Daruj krev s Metrostavem,
aneb Krev pro život a zdraví
31. března 2009 / 6 / XXI
více ve fotosloupku na str. 2
Ptáme se: Ing. Jiřího Mottla,
oblastního ředitele divize 9 str. 2
M et r ost a v
a .s.
člen
ddm
g r o u p
V Blansku vyrostlo špičkové
vývojové centrum str. 2
Trenčínské Laugaricio brzy otevře
své brány str. 3
Skvělá sezona zimní královny
Krátce / Aktuálně
Telefonní seznam na intranetu
Před pár dny se na titulní stránce intranetu Metrostavu
objevila vlevo nahoře červenošedá ikona ve tvaru
protáhlého obdélníku. Po jejím otevření získáte snadný
přístup do Adresáře naší společnosti pro rok 2009. Je
zpracován ve formátu pdf, proto se v něm dají snadno
vyhledat telefonní kontakty po rozkliknutí symbolu
dalekohledu na levé straně vedle seznamu.
Blíží se dubnové
Stavební veletrhy
Jako každý rok se v dubnu
v Brně na Výstavišti
uskuteční výstavní přehlídka,
jejímž základem bude
stavební veletrh IBF. Ani
letos na něm nebude chybět
naše společnost, protože považuje za důležité představit
svou práci veřejnosti a umožnit svým zástupcům setkání
s obchodními partnery. Společný stánek Metrostavu
a firmy Subterra, kde zastihnete i kolegy ze slovenského
Doprastavu, najdete v pavilonu B. Ve středu 22. dubna
se v našem stánku uskuteční autogramiáda světových
šampionek Martiny Sáblíkové a Barbory Špotákové (foto).
Bližší podrobnosti o veletrzích najdete na internetových
stránkách www.bvv.cz.
Začínají roční prověrky BOZP
Tak jako každý rok proběhnou v dubnu a v květnu na všech
stavbách a pracovištích Metrostavu prověrky BOZP.
Prověrkové komise zkontrolují všechna pracoviště
a stavební dvory a podají souhrnnou zprávu o aktuálním
stavu BOZP v jednotlivých divizích a v dceřiných
společnostech. Kontrol pracovišť se také zúčastní
jmenovaní zástupci odborové organizace. V rámci této
roční prověrky BOZP bude prověřena oblast požární
ochrany a životního prostředí. Prověrky budou ukončeny
v pátek 29. května na společné schůzce se zástupci
prověrkových skupin.
Novináři navštěvují
tunely Blanka
Tunelový komplex Blanka
v poslední době vyvolává
stále větší zájem novinářů.
Není divu, stopy po jeho
budování se už jako otevřená
staveniště objevují po celé
délce trasy od Strahovského tunelu a Malovanky, přes
Prašný most, Hradčanskou, Letnou, Císařský ostrov
až do Troji. Informační středisko o výstavbě této části
Městského okruhu je na Letné otevřené každou středu
odpoledne a na vyžádání i v jiných dnech. Navštívilo je už
několik desítek novinářů z deníků i časopisů a řada štábů
celorepublikových televizí. Všem se věnoval Ing. František
Polák, tiskový mluvčí Skupiny Metrostav. S jejich
zprostředkovanými zážitky se můžete setkat ve sdělovacích
prostředcích, sami si můžete bližší informace o stavbě
vyhledat na adrese www.tunelblanka.cz.
Elektronické noviny firmy METROS
Pracovníci všech firem Skupiny Metrostav i ostatní
partneři společnosti METROS dostali letos v březnu do
svých mailových schránek první vydání elektronického
čtvrtletníku METROS, s.r.o. newsletter. „Chtěli bychom
jeho prostřednictvím čtyřikrát do roka posílat informace
o naší nabídce a službách všem, o kom si myslíme, že
se o ně budou zajímat,“ vysvětluje ředitel společnosti
Ing. Petr Nicek. „Tabulkou TOP 10 odběratelů bychom
potom rádi podpořili soutěživost našich odběratelů.“
Elektronický newsletter je podařeným dílem informatika
Filipa Výborného. Jeho druhé letošní číslo vyjde začátkem
května 2009 a stejně jako předchozí je najdete na
internetové stránce www.metros.eu/newsletter.
Metrostav_06_09.indd 1
Jedna sezona: mezinárodní rychlobruslařské závody
– čtyři první a dvě druhá místa, světový pohár na dlouhých tratích – vítězství potřetí v řadě, světový pohár
ve stíhacím závodu družstev – členka historicky prvního českého vítězného týmu, mistrovství Evropy ve víceboji – bronz, mistrovství světa ve víceboji – zlato,
mistrovství světa na jednotlivých tratích – zlato na pět
a stříbro na tři kilometry. Jediná rychlobruslařka: Martina Sáblíková, 21 let, Česká republika. Trenér: Petr
Novák, NOVIS Team. Gratulující partner: Metrostav.
Nejlepší sportovkyně roku 2007 rychlobruslařka Martina Sáblíková se z posledního závodu letošní sezony
– z mistrovství světa v kanadském Vancouveru – vrátila spokojená, ale velmi unavená: „Těším se na to, že
si konečně lehnu a nebudu muset nic dělat. Jak dlouho
budu moci odpočívat, ale bude záležet na trenérovi,“
řekla po návratu na tiskové konferenci 18. března, kde jí
za velkého zájmu kamer s kyticí pogratuloval k úspěchu
i zástupce Metrostavu Ing. Jiří Kavan (foto č. 1).
