Daruj krev s Metrostavem,

aneb Krev pro život a zdraví

31. března 2009 / 6 / XXI

více ve fotosloupku na str. 2

Ptáme se: Ing. Jiřího Mottla,

oblastního ředitele divize 9 str. 2

M et r ost a v

a .s.

člen

ddm

g r o u p

V Blansku vyrostlo špičkové

vývojové centrum str. 2

Trenčínské Laugaricio brzy otevře

své brány str. 3

Skvělá sezona zimní královny

Krátce / Aktuálně

Telefonní seznam na intranetu

Před pár dny se na titulní stránce intranetu Metrostavu

objevila vlevo nahoře červenošedá ikona ve tvaru

protáhlého obdélníku. Po jejím otevření získáte snadný

přístup do Adresáře naší společnosti pro rok 2009. Je

zpracován ve formátu pdf, proto se v něm dají snadno

vyhledat telefonní kontakty po rozkliknutí symbolu

dalekohledu na levé straně vedle seznamu.

Blíží se dubnové

Stavební veletrhy

Jako každý rok se v dubnu

v Brně na Výstavišti

uskuteční výstavní přehlídka,

jejímž základem bude

stavební veletrh IBF. Ani

letos na něm nebude chybět

naše společnost, protože považuje za důležité představit

svou práci veřejnosti a umožnit svým zástupcům setkání

s obchodními partnery. Společný stánek Metrostavu

a firmy Subterra, kde zastihnete i kolegy ze slovenského

Doprastavu, najdete v pavilonu B. Ve středu 22. dubna

se v našem stánku uskuteční autogramiáda světových

šampionek Martiny Sáblíkové a Barbory Špotákové (foto).

Bližší podrobnosti o veletrzích najdete na internetových

stránkách www.bvv.cz.

Začínají roční prověrky BOZP

Tak jako každý rok proběhnou v dubnu a v květnu na všech

stavbách a pracovištích Metrostavu prověrky BOZP.

Prověrkové komise zkontrolují všechna pracoviště

a stavební dvory a podají souhrnnou zprávu o aktuálním

stavu BOZP v jednotlivých divizích a v dceřiných

společnostech. Kontrol pracovišť se také zúčastní

jmenovaní zástupci odborové organizace. V rámci této

roční prověrky BOZP bude prověřena oblast požární

ochrany a životního prostředí. Prověrky budou ukončeny

v pátek 29. května na společné schůzce se zástupci

prověrkových skupin.

Novináři navštěvují

tunely Blanka

Tunelový komplex Blanka

v poslední době vyvolává

stále větší zájem novinářů.

Není divu, stopy po jeho

budování se už jako otevřená

staveniště objevují po celé

délce trasy od Strahovského tunelu a Malovanky, přes

Prašný most, Hradčanskou, Letnou, Císařský ostrov

až do Troji. Informační středisko o výstavbě této části

Městského okruhu je na Letné otevřené každou středu

odpoledne a na vyžádání i v jiných dnech. Navštívilo je už

několik desítek novinářů z deníků i časopisů a řada štábů

celorepublikových televizí. Všem se věnoval Ing. František

Polák, tiskový mluvčí Skupiny Metrostav. S jejich

zprostředkovanými zážitky se můžete setkat ve sdělovacích

prostředcích, sami si můžete bližší informace o stavbě

vyhledat na adrese www.tunelblanka.cz.

Elektronické noviny firmy METROS

Pracovníci všech firem Skupiny Metrostav i ostatní

partneři společnosti METROS dostali letos v březnu do

svých mailových schránek první vydání elektronického

čtvrtletníku METROS, s.r.o. newsletter. „Chtěli bychom

jeho prostřednictvím čtyřikrát do roka posílat informace

o naší nabídce a službách všem, o kom si myslíme, že

se o ně budou zajímat,“ vysvětluje ředitel společnosti

Ing. Petr Nicek. „Tabulkou TOP 10 odběratelů bychom

potom rádi podpořili soutěživost našich odběratelů.“

Elektronický newsletter je podařeným dílem informatika

Filipa Výborného. Jeho druhé letošní číslo vyjde začátkem

května 2009 a stejně jako předchozí je najdete na

internetové stránce www.metros.eu/newsletter.

Metrostav_06_09.indd 1

Jedna sezona: mezinárodní rychlobruslařské závody

– čtyři první a dvě druhá místa, světový pohár na dlouhých tratích – vítězství potřetí v řadě, světový pohár

ve stíhacím závodu družstev – členka historicky prvního českého vítězného týmu, mistrovství Evropy ve víceboji – bronz, mistrovství světa ve víceboji – zlato,

mistrovství světa na jednotlivých tratích – zlato na pět

a stříbro na tři kilometry. Jediná rychlobruslařka: Martina Sáblíková, 21 let, Česká republika. Trenér: Petr

Novák, NOVIS Team. Gratulující partner: Metrostav.

Nejlepší sportovkyně roku 2007 rychlobruslařka Martina Sáblíková se z posledního závodu letošní sezony

– z mistrovství světa v kanadském Vancouveru – vrátila spokojená, ale velmi unavená: „Těším se na to, že

si konečně lehnu a nebudu muset nic dělat. Jak dlouho

budu moci odpočívat, ale bude záležet na trenérovi,“

řekla po návratu na tiskové konferenci 18. března, kde jí

za velkého zájmu kamer s kyticí pogratuloval k úspěchu

i zástupce Metrostavu Ing. Jiří Kavan (foto č. 1).

