředitel vede Ing. Jiří
Navrátil. Firma pracuje jak pro členy stavební Skupiny
Metrostav, tak i pro jiné zákazníky, a snaží se dohnout
plné konkurenceschopnosti v podmínkách EU.
Tři akreditované laborate SQZ jsou zaměře
na zkušební činnosti ve stavebnictví. Provádějí je v oblas-
tech zkoušek kameniva, zemin i směsí pro podkladní vrst-
vy. Zkoušky betonů a betonových konstrukcí i asfaltových
směsí realizuetně návrhů receptur. Normovými me-
todami ověřují míru zhutnění vrstev, fyzikální vlastnosti
cementů, dělají jádrové vývrty betonových a asfaltových
ploch (foto) a konstrukcí, včetně posudků a vyhodnocení.
Kontrolují stříkané betony, pevnost sva hydroizolací
a svorníky výztuže důlních staveb a provádějí řadu dalších
zkoušek jak v laboratořích, tak i na stavbách. Nad rámec
akreditovaných zkoušek posuzují zdroje stavebních hmot
a nabízejí poradenství v oblasti zkoušení a řízení kvality.
Autorizovaná laboratoř VHP pomákazkům pl-
nit zákonné požadavky i výstavpodzemních staveb.
Měří v nich prašnost, hluk pracovního prosedí i plynné
škodliviny od stavebních strojů. Nabízí vypracování pro-
jektů trání podzemních děl i výstavbě i zpracování
hlukových studií z hlediska realizace i hotové stavby.
Pracovníky SQZ můžete potkat na mnoha staveništích
zejména z oblasti dopravinfrastruktury. Třeba na stav-
bách dálnic D8, D11, D1 a D47, na stském okruhu
v Praze, na tratích Nového spojení i v Loukově na stavbě
skladu pohonných hmot a při ražbách tunelů na Islandu.
Krev pro život a zdraví
Sedmý ročník akce Daruj krev s Metrostavem byl opět
rekordní. Přišlo nejc dárců téř 70. Krev jich
mohlo darovat 61. Zdravotnický tým z Ústřední vo-
jenské nemocnice Praha jim odebral bezmála 30 litrů
životadártekutiny. Tentokrát opět pustil žilou nejen
pracovkům z Metrostavu, ale i zaměstnancům spo-
lečností Subterra a Metrostav Development.
Darovat krev přišlo nejvíc lidí z divize 4 a z centrály
Metrostavu – ti druzí to ovšem do mobilního odběrového
místa ve sm dle (foto č. 1) měli hodně bzko. Vzhle-
dem k počtu zaměstnanců jednotlivých divi může jít
příkladem naše divize 2, ze které dorazila celá desetina
pracovků! Jim i všem ostatním dárm děkujeme.
Znovu se zúčastnilo mnoho prvodárců a z toho mám
vždy v Metrostavu největší radost,“ řekl vedoucí odběro-
vého týmu MUDr. Ivo Turek (foto č. 2 v pozadí). Zájemců
o bezplatdarování krve lo tentokt tolik, že jsme
se po celou naplánovanou dobu nezastavili. Byl bych rád,
kdyby se podobných akcí v Praze uskutečnilo víc.
V odběrových eslech (foto č. 3) usedla například
Gabriela Skotnicoze společnosti Subterra (foto č. 4)
a stavbyvedoucí Jan Stočes z divize 2 (foto č. 5), který
krev daroval více než padesátkrát. „Poprjsem šel
k odběru na vojně,“ vzpomíná. „Poté, co krev potřebovala
moje maminka i syn, jsem četnost odběrů zvýšil. Dávat
krev s Metrostavem je pro mě velmi pohodlné. Nemusím
nic řešit ani hledat volný tern. Pokud budu zdravý, při-
jdu určii příště.“ Osmé pokrování akce se uskuteční
ve etím čtvrtletí letho roku. Přijďte také!
Ing. Jiřího Mottla,
ředitele oblasti divize 9
pro Pardubický a Královéhradecký kraj
I když je původem ze západních Čech, žije Ing. Mottl už
třicet let ve východních v Hradci Králové a dnes v Par-
