Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 2
Práce nabratislavském River Parku finišují
River Park, město veměstě, které vuplynulých čtyřech
letech vyrostlo nadunajsm nábří, spojuje působe-
ní vody asvětla doatmosféry relaxace. Generální do-
davatel Metrostav SK vněm dal reálnou podobu idejím
známého evropského architekta Ericka van Egeraata.
Nový multifunkční komplex orozloze 15000 m² stojí
vsné blízkosti řeky nazákladech provedených techno-
logií bílé vany vhloubce 11,5 m pod terénem. Protože je
založený pod neustále kolísající hladinou spodní vody,
má pod základovou spárou nainstalovaný trvalý čerpa
systém na vyhodnocování jejího stavu. Při překroče
mezních hodnot automaticky uvede dochodu čerpadlo.
Na stě, odkud stavební stroje vyžily a nákladní
auta odvezla přes 160 tisíc m³ zeminy, jsou dnes zkolau-
dovanétřípodlažní podzemní garáže svíce než tisícovkou
parkovacích míst. Nadzemní, skoro desetihektarová plo-
cha areálu má podobu městské zástavby aje rozdělena
dočtyř bloků, odlišujících se nejen tvarově amateriálově,
ale isvým charakterem avyitím. Jejich centrem aspo-
jovacím prvkem je revitalizovaná promenáda u Dunaje
zabezpečená nábřežní hranou, jež splňuje všechna bez-
pečnostní kritéria městské protipovodňové ochrany.
Kromě více než 200 luxusních velkých bytů, apart-
nů amezonetů svýhledem nařeku acelkovou plochou
32 tisíc m² nazí River Park i24 tisíc m² kanceřských
prostor snejvším standardem. Součástí komplexu je
ipětihzdičkový hotel Kempinski stéměř 230 pokoji, re-
staurací, kavárnou, konferenčními sály, nejmodernějším
wellness centrem avším, co knabízenému luxusu paí.
Dominantou celé nábřežní zástavby je Říční dům nad
Dunajem (foto). Jeho část nad vodní hladinou je byto,
opačná strana plní administrativní funkci. Evropským
unitem při jeho stavbě bylo využití technologie před-
pínání, která sice ve světě často slouží pro budování
železobetonových mostů, při realizaci obytných domů
je však neobvyklá. Součástí nosné konstrukce Říčního
domu se tak stala ocelová lana, každé snosností 300 tun,
natažená azabetonovaná dostěnových nosníků. Díky nim
se zažení přenáší jen doí sloupů vzdálených odsebe
icet metrů adalší podpěry už dům nepotřebuje.
„Vzhledem kvelkému rozsahu prací působilo nastav-
bě River Parku pět projektových týmů, jeden znich byl
izdivize 9 Metrostavu. Hlavní projektový tým zajišťoval
jejich koordinaci stejně jako komunikaci s investorem,“
vystluje organizaci práce ředitel výstavby projektu
Ing. Richard Müller. Metrostav SK předá investorovi
jednotlivé části moderho komplexu postupně dokonce
ktna. Podle předpokladu se tak část River Parku otee
pro veřejnost jtě před letní letní sezonou.
zdroj Metrostav SK, foto Ján Babiar
ed objektivem dějin
Všechny významné mezníky stavby pražsho metra
vyvolaly vminulosti velkou pozornost. Některé znich
zachytily aipomínají istaré snímky zarchivů.
Vprvním lednom týdnu roku 1966 zahájil stavbu prvho
úseku pražského metra, tehdy ještě navrženého jako pod-
povrchová tramvaj, dělník se sbíječkou vOpletalově ulici
První oslava na stavbě podzemní dráhy po sameto
revoluci proběhla 4. července 1990, kdy tehdejší pražský
primátor Jaroslav Kořán přestřihl pásku otevírající vstup
donové stanice Skalka natrase metra A
Po deseti letech, 21. září 2000, poklepal na základ
men při zahájení stavby metra trasy IV. C1 zHolešovic
dodví tehdejší premiér Miloš Zeman. Trasa byla zpro-
vozněna očtyři roky později, 25. června 2004
