Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 06/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2013, Strana 3
Po 16 měch práce ukončili pracovníci Metrostavu
výstavbu Rezidence Pod Ladronkou (foto č. 1). Jak už
zev napovídá, vyrostla nedaleko pražského parku
Ladronka nakřovatce ulic Podbělohorská aPod Sta-
diony ajejí stavbu řídil Ing.Tomáš Vut zdivize 3.
Rezidenci Pod Ladronkou tví dvě budovy, čtpod-
lažní atipodlažní, se společným podzemím apřízemím.
Podzemní podlaží vytvila tzv. bílá vana – vodotěs
železobetonová konstrukce, která nepotřebuje hydroizo-
laci, alze proto ušetřit nejen zani, ale izajejí ochrannou
konstrukci. Meí je i rozsah výkopových prací. „Tuto
technologii jsme však zvolili zejména proto, že ji považu-
jeme zabezpečjší. Pokud by navíc došlo kjakoli její
poruše, víme přesně, kde sanovat,“ říká Ing.Vašut.
i pohledu nahotovou rezidenci hned upoutají pozor-
nost posuvné fadní snicí panely (foto č. 2), které jsou
lem týmu Miloslava Novotného zdivize1. Díky nim si
budou moci obyvatelé vesvých bytech vytvořit příjem
prostředí ivhorkých letních dnech.
i stavbě bytových objektů musí stavbaři počítat
i s klientskými změnami. Nevyhnuly se ani domu Pod
Ladronkou, kde se týkaly zhruba třetiny zcelkového počtu
26 bytů. Něktí klienti si nechali vyměnit pouze zizo-
vací předty nebo zvolili jiný druh podlahy, našly se ale
ináročnější požadavky. „Bourali jsme třeba příčky, aby
se ztšil prostor, jinde klienti chtěli příčky umístit jinak
nebo jinam, aby změnili dispozici. Došlo inaspojení sou-
sedních bytů. Pro jednoho zákazka jsme museli prost
ípravu pro audiosestavu vcem bytě avýjimkou nebylo
ani umísní klimatizace apodlahového topení tam, kde to
projekt nepředpokdal,“ vyjmenovává Ing.Vašut.
Součástí stavby byly iúpravy přilehlých komunikací
při zachování jejich hustého silničního provozu. Podbě-
lohorskou ulici stavbaři rozšířili ojeden jízdní pruh kvůli
vjezdu dopodzemních garáží rezidence. Vulici Pod Sta-
diony, kterou bylo také nutné částně rozšířit, přesunuli
autobusovou zastávku. Jinak ale podle vedoucího pro-
jektu nlo onijak technicky složitou stavbu. Důraz spíš
musel klást na dobré zvládnutí detailů a rychlý postup
prací, aby stihl termín dokoení stavby. To se podilo
adnes již nic nebrání její bezprobmové kolaudaci.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Rezidence Pod Ladronkou čeká nasvé obyvatele
1
2
Nazačátku února začal tým Ing.emysla Duška zdi-
vize 6 stavět vareálu Metrostavu vHorních Počernich
centrální archiv pro uložení dokladů všech spolnos
Skupiny Metrostav. Najižní ploše, hned vedle místa,
kde nadoposud nevyužívach pozemcích byly nedáv-
no vybudovány zpevněné plochy ajeřábová dráha pro
uskladní konstrukcí provozu mostch technologií
divize 4, vyroste během půl roku obdélková budova
spřístavkem pro strojovnu vzduchotechniky.
Dvoupodlažní objekt bude mít rozry 43 x 14 m abu-
de dosahovat dovýšky necech osmi metrů. Jeho nos
systém vytvoří kombinace železobetonového montované-
ho skeletu svyzvanými obvodovými ačástečně ivnitř-
ními cihelnými stěnami. Skelet složí řada dvoupodlažních
sloupů, osazech do kalichů a opaených konzolami
nauložení průvlaků, astropní desky zpředpjatých panelů.
Vté části, kde se budou naczet prostory archivu,
bude fada převážně bez oken. Výraznějšími prvky ob-
vodového pláště proto budou pouze okna azasešení nad
hlavním vstupem doprovozní části (vizualizace) aúnikové
schodiště včetně přiznané technologie vzduchotechniky
nad přístavkem strojovny. Pro odstíny fasády architekti
zvolili kombinaci tmavě červené a šedé, takže budova
bude ctít firemní barvy Metrostavu.
Z hlediska dispozice bude objekt rozlen na dvě
části: archivní aprovozní. Varchivní části budou vedvou
podlažích umístěny kompaktní posuvné regály. V pro-
vozní části najdou své umístění kanceře pro všechny tři