dubicích. Po průmyslovce a studiu stavitelst na VŠ
dopravv Žilipracoval nejdřív na vojenských stav-
bách a později i ve vedení menší soukromé staveb
firmy. Od 1. ledna 2004 je zaměstnancem Metrostavu,
v němž vybudoval a řídí oblastní zastoupení divize 9
pro Pardubický a Královéhradecký kraj.
Věnovat se stavebnict vám poradil otec. Kdo vám
poradil přestoupit k Metrostavu?
Zlákala možnost vrátit se k velkým stavbám a navíc
do perspektivní firmy, která mi nabídla výzvu založit
nové zastoupení a rozvinout jeho činnost.
Divize 9 v regionu sood roku 1999. Jak se zde
její práce postupem času rozvíjela?
První velkou a úspěšnou stavbou v Pardubicích byla
přestavba zimního stadionu na víceúčelovou halu, při
ž jsem se s Metrostavem seznámil. Nezapomenu ani
na svou první stavbu pro divizi 9 zimstadion v Lan-
škrouně. Z pozdějších akcí bych rád znil výstavbu
nemocnice zvláštního určení v choníně a novostavbu
katastrálního úřadu v Hradci Králové, kde jsme bezpro-
blémově spolupracovali se seriózním investorem i pro-
jektantem. O rozvoji činnosti divize 9 v oblasti vypo
ehled ročních obratů. Začínal na 10 milionech, v letech
2004 až 2006 byl kolem 300 milionů, v roce 2007 se
ztrojnásobil a vloni už překročil 1,3 miliardy Kč. Přispěly
k tomu zejna velzakázky stavby Chemicko-tech-
nologické fakulty Pardubické univerzity, centra AFI Palace
Pardubice a kanalizace Labe – Loučná.
Donou divize 9 jsou polyfunkč objekty a rekon-
strukce. Proč jste najednou začali stavět kanalizaci?
Už před lety jsme si uvědomili, že stálý potenciál zakázek
v oblasti je zejména u liniových staveb energetického,
vodního a odpadového hospodářství. Stavby soukromých
investorů se dnes už téměř nezahajují. Vejných zazek
je sice relativně dost, ale v soutěžích je jediným hodno-
tícím kritériem cena a ihlašují se do nich desítky firem
z celé ČR, o kterých jsme dřív nesleli. Na druhou stranu
nám ekonomická krize pomáhá při výběru subdodavatelů.
Hlásí se jich víc a malépe zpracovanabídky.
Na čem tedy v oblasti pracujete dnes?
Na stavbě AFI Palace Pardubice nám chybí sadové úpravy.
Dokončení konferenčního centra je pozastaveno, proto-
že dosud není známý nájemce, a tak ne vypracovaný
ani návrh interiéru. V Hněvčevsi upravujeme faru. Je to
objemově malá zakázka, ale mohla by pro s znamenat
zajímavou referenci v oblasti rekonstrukce církevních ob-
jektů. Naší současnou největší stavbou je kanalizace Labe
– Loučná, kterou bychom li skončit v prosinci.
Jak obyvatelé ve vem regionu Metrostav vnímají?
V Hradci Králové a v Pardubicích nás už považují za míst-
ní. Znají nás podle staveb i z řady sportovních a kulturních
akcí, které podporujeme. Jsme partnery hokejového klubu
HC Moeller Pardubice, zdejšího Vysokoškolského umělec-
kého souboru i Sdružení pro postižené v Jičíně. V menších
obch nás spíš vnímají jako cispolečnost z Prahy, ale
vždy brzy nalezneme společnou řeč. Dobře spolupracuje-
me s místními úřady i s firmami, které rychle poznávají, že
máme jasně stanovená pravidla a držíme slovo.
Letos čekáte pokles obratu. Jak vidíte budoucnost?
Rozšíříme obory působnosti a soustředíme se na úspěch
v soutěžích. Práce v regionu je totiž stále dost. Rozvoj
čeká Pardubickou univerzitu, pnuje se řada kanalizač-
ních staveb. m bych se rád dočkal rekonstrukce známé