Téměř soasně, jen o pár dní dřív, 24. ktna 2004 se
naStřížkově, vmís, kde teprve vznikne jedna znových
stanic metra, chopil kladívka při zahájení stavby trasy
IV.C2 prský primátor Pavel Bém
Pavel Bém přestřihl jako první ipásku při otevření tohoto
zatím posledního prodloení podzemní sítě prs
hromadné dopravy vúseku zLádví doLetňan, kekterému
došlo už téměř před dvěma lety, 8. května 2008
Věříme, že se tento soubor snímků z archivu Doprav-
ho podniku hl. m. Prahy i Metrostavu brzy rozroste.
Ing.Františka Kočího,
viceprezidenta Skupiny Metrostav
Po studiu na Výrob-ekonomické fakultě VŠE v Praze
nastoupil Ing. Kočí před 26 lety do Metrostavu jako
kalkulant. Přes ekonomické pozice na divizi 6 i cent-
rále vystoupal před 11 lety po profesním žebříčku až
do funkce ředitele ekonomiky výroby celé společnosti.
V únoru se stal viceprezidentem Skupiny Metrostav;
sobí ve statutárních ornech několika jejích firem.
Čerstvou novinkou z ekonomické oblasti života Skupiny
Metrostav je uzavření jejích konsolidovach výsledků
za rok 2009. Jak loňský rok dopadl?
Z konsolidovaných výsledků vypvá, že firmy Skupiny
Metrostav dosáhly v roce 2009 obrat více než 29 miliard,
což je zhruba stejně jako o rok dříve; také vykázaný zisk
se shoduje s rokem 2008. Tyto výsledky považuji za velmi
dobré a podařilo se nám je dosáhnout i proto, že jsme ve
ech společnostech realizovali řadu úsporných opaení
a dokončili jsme i některé dlouhodobě problémové projek-
ty. Ne všem našim firmám se však dařilo stejně. Jedním
z úkolů do příštího období je proto zajistit, aby se výkon-
nost všech členů Skupiny Metrostav vyrovnala.
žete být konkrétí?
Metrostavu SK se třeba nepodařilo dosáhnout ani pláno-
vaného obratu, ani zisku, protože pokles slovenského trhu
v oblasti pozemního stavitelství byl mnohem dramatičtěj-
ší, než jsme čekali. Věřím však, že se nám jej brzy podaří
konsolidovat tak, jak si představujeme. Učinili jsme pro to
řadu konkrétních opaení zejména vobchodní činnosti.
Zkušenosti s financováním, správou movitého a ne-
moviho majetku i zaděním jednotných programů
voblasti IT uplatňujete i u ostatních firem ve Skupině.
Jaké úkoly při jejich řízení řešíte?
Spolupodílím se na tvorbě strategie a hledání daích
ílitostí pro práci. Domním se, že i když jistě dojde
k oživení ekonomiky, stavebnictví se už nevtí do doby
ed dvěma lety, kdy třeba developeři prodali vše, co bylo
na trhu. Musíme se tomu poídit a přijmout opatření,
abychom se i nadále rozjeli. Všechny úkoly, které znám,
proto dnes musím řit komplexněji. Po finanční stránce
je například Metrostav dlouhodobě vnímán jako dobrý
aprosperující klient a mým úkolem je nejen jeho pozici
udržovat, ale na stejnou úroveň přivést i naše ostatní
firmy. Podrobněji se setkávám i s developerskými záleži-
tostmi. Před obvyklou starost vyhledat, získat a provést
zakázku nadřazují nutnost vypátrat perspektivní příleži-
tost, zformovat a vyvinout vhodný projekt a jeho výsledky
úsšně prodat. Máme však zkušený developerský tým,
který je schopný i dnes realizovat své plány. V zásobě má
projekty za miliardy – v dobrých lokalitách a vysokém
standardu. Třeba rezidení park Na Vackově, jehož první
etapu výstavby už Metrostav Developmet zahájil.
Podporujete i synergické procesy ve Skupině Met-
rostav. Kde máme nejvěí rezervy?
Majetek Skupiny chceme sousedit pod jednotnou od-
bornou správu. Proto jsme založili společnost Metrostav
Nemovitostní, uzavřený investiční fond, do níž převedeme
