Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 2
Odborné příspěvky ze Strategické konference
Druhou polovinu Strategické konference Skupiny Me-
trostav vyplnily odborné příspěvky, které přiblížily
technicky nárné projekty vybraných firem.
Dvě prezentace dceřiné společnosti BeMo Tunnelling
Dipl. Ing.Leo Falkner, ředitel BeMo UK, představil zajíma-
vé atechnicky náročné projekty veVelké Británii, znichž
vybíráme: podzemní stanice Whitechapel a Liverpool
Street natrati Crossrail, přípravu ražeb šachet atune
pro přívod chladicí vody jaderch reaktorů elektrárny
Hinkley Point C, odborné slby při výstavbě odvoo-
vaho tunelu pod Teí a i projekty na modernizaci
arozšíření původních stanic londýnského metra.
Dipl. Ing.Rainer Antretter mluvil ozakázkách vUSA
av Kanadě – o stanici metra Chinatown Station v San
Francisku, železničním tunelu Plymouth v Marylandu,
ražbách podzemní stanice lehkého metra vLos Angeles
akolejovém tunelu Quarters vkanadském Edmontonu.
ročné islandské výzvy
Zástupce ředitele zahraničního podnikání Skupiny Me-
trostav Ing.Aleš Richter – vespolupráci sIng.Alešem
Gothardem atýmem divize 5, který pracuje naIslandu
shrnul zkušenosti ze všech tří islandských tunelových
staveb Metrostavu. Utunelů Héðinsfjaar připomněl ex-
trémní přítoky studené tlakové podzemní vody – až 520 l/s
– adevalvaci místní měny vprůběhu stavby. Téř 8km
Norðfjaar získal prvenství nejen svou délkou – mezi is-
landskými silničními tunely avhistorii Metrostavu – ale
itamní premrou NRTM. Dnes rozpracovaný Dýrafjaar
zase vede vodlehlosti staveniště odcivilizace, což si vyžá-
dalo nejen výstavbu zateplené mobilní betonárny, ale iná-
ročné zásobování činové aspolehlivé tunelovací stroje.
Depo metra apodzemní lanovka vIstanbulu
Hlavní stavbyvedoucí projektů vTurecku Ing.Marek Gas-
parovič přibžil historii, úspěchy apráci firmy Metrostav
Ankara İnșaat, které Metrostav poskytuje know-how či
reference afirma Ankara İaat znalost místního prostře-
dí izajtění kapacit. Oba tamější projekty – depo metra
apodzemní lanovka vIstanbulu – běží odloňsho roku.
Metrostavu Development se dí
Generální ředitel Metrostavu Development Ing. Ondřej
Buršík (foto) seznámil účastky konference se situací
developerských projektů v Praze a s aktivitami firmy,
kterou řídí ajež má dnes 12 otevřených projektů v15 fir-
ch. Jem cílem je každoročně dávat doprodeje 350 až
400 bytů – odroku 2020 – avkomerční nabídce dokončit
každých pět let projekt ovelikosti 20000m
2
. Zrezidenč-
ch staveb se developerům brzy rozeběhnou další etapy
výstavby naVackově. Divize 3 staví Rezidenci Hadovitá
anarozjezd čeká Rezidenční park Odkolek. Zkomeních
projektů končí výstavba Palmovka Open Parku, ukterého
kolegové dokonce roku předpokládají 100% obsazenost.
Výhled do budoucnosti
Koncemroku 2021 pojedeme vlakem zPrahy-Hostiva-
ře do stanice Praha – hlavní nádraží po první čtyřkolej-
né trati na síti SŽDC rychleji, bezpečněji a pohodlněji.
Pohyb cestujících zpříjemní nové i přestavěné stanice.
Optimalizace traťoho úseku Praha Hostivař – Praha
hl. n., II. část, kterou bude jako lídr sdružení řídit Metro-
stav, konkrétně tým Ing. Ladislava Šabacha zdivize 5, se
dotkne prakticky všech zařízení dráhy – od mostů přes že-
lezniční svršek i spodek či traní a najecí vedení až po
technologická zařízení a pozemní objekty využívané pro
provoz i cestující. Po cestě zHostivaře vznikne jako prv
stanice Praha – Zahradní Město (vizualizace č. 1), násle-
dovat bude nová zastávka Praha – Eden (č. 2) hned vedle
fotbaloho stadionu Slavie (č. 3). Změny se dotknou