Poslední start v Kanadě ve finále na 5 kilometrů Martině výrazně zkomplikovala Japonka Masako Hozumiová,
která po předchozí jízdě včas nevyklidila startovní dráhu.
Při ohlédnutí dozadu hlavou narazila Martině do zad
a obě závodnice skončily otřesené ležet na ledu. „V první
chvíli jsem nevěděla, co se děje, a myslela jsem, že do mě
narazila rolba,“ vzpomíná Martina na chvíle, kdy se obá-
vala zlomenin. „Byla obdivuhodná, jak se i přes bolest
dokázala na závod soustředit,“ vyzdvihl schopnosti své
svěřenkyně trenér Petr Novák.
Na stejném stadionu pojede příští rok Martina Sáblíková olympijské závody. „Původně jsem chtěla ještě letos
maturovat, ale nechám si to až po olympiádě,“ říká studentka čtvrtého ročníku sportovního gymnázia z Nového
Města na Moravě a pokračuje: „Dva měsíce, kdy bych se
učila na maturitu, by mi mohly chybět v předolympijské
přípravě a mohla bych si to vyčítat. Ráda bych totiž přivezla alespoň jednu medaili. Čtvrtá už jsem na olympiádě
jednou byla a nechci to znovu zažít.“
Díky podpoře sponzorů, mezi kterými čelné místo
zaujímá Metrostav, může Martina Sáblíková po celý rok
trénovat na kvalitních zahraničních stadionech podle
své potřeby. V České republice totiž žádná umělá rychlobruslařská dráha není. „Za podporu jsme proto velmi
rádi, pomáhá nejen Martině, ale i ostatním členům NOVIS teamu. Jsem však přesvědčený, že se tu plánovaná
hala ve Velkém Oseku postaví a že tu mistrovství Evropy
na dlouhých tratích i v short tracku na vlastní oči uvidíme
už v roce 2012 nebo 2013,“ doplnil trenér Petr Novák.
Rychlobruslařka Martina Sáblíková rozhovory na tiskové konferenci (foto č. 2) uzavřela: „Byla to má nejlepší
sezona, ale příští rok by ta olympijská mohla být ještě
lepší...“ Budeme držet palce, aby se jí vydařila.
Lisy spustily sedmé mostní pole
o půl metru str. 3
U Loukova rostou čtyři
obří podzemní nádrže
Skladovací areál společnosti ČEPRO se do konce roku
2011 rozšíří o podzemní nádrže, určené pro skladování
pohonných hmot s celkovou provozní kapacitou 140 tisíc m³. Novostavbu uvnitř stávajícího areálu provádí
tým Ing. Michálka z divize 7. Generálním projektantem
atypického obřího díla je společnost ARTECH.
Stavba zahrnuje čtyři podzemní železobetonové zásobníky o průměru 47,8 m a výšce stěny 21,15 m. Nádrže,
které budou vzájemně propojené podzemní technologickou chodbou, jsou určeny pro skladování motorové nafty.
Objem jedné nádrže k maximální hladině je 36 123 m³.
Celková provozní skladovací kapacita navrhovaného skladu dosáhne 140 000 m³.
Součástí stavby jsou další doprovodné objekty, jako je
čerpací stanice, nadzemní potrubní rozvody, rekonstrukce
trafostanice, výstavba rozvodny nízkého napětí, strojovna stabilního hasicího zařízení, napojení na inženýrské
sítě (silnoproudé a slaboproudé rozvody, kanalizace zaolejovaných vod, odvedení drenážních vod) a přístupové
asfaltové komunikace.
Vlastní stavební práce zahájila divize 7 v září loňského roku zemními pracemi. V současné době pracovníci
divize 6 dokončují betonáž stěn první nádrže (foto) a pro
další nádrže připravují základové desky – tedy dna nádrží.
Po betonáži stěn přijde na řadu betonáž střechy nádrží.
Vytvoří ji kopule s po obvodě dodatečně předpjatým
věncem. Střecha bude vybetonována na základové desce
uvnitř nádrže a následně vyzdvižena do definitivní polohy
a připnuta ke konzolám stěny. Celá stavba v Loukově by
měla být dokončena v roce 2011.
„Za nejnáročnější úsek celého zdejšího díla považuji
komplexní inženýrskou a projektovou přípravu, kterou
jsme v rámci zakázky zajišťovali. Práce na ní jsme zahájili
v lednu 2007 a dokumentaci ke stavebnímu povolení jsme
investorovi odevzdali s půlročním předstihem oproti požadovanému termínu,“ uvedl Ing. Michálek.
Nyní se v přípravě tým divize 7 zaměřuje na vyřešení
nejdůležitějších momentů realizace, kterými jsou zdárné provedení hydrostatických zkoušek železobetonových
nádrží a jejich příprava pro aplikaci vnitřní sklolaminátové
dvojvrstvé výstelky. Ta zabezpečí úplnou nepropustnost
nafty jak do stěn nádrží, tak především do spodních vod.
Dokončuje se také projekt řídících a měřících systémů
pro technologii, která zabezpečí napouštění a vypouštění
nádrží i míchání produktů a další operace.
O některých zajímavých technických řešeních, použitých při stavbě, se dočtete v našich příštích novinách.
1
2
Ter e z a Re g n er o v á, f o t o J o s e f H u s á k
3/30/09 12:05:48 PM