Poslední start v Kanadě ve finále na 5 kilometrů Martině výrazně zkomplikovala Japonka Masako Hozumiová,

která po předchozí jízdě včas nevyklidila startovní dráhu.

Při ohlédnutí dozadu hlavou narazila Martině do zad

a obě závodnice skončily otřesené ležet na ledu. „V první

chvíli jsem nevěděla, co se děje, a myslela jsem, že do mě

narazila rolba,“ vzpomíná Martina na chvíle, kdy se obá-

vala zlomenin. „Byla obdivuhodná, jak se i přes bolest

dokázala na závod soustředit,“ vyzdvihl schopnosti své

svěřenkyně trenér Petr Novák.

Na stejném stadionu pojede příští rok Martina Sáblíková olympijské závody. „Původně jsem chtěla ještě letos

maturovat, ale nechám si to až po olympiádě,“ říká studentka čtvrtého ročníku sportovního gymnázia z Nového

Města na Moravě a pokračuje: „Dva měsíce, kdy bych se

učila na maturitu, by mi mohly chybět v předolympijské

přípravě a mohla bych si to vyčítat. Ráda bych totiž přivezla alespoň jednu medaili. Čtvrtá už jsem na olympiádě

jednou byla a nechci to znovu zažít.“

Díky podpoře sponzorů, mezi kterými čelné místo

zaujímá Metrostav, může Martina Sáblíková po celý rok

trénovat na kvalitních zahraničních stadionech podle

své potřeby. V České republice totiž žádná umělá rychlobruslařská dráha není. „Za podporu jsme proto velmi

rádi, pomáhá nejen Martině, ale i ostatním členům NOVIS teamu. Jsem však přesvědčený, že se tu plánovaná

hala ve Velkém Oseku postaví a že tu mistrovství Evropy

na dlouhých tratích i v short tracku na vlastní oči uvidíme

už v roce 2012 nebo 2013,“ doplnil trenér Petr Novák.

Rychlobruslařka Martina Sáblíková rozhovory na tiskové konferenci (foto č. 2) uzavřela: „Byla to má nejlepší

sezona, ale příští rok by ta olympijská mohla být ještě

lepší...“ Budeme držet palce, aby se jí vydařila.

Lisy spustily sedmé mostní pole

o půl metru str. 3

U Loukova rostou čtyři

obří podzemní nádrže

Skladovací areál společnosti ČEPRO se do konce roku

2011 rozšíří o podzemní nádrže, určené pro skladování

pohonných hmot s celkovou provozní kapacitou 140 tisíc m³. Novostavbu uvnitř stávajícího areálu provádí

tým Ing. Michálka z divize 7. Generálním projektantem

atypického obřího díla je společnost ARTECH.

Stavba zahrnuje čtyři podzemní železobetonové zásobníky o průměru 47,8 m a výšce stěny 21,15 m. Nádrže,

které budou vzájemně propojené podzemní technologickou chodbou, jsou určeny pro skladování motorové nafty.

Objem jedné nádrže k maximální hladině je 36 123 m³.

Celková provozní skladovací kapacita navrhovaného skladu dosáhne 140 000 m³.

Součástí stavby jsou další doprovodné objekty, jako je

čerpací stanice, nadzemní potrubní rozvody, rekonstrukce

trafostanice, výstavba rozvodny nízkého napětí, strojovna stabilního hasicího zařízení, napojení na inženýrské

sítě (silnoproudé a slaboproudé rozvody, kanalizace zaolejovaných vod, odvedení drenážních vod) a přístupové

asfaltové komunikace.

Vlastní stavební práce zahájila divize 7 v září loňského roku zemními pracemi. V současné době pracovníci

divize 6 dokončují betonáž stěn první nádrže (foto) a pro

další nádrže připravují základové desky – tedy dna nádrží.

Po betonáži stěn přijde na řadu betonáž střechy nádrží.

Vytvoří ji kopule s po obvodě dodatečně předpjatým

věncem. Střecha bude vybetonována na základové desce

uvnitř nádrže a následně vyzdvižena do definitivní polohy

a připnuta ke konzolám stěny. Celá stavba v Loukově by

měla být dokončena v roce 2011.

„Za nejnáročnější úsek celého zdejšího díla považuji

komplexní inženýrskou a projektovou přípravu, kterou

jsme v rámci zakázky zajišťovali. Práce na ní jsme zahájili

v lednu 2007 a dokumentaci ke stavebnímu povolení jsme

investorovi odevzdali s půlročním předstihem oproti požadovanému termínu,“ uvedl Ing. Michálek.

Nyní se v přípravě tým divize 7 zaměřuje na vyřešení

nejdůležitějších momentů realizace, kterými jsou zdárné provedení hydrostatických zkoušek železobetonových

nádrží a jejich příprava pro aplikaci vnitřní sklolaminátové

dvojvrstvé výstelky. Ta zabezpečí úplnou nepropustnost

nafty jak do stěn nádrží, tak především do spodních vod.

Dokončuje se také projekt řídících a měřících systémů

pro technologii, která zabezpečí napouštění a vypouštění

nádrží i míchání produktů a další operace.

O některých zajímavých technických řešeních, použitých při stavbě, se dočtete v našich příštích novinách.

1

2

Ter e z a Re g n er o v á, f o t o J o s e f H u s á k

3/30/09 12:05:48 PM