ivršovicho nádraží, kde kromě nástupišť (č. 4) projdou
přestavbou a prodloužením také všechny podchody (č. 5).
Stavba, která začne už brzy, musí skončit za 40mě-
ců. Během dalších pěti měců dojde kjejímu předá.
red, vizualizace archiv SŽDC
Dodavatelské sdružení: Metrostav 55 %,
Swietelsky Rail CZ 40 %, SMP CZ 5 %
Sanace železničního spodku 31 km
lka železničního svršku nový 23,174 km
použitý 6,482 km
Počet nově vlených výhybek 99
Počet doených nástupišť 9
Počet železničch mostů 11
Demolice pozemních objektů 36 970 m
3
Výstavba pozemních objektů 17 130 m
3
Ing.Petra Orta,
vedoucího projektu zdivize 8
Ing. Ort patří mezi kolegy, kteří se s Metrostavem
seznámili na vysoké škole a prvnímu zaměstnavateli
zatím zůstali věrní. Udivize 8 totiž začínal nastavbě
hlavního výrobho bloku velektrárně Ledvice už bě-
hem studií naVUT vBrně vroce 2009.
Proč jste si zaprofesi vybral stavebnictví?
Inspiraci jsem našel vrodi, táta míval malý staveb
podnik, dojž jsem chodil nabrigády už během gymná-
zia. Stavařina se mi zabila, jenže když jsem vil, jak to
funguje vmenších firmách, chl jsem nastoupit dovelké
společnosti. Vrámci praxe naVUT jsem si mohl vybrat
hned zněkolika amně se hodilo, že divize 8 poebovala
lidi pro Ústecký kraj, odkud pocházím. Dosud jsem nikdy
nelitoval, že jsem si zvolilprávě ji.
Najakých stavch divize 8 jste pracoval?
Ještě vrámci studentské praxe jsem začínal vLedvicích,
kam jsem se také popromoci vrátil dopracovho po-
ru na plný úvazek. Už zadva roky ponástupu dofirmy
jsem se po několika menších zakázkách stal vedoucím
projektu sanací arekultivací severozápadního svahu lomu
ČSA. Tohle dílo vesdrení dokončíme až začtyři roky,
letos tu teprve uzavíráme technické etapy apokračujeme
v biologických. Také další akce byly v Ústeckém kraji
– sanace sesuvu v Mostě, čtyři zakázky ve veslském
areálu vRačicích nebo tři další vTerezíně vrámci obnovy
Malé pevnosti popovodni zroku 2013. Zvětších projek-
tů to byla před třemi lety rekonfigurace stojánky číslo
14na letti vRuzyni. Odroku 2017 až dodnes působím
vpapírenském závodě Mondi Ští, kde jsme rozšířili dře-
vosklad, asoužně pracujeme nadalších třech stavbách.
Co se vám navaší práci líbí nejvíc?
Asi jední s lidmi, které se týká jak ření smluvch,
tak finaních záležitostí iřízení týmu. Samozřejmě ta
to, že je zanámi každý den vit kus odvedené práce, při
ž vzniká něco noho. Rád pracuji pro investora, který
si nás přímo vyžá, což se poprvní dobře dokonče
zakázce stalo třeba veŠtí. Také mě těší poznávat nové
lidi azajímavá prose, třeba velké mezirodníletiště.
Je něco, co vám nadruhé straně napráci vadí?
Hlavně to, že investoři věnují více času své přípravě či
tendrování zakázky anechávají minimální dobu nazho-
tovení projektové dokumentace avlastní realizaci staveb.
Projekty tak nevají doe technicky připravené a tlak
nadodržení krátkých termínů výstavby je enormní.
Které stavby vám nejvíc utkvěly vpaměti?
Hlavně ty, nakterých jsme používali zajímavé technologie.
Nazačátku to byly Ledvice, kde jsme pomocí posuvho
bednění vystavěli za necelé dva měce dvě 145 met-
rů vysoké přístupové věže výrobního bloku elektrárny.
Naletišti to bylo zase najení aklimatizace pro letadla
apohyblivé nástupní mosty pro nejtší dopravní letouny
nasvě, což byly speciality, se kterými se běžný stavbař
často nesetkává. Nakonec současné stavby veŠtě, kde
se po částech seznamuji s technickými specifiky pa-
rensho průmyslu. Stále se prostě učím, ato mě baví.
Říkal jste, že jste měl štěstí inakolegy…
Navýznamch akcích, které jsem jmenoval, jsem mohl
pracovat světším týmem složeným zkvalitch profesio-