nemovitý majetek Metrostavu a firmy Subterra už do kon-
ce června. Ještě letos bychom také rádi dořešili správu
movitého majetku, protože i nákup a provoz strojů by bylo
vhodnější řídit z jednoho místa. Pro maximální zjednodu-
šení činností diskutujeme i o synergii v dalších oblastech,
pro něž by kvalitativní posun znamenalo třeba zavedení
elektronických systémů pro vedení agendy smluv a fak-
tur. Zabýváme se i vícenásobným vykonáním stejných
technologií v různých divizích či firmách Skupiny.
Ekonomika je řeč čísel. Vidíte za nimi i reálnou práci?
Kdý rok se snažím pár staveb navštívit, abych nebyl od-
tržený od reality. Z poslední doby na mě nejvíc zapůsobil
most Oparno a zakázka v Elektrárně Ledvice. Potěšilo mě,
že jsme mohli investovat do TBM, protože tato technolo-
gie pro nás znamená velkou příležitost. Oceňuji i schop-
nost Metrostavu realizovat kvalitní bytové projekty.
strana 2
PME SE
1
Městská brána hlásí dokončení stavby
stavba architektonicky zajímavého domu Městská
brána v Ostravě vstupuje do poslední fáze. Její kolau-
dační řízení by mělo úspěšně skončit ještě vdubnu, od
července by pak objekt mohl přivítat první obyvatele.
stská brána – projekt Metrostavu Development
adílo ateliéru Kuba & Pilař architekti – je příkladem měst-
ské moderní architektury, která při zachování nejnověj-
ších světových trendů respektuje historii místa vzniku.
Dům vyrostl v srdci Ostravy, pár metrů od Masaryko-
va náměstí a vedle kostela sv.Václava, který je nejstarší
stavbou města. „Věříme, že díky originální architektuře
avýjimečné lokalitě se Městská brána brzy stane místem
pro setkávání abudovou, kterou při procházce z centra na
břeží Ostravice nepůjde přehlédnout,“ říká manažerka
marketingu & PR Metrostavu Development Martina Huc-
lová. „Umísní domu nabízí i sklý výhled jeho obyva-
telům. Z oken jednotlivých bytů s vysokým standardem
základho vybavení dohdnou jak na historickou zástav-
bu Moravské Ostravy, tak i do zeleně za řekou.
Prvním architektonickým nápadem, který na do
upoutá pozornost, je předsazená konzola s byty orien-
tovanými do Kostelní ulice. Pod ní se naczejí prostory
určené pro dvoupodlažní kavárnu (foto č. 1). Druhým
dominujícím prvkem objektu je jeho provětrávaná fasáda,
tvořená tepelnou izolací a plášm z atypických šedočer-
ch sklocementových panelů o velikosti až 3,3 x 1,6 m.
Jejich tmavou barvu vylehčují skleněná zábradlí fran-
couzských oken, průčesměrem ke Kostelnímu náměstí
ivují červené obklady lodžií (foto č. 2).
Městská bna se odborné vejnosti představila vpo-
lovině dubna i v rámci festivalu Architektura Ostrava. Při-
kala pozornost téměř 70 návštěvků, kterým objekt při
komentované prohlídce představili manažer projektu Vít
Vaněk s autorem návrhu Ing. arch. Tomášem Pilem.
Začátkem června zde proběhne den otevřených dveří,
na kterém přislíbila svou účast také nejlepší světová rych-
lobruslařka na dlouhých trach Martina Sáblíková. Více
informací o projektu i akci naleznete na internetových
stránkách www.mestskabrana.cz.
Martina Huclová, foto Josef Husák
2
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 07/2010, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (378 ms)

Rendering Strana 3 (104016): (0/1) (370 ms)

Rendering Strana 2 (104015): (0/1) (408 ms)

Rendering Strana 1 (104014): (0/1) (408 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3106/vth120639-1.jpg

 i3106/vth120640-1.jpg

 i3106/bg104015.svg

 i3106/vth120641-1.jpg

 i3106/vth120642-1.jpg