zaměstnance, badatelna, nezbytné technické ahygienické
zázemí aíruční sklady. Vpae provozní části budovy
budou vleny dvě místnosti pro významné podnikové
archilie firem Skupiny Metrostav umísné dopevch
regálů. Varchivu by jinak měly být uleny osobní spisy
zaměstnan, jako jsou mzdové a osobní listy, účetní
doklady a stavební dokumentace zahrnující mimo ji
projektovou dokumentaci astavební deníky.
„Téř podvou měsících prací máme dokoeny zá-
kladové pasy apatky skalichy,“ říká Ing.Dušek ado,
že hotové jsou izné obvodové aprefabrikované sední
svislé nosné konstrukce do1. NP (foto). Stavbi si kro
výstavby dalších nosch prvků jistě bez problémů pora
isvnitřními rozvody, vnější areálovou přípojkou anapoje-
ním budovy naveškeré sítě akomunikace.
Stavba archivu by měla být dokončena včervenci, ná-
sledně se budou dobudovy přesouvat veškeré archiválie
zhlouběnsho areálu UElektry i z daích archivů.
Martina Vampulová, foto Josef Husák,
vizualizace archiv stavby
Centrální archiv vyroste zašest měsíců
Parametry Centrálního archivu Metrostavu:
Zastavěná plocha 626,5 m
2
Obestavěný prostor 5485 m
3
Kapacita archivu 10400 bm archiválií
Počet stálých zaměstnanců 3
Stavba vytvoří i kulisy pro historický epos
Mnoho objektů vpamátkově chráném území teren-
ské pevnosti poničil nejen čas, ale vroce 2002 itici-
letá povod, když město ležící u řeky Ohře zaplavila
také voda z nedaleho Labe. Jednou z ti budov,
které se díky projektu na oživení historických patek
v dohledné době dočkají rekonstrukce, je empírová
jízdárna postavená vletech 1861–62 pro místní vojen-
skou posádku. Letos v lednu jí začal vracet původ
vzhled tým Ing. Petra Kolbka zdivize 8.
„Jednopodlažní nepodsklepená jízdárna má obdélní-
kový půdorys zhruba 57 x 22 m. Je památkově chráněná
zejména pro svůj skružový krov typu de l´Orme s roz-
ponem přes 20,5 m (obr. č. 1), ale i kli své typologii –
unás se jediná podobná stavba dochovala jen na náměs
Republiky vPraze. Ani v celé Evropě mnoho podobch
staveb nenajdete,“ říká vedoucí projektu Ing. Kolbábek.
Stejně jako u každé jiné rekonstrukce i opravu terezín-
ské jízdárny musí jeho tým prost pod dohledem památ-
kářů velmi šetrně a staré konstrukce měnit za nové pouze
vnezbytně nutném rozsahu, aby byly v co největší míře
zachony původní prvky stavby. „Vzhledem ktomu, že za
druhé světové války budova sloužila jako truhlárna apoz-
ji jako sklad a řada jech dřevěných prvků byla hodně
poničena nebo nahrazena novými, zapojíme do práce
irestaurátorský atelr divize 9 Metrostavu. Provede pro
nás repliky původních oken a dveří, repasuje vchodový
portál, schodiště i zábradlí.“ Prvně ale musí divize 8 celý
objekt vyztužit, protože jeho cihelné obvodové zdivo je
vychýlené ze svislice, a opravit nosnou konstrukci krovu.
Až letos 20. listopadu rekonstrukce skončí, jízrna
ská empírový vzhled podlepůvodní dobové dokumen-
tace (obr. č.2) a opraveny budou i komunikace v jem
nejbližším oko. V hale bude obnovena jezdecká plocha
lemovaná dřevěným chodníkem nově doplněným stálou
výstavní expozicí zaměřenou na život ve vojenském tá-
boře v18. století. Původní oírny pro vojenské jezdce
ajejich doprovod nahradí denní místnost s malou čajo-
vou kuchyňkou a moderní sociální zázemí pro současné
jezdce a návšvky rekonstruované jízrny. V pae se
otevře opravená galerie.
zdárna pak ot začne sloit k drezuře koní a ná-
cviku dobových jezdeckých forma, případně i k výcviku
členů klubu vojenské historie. Poskytne prostor také pro
další příležitostné kulturně-vzdělávací aktivity.
Koncem ktna ale musíme práce na stavbě na
týden přerušit, prote dánský scenárista a rir Ole
Bornedal si objekt vybral za kulisy pro natáčení scén ze
svého připravovaného celovečerního filmu a osmidílného
televizho serlu snázvem 1864, který přibží období
nsko-pruské války,“ prozrazuje na zár Ing. Kolbek.