Machovy pasáže na tří Míru v Pardubicích, která
je zapsa mezi památkochráněbudovy. V Hradci
Králové zase architekt David Vávra navrhl přestavbu části
valé továrny Vertex na městskou knihovnu. Co se týče
potenclu zakázek v naší oblasti, jsem optimista.
strana 2
PTÁME SE
1
V Blansku vyrostlo špičkové vývojové centrum
Mezi úspěš dokončené zakázky týmu Ing. Luboše
Jonáše z divize 6 se zařadilo moderní výzkumně-vývo-
jové centrum společnosti Synthon Blansko.
Jednoduše elegantní objekt plný špičkové techniky má
na zastavěné ploše téměř 1500 m² i nadzemní a jedno
podzemní podlaží. Do podzemí a 3. NP architekti navrhli
kanceláře (foto č. 3) a velkoprostorové společens
prostory, vybavené zejména přírodními materiály. Lobby
poslouží nejen pro oddych zaměstnanců, ale i k prezentaci
projekna velkoplošných LCD obrazovch (foto č. 2).
Fasáda objektu má nadčasový design (foto č. 1). První
dvě nadzemní podlí jsou celá oplechovaná zvětralým
zinkem, ustupující etí podlaží je obloženo cihelným
páskem. Budova je v nočním režimu zajímavě nasvětlena,
takže vynikajejí jasné a pravidelné geometrictvary.
Nosnou konstrukci objektu tvoří monolitický skelet.
„Při stavbě jsme použili všechny dostupné moderní tech-
nologie, které nám umožnily zrychlit výstavbu. Týkaly se
i založení na hlubinných pilotách a mikropilotového pod-
chycení sousedícího objektu,“ popisuje vedoupřípravy
Ing. Marian Moučka. Stavbyvedoucí Augustin Koutník
zas vzpomíná na nejsložitější část stavby při výkopových
pracích s následnou výstavbou podzemního podlaží. Teh-
dy se totiž stavbaři museli vyrovnat se stoupajíhladinou
spodní vody a se špatnými základovými poměry.
Nové centrum v Blansku bude sloužit pro výzkumné
práce ve farmaceutickém pmyslu a rozsahem i vybave-
ním je jedno z nejmodernějších v ČR. Ve zdejších laborato-
řích se budou vyvíjet nové léčivé látky a ořovat metody
sledování kvality a obsahu léčivých látek v nových lécích.
Proto je vybaveno nejmodernější technologií, zajišťující
jeho bezproblémový chod i bezpečnost.
Ředitel firmy Synthon Blansko Ing. Jan Kos i zá-
rečm hodnoce zakázky vyjádřil maximální spo-
kojenost s profesionálně odvedenou prací ze strany
Metrostavu jak z hlediska splnění požadovaného termínu
dokončení kvality la, tak i z hlediska dodržení limitu
plánovaných finančních prostředků. Divize 6 si tak že
na své kontoipsat další úspěšnou referenci.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
32
1
2
3
4
5
Metrostav_06_09.indd 2 3/30/09 12:05:52 PM
Metrostav Metrostav 06/2009, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 06/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 06/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 06/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 06/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 06/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 06/2009, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (400 ms)

Rendering Strana 3 (104171): (0/1) (389 ms)

Rendering Strana 2 (104170): (0/1) (432 ms)

Rendering Strana 1 (104168): (0/1) (431 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3130/vth120839-1.jpg

 i3130/vth120841-1.jpg

 i3130/bg104170.svg

 i3130/vth120842-1.jpg

 i3130/vth120844-1.jpg