Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 3
Přestavba silnice I/48 nadálnici D48
Nasilnici I/48 mezi obcemi Rybí aRychaltice pracuje
odkonce loňského května tým divize4 jako lídr sdru-
žení sfirmami SWIETELSKY aCOLAS CZ. Nadvou úse-
ch zde vetřech etach přestavuje nelenou čtyř-
pruhovou komunikaci nasměrově rozdělenou dálnici.
Stavba je rozdělena nadva úseky, protože se upro-
střed trasy nachází MÚK Příbor-západ, která byla zhoto-
vena vpředstihu vrámci výstavby obchvatu města Příbor.
„Přebudování silnice na dálnici je náročné zejména
kvůli koordinaci 147 stavebních objektů. Při práci jsme
povinni zachovat provoz naI/48 vrežimu 1+1, což zname-
, že prvně musíme rozšířit silniční těleso avybudovat
vozovku najedné polovině budoucí dálnice včetně výstav-
by nových mostů. Pak nahotovou polovinu převedeme
provoz azačneme pracovat na druhé,“ popisuje Ing.Jí
Capil, který letos vúnoru převzal vedení projektu.
Zakázka předpokládá maxilní využití zemho tě-
lesa silnice I/48, přesto musí stavbi provést mohutné
výkopy anásypy. Výstavba nové komunikace si vyžádá ta-
ké přeložky inženýrských sítí – pěti vodohospodářských,
51elektro aosmi plynovodů. Staré silniční mosty nahradí
dvě mostní konstrukce samostatné pro každý jízdní směr.
Divize 4 využije na stavbě vlastní kapacity
Každý člen sdružení odpovídá zaprovedení konkrétních
objektů nebo jejich čás. Pro divizi 4 to znamená prost
hlavní trasu, postavit šest dálničch mostů, šest km dál-
niční kanalizace ai km protihlukových stěn. „Aktuálně
máme dokončeny přeložky inženýrských sítí. Provádíme
demolici nepojížděné části starých mostů (foto č. 1a2),
pracujeme navýstavbě nových, stavíme obslné komu-
nikace podél budoucí dálnice azahajujeme zemní práce.
Mosty staví náš provoz pod vedem Ing.Martina Slo-
ka. Část zemch prací akanalizace dostal nastarost
provoz zemních prací divize 4. Kolegové ze střediska
asfaltových vozovek položí mechanicky zpevněné kame-
nivo avozovkové vrstvy. Středisko betonových vozovek
provede nakonec cementobetonový kryt dálnice s vyu-
žitím mobilní betonárny Metrostavu,“ uzavřel Ing.Capil.
red, foto archiv stavby
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
uka olese vtechnické říši zazrcadlem
Nazačátku března zahájila divize 1 vpražsm Such-
dole stavbu High-tech technologicko-výukového pavi-
lonu Fakulty lesnické adřevařské. Jak název napovídá,
buduje tým Ing.Václava Petráška varlu České ze-
mědělské univerzity neobyčejný, supermoderně vyba-
vený objekt, jaký bychom zdezřejmě nehledali. Podo-
končení bude téř neviditelný – zrcadlo jeho čelní
fasády totiž ukáže jen odraz přilehlého parku.
Třetí tisíciletí pokročilo a s ním rostou i požadavky
na vysokoškoláky. Nastávací lesníci a evaři proto
budou kestudiu poebovat i laborate pro výuku audio-
vizlních technologií avirtlní reality, využití dro, er-
gonomických studií, 3D modelování, dálkového průzkumu
Země, transmisní ielektronová mikroskopie či zpracování
digitálních dat zgeografických informačních systémů.
„Nejnovější technologie si vyžádají perfektně fungující
technická zařízení, především vzduchotechniku či měření
aregulaci. Neobyčejná bude celozrcadlová fasáda pavilo-
nu – parametry zasklení jsou totiž velmi specifické aob-
sahují padavky navysokou reflexi při zachování svě-
telné prostupnosti. Stavba se navíc nachází vhlukovém
ochranném pásmu plánované dráhy ruzyňského letiště,