, kteří byli zároveň idobří li. Aprávě díky nim naše
zakázky dobře dopadly. Dřív jsem neměl stabilní projekto-
vý tým, jeho kostra se začala tvořit až veŠtětí. Pracuje se
mi sním dobře arád bych si kolegy udržel, proto věřím,
že ustejného investora získáme idalší zakázky. Jinak se
totiž týmy mění podle potřeby, u divize 8 je stále kde brát.
Už víte, co byste chl dělat vbudoucnosti?
ed nástupem do Metrostavu jsem si ani nedokázal
edstavit, čeho uněj mohu zapouch osm let dosáh-
nout asčím vším se potkám. Necm se proto překvapit,
co přijde dál. Vím, že pokud budu potřebovat vyřešit ně-
jaký probm, mám se nakoho obrátit, ať už voblastním
zastoupe, divizi nebo vcentrále, kde cítím jak podporu
naízených, tak ochotu odborch expertů. I proto se
ším, jaká další zajímavost mě čeká.
strana 2
PME SE
BeMo Tunnelling – další aktuální projekty
Spolnost BeMo Tunnelling (BeMo) má aktuálně roz-
pracovaných také několik zajímavých projektů zoblasti
inžerských aprůmyslových staveb či ocelových kon-
strukcí. Kromě velkého projektu navýstavbu lehkého
metra vKarlsruhe pracují zaměstnanci BeMo z divizí
Inženýrské aprůmyslové stavby aOcelové konstrukce
inařadě dalších náročných zakázek.
Rekonstrukce mostů
Bourání starých avýstavbu nových mostů nadálnici A1
veVolmarsteinu (malé foto) anad nádražím vHengstey
uměsta Hagen vSeverním Porýní-Vestfálsku provádí Be-
Mo vesdružení sdivizí 4 Metrostavu, ato včetně zhotove-
ní provácích projektů. Důležitou součást obou zakázek
představuje návrh dopravních opatření našestiproudové
lnici. Vzhledem kriziku tvorby dlouhých kolon vozidel
jsou součástí smluv i odměny pro dodavatele zazkráce
doby plánovaných dopravních omezení.
Nový most zpředpjatého betonu přes údolí veVolmar-
steinu bude mít dvě desetipolové konstrukce samostatné
pro každý jízdní sr. Práce spojené spažením mostních
opěr začaly už vloni vlistopadu.
Most vHengstey je spřažená ocelobetonová konstruk
-
ce se třemi poli, která překlenuje osmikolejnou železniční
trať vminimální vzdálenosti odtraho vedení, což má
značný vliv nabourací práce původního mostu.
BeMo buduje i pánvovou pec či peletové silo
Projekt pánvové pece (velké foto), který je krátce před do-
končením, je vposlední době nejtší jednorázovou inves-
ticí spolnosti ThyssenKrupp Steel. Jeho součástí byla
kromě jiného výstavba článkové chladicí věže akladů
pod stroje jednotlivých zařízení, jejichž železobetonové
konstrukce se oraly ovrtané piloty. Práce nazakázce
probíhaly i vtavich hach a zaprovozu oceren.
Logistické středisko verselenu uch staví spo-
lečnost BeMo naklíč. Jeho konstrukce je slena ze že-
lezobetonových prefabrikátů, oplášna fasádami zISO
sendvičových panelů amá plochou střechu ztrapézového
plechu sfóliovou izola. Dílo je doznačné míry dokonče-
né adokonce března jej stavbaři předají zadavateli.
Nakonci února zahájilo BeMo práce naprojektu pele-
tového sila vEemshavenu, při kterém dodá iprojektovou
dokumentaci pro zhotovení hrubé stavby. Silo betonáři
provedou ze železobetonu spomocí posuvného bednění.
Kprojektu, který bude realizován odúnora dosrpna 2018,
patří ještě zhotovení rozvodny akomunikací.
Andreas Rabe, Robert Dostál
1
2
3
4
5
Metrostav_06_2018.indd 2 09.04.18 13:03
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (513 ms)

Rendering Strana 3 (102408): (0/1) (506 ms)

Rendering Strana 2 (102406): (0/1) (559 ms)

Rendering Strana 1 (102404): (0/1) (558 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2910/vth118582-1.jpg (3x)

 i2910/vth118584-1.jpg (3x)

 i2910/bg102406.svg

 i2910/vth118586-1.jpg (3x)

 i2910/vth118590-1.jpg