Redakce se snaží, aby se další informace z terens
stavby objevily ve čtrnáctideku Metrostav už v červnu
ve formě fotosloupku z natáčení.
red, dokumentace archiv stavby
Základem skružového krovu jsou skruže – obloukové
nosky zpravidla sbité z prken. Vzdálenost jejich vazeb
se pohybuje od 3 do 5 metrů. Dřevěný podklad střechy
je na ně připevněn pomocí sloupů, kleštin a vzpěrek.
Podle zsobu výroby rozeznáváme obyčejnou neboli
vezávanou skruž renesančního stavitele Philiberta
de l´Orme a skruž francouzského plukovka Emyho,
jejíž dřevo je ohýbané podle dřevěné šablony.
Skruže mohou mít půlkruhový, úsečkový, eliptický,
parabolický nebo vlnitě prohnutý tvar, aproto se
využívaly hlavně pro krovy cibulovitých věží a kopulí.
1 2
Čím větší, těžší asložitější, tím lépe
Provoz ocelových konstrukcí (OK) divize 3 umí vevý-
robně vHorch Počernicích vyrobit až 175 tun těžké či
40 m dlouhé mosty. Pracovci jeho střediska montáží
dokážou sestavit ocelové konstrukce odjednoduchých
až poty nejmasivnější amají zasebou iprvní montá-
že komplikovaných technologických celků. Projektové
týmy oceřů zdivize 3 řídí zakázky pocelé republice
apřipravují se navstup dozahraničí. Aby provoz ne-
podlehl krizi, nail se být konkurenceschopjší.
Vloni jsme uspěli ahospodářské výsledky dokonce
přeplnili. I když jsme vyrobili třeba obří díly oblouku
Trojského mostu (foto) pro Metrostav, potvrdili jsme si,
že naše orientace naexterní trh je dnes nezbytná,“ říká
stek ředitele divize 3 avedoucí provozu OK Ing.Jiří
ch. Spoklesem počtu zahajovach dopravch staveb
se totiž snuje imnožství ocelových mostů, jejichž výro-
ba byla dřív hlavní náplní provozu. Zásobník jeho práce se
tak skdá podetkách tun a ne po stovkách jako dřív.
Provoz OK má asi 160 zastnanců – půl na půl děl-
níků atechniků. Zahrnuje útvar obchodně-technické pří-
pravy, středisko výroby arealizaci se6 projektovými týmy
astřediskem montáží. Vevýrobně dnes jeho pracovci
tvoří třeba konstrukce pro odsíření elektrárny Prunéřov,
pylony pro čekovickou lávku azačínají vyrábět díly dě-
čínsho mostu. Pokračovat budou svýrobou pro Trojský
most, kam dodají chodníkové konzoly. Zámečci asváře-
či ze sediska montáží pracují zejna vkotelně pruné-
řovské elektrárny – demontáž amontáž kotlů tu zname
odstranit na15 000 tun starých konstrukcí anahradit je
17000 tunami nových. Projektové týmy řídí ipráce vCTR
Nelahozeves, vmostárně MCE Slaný či Biocelu Paskov.
me vysoce kvalifikované pracovníky – odpřípra-
řů astatiků přes vedoucí projektů až pospecializované
svářeče. Jsme primárně zaměření na výrobu a montáž
velkých atěžkých mostch dílců, pro které máme jako
jedni zmála unás všechny potřebné certifikáty. Vzhledem
komezení českých dopravch staveb se snažíme ust
ivevýrobě či realizaci extrémně složitých průmyslových
zakázek zejna z energetiky. Postoupili jsme ivzahra-
ničí. Nejc vÁzerbájdžánu, kde sledujeme třeba výstavbu
rafiner,“ uzavírá Ing.Vích, který vblízké budoucnosti p-
nuje vylepšit práci provozu pořízením pilovrtacího centra
asestavením útvaru centrální technické přípravy.
Metrostav Metrostav 06/2013, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 06/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 06/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 06/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 06/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 06/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 06/2013, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (872 ms)

Rendering Strana 4 (103693): (0/1) (860 ms)

Rendering Strana 3 (103689): (0/1) (907 ms)

Rendering Strana 2 (103687): (0/1) (905 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3041/vth120276-1.jpg (3x)

 i3041/vth120278-1.jpg (3x)

 i3041/bg103689.svg

 i3041/vth120284-1.jpg (3x)

 i3041/vth120273-1.jpg