aproto musí být neprůzvučnost obvodových konstruk
zvýšená na nejně 30 dB. Zamavé budou akustic
obklady apodhledy některých laboratoří. Budova jinak ne-
bude stavebně slitá, mume ji ale dokoit zapouhých
230 dnů odpřevzetí staventě,“ říká vedoucí projektu.
Zrcadlová fasáda odrazí okolní park
Univerzitní areál tedy ještě letos doplní dvoupodlažní
pavilon sčástečně zapuštěným suterénem, který vyroste
nazastavěné ploše kolem 950 m
2
. Vytvoří ho jednoduc
kvádr s edsazem komunikačním jádrem uprostřed
východní fasády. Nosné železobetonové monolitické s-
ny astropní desky obalí fasáda, jejíž povrch zvelké části
pokryjí zrcadlová skla osazená v plných i průhledch
plochách, která budou zrcadlit přilehlý park (vizualizace).
Část obvodového pláště zkrášlí dřevěný obklad, který
vzhled objektu přizpůsobí sousedním univerzitním budo-
m asymbolicky napoví, komu bude pavilon sloužit.
„Očekáváme, že nastaveništi pod vrstvou humusové-
ho pokryvu narame naneúnosné anamrzavé sprašové
hlíny, takže spodní stavbu vybudujeme jako takzvanou
černou vanu uloženou napilotách vetknutých doštěrko-
pískové terasy,“ uvažuje ozačátku prací Ing.Petrášek.
Ještě můžeme podotknout, že více než sto uživate
pavilonu se bude zabývat istavbařům srozumitelněími
věcmi – třeba ochranou a protipožárními vlastnostmi
dřevěných materiálů či konstrukčními prvky dřevostaveb.
red, vizualizace atelier vv
Šťastná sedmička aneb Návrat namísto činu
VCentrálním tankovišti ropy (CTR) vNelahozevsi bu-
duje tým divize 3 velkokapacitní nádrž naropu sobje-
mem 125000 m³. Je to už sedmá shodně velká nádrž,
kterou Metrostav pro společnost MERO ČR vezdejším
areálu staví. Předchozích šest tu vedvou etapách do-
končily týmy Ing.Daniela Riedla aIng.Daniela Folka
v letech 20002008. Sedmou dostal na starost opět
tým Ing.Daniela Riedla adokončí ji vúnoru roku 2020.
„Staveniště jsme převzali vloni 4. prosince a letos
vúnoru kolegové z divize 4 začali se zemními pracemi
(foto č. 1). Počasí nám ale moc neeje, proto máme zatím
hotový jen výkop jámy anásyp izhutní vrstvy šrkodrti
sfrakcí 0– 63 mm (foto č. 2), která zlepšuje únosnost zá-
kladové spáry. Abychom mohli budovat základy záchyt
jímky, pokdáme azhutňujeme další dvě podkladní vrst-
vy, pro které používáme zeminu vytěženou zjámy. Pod
základem nádrže použijeme pro násyp materiál zpískovny
Uhy,“ říká stavbyvedoucí Jí Sloček. Ing.Riedl dopl-
ňuje: „VHorních Počernicích už pro nás oceláři vyrábějí
det ocelových lubů tloušťky 10 až 39 mm aodkalova
doby, které nastaveništispomocí jeřábů oddivize 11
montéři sestaví a sví. Ze Skupiny Metrostav zde ještě
sobí firma SQZ, která provádí statické zkoušky zeminy.
Bezpečný velkokapacitní zásobník
drž soznačem H13 vyroste vzabezpečeném areálu
na vyvýšem základu v úze, kde nedávno skoila
žba šrkopísků. Velkokapacitní zásobk bude ocelový,
tenkostěnný, sdvoupalubovou plovoucí střechou, dvoji-
tým monitorovaným dnem asocelovou havarijní jímkou
dimenzovanou nazachycení celého obsahu nádrže. Nádrž
doplní stabilní hasicí achladicí zařízení, její součástí bu-
dou ipřístupové aobslužné pliny, schodtě, žeíky,
echodové lávky ataké veškeré armatury, kompenzátory,
trysková míchadla, střešní čerpadlo adaí příslenst.
Zásobník H 13 bude napojen na dříve vybudova
ívodní adistribuční potrubí ropy. To se ale samoej-
mě stane až poúsšném provedení jeho hydrostatické
zkoušky. Poté se nynějších 16 ocelových nadzemních
drží uNelahozevsi, které dohromady pojmou více n
1,5 milionu kuků ropy, rozšíří odalších 125 tic m³.
red, foto archiv stavby
krát se už vedoucí maneři firem Skupiny Metrostav setkali na své
Strategické konferenci. Navazující Programová konference Metrostavu
se letos uskuteční 26. dubna. Informace z ní přinesou noviny č. 8/2018.
Velkokapacitní zásobník ropy H13
Jmenovitý objem nádrže 125000 m
3
Jmenovitý objem záchytné jímky 24400 m
3
Výška nádrže 24,100 m
Maxilní výška hladiny 22,300 m
Průměr nádrže 84,470 m
Výška havarijní jímky 19,750 m
Průměr havarijní jímky 90,470 m
Maxilní zatížení základů odplné nádrže 128600 t
1 2
D48 Rybí – MÚK Rychaltice
lka úseku 11,53 km
Plocha vozovek 129750 m²
Mosty nadálnici 16
Ostatní mosty 11
Protihlukové stěny 13 (5205 m)
Přeložky komunikací 9 (14 049 m)
Výkopy 594879 m³
sypy 377537 m³
Poslední hala v Prologis Parku Rudná je hotová
V Česku a především v okolí Prahy vyrůstají logistic
a průmyslové haly doslova jako houby po dešti. Podle
údajů firmy Cushman & Wakefield, která trh průmyslo-
vých nemovitostí u nás, na Slovensku, v Polsku, Ma-
ďarsku a Rumunsku sleduje, se v Česku loni postavilo
662 tisíc m
2
nových průmyslových ploch. To byl druhý
nejlepší výsledek ve střední Evropě i v české historii.
S výstavbou pmyslových nemovitostí mají zkuše-
nosti i divize Metrostavu, naíklad v Prologis Parku Rud-
ná nedaleko Prahy je firma podepsána už pod řadou logi-
stických hal, které vznikaly minilně od roku2007. Tým
Ing. Petra Kolbábka z divize 8 v tomto průmyslom parku
vloni dostavěl budovu DC18, která jako 19. průmyslový
objekt na stě a první v ČR získala certifikát BREEAM
vnejvyšší úrovni Outstanding, tedy vynikají. Po osmi
cích prací dokončil letos v březnu i objekt19, který
bude sloužit české rodinné firmě VAFO PRAHA.
Halu o rozměrech 289 x 85 m tví betonový skelet,
na opláštění byly použity minerální panely. Celková skla-
dová plocha dosahuje téměř 24 tisíc m
2
(foto) a 700m
2
je
kdispozici pro administrativu. „Na zátku jsme se museli
vypádat s komplikovajším založem, které se dost
protáhlo. Měli jsme poměrně napjatý časový harmono-
gram i u ceho díla. Navíc jsme stavěli v zimě. Proto jsem
rád, že jsme nakonec vše stihli v ternu, a chl bych
pokovat cemu týmu, především pak kolegům Martinu
Bendovi a Toši Jakoubkovi,“ řekl vedoucí projektu.
Certifikace BREEAM je pro firmu Prologis povinná
Stejně jako hala DC18 má i DC19 certifikaci BREEAM, pro-
tože ta je pro firmu Prologis v úrovni GOOD standardem.
Byla zde například použita dálkově odečitatelná měřidla
nebo energeticky úsporné LED ostlení. Na základě
požadavků společnosti VAFO pak byly podlahy budovy
vybaveny systémem pro indukční navádění voků.
Dokončením DC19 byla naplněna kapacita Prologis
Parku Rudná. Zkenosti ze stavby tohoto posledho ob-
jektu, ale i z dostavby haly DC18 tým Ing.Petra Kolbábka
jistě zitkuje při daí podobné zakázce.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
Metrostav_06_2018.indd 3 09.04.18 13:03
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 06/2018, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (526 ms)

Rendering Strana 4 (102412): (0/1) (517 ms)

Rendering Strana 3 (102408): (0/1) (562 ms)

Rendering Strana 2 (102406): (0/1) (562 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2910/vth118584-1.jpg (3x)

 i2910/vth118586-1.jpg (3x)

 i2910/bg102408.svg

 i2910/vth118590-1.jpg (3x)

 i2910/vth118582-1.jpg